-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2001 üzenetére
ha minden jól megy, lesz ma egy NEX5N-em, 18-55-tel az a terv, h előbb-utóbb lecserélem az obit egy 16-50-re, és akkor ez lenne a kisméretű másodváz (ami magas izón elcsihipuhizza a no. 1. vázat, de ez most lényegtelen
-
-
haarmaan
tag
Sajnos ebben sem egyértelmű a teszt, és félreértésekre ad okot.
"Ha azt nézem, hogy a NEX-7 350 ezer forint körüli ajánlott árától 100 ezerrel olcsóbban kapunk egy szinte ugyanolyan képességű és kialakítású gépet"
Valószínűleg a tesztben a Sony által ajánlott fogyasztói árakat tekinteték mérvadónak.
[link]
[link]A korábbi teszteknél általában leírták hogy menyibe kerül a váz meg a különböző kiszerelések. Pont az ilyen dolgok miatt néz ki hogy ezt a tesztet csak gyorsan összecsapták.
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2006 üzenetére
mennyiért lehet 16-50-et venni és mennyiért megy el egy 18-55?
a photographyblog.com-on volt 16-50 teszt és bevallom, a fisheye méretű hordótorzításon kívül én nem láttam ott sok gondot... Lightroomhoz kéne viszont lencse profil (16-50), mert hogy raw-ban lőnék továbbra is... -
haarmaan
tag
válasz rumos14 #2007 üzenetére
A 16-50 ek az ebay-en kb 150-200 euróért mennek.
Itt a prohardveren az apróhirdetések közt is van éppen egy eladó 65000ft-ért.
A 18-55 öt 100-150 euróért be lehet szerezni, ha szerencséd van akkor 150-ért ki lehet fogni fekete 18-55 is. A fekete színűeket a nex 7 hez adták és japánban gyártották, míg az ezüst színűeket meg ha jól tudom thaiföldön. -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2008 üzenetére
köszi.
olvasgatok erről a PZ-ről nem tudom, biztos öregszem, de a tesztképek alapján ez teljesen jó. OK, korrigálatlanul bénák a sarkok és a torzítás is óriási - 16mm-en. viszont örömmel látom, hogy a 16mm az korrigálva annyi, sőt, még korrigálva is "nagylátóbb" kicsit mint a 16/2.8 [link]. -
sphe
senior tag
válasz konyi79 #2012 üzenetére
A telefotó előtétlencsék mind rontanak valamit a képminőségen, de a felső - prémiumkategória már talán többet segít, mint ront. Ez függ attól is, hogyan viseli el az adott optika az előtétlencsét és mekkora zoom esetén hogy reagál, tehát kicsit lutri a dolog, ha van fölösleges mozgethetó tőkéd, akkor ki kell próbálni. Néha képkivágással többet érsz.
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz rumos14 #2009 üzenetére
Én becseréltem a 18-55-öm egy 16-50-re, 30mm-ig nagyjából hasonlóan nyomják, 50mm-en már a 18-55 jobb volt valamivel és a stabilizátor is jobban dolgozott.
Nálam videónál és ha napos időben fogalmam sincs milyen téma kerül a szemem elé kerül fel a 16-50 vagy ha 16mm kell.
A méretbeli előny csak akkor realizálódik, ha külön tokot tartasz ehhez az obihoz/nexhez vagy csupaszon rakod (kabát)zsebre. -
rumos14
nagyúr
tehat akkor 16-50 power zoom obit vennek vagy meg inkabb elcserelnem a 18-55 kitobimra +kp.
-
Uzi74
senior tag
2,53Nm-el csökken a forgatónyomaték a statívrögzítésnél mérve
Engem egyiknél sem zavart az orrnehézség, igaz sokkal nehezett canon obikat is tettem rá adapterezve.. Kitolva, ha emlékeim nem csalnak minimális a különbség.Más: A 16-50 biztonyosan érzékenyebb darab, kitolva nem illik odaütni kemény dolgokhoz, olvastam már olyanról akinek elállítódott viszonylag kis fizikai behatástól
-
Drótszamár
őstag
Megjött a markolatom az 5N-hez: [link]
2 akku + adapterezési lehetőség. Így már bírja a hosszabb timelapse felvételeket is.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
sphe
senior tag
Hú, a nex3f akkuja (akku ideje) bámulatos. És full maual video mód van benne, nem is gondoltam. Nagyon megszerethető.
-
rumos14
nagyúr
kipróbáltam (szobahőmérsékleten) a NEX5N-en a folyamatos videót, olyan 15 perc után megjelent a "melegem van" ikon, de 29:50-ig ment a felvétel. közben 77-ről 49%-ra ment le az akksi. szerintem jó teljesítmény.
-
madgie
titán
NEX-5N tud HDMI-s élőképet kiküldeni? Videós cimbora HDSLR-t venne, szóba került ez a Sony, de fontos volna a daruzás miatt a HDMI-n kitolt "kereső".
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2024 üzenetére
A statikus téma sokat számít. Nekem állványon (állványt csak néha mozgatva) IS kikapcsolva volt, hogy végigment a 29:59 idő 1080p50 28mbps-el is. A fene tudja, hogy a színbeállítások, IS, vagy épp a rajta lévő obi is számíthat, de talán a mozdulatlan kép a legtöbbet. Ebből arra következtetek, hogy elképzelhető, hogy nem is a szenzor melegszik túl, hanem a feldolgozó proci.
Mp4-ben mingid végig tud menni. -
Drótszamár
őstag
válasz sebgutkopf #2026 üzenetére
Szerintem is a proci melegszik túl. A videó alatt megy folyamatosan a zajszűrés, szerintem ez a plusz elég hogy túlmelegedjen. Ha csak az előkép megy (pl 2 óra timelapse), akkor nincs túlmelegedés.
Múltkor láttam egy videót, ahol kapott egy ventit hátulra a gép, úgy nem melegedett túl.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #2027 üzenetére
Nincsen "nagy" desktop PC-d otthon? Egy ideje az átlag AMD videókarikon Mini HDMI csati van, így a VGA dobozába szoktak ilyen átalakítót csomagolni
szerk: melegedés ügyében annyit tudok hozzátenni, hogy a GH1/GH2 hekkeléskor azt figyeltem meg, hogy akkor terhelem le hardverileg a legjobban, ha (kültéri) részletgazdag témán lassan svenkelek. Ez betonbiztosnak reklámozott patch-eket is lefagyasztott, picit butítottam őket, hogy jó legyen.
Drótszamár: köszi
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2026 üzenetére
köszi az infót.
avchd biztos jobban megdolgozza a procit.
autóban, utat filmezve használnám, ott azért változatosabb a téma de előbb még vmi frankó rögzítési módszert is ki kellene találnom. -
madgie
titán
válasz sebgutkopf #2034 üzenetére
Nem kábel, ilyen kis prücök
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2035 üzenetére
ja de esetleg vegyíteném más futidzs-dzsal, ami viszont avchd.
a rögzítés lesz még az érdekes kérdés. -
konyi79
addikt
Kiadja az élőképet, ilyen kábelt rendeltem és működik vele. Tehát C típusú csatlakozó kell legyen a fényképezőgép felől. Így összekötve a gyári RMT-DSLR1 távirányító minden funkciója megy, de a tv felől a hdmi vezérlést nem támogatja. Ami fontos lehet, ilyenkor a képet az lcd-ről elveszi, csak a hdmi kimentre ad jelet. Természetesen ekkor az érintő felület se használható. Csak a kábel kihúzásával lehet visszaváltani.
Melegedéssel kapcsolatban pont itt írtam múltkor, mikor megjöttek a kínai akkuim álványon teszteltem őket, és igaz statikus témán (fixen a szoba) iso100-on és felhajtott kijelzővel de melegedés előjelzés nélkül az akku adta fel a harmadik 30 perces menet végére. Persze a hátfal elég forró volt a kéz alig állta, furcsállottam is nem vergődött érte. Ez a legújabb (1.02) firm alatt volt.
Lehet a sony úgy van vele lejár lassan róluk a garancia, sülhetnek meg sorban? Szarul járnak az enyémen 5 év van... -
konyi79
addikt
Kipróbáltam még egyszer videó alatt is (ott eddig nem), rögzítés közben is frankón van élőkép. Sőt a k.. hangos sípolásból ítélve a hangot is kiadta hdmi-n.
Szóval akár arra is lehet dobni rögzítőt. Sőt, a tv szerint az élőképet is 1080p-ben adja neki (bár azt nem tudom így megmondani nem-e csak az lcd képét skálázza fel).De.Update:
Vagy mégsem
Amint megnyomom a rögzítés gombot, pengén kiélesedik a tv-n az élőkép, eltűnik a zaj. Szóval ezt nem tudom tutira megmondani.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
megvettem tegnap a 16-50-t (így a 18-55 eladóvá vált), eddig tetszik
kicsit sajnálom, hogy frissítettem a firmware-t, mert megnéztem volna a torzításkorrekciómentes (szép szó ) képét is, pl. videóhoz még akár jól is jött volna.
maga az obi nagyon kis pöpec, nekem nagyon bejön a kis mérete, és bárki mondjon bármit, elképesztő, hogy ekkora méretben van egy ekv. 24mm-ről kezdő zoom-om. a képminőségről majd LR-ban való pixelkukkolás után fogok nyilatkozni. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2044 üzenetére
1650 esetében "ki van szürkézve". nem akarja sokkolni a népet a Sony. (m43 esetében ugyebár semmit ilyesmit nem lehet ki-be kapcsolni).
amúgy jól gondolom, hogy a torzítás korr. mellett a CA, vinyetta korr. is a raw file-okra is érvényes? mert az alpha (SLT) rendszerben csak a jpeg-ekre. -
rumos14
nagyúr
és jó volt látni?
állítólag a NEX-nél elég annyi hogy a LR-ban nem kapcsolom be a lencse korrekciót. sajnos itt még nem tartok az ismerkedésben.
amúgy, bár most a 18-55 van csak nálam, semmi különbséget nem látok, akár be-, akár kikapcsolom a gépen belüli torzítás korrekciót. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2045 üzenetére
Na ez új, hogy a 16-50-nél már kötelező a torzításkorrekció.
Nálam még a régebbi ACR 6.7 verzió van fent, az a nekem rendelkezésre álló cuccok esetén nem alkalmazza automatikusan az optikai korrekciókat, illetve a korrekció kézzel finomhangolható, ha mégis használni akarom. A 16-50-et meg eleve nem is ismeri lévén a kiadásakor ez az obi még nem létezett, így csak manual obi korrekció érhető el. A lényeg, hogy nálam úgy működik ahogy te az alpha slt-nél írtad, csak a jpg-re hat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kés topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Wise (ex-TransferWise)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest