- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Router gondok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Linux kezdőknek
- Mobilinternet
- Microsoft Excel topic
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16350 üzenetére
Már fent volt egy ideje gúgli driveon, azt osztottam meg.
Köszi az infót, én is próbáltam pesti bontókat egyelőre. Mindenhol csak a klímás verzió van. -
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16353 üzenetére
Végülis időközben 2 bontó esélyesnek bizonyult, ma megnézem őket.
Ma nem próbáltam képet feltölteni. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16355 üzenetére
Fura, valami zavar van a rendszerben.
időközben visszajeleztek, 15-ért szereztem egy bontottat, kompletten.14,2 a feszültség fordulaton is, úgyhogy jó lesz.
Köszi a bíztatást, hali! -
OCTAMD
őstag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz OCTAMD #16358 üzenetére
Igen ahogy mondod. Ezért nem értettem hogy hogy jött elő egy teljesen más rendszerű alkatrész
mikor azt ragoztuk 20 Hsz alatt hogy ugyanaz mint a faros Skoda generátor. A Favorit generátort csak annyiban módosították hogy integrálták a szabályzót. Elektromos szempontból semmi különbség. 20 éves fejlesztésBENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16359 üzenetére
De a felfogatása más, gondolnám.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #16360 üzenetére
Igen a befoglaló méretek mások de a diódák, a forgórész ha egy két milliméter vastag hézagolot teszünk mellé a Favoritba átrakható. A feszültségszabályzó karakterisztikája más meg kell rúgni a gázpedált hogy a töltés elinduljon így míg nem stabil a fordulat a generátor nem fékezi a motort viszont ha már tölt akkor kicsit jobban tolja alapjáraton mint a 120- as. Viszont azokhoz a rendszerekhez nem hasonlítható ahol 4 csatlakozási pont van a feszültségszabályzó oldalán, mert az kajakra megy alapjáraton.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
Sziasztok.
A minap találkoztam egy olyan jelenséggel amit nem értek.
Még ősszel,több helyre cseppentettem motorolajat,ahova valóban kell is. Pl. a motorháztető csukló pántjára,alul a kimenő seb. váltó kar keresztjeire, a rotor alá az előgyújtás tengelyére, stb.
Nagy igyekezetemben,tettem egy cseppet a karburátor jobb oldalán lévő tengelyre is,amit a bimetál szalag forgat el,illetve ezen van a visszahúzó rugókkal a lépcsőstárcsa is.
Valószínűleg ide nem lett volna szabad olajat tennem,mert beszáradt és egyszerűen nem fordult el sem a lépcsőstárcsa, miután kézzel nyitottam a pillangó szelepet, illetve a négyszögü levegőcsappantyú sem zárt le, csak úgy, ha újjal rásegítettem.
Így többször megjárattam mindkettőt és utána már könnyedén fordúltak el.
Valóban be tud száradni egy idő után az oda cseppentett olaj és meg tudja akadályozni az elfordulást? Amúgy ott elég vékonyak azok a visszahúzó rugók,kis erőt fejtenek csak ki.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16363 üzenetére
Igen, azt a helyet kerülöm.. olajilag.
Most megnéztem újra.
Van ott az a kimenő tengely és rajta egy-egy műanyag persely, ami összér és külön-külön fordul el egymáshoz képest. Az egyik a lépcsőstárcsáé, a másik a levegőcsappantyúé.
Valószínűleg pontosan van ez illesztve a tengely átmérőjére és ha alámegy az olaj által bevitt por, akkor megszorúl a persely.
(na, ezt most túlmagyaráztam..)
Köszi a választ.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16365 üzenetére
Úgy gondolom, a kartergáz talán nem jöhet szóba. Ugyan alapjáraton, ha leveszem az olajbetöltő sapkát, akkor bizony pöfög kifelé ott a légáram.De nem füst,nem is benzin szag, hanem inkább olajgőz illat. Talán erősebben jön,mint kellene.
Viszont, ha leveszem a légszűrőház fedelet, se abban, se a karbi tetején,ahol a fúvókák vannak, nincs lerakódásnak nyoma.Teljesen tiszta és száraz minden.
Amit viszont nem tudok, hogy ez a légkiáramlás a szelepfedél alól,vajon honnan ered? Gondolom, vagy a gyűrűk kopottak, vagy a szelepszár szimmeringek cserések ?
De viszont a motorolaj nem fogy feltűnően. Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16367 üzenetére
Végűl is,amióta nálam van a gép,ez mindig így volt, nem rosszabbodott a helyzet.
-
andras966
csendes újonc
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy Skoda Favoritot az a problémám vele ,hogy indításkor nem bírja tartani az alapjáratot és lefullad ezt eljátssza minden egyes alkalommal. Mi lehet a probléma oka?Ki szeretném cserélni a sebesség váltót modernebbre. Mit kell vennem hozzá?
-
andras966
csendes újonc
válasz bringasisti #16370 üzenetére
Nekem még régebbi manuális váltóm van az az ,hogy a hátramenetnél az 5. fokozatból kell hátra húzni.
Amit csatoltam képet olyat szeretnék berakni.
-
andras966
csendes újonc
Beszeretnék rakni egy Skoda Felícia 4 kormányt. Elég ha csak a kormányt veszem meg a bontóból?
-
mcfly72
tag
Sziasztok! Tudja- e valaki, hogy a feli ablakmosó rendszere, gondolok itt elsősorban a motorokra, ugyan olyan- e mint a formané, (favié)?
a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
akartam kérdezni,hogy karburátoros autókon, motorokon merre keressem a bibit, ha teljesen véletlenszerűen:
- alapjárat "elfogy", és lefullad.
- néha felpörög az alapjárat
- máskor tök normális
- részterhelésen melegen rángat
- teljes terhelésen hol jó, hol elfogy a kraftEz nem autó, egy 1 hengeres motorka.
Lehet, hogy a tankban van rozsda/dugulás, viszont ezek a véletlenszerű jelenségek a karbiból jönnek, legalábbis, úgy gondolnám.Hali!
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16380 üzenetére
Szia, mármint "mondjak" ?
Szóval, a jelenségekről nem tudok többet mondani, pár napja szereztem a motort, egy yamaha srx 400-as.
1 hengeres, dupla karburátoros, illetve primér, és szekunder.Karburátor robbantott
KarburátorHa belenézek a tankba, látok rozsdafoltokat, de egyelőre még nem nyúltam hozzá, az átírást, stb. intézgettem.
Sok munka lesz vele, de régóta szemeztem már a típussal, és most - derült égből - szóltak, hogy van egy, ami eladó bár elhanyagolt állapotban van, viszont nem kerül egy vagyonba. :-DArra gondoltam, teljesen laikus első lépésként, hogy a benzincsapot nézem meg, hogy milyen az áteresztése.
De azért kérdeztem itt, mert a robogós fórumon kevéssé vannak már képben a karbiról, Ti meg jobban, érzésem szerint.Hali!
u.i.: rúgásra indul hidegen, melegen relatíve könnyedén, az olajat picit eszegeti.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16382 üzenetére
Köszi, bármilyen tippnek örülök!
Szerencsére, nem teljesen használhatatlan a gép, meg amúgysem vagyok egy "állatkodós", de azért nem jó az, ha mindig szenvedni kell az alapjárattal.
(nem tudom, nektek volt-e ilyen "karmátok", nekem mindig az alapjárat a mumus, akárhány autóm volt) -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #16381 üzenetére
Nézem a rajzot szó mi szó van egyszerűbb karburátor is a világon. Szét kell szedni és megnézni hogy van e lerakódás az úszóházban, a tűszelep szép kúpos vagy már van egy kis válla. Azt nem látni a rajzon hogy meleg vagy hideg levegőt szív be a motor, a keverék beállítása a 48- as kúpos tüske segítségével történik mindkét toroknál külön külön. A második torok nyitását a 34- es membrán végzi a rugó ellenében Te csak a lehetőséget adod meg a bowden húzással. Ezért meg kell nézni hogy a 23-as alkatrész teljesen zárja a 2-es torkot mikor kell és vákuum esetén ha a gázadás úgy kívánja mindig ki is nyit nem szorul, membrán nem veszít levegőt szakadás miatt. A rozsdás tankot nézve meg kell figyelni hogy a kocsihoz lehet kapni papír alapú benzinszűrőt azon ha nem csak a tank alján van benzin akkor elég mennyiség folyik át ahhoz hogy a motor teljes terhelés esetén se kapjon szegény keveréket. Milyen a gyújtás? Röpsúlyos vagy sima jeladó és az elektronika szabályoz a fordulatnak megfelelően. Van depressziós fordulat szabályozás?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #16384 üzenetére
Utolsó mondat : depressziós előgyújtás szabályozás
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16384 üzenetére
Halihó, köszönöm szépen, a jövő héten megpróbálok mindent megnézni rajta.
A gyújtás az egy CDI egység: [CDI]
Elvileg az így egységben (dobozban) vagy jó, vagy nem. -
peti_s
addikt
Halihó! Sajnos tegnap leengedtem a Feliciám elektromos ablakát, és bizony nem ment már fel. Az anyós oldal korábban tönkrement, de az utána kerregett, fel lehetett húzni kézzel. Ez viszont semmilyen hangot nem ad ki, a kapcsoló hang alapján szépen kattog, viszont mivel itt a szerkezet valószínűleg okés, kézzel fel sem lehet húzni. Van valamilyen ötletetek, mindennek örülnék, így nem lehet használni sajnos az autót. Kösznööm előre is, üdv. peti_s
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #16386 üzenetére
Elkezdtük a "hibafeltárást" és rögtön az elején láttuk, hogy a "rendes" benzincsapon kívül van még a tankba is építve egy, és abban van a szűrő. Az valószínüleg kaki, csak először kicsit meg kell kezelni csavarlazítóval, mert jó magyar szokás szerint a csillagfejü csavar már csak nyomokban ismerhető fel.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Halihó!
Többször szóba került már, hogy az eső elvezetőket tisztán kell tartani, különben beázik a kocsi. De én még mindig nem tudom hol találom, egészen pontosan. Lennétek szívesek megmutatni? Holnap délelőtt állok neki az ablaknak. Köszönöm előre is.u.i. Még 1 kérdés. Nem tudom mondtam-e már, hogy hozzám vágódott még1 Felicia, aminek el van tömődve az injektora. Injektor tisztító adalékot még nem próbáltam, de a cégnél van ultrahangos tisztító. Bonyolult kiszedni őket MPI-s 1,3 Feliciából, vagy próbálkozzak inkább a tisztítóval?
[ Szerkesztve ]
-
andras966
csendes újonc
Sziasztok!
Központi zárnál tudtok segíteni, hogy ehhez mi kell pontosan?https://videa.hu/videok/jarmuvek/skoda-favorit-kozponti-zar-centralzar-nJ1MLd04RGXZxDam
-
andras966
csendes újonc
Azt ,hogy tudom megoldani ,hogy a kocsiban az index visszamenjen alapállapotba? Ne kelljen már mindig alaphelyzetbe állítgatni.
-
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, esetleg van arra valami vajakolas, hogy megallapitsam, melyik szelep csattog a motorban? Az egyik hidrotokem kezd tonkremenni. Neha hangosabb, maskor elhallgat, de csattog.
-
FeniX-
aktív tag
Még egy bónuszként: le tud járni a rozsdaátalakító szavatossága, vagy csak kötelező ráírni valamit a dobozra? Van egy régi doboz, ami 1 éve járt le a papírforma szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Nespresso kapszulatartó
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs