Új hozzászólás Aktív témák
-
kezdő
válasz #54625216 #91 üzenetére
"Ebből számomra elég nyilvánvalónak tűnik, hogy az iOS userek döntő többsége nem kér a sideload-ból, különben már droidra váltott volna, ahol van erre lehetőség."
Ezzel pont nem ezt bizonyítottad be. Azért van az App Store-nak nagyobb bevétele, mert a felhasználóknak nincs is megadva az opció a sideloadingra, de csak ezért nem fog androidot venni egyik apple fanboy sem.
Szia uram!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #54625216 #91 üzenetére
"Én abból indultam ki, hogy az iOS appstore bevételei lényegesen magasabbak, mint a droidé, azaz a piac 20%-a másfélszer annyit hajlandó fizetős appokra költeni, mint a piac 80%-a. (2023: google play bevétel: 60 milliárd, iOS: 96 milliárd.) Ebből számomra elég nyilvánvalónak tűnik, hogy az iOS userek döntő többsége nem kér a sideload-ból, különben már droidra váltott volna, ahol van erre lehetőség."
Egyik nem következik a másikból, ráadásul Androidon is csak a felhasználók töredéke telepít APK csomagok formájában appokat. A sideload nem azért érdekes, hogy majd így akarjanak telepíteni mindent a felhasználók, hanem az alternatív alkalmazásboltok felé nyithatja meg a lehetőséget, hogy lehessen árverseny közöttük.
Angliában a Sony-t perelték be azért, mert aktív lépéseket tett annak érdekében, hogy digitális tartalmat csak ő árulhasson (kivezette a letöltőkód értékesítést). Bár a Sony saját online piacterén is vannak akciók, de azért az látszik, hogy sláger játékok később kapnak leárazást és azok mértéke is kisebb tud lenni.
Még ősszel vitatkoztam valakivel az egyik ilyen hírnél, ahol jól látszott, hogy míg az aktuális digitális Call of Duty-t meg tudtad venni 40 valahány euró körül az Amazonon Xboxra és PC-re, addig PlayStationre nem és az árfigyelők is azt mutatták, hogy a PS Store-ban még egy fél százaléknyi akció sem volt még rá azon a ponton (2 hónapos játék, karácsony előtti szezon), miközben más platformokon a kereskedők versenyeztek egymással.
Egyébként meg az "iOS userek döntő többsége nem kér a sideload-ból" nem tudom miért érv a döntés ellen. Aki nem kér belőle, továbbra is az AppStore-ból telepít, az égvilágon semmi nem fog változni az életében. Tényleg teljesen érthetetlen számomra ez a hiszti.
Az Xbox Store-ból sem tűnt el semmi csak azért, mert az Amazon (vagy bárki más) is árulhat a platformra letöltőkódot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Busterftw #99 üzenetére
Ez ilyen neoliberális gazdaságpolitikai megközelítés, hogy az államnak el a kezekkel a piacról, az majd elrendezi magának az erőviszonyokat.
Apple: 380 milliárd dollár
Google: 280 milliárd dollár
Epic: 5,6 milliárd dollárEzek az éves árbevételek. Szóval azt mondod, hogy az Epic fejlesszen saját mobilplatformot csak azért, hogy azon ő kakaskodhasson.
Szerinted ez mennyire áll közel a realitásokhoz?
Egyre nagyobb vízfejek jönnek létre megavállalatok és konglomerátumok formájában, ami nem engedi a kicsiket érvényesülni vagy amint azok próbálkoznak, egyből ellehetetlenülnek egy súlyosan egyenlőtlen piaci versenyben vagy felvásárolják őket.
Azzal amúgy nincs baj, hogy a platformtulajdonosok 30%-ot levesznek a bevételből, ez az offline kereskedelemben sincs másként (nagyker-kisker árrések együttesen is nagyságrendileg ekkorák). A gond az, hogy ezek a platformok egyre dominánsabbak abban, ahogyan a napi infokommunikációs interakciókra fordítható időnket eltöltjük és ha de facto tiltják, hogy a tulajt megkerülve kereskedj rajtuk, akkor lehet lesz hozzá egy-két szava a szabályozóknak is.
-
Busterftw
veterán
Az a 30% nem csak azért van, hanem azért hogy 1 helyről elérjen másfél milliárd iPhone usert. Megkapja a fejlesztői eszközöket, supportot és a kényelmet.
"Amit az epic akar az"
Az Epic azt akarja, hogy ingyen elérje az iOS usereket.
Én az EGS Storeban mikor árulhatok ingyen Fortnite skint?"Szerintem attól még hogy az apple fejleszti az OS"
Szerintem meg lehessen ellehetetleníteni, mert akkor holnaptól az összes cég zárt szoftverjét bárki ingyen használhatná.
A saját, eurómilliókból kifejlesztett platformunkba és technológiánkat mindenki csak férjen hozzá, mert csak.
Ingyen.Az user megvette a készüléket, de az iOS-t viszont nem, azt licenszeli az Apple-től.
Ha bármilyen forrásból akart appokat szerezni, ezt 15+ éve megteheti Androidon.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
válasz Stauffenberg #103 üzenetére
Ha az Epic a mobilos piacon akár az userekért versenyezni és hozni a saját szabályait, akkor igen, fejlesszen sajátot, ahogy azt az Apple és a Google tette.
Az Apple sem 380 millió dollár bevétellel kezdett.Az Epic ahelyett hogy perekre és 5 éve masszívan veszteséges EGS-re költené a dollármilliárdokat, költhette volna erre.
Konkrétan lassan a sarki boltos is kijön egy új teló márkával, miért ne menne ez a Tencent hátterű Epicnek?
Mégegyszer, ott az ingyenes Android, ott van száz kínai OEM mobil gyártó, a bekerülési költség töredéke annak, mint amin az Apple végigment. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Busterftw #104 üzenetére
"Az Epic azt akarja, hogy ingyen elérje az iOS usereket.
Én az EGS Storeban mikor árulhatok ingyen Fortnite skint?"Szalmabáb. A Fortnite nem egy platform, ez olyan mintha azt vetnénk fel, hogy saját betűtípust akarna bárki árulni az Apple Notes-hoz, miközben ilyen igény fel sem merült. Az Epic Game Store már egy kereskedelmi platform, csak éppen annak rengeteg alternatívája van és nem vagy arra kényszerítve, hogy azon árulj bármit, ha nem akarod elfogadni a feltételeket.
-
Busterftw
veterán
válasz Stauffenberg #106 üzenetére
De hát épp az Epic az, aki hasraütve definiálja mi a platform és mi a piac. Ugye hallottuk már, "iOS piac", "AppStore piac" ésatöbbi.
Mellesleg a lényeg az, hogy egy saját, zárt környezetet akarnak megnyitni, haszonszerzés és a tulajdonos megkerülése céljából.
Szóval én is akarok EGS-en vagy máshol Fortnite skint árulni, persze mindenféle fee nélkül."nem vagy arra kényszerítve, hogy azon árulj bármit, ha nem akarod elfogadni a feltételeket."
Ahogy az Epic sincs kényszerítve. Ha nem tetszenek a feltételek, árulhat Androidon más store-ban.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Busterftw #105 üzenetére
Nem világos nekem, hogy miért csináljon az Epic egy n+1 Android forkot és saját hardvert, miközben Androidon elérhető az Epic Games app (kivéve Samsungon, de ott meg a Galaxy Store árulja az Epic cuccait).
Ez hogyan fogja elérni a 1,5 milliárd iOS usert?
Igazából amiket tanácsolni tudsz az Epicnek, az semmilyen módon nem segít rajtuk. Ezt akkor vegyem úgy, hogy a sideload kikényszerítésén kívül nincs megoldás arra, hogy egy 1,5 milliárd embert elérni képes platformon megkerülhetetlen a platformtulajdonos zsebe és minden hozzá kapcsolódó feltétele?
---
Még mielőtt: Nem hiszek a korlátlan piaci fundamentalizmusban, sem a neoliberális gazdaságszemléletben, szerintem igenis van helye az államnak a piacon szabályozóként, pláne akkor ha egy platform akkorára nő, hogy már 1,5 milliárd embert kanalazott össze. Kapitalizmus és kapitalizmus, szabad piac és szabad piac között is van különbség. Ami történik nem ellentétes a kapitalizmus, sem pedig a szabad piac logikájával, csak éppen dobja az elmúlt 40 év uralkodó dogmáit, hogy hol ér véget az állam feladata.
[ Szerkesztve ]
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz Busterftw #107 üzenetére
Mivel az Apple zárta ki az epic-et az így bizony neki maximum addig terjed a joga.
Illene már külön kezelni az operációs rendszer és az azzal nem szorosan integrált app áruházat.
A zárt platform dolog meg maximum addig lesz az ameddig az Apple által fejlesztett appokat lehet csak letölteni. -
#54625216
törölt tag
Az EU a fesztiválok szervezését állami monopóliumhoz köti?
Vagy a két fesztivál szervezője bizonyítottan akadályozza más fesztiválok létrejöttét?
Mert ha nem, akkor ez egy piaci sajátosság, hogy ennyi fesztivált bír el a piac, vagy egyszerűen csak nem akad több jelentkező, aki hajlandó lenne annyi pénzt és energiát kockáztatni egy új fesztiválért, amennyit a másik kettő a sajátjába már beletolt.
Aki sört akar árulni, annak azt kell mérlegelnie, hogy el tud-e adni annyival több sört a fesztiválokon, hogy megérje kifizetni a helypénzt, vagy sem. Azaz vagy tudomásul veszi a piaci sajátosságokat vagy kiszáll az üzletből. Mint egyébként akármelyik piaci szereplő akármelyik piacon.Átfordítva a mobilokra:
2023-ban az AppStore és a Google Play együttes bevétele 136 milliárd dollár volt. Ha a maximum 30% jutalékkal számolunk, akkor is az alkalmazás fejlesztők bevétele 95 milliárd dollár volt.
Innentől mindenki eldöntheti, hogy megéri-e neki beszállni egy 95 milliárd dolláros piacra, vagy sem. Ha valaki egy ekkora piacon a jutalék miatt nem tud labdába rúgni, annál szvsz alapvető versenyképességi problémák vannak és nem a jutalékon múlik a túlélése. -
Busterftw
veterán
válasz Stauffenberg #108 üzenetére
Androidon nem csak a Fortnite app van ami honlapról tölthető?
Az EGS roadmapon legalábbis Future Development alatt van az Androidos EGS."Ez hogyan fogja elérni a 1,5 milliárd iOS usert?"
Ahogy az összes többi IOS fejlesztő. -
#54625216
törölt tag
válasz Stauffenberg #103 üzenetére
2007 az iPhone piacra lépésének évében az Apple, a Google és az akkor piacvezető Nokia éves árbevételei:
Nokia: 71 milliárd dollár
Google: 4.3 milliárd dollár
Apple: 3.5 milliárd dollár -
Busterftw
veterán
válasz aprokaroka87 #109 üzenetére
Úgy érted az Epic záratta ki magát, a szabályzat megszegésével.
-
#54625216
törölt tag
válasz Stauffenberg #102 üzenetére
"Egyébként meg az "iOS userek döntő többsége nem kér a sideload-ból" nem tudom miért érv a döntés ellen. Aki nem kér belőle, továbbra is az AppStore-ból telepít, az égvilágon semmi nem fog változni az életében. Tényleg teljesen érthetetlen számomra ez a hiszti."
Erről volt szó feljebb: ha egy alkalmazás ma nem felel meg az Apple által lefektetett biztonsági követelményeknek, akkor jelenleg nem tehet mást, mint hogy kijavítja a szoftverét, különben kikerül az AppStore-ból.
Ha viszont lehet alternatív alkalmazásboltot telepíteni, akkor javítás helyett átmegy egy másik store-ba. Azaz a usert rá lehet kényszeríteni, hogy ne a hivatalos store-ból vásároljon.
Pl. ha a Facebook-ot ismét adatlopáson kapják és az Apple letiltja őket, akkor Cukiék kiadnak egy Meta Store-t és onnantól a Facebook, Whatsapp, Instagram, stb. junkie-k számára továbbra sem lesz alternatíva, csak nagyobb kiszolgáltatottság, mert még az a minimális védelem se marad meg, amit eddig az AppStore nyújtott.Ezért nem lesz valódi árverseny sem az alkalmazásboltok között a végfelhasználói árakban, legalábbis a népszerű fizetős appoknál. Ha az egyik bolt csökkenti a jutalékot, akkor a kiadó átvonul oda (a hivatalos store-ból meg kivonul) és zsebre teszi a különbözetet, mivel a usernek továbbra sem lesz választási lehetősége, ha kell neki az app. Mivel ezt csak a nagy, már bejáratott branddel és kellő piaci erővel bíró fejlesztők tehetik meg, így tovább fog nőni a nagy kiadók előnye az indiekkel szemben.
-
-
Busterftw
veterán
Persze mert az iOS az csak úgy ott termett, az iPhone-t is a fiókból húzták ki , a fejlesztői eszközöket meg Sweeney maga adta az Applenak.
Ne csak a végeredményt nézd.Az userek elsősorban iPhone-t akarnak, nem Tiktokot és azért vesznek iPhonet.
Mellesleg az Apple-nak és a Googlennak is vannak népszerű appjai, amit ők fejlesztenek, dollámilliókért .
[ Szerkesztve ]
-
Namelesske
addikt
Nem ilyen egyszerű, mert amit az Apple végig tud ütni a tömegeken, azt gondolkodás nélkül másolja mindenki. Konkrétan a minőségi ingyenes alkalmazásokat veszélyezteti az apple tax lassan.
Nyilván vannak előnyei az Apple zártságának (Apple Pay kényszerítése az OTP-re például), de nem látom, hogy megfognák például a pofátlan scam, meg adware appokat. Ugyanúgy fent vannak az AppStore-ban mint Androidon. Rendes értelmes külsős appokat meg felrakni nem lehet, amire még akár szükség is lenne csak az Apple-nek nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
Ha érdekel amiket csinálok: shorturl.at/inoxV
-
kalimist
aktív tag
válasz Namelesske #119 üzenetére
Az ingyenes alkalmazás most és ezután is évi 99 dollárba kerül egy fejlesztőnek. Más költség nincs, sem Apple "adó". Példaként nézzünk egy 100 millió alkalommal letöltött ingyenes appot, amit rendszeresen frissít a készítője. Az update méretét nem korlátozza az Apple tehát akár több 100 MB is lehet. De vegyünk csak egy 10 megás frissítést. Ez 100 millió user esetén 1,000 TB adatforgalom. Frissítésenként. És ez csak egy alkalmazás. Van még 1,7 millió. Ezen felül az Apple évi 5 oprendszert szállít és a developer használhatja a fejlesztői eszközöket és a több, mint 250K API-t. Ez évi 99 dollárért nem rossz deal szerintem. Ha pedig in-app reklámbevétele van abból egy centet sem kap az Apple.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Busterftw #111 üzenetére
"Androidon nem csak a Fortnite app van ami honlapról tölthető?"
A weboldaluk azt írja le kell tölteni az Epic Games appot (ami nem az Androidos EGS) és azon belül lehet letölteni a Fortnite-ot.
"Ahogy az összes többi IOS fejlesztő."
Nézd, kevesebb cinizmussal is meg tudjuk beszélni, hogy gazdaságszemléleti különbség van közöttünk. Nem szimpatizálok különösebben az Epic Games-el, pláne a bárgyú Fortnite üzleti modellel, de azzal meg még kevésbé, hogy valaki beterel a platformjára 1,5 milliárd embert és közben gatekeeperkedik.
MacOS-en miért nem kötelező az AppStore-t használni? Miért van az, hogy ott pezsgő élet van a mikrofejlesztők világában, akiknek esze ágában az AppStore-on publikálni? Mitől olyan magától értetődő, hogy a desktop rendszerektől (vagy akár az Androidtól) ennyire idegen gatekeeper magatartás iOS-en meg tök oké? Mármint azon a pánikszerű félelmen kívül, hogy ha csak kicsit is nyitottabb lenne, akkor mindenféle démonok, lidércek és terroristák ömlenének ránk.
-
Busterftw
veterán
válasz Stauffenberg #122 üzenetére
"azzal meg még kevésbé, hogy valaki beterel a platformjára 1,5 milliárd embert és közben gatekeeperkedik."
Ezt az érvet elfogadnám, ha az Apple a másfél milliárd user "begyűjtése" után zárta volna le az iOS -t, AppStoret.
Viszont így hogy kezdetektől fogva az és megjelenése óta 30% a fee, ne csináljunk úgy mintha zsákbamacskát árult volna eddig.Ez így organikusan alakult, mintsem fejlesztőket hirtelen átverő és paliba néző cégről van szó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Busterftw #123 üzenetére
"Ez így organikusan alakult, mintsem fejlesztőket hirtelen átverő és paliba néző cégről van szó."
Szalmabábozhatunk, de így semmi értelme gombok nyomkodására pazarolnunk az időt. Egyfelől ilyet egyáltalán nem mondtam, másfelől pedig a DMA egy szakpolitikai döntés eredménye, ennek pedig semmi köze ahhoz, hogy a platformokon kialakult szokások mikorra vezethetők vissza. Sőt annyira nem, hogy a DMA-t pont a már kialakult oligopolista gatekeeper erőviszonyok fellazítására hozta létre az EU.
A cél a verseny serkentése, mivel az oligopóliumok által leuralt piacokon nem igazán van verseny (sokszor már a látszata sem). Az Android és az iOS totális duopóliumot alkot a mobilplatformok piacán és éppen akkor kezdtek kurva drágává válni a telefonok, amikor megszűnt az innováció és a verseny is. Sok esetben az olcsó(bb) és a drága modell között bullshit különbségek vannak, filléres alkatrészek vagy szoftveres korlátok a fogyasztói árban hatalmas különbségeket jelentenek. Ez amúgy általában jó fokmérője annak, hogy létezik-e még verseny az adott piacon. Én erősen ajánlom ezt az olvasmányt a témában.
Innen idéznék egy gondolatot:
"Még a verseny valódi hívei, az úgynevezett ordoliberálisok (latin ordo, azaz rend) is elfogadják, hogy a verseny nem magától jön létre, sőt a kapitalizmus természetes folyamata a monopolium felé tart. Ezért erős államra van szükség, amely szabályozással hoz létre versenyt."
Hogy a DMA ellátja-e ezt a funkciót az valószínűleg előremutatóbb vita lehet, mint azt a gumicsontot rágni, hogy miről sípol az Epic Games. -
buherton
őstag
Miért is? Az iOS zárt forráskódú és a framework fejlesztést az Apple állja, ki fizesse a fejlesztést? Marika néni? Nyilván az alkalmazás fejlesztők. Főleg, hogy az alkalmazás fejlesztők akarnának nyerészkedni az Apple kontójára. Az ingyenes appok továbbra is maradhatnak az App Storeban.
Gondold el. Vannak földjeid, amikre sokat költöttél, hogy jó hozamú termés legyen. Kibérli valaki és nem fizet érte és a terményből sem ad. Ez mennyire igazságos?
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
válasz aprokaroka87 #127 üzenetére
Lehet követni a gondolatmenetedet és akkor a user csak HW-t kap, a fejlesztők semmit. De akkor mégis miért venné meg a HW-t a user, ha nem tudja kb semmire sem használni, mert hogy nincs rá 1 app sem?
És ki fejleszti le a frameworköt, amire lehet appot írni? Ki fejleszti le a pipelinet, amivel ellenőrizhető, hogy az app biztonságos-e? Kifizeti ki az xcode fejlesztését?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz buherton #128 üzenetére
A DMA nem tiltja, hogy az Apple 30% sápot szedjen be a fejlesztőktől a saját alkalmazásboltjában, szóval miért kereteződik folyton úgy a történet, hogy a cél elvenni tőlük a jutalékot? Meg eleve a hír is arról szól, hogy az Apple továbbra is kötelezően előírja a cyber-security átvilágítást és 1 millió felhasználó felett egy 0,5 dolláros díjat szed felhasználónként. Majd meglátjuk, hogy a jogalkotók ebben látják-e a verseny élénkítését vagy sem.
Az Epic Games sípol, mert ő egy fillért sem akar az Apple-nek adni. Az én személyes véleményem, meg az, hogy ez a terv segítheti a kisebb fejlesztőket megvetni a lábukat a platformon és az 1 milliós felhasználói bázishoz közeledve már simán kijöhet úgy a matek, hogy már jobban megéri beköltöztetni az AppStore-ba.
Ami pedig nagyon fontos: Nem igazán vannak nagy IT szoftver/social cégek az EU-ban. Ebben egyértelműen az USA dominál és Kína is erősen jön föl. Nekem például EU-s állampolgárként (nem tudom te honnan írsz) érdekem fűződik hozzá, hogy végre kezdjen ez a baszott nagy szervezet stratégiákban gondolkozni azzal kapcsolatban, hogyan ne maradjunk le végleg ebben a versenyben. A sideload lehetősége csak az EU-ban él, ezért ez az EU-ban tevékenykedő fejlesztőket hozhatja kezdeti versenyelőnybe (feltéve ha bejönnek a számítások és ennek simán lehet 5-10 éves kifutása is).
Amúgy meg, hogy az Apple miből fogja finanszírozni az Xcode és framework fejlesztését azon a rettegésen nagyon kell nevetnem (bocsánat)! Ne csináljunk úgy, mintha nem az Apple lenne a világ leggazdagabb vállalata, ami egyébként is komoly markupokkal dolgozik.
-
#54625216
törölt tag
válasz Stauffenberg #122 üzenetére
"MacOS-en miért nem kötelező az AppStore-t használni?"
Erre már volt válasz feljebb:
"Az XBOX egy x64 alapú PC, amin módosított Windows fut, mégse telepíthetsz rá szabadon akármit, még desktop Windowst se.
A PC és az XBOX között pont az a különbség, mint a Mac és az iPhone között: az egyik tartalomfejlesztő, a másik tartalomfogyasztó platform.
Az egyik lényege, hogy a felhasználó teljes kontrollt kapjon a hardver és a szoftver felett, cserébe a rendszer megkövetel némi hozzáértést és a biztonsági kockázatokat a userre hárítja, a másik lényege pedig, hogy adott feladatokra specializált és a usertől a lehető legkevesebb hozzáértés követeli meg, továbbá a biztonsági kockázatokat is javarészt a gyártó kezeli."
"Az én személyes véleményem, meg az, hogy ez a terv segítheti a kisebb fejlesztőket megvetni a lábukat a platformon és az 1 milliós felhasználói bázishoz közeledve már simán kijöhet úgy a matek, hogy már jobban megéri beköltöztetni az AppStore-ba."
Illúziókat kergetsz. Először is az Appstore bevezetésekor döntő többségében kisebb fejlesztők adtak ki appokat iOS-re és semmi gondjuk nem volt a 30%-os jutalékkal, főleg hogy mindenhol ez a normális. Azóta már nehezebb betörni egy telített piacra és nem a jutalék mértéke fogja eldönteni egy kisebb fejlesztő sikerét, hanem a terméke versenyképessége.
Másodszor az alternatív alkalmazásboltok és a sideload nem a kis fejlesztőket, hanem a nagy kiadókat fogja segíteni.
Egy kiépített branddel és komoly háttérrel rendelkező kiadó dönthet úgy, hogy az összes címét átviszi egy alternatív alkalmazásboltba vagy kiad egy saját boltot. Egy kis fejlesztő viszont nem engedheti meg magának, hogy kimaradjon egyetlen bolt kínálatából se, így a kisebb fejlesztők nem tudnak annyit spórolni az alacsonyabb jutalékokon, mint a nagyok, ezért a versenyhátrányuk tovább nő.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #54625216 #130 üzenetére
Xboxon viszont nem csak a Microsoft az egyetlen, mely digitális tartalommal kereskedhet, hanem külsős kereskedők is megtehetik. PlayStation-ön a digitális terjesztés Sony monopólium, indult is ellenük per emiatt.
Az pedig egy hamis felosztás, hogy a Mac tartalomfejlesztő, utóbbi meg fogyasztó platform. Az átlag felhasználó szemszögéből mindkettő a fogyasztásról szól. Ráadásul a mobil rendszerek fejlődésével egyre közelebb kerülnek a desktop társaikhoz és a velük interakcióval eltöltött időben meg is előzték azokat.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Stauffenberg #131 üzenetére
Pontosítok: a Mac-et koncepciójánál fogva tartalomfejlesztésre szánták, az iOS-t pedig tartalomfogyasztásra. Persze lehetnek felhasználók, akik egy terméket nem az eredeti célra használják, de attól még a termék célspecifikus tulajdonságai megmaradnak.
"Xboxon viszont nem csak a Microsoft az egyetlen, mely digitális tartalommal kereskedhet, hanem külsős kereskedők is megtehetik."
Ez továbbra sem változtat azon a tényen, hogy egy gyakorlatilag PC hardveren nem futtathatod ugyanannak a gyártónak a desktop OS-ét, mert a terméket nem desktop felhasználásra, hanem dedikáltan tartalomfogyasztásra szánta.
-
Busterftw
veterán
válasz Stauffenberg #125 üzenetére
"A cél a verseny serkentése"
A cel inkabb az, hogy a dollarmilliardos cegek megtobb dollarmilliardot tegyenek zsebre.
Ugye nem hisszuk, hogy az Epic tenyleg az userekert harcol itt.
Mert pont az userek nincsenek megkerdezve, hanem a multimillardos ceg csorteti itt a kardot a nevukben.Ha versenyt akarnak serkenteni, tamogassak mashogy a versenyezni akaro cegeket.
Persze az eleg nehez, ha ezek a cegek inkabb perelnek, mintsem tenyleg versenyezni akarnanak.Attol, hogy egy piaci versenyzot "eroszakkal" kenyszeritenek, meg nem lesz tobb mobil OS.
Pontosan errol beszelek, ha Apple/Google-val akarsz a mobil OS piacon versenyezni, akkor hozz sajat/jobb cuccot es versenyezz az userekert.
Ez verseny. Nem az, hogy mas munkajat atadom ingyen a konkurencianak. -
Busterftw
veterán
válasz aprokaroka87 #135 üzenetére
De nem am, meg nem is szeretetszolgalat.
Milyen jo lett volna az usereknek, ha anno az Apple inkabb pereli a Nokiat es nem innoval, versenyzett volna.
-
Busterftw
veterán
válasz aprokaroka87 #138 üzenetére
Persze, de nem volt olyan, hogy a Nokia nyissa ki szoftveret es az Apple ingyen ott azt csinaljon amit akar.
-
fatpingvin
őstag
válasz szmörlock007 #25 üzenetére
a kezdeményezés eddig jó
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
fatpingvin
őstag
teljesen elképesztőnek tartom hogy egyesek ilyen vehemenciával képesek védeni az össztársadalmilag egyértelműen komoly kártevő megavállalatok érdekeit... ez már valahol a végnapok kéne hogy legyen.
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Szabi®
addikt
válasz fatpingvin #143 üzenetére
+1
Tűpontos megfogalmazás. Éltetik ezeket a megakapitalista hazugsággyárakat. Semmi nem számít, csak a fétisük tárgya . ..
-
buherton
őstag
válasz Stauffenberg #129 üzenetére
A cikk is arról szól, hogy a külső szolgáltatók háborognak, hogy az Applenek fizetniük kell az App Storen kívül. És az is felmerült, hogy az Apple megválogathatja, hogy kit enged be.
Az, hogy miért nincsenek értelmes IT cégek az EU-ban, szerintem az jóval összetettebb annál, mint hogy az Apple az App Store használatra kötelezte korábban a külsősöket. Eleve miért nem EU-s cég van az Apple helyzetében?! Nem tudom az okait, hogy miért így alakult, de abban biztos vagyok, hogy nem a DMA-n fog múlni elsősorban, hogy ez javuljon. Szerintem ennél fundamentálisabb a probléma, amihez a gondolkodás módon kell változtatni.
A beszedett sáp mértékét én is vitatom, de a jogosságát nem.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Busterftw
veterán
válasz fatpingvin #143 üzenetére
Csak epp nem az user van megkerdezve.
Az egyik komoly kartvevo vallalat beszel az userekkel takarozva a masik kartevo vallalatrol.Szabi®
"Semmi nem számít, csak a fétisük tárgya"
Mas munkaja, befektetese azert szamitson, nem?
Mert akkor minek az egesz?[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
válasz aprokaroka87 #132 üzenetére
Ha csak a HW-t adnák, akkor azon nincs semmi SW. Az Apple nem csak HW-t ad a usernek, és a külsősöknek sem csak piacot ad, hanem komplett csomagot.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Szabi®
addikt
válasz Busterftw #146 üzenetére
Most erre mit írjak ? Nem egy applikáció volt appstoreban amit megvettem, és mára nincs sehol. Megszűnt, nem frissítették az új ios-re nem megy fel stb.
Ki a felelős ? Hol a kompenzáció ? Én megveszem az appal együtt a végfelhasználói linszenszet, hol a felelős akkor, amikor én azt már nem tudom használni ?
Hagyjuk már ezt a " -szegény apple" gyógypedes dumát . . .
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Windows 10/11 Home/Pro , Office OEM/Retail kulcsok
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs