Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #16450 üzenetére
Kilogisztikáztam, hogy ha hidegen szinte szivató nélkül is könnyen indul, melegen meg fullad, akkor a keverékállító csavarral kell játszani, el kell szegényíteni a keveréket.
Gondolom, itt is működik az a régi módszer, hogy teljesen visszacsavarni így megtudhatom, hogy mennyire volt kicsavarva, mennyi mozgástere van az embernek.
A mai délutáni feladat feladva. :-D
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #16451 üzenetére
Az a csavar csak az alapjáraton dolgozik, a különböző terhelés alkalmából a kúpos tüske pozíciója a haranghoz képest adja a keverék összetételét. Mikor én motoroztam 8 fok hideg-meleg eltérés esetén kellett a tűn emelni vagy engedni.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16452 üzenetére
Halihó, köszi az infót!
Végülis, a 42-es, és a 44-es csavarok állításával sikerült belőnöm most kezdetnek egy kb. valamivel kisebb alapjáratot, mint 1500. (az úgy kb. "szemre" jó lesz most, amivel dolgozhatunk)
Így már el tudom vinni kipufogóshoz, meg gumishoz, és utána még finomhangolom.A "Co" csavaron kb. 1,5 fordulatot betekertem, úgy egyből nem fulladozott, a pillangószelepet nyitó alapjárati csavaron is tudtam még kitekerni (így kisebb résen áramlik a cucc), így most kb. egy fél-háromnegyed óra "játszadozás" után stabil lett ez a fordulat, nem kezd el fulladni később sem.
Esetleg, ha nem fúj ki 1000 helyen a kipufogó később, meg állítottam szelephézagot, akkor lehet Co-t mérni a kipufogó gázból és még tovább hangolni az alapjáratot. De most menet közben sem fulladozik, úgyhogy szuperság!
Valamiért az a szerencsétlen benzincsapból is "elfogy" a benya, ha nem hagyom "légtelenítés" állapotában (mikor nem a szívótorokból képzett vákuum nyitja neki a benzint, hanem á lá nátúr, átfolyik simán)
McFly, az opelt sajnálom, igazi fütyi az ilyen ember, már bocsánat.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Srácok, általánosságban kérdezem, hogyha egy motornak szelephangja van, majd szelephézag állítást követően is megmarad a szelephang, akkor az milyen hibára utalhat? Szelepfészkek vacakok már, vagy esetleg más?
1 Hengeres motorról van szó, a szelephézag állítás szinte 1v1 skodri módjára történt.
Ahogy a nagykönyvben meg volt írva: a hézamérő végül húzósan ment a szelepemelők alá, ahogy kell, hideg blokknál csináltam a témát. Előtte nagyok voltak a szívó oldalon a hézagok, de nem túlzottan. Kipufogó mondhatni oké volt.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #16455 üzenetére
Szerepet állítani a szó igazi értelmében a Skodánál se lehet mert a himba és a szelepszár felülete meg van kopva ezért kicsit csal a hézagmérő. Nem két tökéletes sík felület közé kerül a hézagmérő. Nem kell törekedni a tökéletes beállítására mert úgyse lehetséges.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16456 üzenetére
Halihó, oksi! Köszi.
-
mcfly72
tag
Én is így vagyok vele, Istinek meg igaza van, nem lesz tökéletes soha, sokat görcsöltem én is vele, hiába!
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16456 üzenetére
Az én favorit szelephézagom 20°-on 0,2mm.Mikor meg forrón lekepom a szelepfedelet, akkor meg a 0,4-es hézagmérő is könnyen jár benne.
Télen, hideg motoron mérve, csak 0,1mm-es hézagmérő megy közé, az is nehezen.
Ez nálam mindig is ilyen fordítottan volt.
Ennyit a pontos beállításról...[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Egy érdekes rövidke iromány, hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához.
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok !
Van egy elég komoly problémám. A csomagtartó zárszerkezetében ( Felicia 1998/okt ) a kulcsot elforditva gyakorlatilag semmi nem történik, nem tudom kinyitni az ajtót.
Belülről a kis füllel aztán kinyitotta, védő kárpit le, és leellenőriztem a komplett zárszerkezetet, de én azon semmi hibát, törést, görbülést, stb.. nem láttam, de mégis ha lecsukom és vizszintes állásba teszem a kulcsot, benyomom a zárat, nem történik semmi.
Mi okozhatja ezt? Hol van az a mechanika ami azért felel hogy ha elforditom a kulcsot, benyomom a zárat, akkor fel tudjam nyitni az ajtót?
Minden segítséget köszönök!
Üdv,
KMarco
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, nekem is lenne kérdésem, bár sajnos a kollégának nem tudtunk választ adni.
Általánosságban, hogy nyitnátok ki egy olyan fékhenger utántöltő kupakot, ami az istennek sem akar kinyílni?
Mivel műanyag, csavarodik, félő, hogy letörik.
Kevés a hely, nem igazán tudom semmivel megfogni. -
mcfly72
tag
válasz FeniX- #16463 üzenetére
Ha jól értem fékolajat szeretnél utána önteni az autóba,ha így van nekem is volt ilyen gondom egyszer, én levágtam szikével. Persze azon nem volt jeladó vagy ilyesmi, csak egy menetes tető. Utána sokáig lefóliázva+legumizva jártam amíg nem kerítettem rá tetőt!
a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16464 üzenetére
Valahogy úgy. Ez még mindig ez a béna motor. A hátsó fékem tárcsafék, és az ülés alatt van az utántöltő, de nem tudom lecsavarni a kupakját. Nincs jeladó, sem egyéb. Úgy látom, csak kb. egészben tudnám kivenni az egész hóbelevancot.
-
FeniX-
aktív tag
Ismét új, unalmas és fárasztó kérdésem:
elméletben egy (akármilyen) karburátorban az úszószint változása hatással lehet az alapjáratra is?
Ha mondjuk kopott, és picit más szintre áll be.
A teljesség kedvéért, motorkarburátornál fentről lógnak be a fúvókák.u.i.: bocsánat, hogy ezeket a kérdéseket itt teszem fel, de a motoros topicban (ha valaki onnét olvassa, akkor tisztelet a kivételnek) tök nem-hozzáértő emberek vannak.
Sacc/kb ilyen 20onéves fogalmatlanok, akiknek legnagyobb gondja, hogy hogy füstöljenek el egy pár gumit a kakucsringen.Jól megmondtam..
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Mágus2 #16472 üzenetére
Akkor - ha elméletben minden jó a "benzinpumpánál" - mi más okozhatja még a karburátorban az alapjárat ingadozását?
Tegnap még jó volt, aztán délután teleraktam a tankot, és onnantól kezdve melegen "elfogyott" az alapjárat.
Persze, az utánállító csavarral vissza tudtam hozni, de kb. egy felet-3/4edet megint be kellett tekernem a pillangószelep állító csavarkán. (hogy jobban nyisson)
Most arra tippelek, hogy ahogy fog fogyni a benya (idáig kb. negyed tankkal jártam vele) úgy fog visszaemelkedni megint az alapjárat.Legalábbis, ezt figyeltem meg.
Ezért jó egy "ezeréves", szétkopott karbi.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16477 üzenetére
Halihó, köszi a tippet!
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16477 üzenetére
Nálam, ha kihúzom a levegőszűrő dob aljából a becsatlakozó kartelgáz elvezető csövet, akkor azonnal elkezd ingadozni az alapjáratom.
Üdv. -
FeniX-
aktív tag
Az a fura, hogy nekem nem ingadozik, hanem konkrétan 1-1 üreshez való visszatérékor más értékre áll be.
Hol lefullad, hol meg felpörög 2000-re. A pillangószelep jól zár, visszakattan a gázkar alap állapotában minden.
Ezért gondoltam, hogy az úszóház.
no, de mindegy. Sajnos külföldi fórumokon is írják, hogy ennél a típusnál elbb-utóbb elkopik a karburátorban kb. minden, és sokan áttérnek más 1 torkú típusokhoz, gyártón belül.
Előbb-utóbb összevadászom a hozzá szükséges alkatrészeket. -
vil59
tag
válasz FeniX- #16480 üzenetére
Elfogyott az alapjárarod, mint írtad és ezért jobban kinyitottad a pillangó szelepet, hogy visszahozd újra. Ezt régen én is eljátszottam így, a végén már akkora volt a rés itt, hogy a felső fúvókából is szívott benzint,az alapjárat rovására.
Az, hogy mitől vannak nálad ezek a szélsőséges értékek,mármint, hogy néha lefullad, máskor meg 2000,az valami fennakadás,időszakos dugulás, membrán hiba.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
No, részben örülünk, részben búslakodunk.
A motoron az alapjárati szellem meglett, a szivató tüskés fúvókája okozta a hibát, most viszont beleszorult a karbiba, még valahogy ki kell majd imádkoznom.A skodrin meg első kerékagy-csapágyat cseréltünk, annak járulékos dolgaival.
Ezek után eljátszhatom a "fehér elefánt"-ot, mivel kifordítom a nadrágzsebeimet és tök üresek.
Csak én - a szóban forgó anekdota főszereplőjétől eltérően - nem veszem elő a répát a fülek mellé. :-D -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16483 üzenetére
Sajnos itt az elsőt a fábiánál préselni kell, valamint a szerelő mondta, hogy x-y márka alatt nem hajlandó beépíteni, mert tönkre fog menni.. :-(
-
peti_s
addikt
Halihó!
Feliciám nagyon beteg mostanában, úgyhogy a Favorittal teszem meg a km-ket. Viszont üzemmeleg motor esetén, alapjáraton világít az olajnyomás lámpa. 1000-res fordulatszámon már nem. Olajcsere, vízpumpacsere után kezdte, Aral 10W-40 van benne. Hol keressem a hibát? Köszönöm előre is, üdv. peti_s -
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #16488 üzenetére
Az olajgomba 0,7-0,9barra van belőve, attól hogy elalszik, nem biztos hogy fordulaton megfelelő a nyomás, szóval csak óvatosan. Vegyél egy gombát, cseréld ki, addig ne használd sokat. Nem kell ahhoz szerelő, ne legyél lusta.
Kívülről lesz olajos a gomba ha átszakad, vagy neked máshonnan is folyik oda olaj?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #16488 üzenetére
1000km?!
Lassan tényleg elfogynak a valamirevaló szerelők.
Mostanában kb. 3 különböző ilyen 50-es szerelővel is találkoztam és majd' mindegyikben felfedezni véltem ezt a rejtett frusztrációt.
Nyájasan beszél, aztán az alkatrészekre meg szórja a szitkokat, de azért tudod, hogy ez most neked szól.
Egy nagyon jó kezű autóvillamossági szakemberünk is volt ilyen, őt ott "hagytuk ott", mikor a már beszerelt de be nem kötött ködlámpát akartam neki odavinni és mondta, hogy "ő ilyen melókat nem csinál már, belefáradt."Motorszerelőknél ugyanez a helyzet: a fiatalabb vagy jól vagy baromi szarul csinálja meg, a magánszerviz mindig frusztrált, és el van havazva, a márkaszervízt meg a kispénzűek - mint én is - alig győzik..
-
KisCobiii
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tegnap jöttem haza a favimmal és egyik pillanatról a másikra menet közben volt egy kis rántás, majd gázadásra nem reagált, inkább erőteljesen torpant / fulladt. Viszont ha nem nyomtam a gázt, akkor alapjárat ugyan ugy volt szépen, de amint ráléptem a gázra, akár egy picit is, akkor egyből fulladt és le is állt, ha nem engedtem el a gázt. Szóval szerencsére közel voltam az otthonomhoz és alapjáraton szépen elgurultam hazáig.
Minek a hibája okozhat ilyen meghibásodást? 94-es karburátoros faviról van szó.
Előre is köszönet!
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
KisCobiii
aktív tag
-
KisCobiii
aktív tag
válasz bringasisti #16497 üzenetére
Rendben, meglesem. Nekem is hasonló elképzeléseim voltak, de azért megkérdeztem, hogy hát ha hallok valamit amire nem gondolnék.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
kérdezném, hogy réz alkatrészbe lehet menetet vágni úgy, hogy egy fém alkatrésszel csinálnék menetes kötést?
vagy eltérően viselkednek pl. hő hatására?(A karbival bajmolódok még mindig a motoron: az esztergályos fickó nem volt képes 1 hét alatt legyártani a 2 centis alkatrészt, gondoltam, a régi tolattyú végébe menetet vágok, és valami mással pótolom a hiányzó alkatrészt. Csak ugye az előbbi réz, az egyáltalán bírja, ha megvágom?)
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen