Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14051 üzenetére
Igen,az elektrónikus gyújtás már kiküszöből sok kellemetlen hibát.
Sajnos,én nem értek az ellenállás kiméréséhez,mármint,hogy a szikra megfelelő intenzitásu legyen.Nekem az is elég,ha látom,hogy nem rózsaszínü...
Annyi tudok,hogy vigyázni kell,mert 3 helyen lehet ellenállás és ezek nem üthetik egymást,nem adódhatnak össze,mert akkor lecsökken az égéstérbe jutó energia nagysága.Ha van ellenállás a rotorban,akkor nem lehet a gyertyapipában és a gyertyában sem.Akkoriban kicseréltem a gyertyákat,mert DR 15Y volt benne és láttam a katalógust,melyben a D17 YC kell bele.Ez ugye "R" betü nélküli,tehát nincs benne ohm.Vagy a kábel pipában van,vagy a rotórban.Kicsit gyanús nekem ez a dolog,mert mikor menetközben be van kapcsolva a rádió,de csak AM-középhullám sávon,erősen serceg.Alapjárati,kis ford.számon ritkábban perceg,vagyis hallanám,ha valamelyik henger nem kapna szikrát.Erröl a jelenségröl csak annyi tudok,hogy a szikra a gyertya földelésén keresztül az akkuban testelődik végleg.Lehetséges,hogy nálam gyújtásellenállás hiánya miatt serceg a rádió?
A rotor érintkező lemeze nincs beégve,de a gyújtáselosztó fedélben a négy réztüskén mélyebben ott az égésnyom.Pedig már az összes gyertyapipa henger érintkezőjét kijjebb nyitottam,hogy biztos legyen a tartós érintkezés.
Van nekem gépkönyvem,csak hiányosak az oldalai és mindig az hiányzik,amire szükségem lenne... -
bringasisti
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #14053 üzenetére
Ehh, ezek a régi jó kis módszerek! Nagyon tetszik!!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #14053 üzenetére
Nekem a wartburgon volt egy külön kondenzátor, azon keresztül kapta a gyujtótekercs az áramot. Így nem zavarta a vételt.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
valaki, aki látott már felicia pillangószelep házat, esetleg meg tudja mondani, hogy ezek a tippek totál hülyeségek, vagy akár müködhetnek is?
alulról a 3. hozzászólás, ami megoldotta a gondját ( nekem is ugyanez van, hibajelenségekben )
http://www.briskoda.net/forums/topic/51821-throttle-body-problems/
köszi, sziasztok!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, végülis meghoztuk a nagy döntést.
http://m.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_lx-10548410 -
mcfly72
tag
Sziasztok, rég nem írtam, de most megint gond van a formannal, men stabil az alapjáratom, már az agyam folyik ki miatta! Hogyan állítsam be egyszerűen? Help ! Bringásisti: azóta is remek a paripa- ezt kivéve......
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #14065 üzenetére
Szia.
Az elején nekem is komoly fejfájást okozott a formanomon az alapjárati ingadozás.
Pár hozzászólással elöbb,már írtam erröl a problémámról,melynek megoldása eredményeképp,teljesen stabil lett az alapjárati
ford.számom.
Zárójelben hozzáteszem,hogy mikor leesett a ford.számom(kb.700-ról,600-ra),akkor a kipufogó cső végén kihagyott,majd utána erősebb erővel (kisebb durranással egybekötve)távozott a kipuf.gáz.Tehát időnként kihagyott egy-egy henger.Mint írtam,elektromos hibára gondoltam,de késöbb kiderült,hogy hamis többlet levegő,ill.karbi beállítás volt a gond.(co)
--Próbáld meg visszaolvasni...
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14065 üzenetére
#14048 a megoldás. Kicsit kergesd meg 2500 fordulat környékén, esetleg gyertya légszűrő csere. Ha a karburátor toroknál az olajteknő szellőző csöve nem ontja a kipufogó gázt akkor jónak kell lenni. Ha mégsem akkor nézek képet hogy melyik két szelepet kell megvizsgálni.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
kmarco05
csendes tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14069 üzenetére
Ezt nekem fotóztad? Ha igen akkor mik is ezek, és hol is vannak?😕
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14074 üzenetére
Köszi a gyors választ, még annyit, ha a második a rossz honnan tudom? Ott is szakadás van? Köszi még 1x!
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14075 üzenetére
Gyakorlatilag azt így nehéz megállapítani, mer a részterhelés azt jelenti hogy mikor nagy fordulaton elveszed a gázt akkor a torok vákum nyitja a szelepet és küld egy kis naftát pluszba. Ha a rúgó jó benne akkor alapjáraton zár és nem tesz keresztbe. Motor féknél dolgozik.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14077 üzenetére
Nagyon nem akarok beleszólni a válaszodba,vagy közben voltak változtatások,nem tudom.Mint írtam,ezt a dúsító egységet is cserélnem kellett,mert repedezett és kinyúlt állapotban volt.
Ennek a működése nálam pont fordítva van.
Ha elveszem a gázt,bezáródik a folytószelep,alatta vákum keletkezik,ami egy csatornán keresztül magához húzza a dúsítómembránt,ezáltal záródik a szelepülés.Ha viszont nyílik a pill.szelep,alatta megszünik ez a vákum és a dúsítóban lévő rugó előre tolja a membránt és nyílik a gumikarikás zárószelep.De ez csak egy bizonyos folytószelep állásnál következik be.
Motorféknél a dúsítószelep zárva van,mivel ilyenkor csak az üresjárati csőböl jut be benzin a torokba.
Valamikor volt is abból vita,mikor van több fogyasztás: alapjáraton,vagy motorféken.Mindenesetre nem tudtunk dűlőre jutni,máig sem.
Üdv. -
mcfly72
tag
Ja amúgy amikor megyek vagy 60-70 körül ,leveszem a lábam a gázról néha rándul egy furcsát a motor. Ez talán összefügghet valami karbi hibával?!?!
a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, szerintetek a felicián ki tudnám cserélni a lambda szondát, vagy mindenképpen egy kipufogós vagy normális szerelő csinálja meg?
Félő, hogy beletörik gondolom a kipufogóba, ha megpróbálom kicsavarni. -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14075 üzenetére
Igaz,nem tőlem kérdezted,hogy honnan tudod,szakadt-e az a dúsító membrán.
Hát onnan,hogy kicsavarod a két csavarját és kettéválasztod a házat,azért,hogy szemügyre vehesd a membrán állapotát.
(fél deci benzinveszteség a kádból).
Mert,ha ez repedt,akkor átszivárog az üzemanyag a vákumtérbe,onnan pedig a folytószelep alá,a torokba.Lesz szép alapjárat,plusz minusz 200.
Tehát,akkor itt mi a megoldás?
Üdv. -
rob210
nagyúr
válasz FeniX- #14091 üzenetére
Mondjuk hidegen csináld, és valóban fújkáld be egy kis csavarlazítóval rozsdaoldóval valami nyállal, hogy kicsit oldódjon a rajta lévő koksz.
Ha van fékfolyadékod az a legjobb óvatosan ecsettel megkenegeted hagyod 10 percig aztán kitekered.
Nem olyan könnyű azért azt beletörni.
Ráadásul villáskulccsal ellen tudsz tartani a hüvelyen.Renault power
-
gs20
tag
válasz FeniX- #14091 üzenetére
Ne aggódj, beletörni nem fog, legfeljebb lesarkazod a hatlapot, vagy kiszakítod a menetet
Két éve mikor cseréltem a gyárit, akkor nekem nem akart kijönni, hiába fújkáltam mindennel. Méteres csövet a kulcsra dugva már megmozdult, de inkább a menetet kezdte kiszedni, és beszorult. Megmelegítettük lánghegesztővel szép világos sárgára, egyből kijött Menetfúróval javítva lett a menet, mehetett is bele az új.
Idén aztán beszart a két éves univerzális fos, húztam a nyakam, hogy kijön-e, de most simán jött. Kapott bosch-t, remélhetőleg azt már nem kell cserélnem
E=MZ²
-
atila4
senior tag
Sziasztok! Van egy Skoda Fabia 1.9 sdi 2002-es évjáratú autóm. Sokat googleztam már, de nem találok megoldást. Ugye euró 3-mas a motor(sárga plakett). Találtam egy dfp city filter nevű kiegészítőt, de ahogy néztem csak tdi-hez van. Elvileg ezt ha be szereltetném (ha lenne sdi motorhoz) akkor kapna zöld plakettet. Van valakinek erről tapasztalata, hogy ha a tdi-hez valót felszereltettem, akkor jó-e vagy nem is lehet be szerelni?
Előre is köszönöm!
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
rob210
nagyúr
válasz atila4 #14095 üzenetére
Beszerelni mindent be lehet.
A baj az , hogy a Magyar szabályozás idióta alapokon nyugszik.
Azaz mivel a gyár meghatározta az euro 1,2,3,4,5.....stb. Szintet, jobbat sosem kaphat a gépjárműved.
Mivel a gyártói minősítéstől nem térhet el.Emlékszem anno vizsgán nekem katalizátoros értékeket hozott a favorit, mivel fele etanollal hajtottam.
Meg oda volt figyelve mindig a kocsira.Közölte a vizsgáztató, hogy szíve szerint adna jobb minősítést de nem teheti.
Renault power
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #14088 üzenetére
Igen,azt jól teszed,ha leellenőrzöd a dúsítómembrán állapotát.Ha nem tudod,hány éve van benne,én nem szórakoznék vele,hanem vennék bele vadi új egységet.Ha visszateszed a régi"még jó az"membránt,akkor lehet hogy egy év múlva elkezd szivárogni.
Én dolgoztam olyan automata gépeken,melyek éjjel-nappal üzemben voltak,évekig.El kellett kerülni,az alkatrészkifáradási hibalehetőséget,ezért akkor is cseréltek egységeket bizonyos idő után,mikor az még hibátlanul működött.
A lényeg,hogy érdemesebb a biztosat választani,nem ér meglepetés.Egyáltalán nem drága és utána nyugi van.
Üdv. -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14088 üzenetére
Egyébként,alapjárat ingadozásnál,ha a karbit kizárjuk,akkor feltétlenül meg kell vizsgálni a gyújtáselosztón belül egy-két gyenge pontot.
Mekkora a holtjátéka a rotornak + - körirányban.
Csak max.1mm a megengedett,ez is csak azért,mert a kapcsolódó fogaskerék nem lehet holtjáték mentes.Ugyanígy pár tized mm.van a tengely acélgyűrüje és az átmenő stift között.Ha nincs jól központosítva az alsó és a felső tengely egymáshoz képest,ez a kis -szándékos-kotyogás egyenlíti ki a két felet.A gyűrű alsó hornya beilleszkedik az alsó tengely bemarásába,de itt forgás közben csak pár század a játék.
Ezek a hézagok összeadódnak és így jelentkezik az az 1mm.
A hiba ott van,hogy a stift edzett,a tengely nem.Emiatt egy idő után kikoptatja a tengely furatát a stift,egészen tojás alakura.Ezért lötyög rossz esetben akár 10mm-ert a rotor.Vele az egy tengelyen lévő 4-es csillagtárcsával együtt.
Emiatt alapjáraton is széles tartományban szóródik az előgyújtási érték.Akár +10,-10 fokot is elérhet.Mivel ez állandóan fennáll,az alapjárat hullámzik.
Sajnos ez a stift gyári új elosztónál is lötyög a furatában,holott az acélgyűrű két ellentétes furata is elég a nem kívánt elmozdulások kompenzálására.Ezt onnon tudom,hogy én már évekkel ezelött fixre ütöttem be ezt a stiftet és semmi gondom sincs vele.(4.2-es fúrószárból csiszoltam bele)Gondolom azért nem túlfedéssel ütik be,hogy szétválasztható legyen az alsó tengelycsonk a felsőtöl. Még van két hibalehetőség,mely extrém eltérésénél komoly előgyújtási pontatlanságot okoz:
a tengelyek legalján van a meghajtó fogaskerék,ez stifttel van rögzítve elfordulás ellen.
Nem kotyoghat. A másik hiba,ha a röpsúlyok két visszahúzó rugója nem feszes alaphelyzetben vannak.Mivel alapjáraton még nem nyithatnak a röpsúlyok,de emiatt szabadon rángatódznak,melyek hamis előgyújtási értékeket közvetítenek.
Bocs,ha hosszú voltam.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen