Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Tomasevic #3746 üzenetére
Szia.
Ilyen öreg motorokhoz én tudom javasolni a xado olajait.
Nagyon sokat fog javítani a káros anyag kibocsátáson és a hengerek állapotán.
Nekem a renaultban is ez van sokkal csendesebb egyenletesebb a járása a gépnek.A 10W40 15W40 kombóhoz annyit fűznék hozzá, hogy 10W40 télen ajánlott 10-15°C ig.
Nyárra tavaszra meg inkább a 15W40 el kell fogadni, hogy ezek a motorok szeretik a sűrűbb vastagabb olajat.
A 10W40-est nagyon csipegetni fogja nyáron a melegben.Renault power
-
rob210
nagyúr
Természetesen,ki tudom fejteni bővebben.
Ezek az öreg kopott motorok jobban szeretik azt az olajat aminek "vastagabb
erősebb a húsa" ((onyhanyelven). Más nyelven pedig a viszkozitása miatt sűrűbb az olaj így nem csak ken de "tömít" is. A kisebb viszkozítású olaj könnyebben elszívárog az apró karcokon kopásokon keresztül így jobban fogy. Azaz utána kell töltögetni.
Télen a hőmérséklet miatt jobb a 10w40mert amúgy is megdermed az olaj, ezzel a sűrűsége és a viszkozitása is megnő.
Ennyi.Télen 10w40 nyáron 15w40
persze ha nem vagy rest utána töltögetni mehet nyáron is a 10w40es.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Hát nem tudom, Én télen-nyáron 5w 40el járok a favoritban, és nem kér el több mint fél liter olajat a két csere között. Ez a jobban eszi, nem eszi teljesen relativ és használatfüggő, szerintem.
az 5w 40, 10w40 és a 15w40 között csak a hidegen mért viszkozitás között van külömbség.
Melegen mindegyik olaj ugya olyan tulajdonságokkal bir. Tehát a külömbség csak akkor érezhető, ha valaki folyton hideg motorral jár, ill kis távokat.Az 5w 40 télen hamarabb eljut a kenési pontokhoz, ha meg már bemelegedett, akkor ugy is a 40 értéket kell figyelembe venni. Akinek érezhető a külömbség, annak vagy kopott a motor, vagy a fent emlitett, a motor számára extrémnek mondható körülmények között autókázik.
Az olaj legnagyobb halála az alapjáraton való járás, mert oylankor szokott megégni, elhasználódni. Terhelésnél, meleg motornál krvésbé használódik, mint a lámpánál állva, illetve 5-10 percig melegitve a parkolóban. -
Atuska75
tag
Ahogy érzed! Nem én hirdetem és nem is ismerősöm tehát baromira nem érdekel ha törölteted. Csak azért írtam ki mert valaki keresett én találtam és gondoltam segítek, mert én ilyen fajta vagyok.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Végre kaptam műgyantás matricát így az felkerült a kormányra, képet nem tudok fel tenni mert azt írja ki hogy, átmenetileg nem elérhető a képfeltöltés. Ezen kívül sikerült szert tennem egy osztottan dönthető hátsó ülésre.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
-
Retro DJ
aktív tag
Ha minden jól megy, hamarosan Favorit tulajdonos leszek...
Drukkoljatok feleim, hogy kétszeresen is csodatulaj legyek!
Retro
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Még mindig a hűtőmmel kapcsolatban kérnék véleményt. Történt ugyanis, hogy Skodám egy hétig állt mozdulatlanul, mivel a szolgálati autót nyúztam. Mielőtt múlt hét hétfő este leállítottam, felöntöttem a hűtővizemet MAXra. Az autó egy hétig állt úgy, hogy az eleje kicsivel lejjebb volt, tehát folyhatott volna belőle a folyadák ahogy tetszik. Most néztem viszont, hogy semmi sem hiányzik belőle. Tehát akkor a folyadék csak nyomás alatt futna a mikrorepedéseken? Esetleg azon a két csövön keresztül, amit még nem cseréltem ki?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Igen, én is ezt akartam leírni. Írtátok régebben, hogy elöregedett csöveken előjöhetnek mikrorepedések, amik melegben tágulnak csak ki annyira, hogy elfollyon rajta a hűtővíz. Mivel 2 cső még régi benne (egyszerűen nem kaptam) nagyon valőszínű, hogy ez lesz a gond, vagy lehet még más hőtágulásos gond is?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
-
Marczi80
tag
Igen, jól emlékszel, mind az olajam, mind a vizem tiszta. Nem szokott foltot hagyni maga alatt, de észreveszem, hogy a hűtő alatt áll a víz a karosszéria egy vályatában, ahova felül a hűtő alja. A hűtőmnek nem kellene hogy baja legyen, mivel tiszta új (2 hónapos, és azért cseréltem az előzőt, mert így állt alatta a víz). Ezért gondolom, hogy a hűtő és a leeresztőcső (vízpumpa?) közötti vastag rövid cső nyomhatja ki a vizet... (ugye ha a hűtő lenne kimentve, akkor folyna rajta a folyadék...)
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
Úgy látom nekem nem örül senki
Retro
-
Tomasevic
csendes tag
Megtudná mondani valaki hogy a favoritból hogyan kell a hűtőfolyadékot leengedni?
-
Marczi80
tag
válasz Tomasevic #3772 üzenetére
ha alafekszel a jobb oldalon (tehat anyosules oldalan) a hutobol jovo gumicso egy fem csore van kotve, amin van alulrol egy csavar. Ott. Bar en le szoktam kotni a hutorol a gumicsovet - nem a legjobb megoldas, de felek, hogy elszakitom a csavart, es mindennap kell az auto. De tervezem nyaron rendberakni azt is...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
A sapkat lecsereltem, az elozo sem volt rossz... (de legalabb van tartalek ) Epp az a gond, hogy nincs alatta folt. az a 2 deci, ami a min es a max kozotti kulonbseg az durva egy het alatt fogy el, es nem akkor, amikor all az auto. Erre mar gyanakodtam elotte, is, csak most, hogy teli tankkal allt (es elotte mentetem is vele, tehat meg nyomas is lehetett benne) nem hianyzott belole semmi. Ezert gondoltam, hogy gumicso lesz a ludas. Utannanezek, de nagyon nem lehet mar pozsonyban ilyet kapni. Asszem felhivom a szerelomet, hogy ha megy valami alkatreszert hozzon mar nekem is ami kell.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
A kérdések helyett előbb majd "dicsekedek" egy kicsit... - de még nem kiabáljam el...
Retro
-
Tomasevic
csendes tag
válasz Marczi80 #3773 üzenetére
Akkor közel jártam az igazsághoz! Mert ugyan a csavart nem leletem,de viszont én is a fémcsőn lévő gumicsövet kötöttem le.Valamint a fűtőradiátorból kijövő csövet, ami szintén a fémcsőre csatlakozik azt is lekötöttem.Majd lefele tartottam mivel elég hosszú, és így kifolyt a hűtővíz.
-
Retro DJ
aktív tag
Szia! Nem nagy szam, de egyelore nem szeretnem elkiabalni. Ha nyelbe uttetik a biznisz, akkor vasarnap jelentkezem kepekkel. Maga az auto technikailag nem kuriozum, hanem a korulmenyei azok.
Megis lesz egy kerdesem: dobbetetet hasznal valaki? Javasolt beepitendo extra? Szerintetek hasznos?Retro
-
Atuska75
tag
Ma meg untam a folyton eltörő kalaptartócsapokat csináltam kettőt vasból nagyon pöpec lett:
Na mot törj el ha tudszSzámolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
jocika92
csendes tag
Megtudná nekem valaki mondani hogy mi az istenért nem akar lejönni a hengerfej??skoda favorit-ról van szó!minden csavar kivan szedve kipufogó levan kötve meg minden amit lekelett és semmi megse mozdul ...:S előre is kösszi
-
jocika92
csendes tag
összesen a 7 imbuszos csavar a 3om 10-es anya és a 4db 8-as anya a gyertyáknál mikell még?
-
jocika92
csendes tag
nekem a felső sorba csak 5 csavar van nem hat mint a képen! a két sarokba imbuszos csavar középen meg 3 anyás csavar
-
jocika92
csendes tag
mind a 14 kivan szedve de mégse jön le üthetem én akármivel akárhogy gobdolom összevan égve vagy nemtudom
-
rob210
nagyúr
válasz jocika92 #3788 üzenetére
Ez nálunk is előjött
Mi nekünk műhelyben szinte volt minden, a gyertyákat kiszedtük a helyére becsavartunk menetes rudakat és azzal feszítettük le elég nagy szopás volt.De gumikalapáccsal ha ütögeted körbe körbe előbb utóbb le fog jönni.
Töltsetek benzint a hengerekbe és úgy ütögessétek, az is oldja az összeégést.Renault power
-
jocika92
csendes tag
gumikalapács engem nem is érdekel ez a hengerfej ami rajta van mert van másik is érted de én ütötem már mindennel és semmi:9 akkor gumi kalapács elég furcsán hangzikhát nemtudom milegyen vele
-
jocika92
csendes tag
én már levetem mindent szivócsonkot mindent de vissza rakhatom valahogy csak lejönkössz a segitséget:9
-
Retro DJ
aktív tag
Nos, manapság már minden új autóban van. 2001-ben mikor a Fabia-m vettem még dicsekedett az eladó, hogy ebbe már alapból jár. Aztán mostanában már majd minden újabb autón látok.
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #3793 üzenetére
Én lakatoltatás után tettem a favoritba dob betétet, nekem meghálálta mert abban gyűlt össze a dzsuva nem pedig a sárvédőív peremébe.
Szóval én csak ajánlani tudom.
Patentet ne spórold ki tegyél bele mindenhova.
Alatta pedig legyen kitakarítva és le alvázvédőzve.Renault power
-
jocika92
csendes tag
nemjött le sehogy bármit csináltunk ez rávan szopódva nagyon
-
Marczi80
tag
Ma reggel miután levezettem 30km-t (tehát beértem Pozsonyba) azt vettem észre, hogy ha lassan megyek fütyül valamelyik fékem. Nem nagyon, csak kicsit.
A tegnaphoz képest: ma kicsit fagyott ill. tegnap hazafelé menet fékletem egy nagyot. A jobb első kerekem egy kicsievl langyosabb volt, mint a bal első, a hátsók hidegek. Valami ötlet, vagy várjam meg az estét, lehet elmúlik?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- iPad topik
- OnePlus 8 Pro - a túlgondolt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest