- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- DIGI kábel TV
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- VoIP telefonálás
- Milyen program, ami...?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16649 üzenetére
A hátsó részénél, amelyik a szellőztető ventillátor felé néz.
Ha jól láttam, van ott valami membrános rész is, meg egy kis csappantyú szerűség, aminek egy görgő féle van a végén. ezt ha kézzel mozgatom, csepeg hátul a benzin, rá a kipufogó csonkra. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
Az nincs, de most sikerült elindítani a gyertyák megpucolása után, de nincs alapjárat, rögtön leáll.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
a fotón látható fekete membrános részből szivárog a benzin szerintem.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16656 üzenetére
Én szeretném megoldani, ha lehet.
Majd akkor leszerelem az egészet és megnézem.
Ezért is lenne jó egy szerelési útmutató, ahol le vannak írva, mit hofy kell csinálni. pl hány fordulatra kell tekerni a beállító csavarokat, mikor jó az úszószint, stb. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16658 üzenetére
Bocs, most néztem csak, király!
Ezer kössz! -
mapet1969
újonc
válasz Mikimano2 #16651 üzenetére
Véleményem szerint a gyorsító szivattyú membránja lesz a ludas a benzin csepegésben, és amint a képen látom, rendesen meg van repedezve a benzincső is, ami az úszóházhoz szállít anyagot.
Én már több gumicsövet kicseréltem frissebbre amin látni véltem némi repedezést, a szövet bevonatúakat elsősorban.[ Szerkesztve ]
-
mapet1969
újonc
http://www.skoda-shop.hu/termekadat/86996/gyorsito_membran_favorit_(sk)
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Oké, ha itt az új membrán, kipróbálom...
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16672 üzenetére
Igen, épp most a napokban kerestem, igaz nem benzincsövet, hanem a karburátor termóidőszelep és a puldown dob közé azt a vékonyfalu gumicső csatlakozást. Sajna sehol nem találtam ilyen anyagból, mert ez speciális méret és hőálló kivitelü. Aztán találtam Pesten egy szilikon termékeket gyártó céget, akik mindenféle méretű csöveket, idomokat forgalmaznak, hőállóban, fagyállóban. Még nem voltam náluk, de el kell mennem körülnéznem, mivel nekem ott ez a vákumcső repedezett, a karburátor hátsó, tűzfal felöli részén van és ott a felszálló hő kikezdte.
Tehát ki lehet váltani szilikoncsővel.
Azt viszont nem tudom, hogy a szilikon milyen tulajdonsággal bír a kőolajszármazékok terén. Talán itt is van speciális és erre a célra gyártott termék.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16672 üzenetére
7ker.Murányi u. 48.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Kicseréltem az ominózus membránt. A benzinfolyás megszűnt, a kocsi hidegen először beindult, majd alapjárat hiányában le is állt. azóta nem is tudtam beindítani.
Benzint tuti hogy kap mert a gyertyákon is látszik, a gyújtógyertyákat szikráztatva olyan, mintha nem mindig szikrázna, de ezt csak egyedül próbáltam ellenőrizni, úgy hogy a kivett gyújtógyertyát a kábel végére dugva rátettem a motorra, így próbáltam nézni a szikrát.
Az a fura, hogy a kezdeti beindulás óta még csak be se pöffen. -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16677 üzenetére
Lehet, azért nem indul be újra, mert a sok indítózástól már benzines a gyertya, nem megy át a szikra.
Ellenőrizni kellene, rendben van e az alapelőgyújtás foka. Vedd le a gyújtáselosztó fedelet, ha megy, kézzel forgasd az ékszíjnál a főtengelyt addig,hogy fent a négyágú csillagtárcsának a megfelelő ága, a rotorral együtt az egyes számú hengernek a tüskéjére nézzen, pont egyvonalban álljon. Ekkor megnézed, hogy a főtengelytárcsán lévő jel mínusz négy-öt fokon áll e a mérőbordán.Ha nem így van, akkor forgasd át újra egy egész fordulattal a főtengelyt úgy, hogy a tárcsajel a mínusz öt fokkal álljon szemben. Ez után fellazítod a gyújtáselosztón azt az egy csavart ami fogja és elfordítod addig, míg a tüskék egyvonalba nem esnek a csillagtárcsa csúcsaival. Ezután újra lerögzíted a 10-es anyával, elfordulás ellen.
Azt is nézd meg, hogy a co. csavar két fordulattal van e kitekerve. Én úgy állítottam be az alapjáratomat, hogy az ilyen mértékű co. csavarkitekerés után addig állítgattam a pillangószelep nyitását a másik csavarral, amíg nagyjából 700 lett az alapjáratom.[ Szerkesztve ]
-
Mikimano2
csendes tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mikimano2 #16679 üzenetére
Kiveszed a gyertyákat rükvercbe teszed a váltót, osztofejnél lévő gyertanyilást kézzel befogod. Tolod a kocsit a térdeddel hátra és mikor a menetnél jön ki a levegő akkor sűrít a dugó és akkor kell az elosztó a szegmensét és a szíjtárcsán a fokot nézni, De előtte nézd meg a karburátor beállítást amit írtam.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16680 üzenetére
Megnéztem a gyújtást a hátramenetes módszerrel.
Ha jól látom, a sűrítéskor hátulról nézve az első kis rovátkánál fúj a henger, tehát ha a leghátsó rovátka a 0, akkor az 5 fok megvan.
Fejlemény, hogy próbából átraktam a megane ból a gyertyákat, és azzal elindult. Most tehát ugyanott tartok mint az elején, döcögős, egyenetlen járás és sok füst...
A porlasztót hiába tekergetem, még nem sikerült javítani a helyzeten. -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16679 üzenetére
A két kérdésedre a válaszom: 1. Az egyes henger tüskéje ott található,ahol a gyújtáselosztó fedél kűlső oldalán jelőlt függőleges csík van. Ez a henger az úgymond bázis. Mint írtam, a rotor erre a pipa kivezetésre mutasson, ill. a csillagtárcsa csúcsai is egyvonalba essenek a négy tüskével. Ekkor kell egyvonalba esnie a főtengelytárcsa bemart jelének, a blokkon lévő mínusz öt fokos bordájával.
2. Ha szemben állsz a motorral, akkor a motor testén a hozzád legközelebbi bordakiöntés a nulla fok. Tehát nem ide kell állítani az elöbb leírtak alapján az ékszíjtárcsa jelet, hanem innen a tűzfal felé eső, ötödik kiöntésre. Az a mínusz öt fok.
Ellenőrzésképp megteheted, hogy jó e a vákumdob, ami terhelésnél több mínusz fokokat biztosít.Álló motornál kihúzod a karbi hátúljába becsatlakozó vékony csövet, ami a gyújtáselosztó vákumdobjába megy és megszívod a cső végét. A gyújtáselosztó fedele lent van, így látod, hogy ilyenkor elfordúlnak-e a tüskék, az óramutató járásával ellentétes irányban, kb. egy centimétert. Ha igy folyamatosan szívva megtartja a cső a vákumot és a tüskék nem mozdulnak vissza az eredeti helyzetükbe, akkor jó, mert nem ereszt át a dob membránja.[ Szerkesztve ]
-
Zsirfi
csendes tag
Sziasztok! Erdeklodnek, hogy győrben vagy kornyeken, lenne olyan szemely aki betudna allitani a fogyasztast. Egy Skoda Favorit 136-l lenne szo. Elore is koszonom a segitseget.
-
Mikimano2
csendes tag
Kössz, ki fogom próbálni majd az általad leírtakat, amint eláll az a nyomorult eső...
Közben az érdekesség kedvéért megosztok még egy két gondolatot lehetséges hibákról:
- A sok sok indítózástól asszem kezdi megadni magát az önindító, mert néha már nem forgat, csak kattangat.
(arra gyanakszom hogy a bronzkeféket cserélnem kell majd.
- Kevés menettapasztalatom a kocsival, hogy a benzin baromi gyorsan elfogy (a tank pedig nem lukas) és ahogy a benzinmérő mutatója eléri a piros tartalék sáv tetejét, meg is áll a kocsi.
Nem tudom, hogy a tankban levő szintmérő lehet a rossz, vagy van e valami más ok esetleg, mert például régi 100-as skodánknál anno volt olyan, hogy a tanknak valami szellőző csöve dugult el és így vákuum képződött a tankban, amitől kevés üzemanyagnál már megállt az autó.
Ha tudjátok, hogy a favoriton hol van hasonló dolog, ami az üzemanyag rendszert ilyen módon befolyásolhatja, írjátok meg, mit tegyek, miket és hol ellenőrizzek le....
Üdv. -
Mikimano2
csendes tag
Megnéztem az előgyújtást és a leírasoddal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy az ötödik rovátka hogy lehet a -5fok, mert az én autómnál a 0 után 10, 20, 30 stb. feliratú rovátkák vannak az öntvényen, közöttük pedig számozatlanul kisebb rovátkák ( gondolom azok az 5 fokok).
Ha én beállítom az egyes henger gyújtására az elosztót (a főtengelyt tekerve - rotor órába forog) akkor az egyes henger szegmensénél- de még a pontos vonalba állás előtt kb 1mm-el egy kattanás van az elosztóban, (ekkor a tárcsa jele a 20 as rovátkánál van-2. nagy rovátka) majd ha még egy picit tekerek rajta úgy, hogy mind a négy szegmens tökéletesen illeszkedik a "csillag" pontjaihoz, a 10-es rovátkára negy át ( A 0-tól az első nagy)
A korábban tőletek kapott gépkönyv leírása szerint a 136L motornál az alap előgyújtás 8-12 fok közé kell essen.
Ezek szerint most jó a gyújtásom, vagy sem? -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16686 üzenetére
Esetleg az is lehet, hogy a sok önindítózástól már eléggé lemerült az akksi, azért kattog a relé, mikor ráadod a gyújtást. Habár nekem, még mikor a nagyobb fajta önindítóm volt bent, ugyanez volt a jelenségem. Ki volt benne kopva a motortengely csapágy és indításkor beleért a forgórész az állórészbe. Ha egy kicsit tovább tartottam a kúlcsot gyújtás alatt, akkor elkezdett szó szerint elkezdtek füstőlni az akksi kivezetésnél a vezetékek.Rövidzárlat volt ilyenkor a tekercsben,persze ahogy visszakúlcsoltam, megszünt. Hamar kiderűlt, hogy nem a gyújtáskapcsoló betét adta meg magát. -Ezt az esetet csak megemlítettem-. Akkor cseréltem le az önindítómat, olyanra, ami a felíciába való. Szerencsére kompatibilis a favorittal.
Magas fogyasztásnál, magát a benzinszintet nem lehet szabályozni a karburátor házában, mert azt az úszó súlya szabja meg. Ha jól emlékszem, 5,6 gramm. Ahogy tőltődik fel az úszóház benzinnel, úgy emeli felfelé a tetején lebegő úszódobot,aminek a tövében van a tűszelep aminek a csúcsa egyszer csak bezárja a furatot, amin beáramlik a benzin az úszóházba. Ilyenkor állandósúl a benzinszint.
Ha már lent van a karbi fedele, akkor érdemes kivenni a helyéről ezt a tűszelepet és megnézni, hogy a hegye nincs-e kőrbe kopva ott, ahol a bezáráskor érintkezik a hüvely belsejében lévő benzinbeömlő furattal. Mert, ha ott a tűszelep zárásakor is át tud szivárogni a nyomás alatt lévő benzin, akkor állandóan magasabb lesz a szint az úszóházban és jelentős is lehet a túlfogyasztás.
Tankszellőző gumicső, függőlegesen a tank hátsó fala mögé van kivezetve,a tank alsó szintjéig ér le, bilincssel van rögzítve. Saját példámmal élve, úgy ellenőriztem, hogy nincs-e eldugúlva, mivel alúlról felverődhet sár, stb., ami esetleg hosszabb idő után bejut a cső belsejébe, ott lerakódik. Kivettem a jobb hátsó ülést és beűltem a helyére,a fenéklemezre.Lehet,hogy viccesen hat, de én még egy kicsit mozgolódtam is ott, hogy hajóljon meg a súlyom alatt a lemez, ami aztán egy kicsit lenyomta a tank tetejét a lemez alatt. Ezáltal a tank belsejéből a szellőzőcsövön keresztül kiáramlott a benzingőz a szabadba. Olyan szinten jó volt a tank szellőzésem, hogy egy órán keresztül nem mertem cigizni a kocsi mellett...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16687 üzenetére
Most olvastam, amit írtál az előgyújtás beállítás fokokra.Túl sokat írok mostanában ide,néha már magamat is megkeverem..., .,,.. Úgy van, ahogy írod, ha szemben állsz a motorral, akkor a hozzád legközelebb eső borda a nulla, a tűzfal felé távolabbi, egyben a következő a mínusz öt, a következő a mínusz tíz, ami rá is van írva és így tovább.
Mikor forgatod a főtengelyt,a jel a szíjtárcsán balról jobbra halad a 20-as számtól a nulla felé.Mikor eléred a 10-es számot, az a mínusz 10fok.De nem ez kell, hanem a mellette lévő borda. Tehát tovább tekered a főtengelyt jobbra, amíg az utolsó előtti bordára nem ér.És akkor pontosítom,ez a mínusz öt fok. Miután ez megvan, fellazítod a gy. elosztó felső poharát a 10-es anyával és ellentétes órajárásban beforgatod a tüskéket a csillagtárcsa csúcsaira,majd visszarögzíted a 10-es anyával.Így lesz meg a mínusz öt. Nézd meg, alaphelyzetben, nem lötyög - e forgási síkban a tengelyén a csillagtárcsa.
Nem tudom,milyen gépkönyvet említettél, de az alapelőgyújtás, vagyis az üresjárati előgyújtás nem tízegynéhány fok, hanem öt. Sőt a gépkönyv a 135-re csak mínusz 2°-ot ír, mivel itt másképp van kiképezve a dugattyú felső síkja.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16690 üzenetére
Igen, szembesültem vele, amit olvastam a ~gépkönyvben ~.
Na de ilyen magas, 8-12°-os alapelőgyújtás normális esetben már kopogást okoz, ill. ellene dolgozik a dugattyú árfordulásának. Ez a 136x sorozatú motor így valami egészen extrém megoldás lehet. Valami fifikás megoldás lehet e mögött. Vajon ilyen módon akartak cseszkó barátaink erőre bírni a köztudomásulag lomha Skoda motorteljesítményt?
Régen, valamikor volt nekem egy kis füzetem, amiben az európai összes típus motorjának a diagnosztikai értékei benne voltak. Moszkvicstól a Volvóig. De emlékszem, ilyen extrém előgyújtási érték nem volt benne.
Egyébként, próbaképpen, én is eljátszottam már evvel a dologgal. Feltettem az alapelőgyújtás a fofmanomon, mínusz 13°-ra.Így természetesen kisebbre kellett vennem a pillangószelep alapnyitást is, mert az alapjáratom 750-ről,900-ra felment. Viszont nem ismertem rá a kocsira, úgy húzott,mintha legalább 2000cm3-es lenne, 120 lóerővel. Egy egész délután bent voltam vele a városban, rengeteg lámpás kereszteződést sikerült kifognom, persze, direkt arra mentem.. Nem szép dolog, de sárga lámpánál eszméletlen csíkorgással lőttem ki a BMW mellől, aki lesárgúlt és csak 200 méter után ért utól, döbbent arcot és füstfelhőt hagyva maga után..
Este aztán visszaállítottam a takarékos, előzésképtelen mínusz ötre. De aznap éjjel legalább volt egy édes álmom...[ Szerkesztve ]
-
Mikimano2
csendes tag
Hát igen, merni kell nagyot gondolni... Nekem már attól is jobb lenne az álmom, ha egyenletessé válna az alapjárat.
Próbából azért majd visszább állítom az előgyújtást, de szerintem az ingadozás oka inkább a porlaszó háza táján lesz.
Korábbi hozzászólásokban írta valaki, hogy a benzingőzt a tankhoz visszavezető cső dugulása is tud érdekes dolgokat produkálni. Megnéztem az enyémet és hát szájjal nem sok levegőt tudok átfújni rajta. A tank szellőztetőt egyelőre nem találtam meg, de még majd kinyomozom azt is. -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16695 üzenetére
Ha jól tudom, az a tankszellőztető gumicső, ami nálam, mint írtam, a tank hátsó oldalánál található, a csomagtartó alá bebújsz és a tank felfüggesztő lemezcsík mellett van, a két kerék közt, félúton. Ha minden igaz, ez nem közvetlenül a tankból jön ki, hanem a benzinbeöntő vastag csövéből ágazik le oda.
--Ami még eszembe jutott, szintén a saját szenvedéseimből az alapjárat ingadozásra. Nálam az volt, hogy a karbi oldalán található dúsító szelep membránja volt csúnyán eldeformálódva a két fél ház között, plusz az egész felülete tele volt repedésekkel, úgyhogy az egyik munkatérből átszivárgott a másikba a benzin, ami azt eredményezte, hogy alapjáraton is beszökött az üzemanyag a torokba innen.A pillangó szelepnek alapjáraton csak minimális a rése a torok falánál és ott is csak pici levegő jut be.Hiszen azért még van elegendő vákuum a pillangó szelep alatt ahhoz, hogy a szívóhatás kiszívja az alapjárati hasítékból a naftát. De mivel ez a membrán áteresztett, emiatt rácsöpögött felűlről a benya a zárt pillangószelep tetejére és elzárta random módon ezt a vékony rést. Lehetett látni, ahogy belevilágítottam a torok belsejébe mikor egy-egy csöpp beleesett, ilyenkor leesett egy pillanatra az alapjárat, hiszen eldugúlt ilyenkor az a rés. Nem nagy mértékben, de azért hullámzott észrevehetően a fordulatszámmérő. Úgy kb. 750-ről,600-ra,oda vissza. Amúgy a toroknál is volt ennek a becsöpögésnek egy szőrcsögő hangja.
Ami még előfordulhat, hogy ki van már kopva az 1-es torok pillangószelep tengelyfurata és ott fals levegő jut be a torok oldalán. Ha már bizonyos kotyogása van, akkor onnan már hírtelen kitágúl a lyuk, ami oválisra nyúlik. Sajnos az alumínium házba nem tettek a tengelynek bronzperselyt. Ahogy mozgattam alapjáraton a pill. szelep tengelyét, úgy változott a fordulatszám. Amúgy meg, sajna maga a torok szívóereje rángatja a tengelyt és hullámzik szanaszét az alapjárat.
Amit írtál, a tankhoz visszavezető cső, nem a gőzt vezeti vissza a tankba, hanem a pohárban lévő felesleges benzint, ami már nem kell az úszóházba, hiszen a pumpa folyamatosan nyomja a drogot..[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Jobb hátsó féklámpám sehogy se akar működni. ( Felicia 98 Okt ) :-((
Biztosíték rendben van, megnéztem a csatlakozót is ( amit a műanyag lámpafoglalatba kell bedugni ) meg a kábelét is leellenőrztem, ott se láttam semmit ami kihúzódott volna, mégse viléágít, pedig cseréltem már izzót is benne.
Szerintetek mi lehet? Mit érdemes még megnézni ?
Köszönöm!
Üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Igen, ott is van meg magába a lámpatestbe mindkét oldalon.
A hidalás jó ötlet de annyira azért nem értek hozzá. Nem akarok "barkácsolni" rajta, nehogy idővel meg abból legyen a gubanc.
Van ötletetek hogy miért nem világíthat ?
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpársportok
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- DIGI kábel TV
- Cyberpunk 2077
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen