Új hozzászólás Aktív témák
-
Atuska75
tag
válasz vecsepapa #7799 üzenetére
Na de Uraim itt most nem egy Faviról van szó hanem egy 120-asról. Valaki nézzen már bele egy 120-as gépkönyvbe. Én azt is aláírom amit ti mondtok, de az a motor már valószínűleg elég kopott. A Faviba jó a 10-es is meg ha nem sok százezres a motor akkor az 5-ös is. Én is most tettem bele Valvolin 5w40-et
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
30z.Samu
félisten
válasz Atuska75 #7810 üzenetére
Egy agrármérnöké volt a kocsi, szinte gyári állapotban van. Itt-ott vannak pici rozsda foltok. Viszont azokkal tudok mit kezdeni, mert fényező vagyok. Egyébként abban bízom, hogy csak picit helyre kell pofozni a kocsit, mert azt hiszem 1 évig állt.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
gs20
tag
10W-40-ben jó ásványi olajra tipp esetleg? (szintetikus, félszintetikus nem releváns)
Amúgy ha érdekel valakit jó áron GE/Tungsram Megalight Ultra+90% izzó, akkor keressen meg PÜ-ben
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Retro DJ
aktív tag
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Gondoltam ma megpróbálom azt az ülepítőt kitakarítani (ha már csak le kell csavarni és kipucolni, azt csak meg tudom csinálni. ), így felnyitottam a háztetőt. Az AC pumpa ülepítőjét megtaláltam, nem tudom hogy azt kell-e keresnem vagy valami mást. Meg azt vettem észre, hogy a pumpát elég könnyen lehet mozgatni, nincs ellenállás. Az normális?
Sic Parvis Magna
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7824 üzenetére
Relatíve könnyen kell járnia, van benne 1 rugó, amit azért érezni. Miután befejezted a pumpálást, a kart fel kell húzni, és beakad. Ha nem akad meg, vagy lóg akor ott valami szét van esve a pumpában. Ha lenyomod a pumpát lassan magától visszaáll fél állásba, ennyi telik a rugótól ami nyomja vissza a kart.
-
30z.Samu
félisten
Értem. Azon gondolkodtam egyébként, hogy lehet, hogy az olaj minősége jó, amit beleöntött az előző gazdája, csak nem 10W40-es, hanem nagyobb és annak a hidegben sz@r a viszkozitása, így nem tudja felszívni rendesen. Mert ilyen időben (10 fok körüli magasságon) semmi baja a kocsinak.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Helyzet jelentés: 10 fok van, a kocsi sikeresen megtette a mára megtervezett utat minden nyűglődés nélkül.
Sic Parvis Magna
-
vecsepapa
csendes tag
válasz 30z.Samu #7833 üzenetére
Egyszer úgyis kész lesz a gépezet
Nekem lassan egy éve lesz meg a kis favóka és még mindig vannak rajta apróságok amit rendbe kell rakni rajta de még sose hagyott ott sehol saját hibájából. Tehát én megvagyok vele elégedve. Az pedig alap hogy foglalkozni kell vele de meghálálja a törődést. Sokan azt mondanák ilyenkor mert hogy a gatyám rámegy meg mindig baja lesz. Ez hülyeség 1-2000 ftos tételek kellenek néha de az még belefér. Csakhát amég valakinek beszarik egy pdtdi ben egy pd elem én 50 ezerért komplett autót veszek hozzá donornak ő meg egy pd elemet nem kap ennyiért. Meg ezen mindenhez hozzá tudok nyúlni és sok sok műhelyóradíjat spórolok megErre azt szokták mondani hogy minden kezdet nehéz. Nekem is voltak stresszes pillataim hogy már megint valami hiba de megsoroztam a kollegákat egy rahedli kérdéssel itt a fórumon akik persze nagylelkűen segítettek is amit köszönök mindenkinek. És hogy egy régi fórumbejegyzést idézzek mára nem favorittulaj vagyok hanem boldog favorittulaj vagyok
Lesz még neked is sok boldog perced a kis skodrival ha egyszer összeáll
Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült."1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
rob210
nagyúr
válasz 30z.Samu #7833 üzenetére
Na megtaláltam ezt keresgéltem.:
"Igaz-e, hogy régi motorba a legjobb választás a 15W40-es ásványolaj?
V: Nem igaz. A régi motoroknak nyilván alacsonyabbak a követelményei, mert amikor gyártották őket még nem írhattak elő hozzájuk akkor nem is létező, korszerű motorolajat. De ez nem jelenti azt, hogy ezek a motorok nem profitálnának egy korszerű motorolaj nyújtotta előnyökből. Egy alacsonyabb, pl. 10W40-es viszkozitás azt eredményezi, hogy hidegindítás után az olaj hamarabb eléri az ideális vastagságot, hiszen egy kevésbé dermedt állapotból indul. Miért lenne ez rossz egy régi motor számára? Ha ásványolaj helyett félszintetikus vagy szintetikus olajat töltünk bele azzal hozzájárulunk a motor tisztábban tartásához, valamint azt is biztosítjuk, hogy az olaj vastagsága kevésbé fog ingadozni a magasabb viszkozitási index miatt. Miért lenne ez rossz egy régi motor számára? Tény, hogy a szintetikus olajok 15-20 évvel ezelőtt még nem voltak megfelelőek minden motor számára. Akkoriban a szintetikus olajok tartalmaztak olyan adalékokat, amelyek károsíthatták a régebbi motorokban használt tömítéseket, és olajfogyasztáshoz vezethettek. Ezeket az adalékokat ma már nem használják, így olajfogyasztás-probléma csak akkor merülhet fel, ha a tömítések eleve rossz állapotban vannak, nem a szintetikus olaj használata miatt fognak tönkremenni."Renault power
-
30z.Samu
félisten
Nem rossz szösszenet, köszi!
vecsepapa: Igen. én is ebben bízom. De már voltak vele örömteli pillanataim, szeretem vezetni. Valahogy más érzés, mint egy Suzukit, vagy egy Fordot vezetni, ebben valahogy érzed hogy ez nem autó, ez Skoda! Hülyén fogalmaztam meg, de értitek.
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Igen, olyasmi. Jó, mindenki más az öreg kocsit látja benne, de nekem kicsit mást jelent. Lehet, hogy azért is, mert első autó. Bátyám barátnője ma ült be mellém először, amióta megvan a kocsi. És láttam hogy csak úgy csillog a szeme. Dicsérte is, hogy jó kis kocsi. Illatosító nem kell bele, mert a bőr ülések adják az illatot.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
wladymir
csendes tag
Sziasztok.
Beru gyertyáról valami tapasztalat? -
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Ezt én-is így gondoltam ahogy itt írják . ...de aztán hozzájutottam full szintetikus 5w-40 olajhoz ,rögtön megajándékoztam vele a kopott UAZ motoromat .( Előtte 20w-50 olajjal használtam , melegen alapjáraton ki-ki villant a piros lámpa ,fordulaton is csak 1 bár körüli .... ..) Na tehát beraktam ezt a jó olajat -kimentem erdőre - melegen alapjáraton folyamatosan égett a piros és fordulaton is épphogy kimozdult a mutató .(Fostam is hogy kiolvad a maradék nyugvó csapágy sor ..)
Tehát nem egy hülye duma az hogy kopottabb motorba vastagabb olaj kell.
Most 20w-50 Mogult használok a Uazba és az Mtz-be ,, Sokdába meg az 5w40 szintetikust
SKODA FORMAN
-
rob210
nagyúr
válasz Atyus77 #7841 üzenetére
Erről vitatkozhatnánk,de abba a motorba amibe huzamosabb ideig 20w-s olajat használtak' már valóban felesleges a fonomabb olaj.
De az ellenpélda, hogy a cimbim ford eszkortja ette az olajat, szólt mit kezdjen vele, mondom használj bele való olajat.
Amióta nem a 15w-s olajat használja, hanem a 10w-et azóta nem issza csak éppen, hogy csipeget belőlle.Az uazt meg eleve arra tervezték, hogy étolajjal is elmenjen.
Renault power
-
Atyus77
csendes tag
"Amióta nem a 15w-s olajat használja, hanem a 10w-et azóta nem issza csak éppen, hogy csipeget belőlle."
Most ez valami vicc ?
A két olaj között minimális a különbség. Ott inkább a 15w-s olaj minőségével lehetett probléma .(20w-s olaj is jó minusz 10 fokig !)
SKODA FORMAN
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Gondoltam ma is kiviszem a kicsikét egy szokásos kis vásárolgatós túrára (nem, nem pláza, csak a lustaság néha nagy úr. ) Beindítom, hallottam, hogy a szokásosnál mintha picit halkabban pöfékelne a motor. Gondoltam lehet, hogy csak be kéne neki melegedni. Pár perc után kiálltam vele, hallottam hogy most már kezd úgy pörögni, mint szokott. De ahogy elérte azt a szintet, jelentkezett a leállás. Na itt már láttam, hogy ebből séta lesz és visszatoltam az autót. Kicsit furcsálltam, hogy nem pörög úgy az elejétől. Mintha nem jutott volna el mindenhova a cuccból. Létezik, hogy a szar olaj csinál ilyet? Bár az így is-úgy is ki lesz cserélve, mert korom fekete. És az elméletileg már nem jó.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen