- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Windows 11
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
Új hozzászólás Aktív témák
-
keIdor
titán
Eredetileg úgy volt, hogy a Volta ellen az AMD a Navi-t veti be majd, de mivel késnek a Vega-val meg késtek a Polaris-al is, sok jóra nem érdemes számítani.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
füles_
őstag
válasz keIdor #21451 üzenetére
Nem értem miért késtek volna a Polarisszal és miért késnek a Vegaval.Már elejétől fogva megmondta az AMD hogy a Polaris a nyáron jön iskolakezdés előtt.Itt van a Polaris?Itt van.Késett?Nem.Sőt,bőven iskolakezdés előtt jött ki.Vega megjelenésével kapcsolatban nem mondtak semmi pontosat,a roadmapeken 2017-et írnak.
A Polaris és a Vega igazi ellenfele inkább a Volta lesz,ha az már full DX12 ready lesz.Pascal csak egy Maxwell proteinnel felhízlalva,semmi más.Ez a széria csak pénzlehúzás a Nvidiától,nem hiába nem volt feltüntetve a roadmapeken még 2 éve.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szmörlock007 #21431 üzenetére
"fele akkora teljesítmény fele akkora áron."
Ezt csak én értelmezem úgy, hogy k**vára nem előre lépés a fele teljesítmény - fele áron...(#21446) Habugi : Én ugyanezt éreztem már hónapok óta, döntöttem, és átjöttem a zöldekhez.
Őszintén megmondom, hogy meguntam mindig csak várni a "csodát"....[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
vader108
tag
válasz füles_ #21453 üzenetére
Persze meg is érkezett papír formájába iskolakezdésre (értsd ref.) . De addigra már sokan bevásároltak a szomszédos boltban..... VEGA is ugyan ez lesz. Bejelentik, látunk pár szép diát, hogy kössünk össze 2-3-at és vegyük mert jobb szebb és még a papírzacsis (bár addigra mikulás csomagban adják majd oda a változatosság kedvéért is ezzel ki is fújt a marketingosztály tudománya ) csomagolással is kibírja a leejtést, aztán a boltok hírét se látják mikor lesz a polcon egyáltalán 1-2 darab decemberig/januárig.
Én már a marketingosztály elzavartam volna ezer éve az AMD-től.
"roadmapeken 2017-et írnak"
Az meg van h Abu atyátok huzogata??? a piros vonalakat a roadmapon, hogy már pedig belelóg 2016-ba! Na meg a szokásos BF1 mantrát, hogy arra kell az új Vega!
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
válasz füles_ #21453 üzenetére
Ja itt van, csak hogy több hétig refen kívül más nem volt, és még most se nagyon van. Az RX480 a 1060 ellenfele. A kis Vega lenne a GP104 ellenfele. Nézd meg mióta kapni utóbbit. Az egy dolog, hogy mit nyilatkozik az AMD. 1070, 1080, Titan XP ellenfél nélkül van.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
füles_
őstag
válasz Venyera7 #21455 üzenetére
A fogyasztás attól függ hogy milyen felépítést fognak alkalmazni a Voltanál.Ha maradnak ennél az egyhelyben toporgós uarchnál ami nem profitál semmit a low level explicit APIk-ból,akkor nem fog változni a fogyasztás.Persze csak akkor ha ugyanezt a TSMC 16nm nodeot alkalmazzák,de a Samsung 14nm nodejával sem lenne észrevehető fogyasztásbeli különbség.
Ha áttérnek a GCN szerű felépítésre akkor nőhet a fogyasztás és csökkenhet az órajel.Mert akkor valószínűleg egyes featureok érdekében be kell áldozni tranzisztorok millióit amelyek eddig a magas órajelek elérését képviselték.Vagy jön az ami a Ferminél volt,óriási GPU méretek -
füles_
őstag
válasz keIdor #21460 üzenetére
Arról nem az AMD tehet hogy ekkora kereslet van az RX 480-ra.És itt nem csak a gamerekre kell gondolni,hanem az OEM-ekre és az Ethereum minerekre is.Legfőképpen a minerek miatt nincs elegendő készlet.Valahol olvastam hogy egy komolyabb miner központ egyszerre 100db RX 480-at is lefoglalt.
Ekkora keresletet jelenleg nem tud kielégíteni a GlobalFoundries.Ahhoz kiforrottabb gyártás és több gyártosor kellene
Ezért jöhetne minél hamarabb az az emlegetett revision 2 Samsung gyártással[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
Egyébként lehet tudni valamit az AMD és NVIDIA gyártási kapacitásáról a végtermékeket illetően? Azaz a boltok polcaira hetente / havonta mennyit tudnak az egyes típusokból eladásra készen előállítani (előállíttatni)?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
vader108
tag
válasz =WiNTeR= #21465 üzenetére
Számok annyira nincsenek, de ebből lehet egy kis következtetést levonni.
These are just rough figures, quick calculation from one large outlet alone (www.mindfactory.de)
Disclaimer: cards came out at different times, will have different sales figures, this is from one outlet, etc. It's just a look at the situation as it stands right now from the perspective of one large online seller.rx 480 - 3,560
rx 470 - 225
rx 460 - 50
total AMD - 3,835 (ebből azért az látszik h a 470 és 460 kb most indult el)GTX 1070 - 11,230
GTX 1080 - 5,830
GTX 1060 - 4,265
Total Nvidia - 21,325[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #21342 üzenetére
Az AGS régóta létezik. Ez egy lib, ami kiterjesztéseket ad hozzá a DirectX API-hoz. A 4.0 azért lett lényeges, mert ez adja hozzá a rendszerhez a shader intrinsics függvényeket, amiket a Vulkan API-hoz a SPIR-V-n keresztül adtak hozzá. Ez ugyanazokat az előnyöket biztosítja DX12 alatt, amiket a Doom alatt biztosítottak a SPIR-V kiterjesztések a Radeonokhoz. Az AGS 4.0 azonban nem része a legfrissebb meghajtóknak, mert kisebb problémák miatt követték belőlük, vagyis a Deus Exbe épített Doomhoz hasonló GCN-es optimalizálások ezekkel a meghajtókkal nem futnának le Radeonon. Persze ettől még ki lehetne adni a DX12 módot, de úgy néz ki, hogy a GCN egy specifikus, konzolokhoz hasonló, teljesítményre kigyúrt kódutat kap, míg a több hardver egy általánosat, aminél nem a teljesítmény, hanem csak a működés volt lényeges. Lásd a Doom Vulkan módja, ahol a GCN és a többi hardver más-más kódot futtat. A GCN a Deus Exnél is egy úgynevezett gyors kódot kap a szabványos helyett. Ehhez szükséges az AGS4.0 megléte a meghajtóban, mert nélküle nem fut a gyors kód.
(#21351) namaste: Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem kellene bele DRM. A gond az, hogy GameWorks egy D3BC kódot tartalmaz, ami a rendszermemóriából elérhető. Ugyanakkor a meghajtó alapvetően nem tudja, hogy melyik az a shader, amit cserélni kell, mert a tárolt D3BC kód mindig változik, emiatt nem lehet shader cache-t alkalmazni GameWorksre. Ennek van egy változatlan és egy állandóan módosuló része, hogy egy szimpla check és csere ne működjön. A meghajtónak korlátozott ideje van lefordítani a shadert IR-re, mert a GameWorks DRM timebombot alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a shadert a meghajtó lefordítja, majd arról kell egy visszaigazolás a runtime számára. Ha a visszaigazolás időben jött, akkor rendben van, de ha nem, akkor a runtime újra elküldi ugyanazt a shadert, de már más néven és módosult kódrészlettel. Emiatt a meghajtónak sosem fog sikerülni úgy kicserélnie egy shadert, hogy időben küldjön visszaigazolást a runtime számára. Ezért kell magát a DRM-et megtörni, hogy a runtime-ból elküldött shader már eleve a kicserélt shader legyen.
(#21403) cain69: Az EA-nél ez kizárt. Inkább kiadják félkészen, de a startot tartani fogják. Lásd BF4.
(#21373) hpeter10: A BF1 által használt Frostbite-ban ezek a GCN-exkluzív függvények/funkciók lesznek benne: Ballot, mbcnt, Read lane, swizzle, ordered_count, barycentric-linearcentroid, HTile, min3/med3/max3. A GDC-n árulták el. A Frostbite későbbi verziójánál kutatják cross-lane operációkat, de ez még csak abszolút kutatás, mivel a konzolok nem támogatják, ugyanakkor a PC-s vezérplatform a DICE-nál a GCN3/4, ami viszont támogatja. Ez permutációt és DPP-t jelent. A DICE-nak ezzel nem titkolt célja az, hogy a Microsoft és a Khronos tagokat ösztökéljék arra, hogy ezek a funkciók a lehető leghamarabb legyenek ott a szabványban. Ennek az egyik legjobb módja, ha az egyik versenytársuknál kihasználják ezeket a képességeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Motyi
senior tag
válasz killer095 #21470 üzenetére
A 480-hoz képest még a 1080 is az jelenleg
(#21473) killer095 Én sajnálom, mert emiatt kell 1200 USD-s kártyát venni ha 4K-ban akarok kompromisszum mentesen játszani.Ugyan ez van CPU fronton is, ha kell a craft akkor az AMD a nyomába sem érhet az Intelnek. Ezért van 1700 USD-s csúcs Intel a piacon....Én jobban örülnék fele ilyen áraknak egy kiegyenlített versenyben.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz mlinus #21471 üzenetére
Ebben nyilván benne van az is, hogy a világ fejlettebb részén, a tömeges vásárlók (akik nem mérlegelik patikamérlegen az ár/teljesítmény és egyéb hasonló arányokat) vélhetőleg könnyen (könnyebben) megengedhetik maguknak, hogy másfélszer/kétszer annyit fizessenek 1-1 alkatrészért, mint pár évvel korábban. Evvan.
Mint köztudott, kis piacunkat rekord-áfa, illetve - lévén a HUF együtt gyengült az euróval a dollárhoz képest - extra árfolyam-esés is sújtja..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Sanyi19
őstag
ASUS STRIX RX480 8GB vs ASUS STRIX GTX 1060 6GB teszt videó : [link]
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
=WiNTeR=
senior tag
Valaki mesélje már el nekem, hogy miért jók ezek a youtube-os review-k miközben a valós információtartalom, amit egy cirka 5-10 perces videóban elpampognak (írott formában) olvasva max 1 perc és a chartok se mennek sehová és az esetleges bullshit rész is pontosan kihagyható.
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
válasz =WiNTeR= #21477 üzenetére
facebook prioritalja a videokat mert jobban szeretik oket nezni.
bizonyos celokra jobb (pl haz revieweknel ha vizhutesre kell tobb szogbol meg lehet nezni mi merre hany centi), VGA reviewre szvsz idopocsekolas de en eleg gyorsan olvasok alapbol (ilyen 1000szo/perc korul monitoron).
toflehi: kb, viszont ha elgondolkodom a szamokon / belegondolok mit irsz akkor ez persze lassabb. termeszetesen ez fugg az adott szovegtol, formalis bizonyitasoknal ez adott esetben harom nagysagrendet is eshet. viszont egy atlag ujsagcikknel kb ez a tempo megy ha sietek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#65755648
törölt tag
válasz vader108 #21437 üzenetére
Csak a tényszerűség kedvéért: közvetlenül a Pascal kijövetele előtt már 40 dollár felett volt az NV részvényára, és előtte is hónapokig 30-35 USD környékén. 20 USD közelében utoljára 1 évvel ezelőtt volt, nem a Pascal megjelenése előtt. Ma valóban 62.
Ugyanezen 1 év alatt az AMD 2 USD-ről 7-re jött fel, vagyis arányosan még kicsit többet is erősödött (3,5x).
Persze volt honnan feljönniük.Ahogy én látom egyébként ez az egész tőzsdeérték egy hatalmas lufi. A két cégnek teljesen hasonló 1Mrd USD körüli negyedéves bevételei vannak (az AMD-é persze procikkal együtt értendő), 4-5Mrd körül évente. Ehhez képest az Nv értéke 32Mrd, míg az AMD-é csupán 5,5Mrd, és nemrég még 1,3Mrd volt. Ez nevetségesen alacsony a forgalomhoz képest.
Ráadásul a profit se valami nagy most az NV-nál sem, 16Q2-ben 26M USD - ami ezen a szinten már nullszaldónak számít - miközben tavaly még 128M volt és a Q1-ben is visszaesésük volt az előző évhez képest.
Az AMD pedig Q2-ben 69M profittal zárt, többel mint az Nv. Mindezt úgy, hogy ha jól tudom még mindig fizetik a kölcsönöket, amiket az ATI felvásárlásakor vettek fel. Még hátravan nekik vagy 1Mrd amit 2018-ig kell visszafizessenek.Persze ha az elmúlt 12 hónapot nézzük akkor azért látszik, hogy van különbség:
Nv +676M USD
AMD -339M USDÉs a poén az egészben, hogy ennek az egésznek egyáltalán semmi köze ahhoz, hogy a termékeik mennyire jók vagy rosszak, olcsóak vagy drágák.
(#21479) proci985: 16 szó/s-el olvasol?! Akkor ezt a hsz-emet a szerkesztésig 13s alatt olvastad végig?
[ Szerkesztve ]
-
Venyera7
senior tag
Mièrt? Mert nem lehetett kapni talán Polarist. Majd a Bf1, Deus Ex, megdobja az eladásokat. Lesz bevètele bőven az AMD-nek, ha itt lesz a Vega ès a Zen. Aminek kifejezetten örülök, mert talán nem megy csődbe a cèg ès lesz pènz fejlesztèsre. Rànèztem jósgömbömre ès azt láttam, hogy az Nvidia lemarad az eladásokat tekintve 2017-re.
-
Egon
nagyúr
válasz #65755648 #21488 üzenetére
Abban igazad volt, hogy elég nagy lufi a tőzsdeérték, de azért némi alapja biztos van a két cég vonatkozásában (is).
Egyébként meg a Q22016-os érték azért olyan alacsony nV-éknél, mert akkor kukázták az Icerát: [link]
Korábban több mint 300 milláért vették; nem tudom hogy konkrétan mennyi lett leírva, de nyilván minimum 100 milla (de lehet hogy 200). Ennek fényében az a negyedév sem lehetett rossz..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
mlinus
őstag
már értem miért nem lesz dx12 mód benne alapból..
-
nagyúr
válasz imi123 #21493 üzenetére
Jeh... Pascal kb hozza ugyanazt DX11 és DX12 kód alatt is... az AMD meg lassul DX12 alatt... muahha... Mondjuk a Maxwell is... de ez kevésbé meglepő.
Igazi AMD cím.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Venyera7
senior tag
válasz FollowTheORI #21496 üzenetére
Elèggè optimalizált egy játék ahogy nèzem.
-
Valdez
őstag
válasz FollowTheORI #21496 üzenetére
Mindegyik lassul, a pascal is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen