Újra kellett számolni a szavazatokat a Yahoo! közgyűlése után


A régi-új főnök: Jerry Yang

A Yahoo! várva várt közgyűlése összeült a múlt héten, s e találkozónak az volt a legnagyobb tétje, hogy vajon leváltják-e a jelenlegi vezetést, amely ellenállt a Microsoft felvásárlási szándékának, s a kisebbségi befektetők, elsősorban a milliárdos Carl Icahn vezette csoport képes-e megbuktatni a Jerry Yang vezette menedzsmentet, hogy így esetleg újra szóba kerüljön az akvizíció.

A pénteki szavazás után úgy tűnt, végképp kisebbségben maradnak a „lázadók”, ugyanis a mostani vezérigazgató 79,5 százalékos támogatottságot kapott, s csak a tulajdonosok 14,6 százaléka kívánta a távozását. Ám tegnap kiderült, hogy állítólag egy technikai hiba miatt nem könyveltek el szavazatokat (a vizsgálatot a Capital Research Global Investors, az egyik befolyásos, egyébként az akvizíció mellett kiálló, 16 százaléknyi részvénnyel rendelkező befektető kezdeményezte). A közvetítőként meghívott Broadridge Financial Solutions szakemberei elvégezték a revíziót, s bár az új eredmény szerint is elsöprő többség voksolt Jerry Yang, illetve Roy Bostock, az igazgatótanács elnöke mellett, az arányok azért jelentősen módosultak: az újraszámolás szerint valójában a részvényesek 34 százaléka szeretett volna új vezetőséget.

A hiba természetéről nem adtak ki részleteket, annyit lehet tudni, hogy bizonyos szavazatok (részvényben kifejezve: 200 millió, vagyis két igazgatótanácsi tag szavazatai) nem érkeztek be a szavazatszámlálókhoz.

Annyi bizonyos, hogy a megváltoztatott végeredmény is az eddig vezetés maradását jelenti, ám azt is jelzi, hogy jelentős kisebbség elégedetlen amiatt, hogy a Yahoo! nem fogadta el annak idején a Microsoft 33 dolláros részvényenkénti ajánlatát (melyet egyébként többször is megismételtek, különböző feltételekkel) a cég keresőrészlegéért. Az újjáválasztott vezetőség egyébként újra megígérte, hogy az általuk megfelelőnek talált úton haladnak tovább, s az internetes gazdaság egyik ikonját, úttörőjét újra gazdaságosan működő vállalattá teszik. Az pedig elég biztosnak tűnik, hogy a Microsoft helyett a Google felé tájékozódó vezetőség végleg elveti – legalábbis a legutolsó ismert feltételek szerinti – felvásárlás lehetőségét, ám még sokat változtathat a képen az amerikai versenyhivatal döntése: még most is vizsgálják a Yahoo! és a Google online reklámpiaci megállapodásának hatásait, s itt döntenek a két vállalat szerződésének engedélyezéséről vagy tiltásáról is.

Azóta történt

Előzmények