Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5212 üzenetére
A sebváltó kart egy segéddel meg kell mozgatni, és ellenőrizni, h hol van holtjátéka. 2 helyen lehet, a váltókar alján(rob is erre tippelt, és a javÍtást is leírta) ill. a T elemnél a váltó csatlakozási pontjánál. Ez a T elem a gyakoribb és a nehezebben kezelhező, mert ott nem csavar van, hanem szegecs
Ha a T nél mozog, akkor vehetsz egy egész rudat, ami nem olcsó, és nem is tartós, vagy egy satuban is meg lehet szorítani az illesztést, ez szintén jó, de nem tartós, vagy kilazítod a szegecset, összenyomod a villát ami a T-t közre fogja, és hegesztővel megpontozod, addig ez a leg tartósabb megoldás.Kuplungon lehet állítani, nem nagy művészet, de ehhez is jobb ha ketten vagytok. Mindig elfelejtem, merre kell állítani, ezért kell a segéd. Felemeled valameny oldalon az első kereket. A váltónál a kuplungzsinóron húuol egy fél centit(nem árt valamivel megjegyezni hol volt eredetileg) Utánna a segéd megforgatja az elsőkereket, te valamelyk sebességben elkezded lassan felengedni a kuplungot. ha lejjebb fog akkor húzni kell a zsinóron, ha fejjebb, akkor engedni. Addig kell vele játszani míg jó nem lesz. kb. a pedálút felénél kellene h fogjon, akokr lesz kényelmes, ha a pedál kicsit máshol lesz a fékhez képest, az nem nagy gond, csak ne legyen nagy különbség.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5218 üzenetére
Ja, aki 34 000km alatt képes hazavágni egy eredeti sachs kuplungot, az nagy tehetség kell, h legyen(rendes körülmények között lehetetlen), szerintem nincs baja a kuplungnak csak nem állítottak utána, miután bejáratódott.
A tanuló vezetőknek is kibír ez a kuplung 80 000km-t. Itt szó sincs ilyesmiről.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
De elfogadnék egy ilyen keveset futott favoritot! Még nem volt soha 100 000km alatti autóm, meg ahogy most vannak a dolgok, nem is nagyon lesz. Bár az enyém elég sokat letagadhatna a futásából, de ennek nagy ára volt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #5224 üzenetére
Milyen fordulatszámmérőd van? 2 fajta létetik, a BMM számára fejlesztett fordulatmérőben más az ellenállás. Otthon van 2 bontott fordulatmérő, az újabb fajtával nekem is ez a gond, a régi stimmel.
Az a különbség, h az új fajta nem a gyujtótrafóról veszi a jelet, hanem külön jeladója van ami a lendkerék fordulatát méri.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #5230 üzenetére
Nekem ez a barna és kék, mintha fordítva rémlene, hátha jön valaki, aki kötött be utólag. Otthon van a nyák az óracsoport hátuljáról, azon meg tudnám mérni pontosan. A sárga az tuti jó, de ezzel a barna -kékkel most megfogtál.
Amúgy forog rendesen, csak alacsony alapjáraot mutat? Húzd meg a gázt. Rendesen érintkezik minden vezeték?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5240 üzenetére
Abból az új fajtából van 2 féle, szóval öszsesen 3 fajta. Én kérek elnézést, ha összezavartalak titeket. Esetleg a 4. fajta az ecotronic-os, de ez egyáltalán nem biztos, mert ezekből nagyon kevés van, én még nem láttam olyat amit ne alakítottak volna át sima karbisra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5248 üzenetére
Ez 2 emberes meló, egyik tartja az ajtót. Nekem egy kónuszos célszerszámom van erre.(amivel fúrás előtt pontozni szoktak) Azzal alulról fölfelé megütöm ezt a stiftet mig kb egy centit fejjebb jön, akkor már meg lehet fogni. Kombinált fogóval megfogom és jobbra-balra forgatva kihúzom. Ez a stift egy belül üreges acél henger hosszában elvágva és nagyobb mint a lyuk, h szoruljon benne. Összerakásnál kissé össze kell nyomni és jól megkenni, h szépen visszacsússzon.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5265 üzenetére
Nem hiszem h nem lehet kivenni, nekem sikerült 1 csavarhúzóval egy favoriton amit anno meg akartam venni, csak a tulaj nem tudta bekapcsolni a központi zárat benne. A zárak teljesen le voltak halva, akkor fordítottam hátat a tulajnak, mikor kihúztam az olajmércét a motorból, és száraz volt. Akkor sem enged ha a zárrészt felfelé feszíted, annak a peremnek csak ki kell akadnia a műszerfal alól.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #5270 üzenetére
Sajnos nem tudok segíteni, hétvégén bekötöm a saját pót fordulat mérőmet úgy a hogyan neked van most bekötve, ha kevesebbet mutat mint ami a kocsiban van, az azt jelenti, kell a műszeregység hátlapja is a fordulatmérős órából.
Nem kötöttem még ilyet utólag. vannak itt olyanok, akik kötöttek, de hallgatnak, mint a sír.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5281 üzenetére
Mester úr a kesztyűtartó már kint van? Volt egy segédmunkás a háznál amikor a barátom házának a tetejét fedtük. Leküldtük egy 1,25m-es lécért. Kb fél óra múlva lementünk mi is, mert a fickó nem hozta a lecet. Kérdeztük, mi tart ilyen sokáig? A válasz: mester úr! ,már 2x levágtam, de még mindig rövid.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz sacoka0001 #5329 üzenetére
Van egy rossz sejtésem, méress kompressziót, attól okosabbak leszünk, ha a szelepfészkeket megrágta az alátét, akkor nincs ereje a motornak, mert nincs meg a kellő kompresszió.
Honnan halásztad ki az alátétet?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5365 üzenetére
Nagy bontást nem igényel, de eléggé meg lehet vele szenvedni, mert ha nincs rugó összehúzód, akkor cumi. Én sem rendelkezem eme szerkezettel, de meg lehet ejteni e cserét enélkül is. Amíg a gép a saját súlyán áll, össze szoktam kötni a rugót egy jó erős szíj szerü anyaggal, amit az terhek rögzítésére használnak(kamionban, vasúton). Erős drót is megteszi, csak ha elpattan a művelet során, akkor nehezebben fogsz gépelni. Miután összekötötted, és levetted az anyát a lengéscsillapító tetejéről, lehet is emelni az autót. Ha össze van húzva a rugó, akkor gyerekjáték.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5370 üzenetére
Szerintem most mutat jól, mert ha valahol szivárog és nyomás alatt van a rendszer, akkor lassacskán, de folyamatosan melegednie kell. A teli fehér tartomány alja 90 fok teteje 110fok. Bár neked azt hiszem az új fajta műszeregységed van, ott kb középállásnál van 90 fok, a piros alatt 110.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5373 üzenetére
Ezeknél a keveset futott, sokat állt autóknál gyakori hiba a nehéz kormányzás. Nehéz kormányzást a következő dolgok egyike, vagy több dolog együttesen okozza:
Kiszáradt külső féltengelycsuklók, kiszáradt fogasléc a kormányműben ,beragadt toronycsapágy, szoruló gömbfejek.
Ha felbakolod az autó elejét, hamar meg lehet kenni minden egyes pontot ami befolyásolja a kormányzást.
A féltengely csuklókat úgyis készülsz kenni, a fogasléc gumiharangját félrehúzva meg tudod kenni az egész kormányművet. A gömbcsuklókat én melegített olajjal szoktam megkenni(fecskendővel, tűvel a gumiharangja alá szoktam nyomni egy kis olajat, majd minden irányba átmozgatni.) Ezt érdemes az új gömbfejjel is megcsinálni, mert már gyárilag sem kenik meg őket eléggé, ettől kopnak olyan hamar.
Egyedül a toronycsapágyat nem lehet megkenni nagyobb bontás nélkül.(amikorra hozzáférnél, h megkend, addigra ki is lehet cserélni)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5372 üzenetére
A kiegyenlítő tartályban nem forog a víz, így ott hidegebb lesz mint a motorban. Ha kétségeid vannak, akkor vegyél egy új hőgombát, de szerintem felesleges. Ha minden szivárgást megszüntetsz, a mutató oda lesz szögezve a középállásba. Addig fog mozogni amíg melegszik a motor. Az normális ha melegedés közben feljebb megy a felétől és utána vissza, mert ekkor nyit a temosztat. ezután viszont meg kell állapodnia. Városban lámpánál, megint csak feljebb mehet, mert nem hűti a menetszél.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5393 üzenetére
Ha ez a probléma egyszerre jelentkezett, mindenképpen a két hátsó dobban keresném a hibát. Vagy levált a ferodol a fékbetétről, vagy széthullott valamelyk hátsó féked. Ez így nagyon veszélyes, ha a fent említett dolgok valamelyke megtörténik, akkor kinyomhatod valamelyk hátsó fékhengert teljesen, ami a folyadék elvesztésével, és a fékerő teljes hiányával fog jelentkezni. Ne használd az autót ,míg nincs meg a hiba forrása!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5397 üzenetére
Esetleg a visszahúzó szerkezet megragadt, és kiengedett kézivel is fékezte a hátsó kereket, én mindenképp levenném a dobot. Semmi extra meló, a kereket ha leveszi, akkor 2 csavar tartja (lapos fejű csavaghúzóra) Ezeket kivéve leesik a dob magától, mert itt még a kerékcsapágy külön van, nem úgy a 93-okba, azoknál már egyben van a dob és a csapágy.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5404 üzenetére
Ha már ott leszel. zsírozd be a hátsó kerékcsapágyat is, és állíts utána. Könnyen kell forognia, de nem szabad lógnia, túl szoros sem lehet, mert menet közben még melegszik, tágul és szétkopik, ha szoros. Egy ilyen kenés, és állítás mekháromszorozza az élettartalmát, mert kúpos csapágy van hátul.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen