- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Netflix
- Crypto Trade
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- ASUS routerek
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Videó stream letöltése
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Aliexpress tapasztalatok
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #4690 üzenetére
Bizony párban, mivel ez nem rá való. Van egy kis trükkje. Meg kell mérni a szöget amit a lengőkar alapállapotben(a saját súlyán, kerék rajta, nem emelőn) bezár a kocsi aljával és abban a szögben kell rásajtolni a lengőkarra.
Természetesen a csavarjait is ebben az állapotban kell meghúzni.
Az a különbség a régi,meg az új között, h a régi típusban forog a lengőkar egy vasperselymen, ez adja a kopogó hangot. Az új fajtán ez a persely egy erős műanyag ami rászorul a lengőkarra, a körülötte lévő gumi pedig rá van olvasztva a tartóelemére ami a karosszériához csavarozódik. Ettől lesz keményebb a futómű, jobb az úttartás kanyarban, és síri csönd. 93- tól mindegyikben ilyen van.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #4703 üzenetére
Egyáltalán nem bonyolult. Kiveszed az órát, a testet és az óra helyéről veszed egy pozitívat húzol a kulcsszekrénytől, fordulatjelet meg a gyujtótekercs 15-ös oldaláról. Vagy szerzel egy fordulatmérős hátlapot is amiben minden be van kötve csak a csatlakozóig kell elhúzni a kábeleket.
-
Mágus2
Közösségépítő
Igaza van rob-nak eltértünk a témától. Akkor kérdzek én, csak, h ne offoljuk teljesen szét a topicot.
Urak, hol találom meg a színkódot egy favoriton? Sötétkék special-ról van szó.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
1500-as fordulat körül csordogálni nem szabad. Ilyenkor nagy a főtengelyen a forgattyús terhelés, és alacsony az olajnyomás. Inkább 4.ben menjetek 60-al.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #4887 üzenetére
Amíg benzinnel jársz, addig maradjon a 10 000km, cserperiódics, nem csak elhasználódik az olaj, de hígul is, kissé keveredik a benzinnel, így még egy teljesen szintetikus olaj sem jó 15 000 kilóméterre, lehet hogy az olajok sokat fejlődtek, de a motorod illesztései nem fejlődnek jó irányba. Gázzal más a helyzet, ott 15 000km utás is szép a színe.
Én sokat hajtom városban, ott az olaj a lámpánál hal meg, megég. Sok városi használat esetén semmiképp ne hagyd 15 000-ig.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #4888 üzenetére
Gondolom te nem forgatod 4000ig, nem kell hetente padlógázon 6 dombot megmásznod vele.
Amióta nem használom intenzíven, egy éven egyszer kell csak cserélnem, mert akkor sincs meg a 10 000km. De vagy 10 ezer km vagy egy év, tovább nem hagyok benne olajat. Mikor levettem az olajkádat a motor belseje szép réz színű volt, sehol fekete lerakódás. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #4900 üzenetére
A fábiát melyk évben szerelték össze, és a legfiatalabb favorit hány éves? Szerintem sejted hová akarok kilyukadni. Senki nem gátol meg a 15 000-es csereperiódusban, de ha hosszú távra tervezel az autóval akkor jobb a 10 ezer vagy egy év.
Nem mellékes, h amit megspórolnál az olajon azt később 3x rá lehet költeni a motorra, a esetleg valami elkopik benne.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
kb 1500-tól megfelelő a kenés. Igazából teljesen mindegy, csak ne az legyen h a legnagyob fokozoat legalacsonyabb fordulatszám. Nem mindegy h 2-ben mész 1500as fordulaton, vagy 5-ben 2.ben elhanyagolható a forgattyús terhelése a motornak 1500as fordulaton.
Csak informatíve: 1500as fordulaton van 1,5 bar olajnyomás, 4000-en meg kapcsol a túlnyomás szelep az olajpumpán, az olyan 5-6 bar körül. És 4250-es fordulaton van csúcsnyomaték és teljesítmény.
Az olajnyomás lámpa baroszkópja 0,75 Bar alatt kapcsol (aladin csodalámpája világít). Ha elalszik az nem minden esetben jelenti azt h fordulaton jól ken.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
a 20w 50 teljesen hazavágja, az túl sűrű bele. Szerintem csak elfolyik menet közben, ha tényleg a motor enne ekkora mennyiséget, akkor a visszapillantóidat akár el is ajándékozhatnád, akkora köd lenne mögötted. Ha hidegen csepeg, akkor melegen folyik az rendesen, gondolom a kocsid alja is olajos rendesen, és nem csak a motor, hanem az egész alja. Ha így van ,akkor kapd le az olajkádat, tegyél új tömítést szilokonnal, kapjon egy legolcsóbb 10w 40et. BemelegÍted, kicsit megforgatod terhelve 4000 környékén, és 2000km után kiengeded az olajat. 10w 40 felod benne mindent ami lerakódott. Utánna teszel bele egy rendes olajat, és ha akkor is 1l/1000km lesz, magam megyek el generálozni.
Lehet valamelyk gyűrűd le van tapadva, ez előgordul, de emiatt nem kell generálozni, egy jó olaj mindent megmozgat benne.
Én 370 000nél tartok, 10 000 km alatt elkér 0,5 liter 5w 40et. 400 000 után szedtem már szét favoritot, mert állÍtólag kopott a motor. A gyári hónolás megvolt a hengerfalakon!!! A letapadt gyűrűket megmozgattam, összeraktam, azóta már fél milla felett van. Egy liter megy bele egy teljes csereperiódus alatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tomasso72 #4951 üzenetére
Ha fogy a víz, az nem jó jel, és ha nem folyik el sehol, akkor bizony a hengerfej tömítése cserés. Amikor cserélve lett, ellenőrizve volt a hengerfej, síkolás? Az is kérdés mennyi víz fogy el mondjuk 10 000km alatt, kis mennyiség, kb. egy deci normális, annyi elpárolog a rendszerből, meg kicsepeg az illesztéseken. Az emulziósodás tényleg skoda betegség, azoknál a gépeknél jelentkezik, melyeket sokat hajtanak városban hidegen. Egy 2-300km túra után nézd meg, ha akkor is van emulzió, akkor gond van a tömítéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyetlen egy esettel találkoztam ahol a favorit tényleg fogyasztotta a vizet, nem folyt sehol,és az új hengerfej sem oldotta meg a gondot. 3x-ra meglett a gond, a rézgyűrű ami a hengerek alatt van, el volt deformálódva, ott keveredett az olaj a vízzel. Ilyen is megtörténhet, de nagyon valószínűtlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen