-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
Az utánagyártott bajonetteket is Thaiföldön gyártják? Még mindig arról van szó...
Azt írta azok vastagabbak voltak, mint a gyári, erre jött az, hogy talán már x év alatt megtanulták gyártani...
Az én hozzászólásomban meg a kínaiak arra utal, hogy azok a gyártók akik csinálják a koppintott cuccokat.
Nem gondoltam, hogy jelmagyarázat is kell már a fórumhoz.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Nippon
őstag
Rendeltem tőlük egy A7III kitet és egy A7II vázat, amire végül nem akarták elfogadni a kupont. Egy levélváltás után töröltettem velük a megrendelést és megvettem a Fotoplusban az A7III-at. Nem az a problémám, hogy tévedtek a kuponnal kapcsolatban, a hozzáállásuk nem tetszik. Azt hiszem a jövőben is hanyagolni fogom őket.
-
Ed Parker
nagyúr
válasz Attipatti #22103 üzenetére
igen többnyire embereket fotózok, tájat elég keveset.
a legnagyobb bajom inkább az a fixxel hogy egy gyutáv, mivel eddig mindig csak zoomokat használtam, eltekintve egy két sigma 35/1.4 és 50/1.8-tól, hiányzik a zoom szabadsága, a 24-105-öt és a 70-200/4-et nézegettem, most van mindkettő használtan és valamelyiket meg szeretném venni.
árban egyformák.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Ed Parker #22099 üzenetére
Szerintem mindkettő.... A kettő pont kiegészíti egymást.
Jó az a 24-105/4 tényleg. F4-től használható, nem kell rekeszelni a minőségért. A szériaszámot kell ellenőrizni, hogy ne legyen érintett az ingyen szervizelendő lencsékkel, vagy akkor azt az időt bele kell számolni.
Viszont F4 egyrészt sötét és sajnos az F4 nem elég a Sony "csoda" fókuszához. A megadott fókuszálási tartomány, tehát a -X FE az F2 értéken mérvadó. Ami ugye 2FE-vel van az F4 alatt.
Tehát a lényeg, hogy valódi fényben (nem LED) és világosban, tehát sok fényben nagyon jó a 24-105/4.
Igen sajnos a stúdióban, ha LED-es folyamatos fényű a világítás F4-en akkor is előjöhet a "lassú" AF. Meg mondjuk és stúdióban pont nem használnék zoom-ot, hanem inkább fix-et és lépdelnék elöre, hátra......A kérdés, az hogy szereted-e, bejön-e a kb 50mm-es tartomány. Ha igen tartsd meg. Ha nem akkor inkább cseréld le, mert akkor gyanítom, hogy egy 35 és 85 párosra kellene gyűjtened, vagy a 35 helyett lehet 24; 25; 28; Ugye az utóbbi tehát a 28/2 nagy előnye az F2, mert így ezzel is nagyon jól harap a fókusz(hátránya a torzítás).
Tehát érdemes szem előtt tartani, hogy az F2 és az annál nagyobb blendéjű objektívek nem csak az EXPO miatt előnyösek, hanem az AF teljesítmény is észrevehetően jobb kevés fényben.
Nah hát a nagylátó az érdekes kérdés. Ott van a klasszikus 16-35/4. De ha ez van meg fölé az 55, akkor lehet, hogy sok a 24-105/4 is. Persze nagyon jó átfogás és ha a keret is engedi, akkor ez a három lencse igen jó lehet. Meg ugye ott van az 55-105 Tartomány ami majdnem 2x zoom még így is és 105/4-en a téma leválasztás a háttéröl is elég jó. A nagylátó sok kérdést vet fel. Mennyire fontos neked? Mennyit szánsz rá? Kell-e a zoom és az AF? Jah és hogy mi a kezdő látószög UWA vagy WA?
Egyébként a 12-24/F4 egy csoda nagylátó.... Pontosan ugyan azt a képminőséget hozza mint a 24-105/4.... De ugye ez már inkább épület táj és nem ember.....
Én a 16-35/2.8 GM-et nem ajánlom, mert nekem nem jött be és ahhoz meg drága..... 25mm alatt az F2.8 már nem nagy előny az F4-hez képest, szerintem,... inkább csak méret és ár növelő....Remélem érthető, hogy mire is gondoltam ...
[ Szerkesztve ]
-
azthittem
csendes tag
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék vásárolni egy fix 50mm-es M42-es obit.
Természetesen minél jobb fényerővel.
Olvasgattam néhány tesztet is - bár ezek elég korlátozott számban léteznek.
Esetleg akinek van személyes tapasztalata fenti SLR obikkal kapcsolatban, szívesen vennék néhány ajánlást.
Igen, tudom...AF mód lesz.
Köszönöm előre is a válaszokat!
-
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #22106 üzenetére
mivel csak az 55/1.8-m van jelenleg, ezzel lőttem studióban, de a hiba valszeg az általad leírt live mód miatt volt, ami miatt az AF tévesztett párszor.
lett sok jó kép, csak meglepődtem, hogy azelőtt D4,D850-el semmi ilyen sőt gyors mozgásokat tudtam úgy fotózni hogy minden tű éles volt, itt meg álló emberek és F4 rekesz ellenére voltak fókusz hibák.
persze nem a teknikát hibáztatom, ebben biztosan van user error isén szeretem az 50mm-t, nikonon is megvan még, tehát ha lenne rá szükségem, akkor még azt mindig tudnám használni.
35mm-m volt 2x mindkettő sigma art, de a nagy tömege miatt utáltam, a többi részét nagyon szerettem.hogy mennyire fontos a nagylátó, kb 10-15%-a a képeknek amit lövök, ezért sem volt sosem 14-24-em, csak 24-70/2.8 és 70-200VRII évekig, a 24mm sztem bőven elég, azzal mindent megoldottam amire nekem kellett.
nem szeretnék abba nagyon sok pénzt belerakni, mivel tényleg keveset tájképezek, amire legtöbbször kellett a nagylátó, belső terekhez, és tárgyfotóhoz, szűkebb helyeken. -
Rapid136
őstag
válasz azthittem #22107 üzenetére
Miért pont m42? m39-től kezdve van egy halom más bajonettes japán obi...
M42 volt a legtöbb SLR gépen, aztán a rekeszmozgatás és fénymérőszimuláció miatt átálltak a gyártók a bajonettes megoldásra. Ez annyiban számít hogy a védőrétegek és a lencserendszerek jobbak és fejlettebbek a későbbi bajonettes obiknál.
Akár 1,2/50-et is találhatsz, nekem Minolta MD van, egész szépen teljesít nyitva is a 24mpixel-es fullframe vázon.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
mikrofon
veterán
válasz Ed Parker #22108 üzenetére
16-35/4 + 55/1.8 + 70-200/4 sem rossz, mert hogy írtad, hogy nézegeted 70-200/4-et. Ha a lefedést nézzük akkor ez elég szép sor....
De a 24-105/4 és 55/1.8 is nagyon szép szett... Aztán még mindig lehet az elkövetkező évek alatt egy- egy olcsóbb (vagy drágább lencse), alá, fölé vagy mellé is ...
De csak a 24-105/4 szerintem kevés....
Nekem van 24-105/4 keveset használom... Inkább a gyerekeket lövöldözöm szabadtéren ezzel.... Viszont amikor felrakom, akkor nagyon jól jön. De valószínű, ha jön egy köv. lencse amit szeretnék (amolyan "musthave") és el kell adnom egy lencséket, akkor ez lesz az első amit értékesítek....
a Sony 35/1.4 szerintem jól illik a Sony a7riii vázhoz, de a Sigma art 50/1.4 nekem már sok volt, a 70-200/4 is az lenne nekem....
-
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #22111 üzenetére
Olvastam én ezekről rengeteg tesztet és ezidáig azért nem vettem semmit, mert a legtöbb tesztelő megjegyezte, hogy a kicsi vázhoz képest az összes jobb üveg nagy batár, amit pl az oly m43 tök jól megoldott,
Ott egy 300mm obi is relatív kicsi.
Ezen a 7r3-on a 70-200 nem tudom milyen lenne, mennyire kényelmes használni.
Viszont kell több obi, szóval valamit veszek.
Az adapterezéstől még mindig fázom, egyrészt az adapter is drága és egy jó Canon L is.Keveset használod? Az f4 miatt vagy mi az oka?
Ész érvek és fotózási szokásaim alapján a 70-200 nekem jobb választás lenne, a nagylátó amúgy is ritkán kell.
Max beáldozom a kicsi rx100V-öt és marad az 55mm -
konyi79
addikt
válasz Ed Parker #22113 üzenetére
Ez biztos szubjektív dolog, de még az E-M1-en is nekem nagyon rossz volt a 300f4 balansza.
Ahhoz képest nekem mind a 18 Batis, mint a 24Gm, mnt a 85/1,8 baromi kiegyensúlyozott A7-en. Az 55-ről ne is beszéljünk ugye, de még a 70-200f4 se rosszabb főleg a 2/3-a tömegével. -
-
Márton
nagyúr
Nekem is gyakran koszos a szenzor az a5100-on.
Már vásárlás után pár hónapra vettem is egy körtepumpát.
GH4-es ismerősöm évek óta használja 3 obival a masináját, egyszer sem volt porgondja.
Hát, ez van.[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#84352000
törölt tag
Sziasztok!
Tervezünk beruházni egy A6300-ra, de van bennünk kis félelem a melegedéses problémája miatt. Aki 6300-at használ szokott még ilyet tapasztalni vagy már sikerült kijavítaniuk ezt a hibát? 4k-ban vennénk fel vele hosszabb interjúkat.
-
Nippon
őstag
Urak!
Írtam a 220volt-nak a BF akciós kuponmizéria miatt és jelentem, hogy nem sokkal később felhívtak, elnézést kértek és a megrendelt készüléket átvehetem az akciós áron. Ez mindenképpen értékelendő lépés volt részükről.
-
gprspeter
senior tag
Az e-Első redőny expo mit csinál pontosan?
X1-el vezérelek egy T350-et később majd egy A200-at szeretnék.
HSS-el TTL-t jó használni vagy inkább manuál? -
mikrofon
veterán
válasz gprspeter #22129 üzenetére
A kép megmutatja mi a különbség a két , vagyis három mód között. Tehát, hogy a a vaku a fényképezés záridejének az elején (Front) vagy a végén (Rear) villan, míg stroboszkóp (Multi) üzemmódban többször villan egyenletes időközönként.
Én jelenleg TTL-t használom (gyakorlom) a legtöbbet. Mert, hogy az esetemben folyamatosan változik, a nézőpont és a körülmény. Abban az esetben használom a manuális módot, ha nagyon sok ugyan olyan fénykép készül és közben szinte semmi nem változik. Ilyen lehet portré, termékfotó, stb.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz gprspeter #22137 üzenetére
Jah, hogy erre gondoltál: EFCS
Nah hát a kérdést sem értettem...
Ehhez egy kis támpont:
[link1]
[link2]- Állványon EFCS a rezgésekkel kapcsolatos problémák csökkentése érdekében.
- 1/1000 feletti zársebességnél teljesen mechanikus zár az f / 2-nél szélesebb nyílásoknál (hacsak nincs szükség csendes módra).
- vaku esetén teljesen mechanikus zár
- Ha a csendes módra van igény, akkor elektronikus zár, de ismerni kell a hátrányait:
--nagy torzítás a gyorsan mozgó tárgyakon
--a mesterséges fények miatti csíkozás
- A9 esetén mindig elektronikus zár a javasolt, kivéve vakuzásnál[ Szerkesztve ]
-
azthittem
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném telepíteni a time lapse applikációt a7-re.
De a sony oldala kivisz az agyból. A fényképezőgépen nem enged bejelentkezni, nagyon sajnálják, próbáljam meg később.
Megpróbáltam gépen is minden féle böngészővel. Egyedül firefoxszal enged be de ott meg bejelentkezés után kiírja hogy az én országomban nem támogatott a sony......
Próbálam az openmemorries féle ingyen megoldást, természetesen az sem működött a leírtak betartása ellenére.
Mi lehet ez???
-
mikrofon
veterán
Kidolgoztam párszáz képet a Capture One 12 30napos ingyenes változatával. Hát kár volt, mert így "kénytelen" leszek megvenni... Szerintem a változtatások nem nagyon, de "szükségszerűek voltak" kicsit ergonomikusabb, minden funkció kicsit jobban működik. Összességében pozitív tényleg. 120eurót valójában nem biztos, hogy ér, de most már "nehéz" lenne újra a 11-et használni. Ha lesz valami karácsonyi akció, upgrade-elek is.
Most volt az első olyan alkalmam, amikor párhuzamosan vagyis felváltva, de egy rendezvény alkalmával használtam a 24mm és 35mm-es lencsémet. Idáig azt hittem, hogy ez a kettő túlzás, de most már tudom, hogy 35mm ugye ideális emberekre, egész alakos portrékra, és kicsi a perspektivikus torzítása. De ha szűk, akkor nagyon is jó a 24mm, csak ugye azzal oda kell figyelni, mert különben furcsa lesz a végeredmény a perspektivikus torzítás miatt... És igen jól áll a 24mm-nek az F1.4-F2 közötti háttérmosás...
Ja és a 24GM élesebb a Zony 35/1.4 lencsénél, főleg az F2.8 alatti tartományban. Ennek ellenére még is nagyon jó az összhatása a 35mm-esnek, ugyhogy számomra nem zavaró a "lágyfókusz".... Uh marad mindkettő, pedig már gondolkodtam a 35-ös eladásán... De emberek fotózásánál valóban nélkülözhetetlen... szerintem....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #22138 üzenetére
Még egy dologgal kiegészíteném.
Arra is rájöttem, hogy a projektor és az elektronikus zár nem jó barátok. Egy fehér mennyezeten, ha a projektoron kívül kevés az egyéb jellegű fényforrás, akkor csíkok formájában nagyon szépen látszik az RGB színhármas..... Sőt egy egy esetben, vízszintes színes csíkok formájában a vetítővászonról szépen "lefolyik" a kép igen "vicces" effektet generálva... -
konyi79
addikt
Már alig várom, az időm-időjárás konstelláció meglegyen egy hasonló próbához...
-
erikke17
őstag
Szép estét.
Sony A5100 16-50 kitobi. Át néztem mindent de nem találok rá beállítást arra hogy tudok egyszeri villanással fotózni.
Tehát vakuval akarok, úgy hogy fókuszálas közbe ne villanjon meg be 3x csak mikor csattan a kép
Ki sül mindenkinek szeme addigra mondhatniVagy ez nem járható út ennél a kategóriánál?
Előre is köszönöm.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Melyik az az oldal ahol objektívek képminőségét lehet úgy összehasonlítani, aminél bárhová bele lehet nagyítani és párhuzamosan mutatja mindkettőt egymás mellett?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen