- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Synology NAS
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Reklámblokkolók topikja
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
xsjado93
senior tag
Pánik! Több pénz marad a plebsznél
Your life is a lie.
-
A befektető ne aggódjon, ha végre reális áron adják a terméket, akkor fennmarad/nő a kereslet. Agyondrágított kacatokkal meg csak a raktárktg.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
nagyúr
Ez mondjuk nem nagyon látszik az árfolyamon, lehet, hogy a befektetők nem olvasnak Harangit
(a múlt héten meg 8%-ot emelkedett, szóval az, hogy 7%-ot esett, nem jelent semmit...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
Ha a nettó összbevételed kicsivel csökken is, de még pozitív marad, akkor is plusz érték, hogy ELTERJED a márka a piacon és később lehet kicsit fészkelődni árrés terén. Ha totál kiárazódik-kikopik a piacról, elmúlik a körülötte kialakított hype, akkor az emberek elfelejtik és megy az egész a lecsóba.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
vicze
félisten
Nem szeretek IT Café hírnek bármiben igazat adni, hisz annyi a hülyeség, de...
Az ott pont 7%... Más kérdés hogy pump and dump volt-e valakitől aki tudta az eredményeket. Nincs kedvem visszaolvasni a híreket 31.-éről, hogy miért tolták fel előtte.
19.-én lesznek részletes számok, nyilván ezt fájt volna belinkelni, az többet fog számítani, mit a leszálított, ha maradt a profit lényegtelen. -
nagyúr
Ezt írtam én is. Előtte felment, majd lement (csalóka a grafikon, mert ápr. 1-2 hétvége volt, zárva a tőzsde, vagyis egy nap alatt ment fel annyit, amit egy nap alatt le).
Csakhát az, ha felmegy 7%-ot az nem hír, ha lemegy, az már aztán írni való...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Sima pump & dump, nincs itt semmi látnivaló. ha van pl OTP-részvényed, nagyon "érdekes", hogy osztalékfizetés után beesik pont az osztalék összegével. Minden évben. Ergo osztalék helyett úgy is "felvehetnéd" a plusz összeget, hogy osztalékfizu előtti nap eladod, majd visszaveszed mindet - csak épp kisembernek a tranzakciós ktg több, mint az osztalékra fizetendő adó.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
gabor7th
addikt
Előtte azért rendesen megemelte az árat aztán csökkentette. Viszont úgy hallom, hogy válaszul a Kínába még sokkal jobban megvágták az árakat, ami meg probléma lehet. Főleg ha ott az állam kisegíti a gyártókat.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Flashback
addikt
-
veterán
-
vicze
félisten
válasz Flashback #15 üzenetére
A februári FSD recall rávilágított arra, hogy ~4millió eladott Teslából mindössze ~350ezren fizettek az FSD-ért, ami kevesebb mint 10%, ebből nekem elég egyértelmű, hogy a túlnyomó többségnek nem kell az FSD valójában, vagy nem kell az adott áron.
Nem minden országban van még az előfizetéses modell.
-
bteebi
veterán
Jól látod. Engem is elkeserít... Pedig nincs se Teslám, se Tesla részvényem.
Egyébként még így is baromi drágák, bár ma már minden az. Nemrég néztem Peugeot 5008-ast, tavaly még állami támogatással lehetett volna venni 5,5 millió körül, most épp 15 millió körül van.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Flashback
addikt
Ne is mond. Tavaly rendeltünk egy új autót most cirka +5-6000€. Szerencsére van árgaranciánk, csak még kocsink nincs. Ebben a hónapban kellene érkezni, de gyanítom semmi sem lesz belölle...
vicze1: Ez is benne van. De pl a németknél az FSD-vel már kicsúszik az állami támogatásból. Ezért van ott sok alap autó. Késöbb úgyis upgradelhetö.
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Noukoum
veterán
válasz Flashback #15 üzenetére
Igen mivel Európában nincsen, kizárólag USA mint ahogy náluk rengeteg minden.
Ugye vásárlóként hidegen hagyja az embert mi a jó a gyártónak, de az elég nagy pozitívum hogy nem kell egy ilyen nagy összeget kiadni “feleslegesen” hanem van más opció is.
Az irány meg egyébként is szuper, megveszel egy 10 éves használt autót és 2 kattintással csinálsz bele ülés fűtést, ahelyett hogy vernéd a fejedet a falba hogy miért nem rendelt bele 10 éve az első tulaj.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Az előfizetés kizárólagosan a gyártónak jó. Pontosan azért lett bevezetve, mert minden autó FSD képes de töredék veszi meg. Ezért kitalálták, hogy olcsón odaadják végtelen havi részletre, és 6év alatt többet fizet érte mintha megvennéd. Így a gyártónak fix havi bevétele van, ami nekik jó, a vásárló végső soron többet fog fizetni érte, ami a gyártónak jó mert nagyobb bevétel. Sőt a vásárló extrában fizet hogy adatgyűjtő és béta tesztelő legyen.
Ennél nagyobb win nem nagyon van egy cég számára. De tuti a vásárlónak jó... -
Flashback
addikt
Sok féle olvasata lehet, azért ez nem ennyire FF.
Jó lehet vásárlónak mert a bekerülési költség kevesebb és bármikor lemondhatja.
A gyärtó pedig nyer vele hosszú távon ahogy te is írod. De a jövöben újabb fizetös szolgáltatások jönnek ez borítkékolható.
UH végsö soron a darabszäm fog szämítani. Ahol nagyobb az autós bázis több lesz az elö fizetö.
Persze ez sem teljesen így van (läsd Apple-Google), de kiindulásnak jó, és ez még egy viszonylag új piaci szegmens. Ahol egyenlöre nagyon vezet a Tesla.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Noukoum
veterán
válasz Flashback #23 üzenetére
Kezdjük ott hogy meglehet venni, tehát ha a kolléga 6 évig szeretné használni az FSD-t akkor egyszerűen megveszi.
És ahogy írod elképesztő előnyben van a Tesla, az európai gyártók sehol nincsenek pedig nagyon fontos lenne.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
-
vicze
félisten
válasz Flashback #23 üzenetére
Persze persze majd jön a fűtés előfizetés, meg az ablaktörlő előfizetés, BMW majd bevezeti az index előfizetést is, úgyse használják a vásárlóik...
Tehát az pontosan hogyan is jó a vásárlónak, hogy valamit nem kap meg alapból, ami benne van az autójában fizikailag és kifizette?
FSD-nél még rá lehet fogni, hogy folyamatos SW frissítést és internet kapcsolatot(tudom, hogy ez csak időszakosan) igényel, és a gyártónak van folyamatos költsége, el tudom fogadni, de egy kormány vagy ülésfűtés/hűtésnél, ez csak puszta lehúzás semmi más, és máshogy beállítani, elég nagy hülyeség. 0 előnye van a vásárlónak ebből. -
azbest
félisten
"A Tesla hazai piacán jelentős eladásnövekedést ért el egyébként a GM, a Mazda, a Honda és a Hyundai is"
A GM eladott 2 db Hammert. Nem ezret, hanem kettőt. Meg majdnem ezer Lyric-et és 19 ezer boltot. 50 ezret ígértek.Persze bizonyos értelemben nem is baj nekik, ha nem tudnak annyit eladni, mert jelenleg a teslán kívül nem sok gyártó ad el szériaautót nyereséggel.
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Egy szóval nem említettem a fütést, ablaktörlöt... sehol.
Èn software-es kényelmi funkciókra gondoltam mikor ezt írtam. BMW-nél pl most épp az automata index volt a hír.
Okostelefonos analógia idevág. A telefont megveszed, tudsz rajta telefonálni/böngészni/fotózni. De ha már kell valami extra SW, akkor fizetsz. Az autó is ugyanez a platform lesz a jövöben.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
bteebi
veterán
"Persze persze majd jön a fűtés előfizetés, meg az ablaktörlő előfizetés, BMW majd bevezeti az index előfizetést is, úgyse használják a vásárlóik..."
Na ja, a BMW (is) szarjon sünt, meg az összes többi gyártó, amelyik ilyen előfizetéses baromságokat akar leerőltetni az eleve megkopasztott vásárló torkán. Az is kész röhej, hogy (papíron) ugyanazt az autót meg tudod venni mondjuk 13 milláért... meg 20-ért is. Mi a különbség? A felszereltség. Eleve nem hagynám, hogy mondjuk 3-nál többféle (de inkább csak 2) felszereltségi szint lehessen, meg mondjuk 3-4-nél több extra felszereltség az extra felszereltségen felül. Van olyan autó, ahol még a legjobban felszerelt verzióhoz is tudsz venni vagy 10-20 dolgot, darabját mondjuk 100 ezer és másfél millió között. Múltkor megnéztem az új 7-es BMW -t. Eleve indult 30 vagy 40 millióról az ára (wtf???), aztán meg 60 millió körül állt meg a mindenféle szarral, amik tisztára nem is voltak áttekinthetőek.
Halál idegesítő, hogy egy "mezei" autón, legyen az akármilyen drága is, már minden "elvárható" apróságért is pluszba kell fizetni. A metál fényezés feláras egy 15-20 milliós autón?? Meg egy praktikus tároló, világítás +50-100 ezer? És ha kifizetted a végén az autód árának a másfélszeresét, akkor jön az, hogy +60 ezer regadó, és pár év múlva már majd tényleg azért is fizetni kell, hogy ne nyomassa az autó nyáron maxon a fűtést, télen meg a hűtést, meg hogy engedjen autópályán 90-nél többel menni...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
nagyúr
Ezen mondjuk nem kell feltétlen röhögni, mert lehet, hogy a piac beárazta az elemzői várakozást, és ahhoz képest nem jött be, akkor simán logikus, hogy esik valamennyit az árfolyam. De ez általában pár nap/hét alatt kifut. Lásd a 110$-os árnál jött csomó vészmadárkodás, hogy mostmár aztán tényleg itt a csőd, miközben az eladások meg szárnyaltak. Nyilván, hogy visszament az árfolyam 200$-ra. 300$-ra is vissza fog menni, ha a FED csökkenti a kamatokat...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
zetor2000
senior tag
Vásárláskor van előny a vásárlónál. Állami támogatást kap az autójára, nem is keveset. Ennek általában örülni szoktak, mert olcsóbb a verda, mint támogatás nélkül.
Télen 3-4 hónapra előfizet a kormányfűtésre, mert kellemes, amikor elindul, hogy nem fagy hozzá a keze a kormányhoz. Nyáron előfizet ~2 hónapra az ülés szellőztetésre, mert beleizzadna. A klíma alapból benne van, nem feláras. Így olcsóbban jöhet ki, mintha megvenné az extrákat. 2-3-4 havi előfizetés olcsóbb lehet, mint az extrák felára.
Használt verdánál pláne. Cégautó, semmi luxus, alap, max fapad+2. DE! lejár a cégautó lízing, a verda futott N kilométert, megveszed, és a fapadból szervizlátogatás nélkül lehet extrázott verdád, minimális költségen, cca 0 idő alatt.
Mi ez, ha nem profit neked, aki egy rendes használt autót is vehet, nem fapadot...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
El kell keserítselek, de a ma 15 millás autó egy közepes Golf kategória, sajnos.
Az nem egy nagy eresztés. A Dacia Spring az egyik - ha nem A - legolcsóbb új autó, és így karcolja a 8 millert. És ez ugye fényévekre van egy random BMWtől, ami újonnan azért "jó". Egy 7er meg azért eléggé a másik liga, messze nem a belépő. Az extrák meg olyanok is tudnak lenni, hogy "karbon csomag", amikor ugyanaz minden az autóban, csak a motorháztető, a kaszni teteje, meg egy csomó minden nem fém, hanem szénszálas műanyag, amivel az adott felszereltségű autó nem X másodperc alatt van adott sebességen, hanem X-n másodperc alatt. Ez esetben X és n is pozitív szám, ami 0nál nagyobb.
A másik, hogy ha van a zsebedben annyi, hogy egy 7est konfigurálj a szalonban, akkor nem 30-80 millád van, hanem _autóra_ van ennyid. Ilyenkor számít a 60K regadó? Az mi? 60M a verda. 10% 6M, 1% 600K 0,1%60K... benzinre meg gumira többet fog költeni a tulaj, mint regadóra. 1 tized százalék... szerintem kerekítési hiba.
A fényezés is csak amiatt kerülhet annyiba, amennyibe, mert külön kell fényezni, nem fér bele a széria 6-7-X színbe. Miattad kell valamit úgy beállítani, hogy olyan legyen, mint amilyennek te szeretnéd. Mert nem jó az a pár szín, ami alapból rendelkezésre áll.
Persze rendes autónál ez nem felár, de nem az nem is 70M... picit több, de akkor valóban olyan a színe, mint amilyennek szeretnéd.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
vicze
félisten
válasz zetor2000 #33 üzenetére
Lol piacgazdasági alapon extra profitot termel a gyártó az adófizetők pénzén, hogy egyesek luxus autóval járkáljanak, ez a röhej... Tipikus esete mikor két oldalon is a tehetősök kapják az állami támogatást...
Jó ég, a használt pédán már csak tényleg földön fekve lehet röhögni, tehát a gyártó extrába lehúzhat egy használt autóban lévő extra miatt, ami ott van benne csak le van tiltva... Közröhely, ezt a faszságot kéne törvényileg tiltani.
-
vicze
félisten
válasz Flashback #29 üzenetére
Tudod mi SW Teslán? Kinyitni a keszű tartót, a az első csomagtartót, az ablaktörlő sebessége, soroljam? Ez mind SW funkció, és akkor most ezen gondolkodj el és a szép előfizetéses jövőn...
A nyilvánvaló user kormátozás és minél jobban megfejés ek had ne tapsoljak már... -
zetor2000
senior tag
Jó.
Vegyél most egy random használt autót. Álmodj bele egy olyan extrát, ami nem volt eddig benne, nem kell nagy dolog. Építsd bele. Nézd meg, mennyibe kerül - mennyi idő alatt. Mondjuk egy Astrába egy motoros hátsó ablak. Egy Mondeóba mondjuk a motoros csomagtérajtó.
Ehhez képest egy Tesla szerű megoldás? Utalsz pár forintot, és kész, működik.
Van, akinek ez megér annyit, hogy klikk-klikk, és kész. Ma megveszed, legkésőbb holnap déltől már működik.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Még ha kell is felárat fizetni, de hányszorosát is kérik el az adott alkatrész reális árának (=amennyiért a bérgyártó egyéb néven piacra szivárgott, bitre azonos termékét megveszed?)?
#34: nyugati valutában is extrém elszálltak az árak. paraszt Vauxhall (opel) corsa 2019: 11'735£, 2023: 17'070£, röpke 45% plusz - forintban meg még add hozzá a pannonpuma süvöltését+az ettől berosáló kereskedő haszonkulcs-emelését.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ezekiell
veterán
válasz zetor2000 #37 üzenetére
Vagy fordítva: megveszed az automata klímás verdát, és holnaptól ha nem utalsz, nem fog működni csak manuálisan. Vagy eddig volt ülésfűtés, holnaptól nem lesz.
Kétélű penge ez, nem nagyon kell örömködni neki.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
zetor2000
senior tag
Persze, ez is benne van a pakliban. Sőt...
De a lehetőség adott. És ami nem kell, mert épp nem hiányzó extra neked, vagy a kedves vásárlónak, miért fizessen érte? Nem kell a tempomat? Azt köszi, nem fizetem, kéremkapcsoljaki. És kikapcsolják. Vagy ilyesmi.
Persze, ha nincs kifizetve, de kéne, akkor sem fog menni, amíg be nem érkezik a zseton. De nem fogja senki ki/beszerelgetni. Sima opció, de ha nincs "licenszelve", nem fog működni sem. A HW be van építve minden verdába, a használatát meg pár kódsor határozza meg.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
nagyúr
A lenyeg szerintem az, hogy az R&D koltseg hogy viszonyul a gyartasi koltseghez. Ha az elobbi jelentosen nagyobb (egy darabra kivetitve, akkor a szoftveres ki/bekapcsolas teljesen logikus. Ha az utobbi jelentosen nagyobb, akkor nem logikus.
#38: nem az alkatreszt kell csak kifizetned, hanem a fejlesztest is.
Ha van ket szoftver feature, A-t 100 forint kifejleszteni, B-t 1000, A-hoz 1 forint erteku hardver kell (X), B-hez 5 forint erteku (Y, ami X-nek egy jobb valtozata) , akkor lehet az, hogy gyartasz X-et A-val 101 forintert, es Y-t B-vel, 1005 forintert. Emiatt viszont bonyolodik a gyartasi folyamat, tehat jobban megerheti, ha csak Y-t gyartasz, es eladod 200 forintert A szoftverrel es 2000 forintert B szoftverrel.
Az alternativa az lenne, hogy a felhasznalok rosszabbul jarnak (hiszen mindig a felhasznalok fizetik ki a kevesbe hatekony gyartast es fejlesztest). Vagy nincs valasztasi lehetoseg.
Ergo ulesfutesnel vszeg okorseg a szoftveres megoldas, mert nem olcso a hardver (bar a BMW mintha eljatszotta volna ezt). Tempomatnal mar lehet ertelme, mert a radar 10e forint, a fejlesztes meg egysegre vetitve lehet, hogy sokszorosa.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Azt nem erted szerintem, hogy ha azt akarod, hogy minden mukodjon, ami be van epitve, es ami nem mukodik, ahhoz ne is legyen beepitve hardver, annak a vegeredmenye kevesebb valasztasi lehetoseg es dragabb atlagos ar.
Ugyanarrol beszelunk, mint amikor a letoltott, de nem aktivalt Excel csak read-only modban nyitja meg a dokumentumot, irashoz meg kell venni. Csak epp szoftvernel mar megszoktak az emberek par evtized alatt.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Ezekiell
veterán
Egyedül a self-drivingot tudom elképzelni, ahol a "logikus" irányba dől a mérce így nézve a dolgot. Az, hogy ülésfűtést meg hasonlókat kínálnak előfizetéses módon, az nettó lehúzás.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
nozs23
addikt
Van abban valami fura, hogy egy rakat inaktivalatlan hardverrel kocsikazok, amit a gyarto szoftveresen valaszt el tolem. En latom az elonyet is, amit ti ti is emlitettetek, de ilyesmivel meg nem talalkozott a fogyasztoi tarsadalom. Az kezdetektol fogva elfogadott volt, hogy van fizetos szoftver, ami szoftveresen van elzarva toled.
-
noPublicFG
senior tag
A 28.000.$-os Kínai autók letarolják a piacot, aztán nem lesz mibe befektetni!
plus ça change, plus c'est la même chose
-
bteebi
veterán
"Ezen mondjuk nem kell feltétlen röhögni, mert lehet, hogy a piac beárazta az elemzői várakozást"
És mi van akkor, ha az elemzők szarok, és/vagy bármilyen ok miatt túlzottan optimisták voltak?? Remek megfogalmazás, várakozás. Első körben külső információk alapján feltételeznek valamit, ami vagy bejön, vagy nem. Ettől persze bonyolultabb a dolog, és egyébként nyilván nincs könnyű dolguk, de én egy ilyen elemzést max. indikatívnak tartok. Szerintem amúgy egy rekordnyereségen nincs mit magyarázni. Az (is) jogos viszont, hogy ezek többnyire átmeneti dolgok, és max. kevés héten, de inkább napon belül normalizálódik a részvény árfolyama.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
nagyúr
Az elemzők általában szarok, de a birka nép akkor is az alapján árazza be a részvényeket, aztán jön a csodálkozás, hogy nem jött be.
Rövid távon semmi logika nincs az árfolyamváltozásokban, hosszú távon azért számít a valós teljesítmény. Szoktam figyelni üzleti fórumokon az észosztást, hogy a gyertya így, meg a megtámasztja alulról ez, nem tudja áttörni felülről amazt stb. csak az a baj, hogy mindig utólag okosak, hogy milyen szépen mutatta az elemzés. De persze ha másképp alakul, akkor is szépen mutatta volna, mert mindenre is van elemzés meg gyertya, valamelyik úgyis bejön, csak sose előre, mindig utólag...Aki él és nem boldog, az téved!
-
bteebi
veterán
válasz zetor2000 #34 üzenetére
"Egy 7er meg azért eléggé a másik liga, messze nem a belépő."
Értem én, de szerintem csak simán felső kategória; nem egy luxus, különleges sportautó (pl. Königsegg/Bugatti - persze még mindig nem annyiba kerül), hanem "csak" egy relatíve sportos bajor bálna. Ami régebben - tényleg régebben - 20 misiért jól felszerelve is elérhető volt. Most meg talán 30-ról indul, és vagy 60 körülig elmegy. Az már mondjuk egy AMG GT, egy jobb Porsche vagy Ferrari ára, nem pedig egy BMW-é.
"Az extrák meg olyanok is tudnak lenni, hogy "karbon csomag", amikor ugyanaz minden az autóban, csak a motorháztető, a kaszni teteje, meg egy csomó minden nem fém, hanem szénszálas műanyag"
Tudom, szerintem legalább 5 misit dobott az árán.
"A másik, hogy ha van a zsebedben annyi, hogy egy 7est konfigurálj a szalonban, akkor nem 30-80 millád van, hanem _autóra_ van ennyid."
Ez is tök evidens, de engem az dühít, hogy ha már felső kategória, a BMW-nél a csúcs, akkor azért ne skálázódjon már ennyire az ára, és ne lehessen csilliónyi szart megvenni hozzá még egyszer az áráért! Akkor mondják azt, hogy alapár 40-50 millió, és akkor a karbon szarokon, meg 1-2 felesleges optikai tuningon kívül legyen benne minden, mert hát felső kategória, a profitba pedig bőven "belefér". Vagy akkor még dobjanak hozzá még 1-2 misit, nehogy Hans kevesebb magánszigetet tudjon venni.
Oké, az index pl. lehetne fizetős extra, mert alapból teljesen értelmetlen.
"Ilyenkor számít a 60K regadó? Az mi?"
Épp ez az, hogy semmi! De azt is külön kell intézned, külön kell neked szarakodnod vele. Erre kellene azt mondani, hogy a talán 20 milliós előállítási költségű (tipp), 60 milláért - tehát némi haszonnal - eladott autó árába férjen már bele az a rohadt 60 ezer forint. Nem is kellene tudnod a regadóról, vagy max. annyit kellene mondaniuk, hogy "nyugizzá' tesó/főnök, intézzük, benne van az árban!" Még jó, hogy nem számolnak fel szalonlevegő használati hozzájárulást, járólap amortizációt, WC használati felárat, meg konfiguráció segítő illetéket, mert hát papíron beleférhetnének ezek is.
"A fényezés is csak amiatt kerülhet annyiba, amennyibe, mert külön kell fényezni, nem fér bele a széria 6-7-X színbe. Miattad kell valamit úgy beállítani, hogy olyan legyen, mint amilyennek te szeretnéd."
(Ez amúgy nem BMW-specifikus, bár jobb helyeken még az olcsóbb autóknál is "ingyen" vannak az alap színek ÉS a metálfényezés is, csak az extrább színek, meg mondjuk a kéttónusú fényezés feláras.) Igen, miattam, és ezért kib*ott sok pénzt otthagyok, aminek a legnagyobb része tiszta haszon. Nem mondom, hogy egy nagyon extra szín (pl. thai szűzlányok menstruációs vérével készült festék), vagy egy spécibb extra (szén nanocsövekből készült, teljesen személyre szabott ergonomikus seggvakaró) ne legyen feláras, de mondjuk egy kalaptartó hűtés/fűtés/világítás, ha már egyszer felső kategória. Urambocsá' egy biztonsági, vezetéstámogató csomag se (oké, azok itt talán pont nem felárasak).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Noukoum
veterán
De nincs baj hiszen amikor megvettem az autót tudtam hogy előfizetéses az automata klíma, csak nem akkor fizettem ki az árát hanem amíg nálam van.
Jellemzően az nem örömködik ennek aki ezer éves használt autóval jár. De az meg semmilyen fejlődésnek nem fog örülni
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
Nem, jellemzően az nem örömködik ennek, aki látja, hogy eddig totál alap funciókat rejtenek mostmár paywall mögé, lásd BMW első ülésfűtés, és úgy gondolja, hogy ez rossz irány.
amikor megvettem az autót tudtam hogy előfizetéses az automata klíma
És mikor lesz olyan ebben az irányban haladva, amikor megvetted az automata klímás autót, és pár év múlva hirtelen előfizetéshez kötik a használatát? Aki szerint ez hülyeség meg elképzelhetetlen, az baromira naív.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Politika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- EAFC 24
- E-roller topik
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen