- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Mesterséges intelligencia topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Arch Linux
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerintem azonos (ha van, mert ugye nem mindegyiknek van azonos párja) típus és modell esetében nehezebb a villany. Talán bocsánatos bűn ha tévednék mert mások az autó-val kapcsolatos elvárásaink és fogalmam.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Nem keverem a fogalmakat. Pusztán ellene vagyok annak hogy megvegyenek embereket bármilyen gazdasági haszonnal egy olyan területen amihez ennek semmi köze nem szabadna hogy legyen. Pont ilyen eset a 3 gyerekes adómentesség meg a nők 40 meg csók meg a fiszemfaszom , amúgy btk-s adóelkerülés.
Egy ember van annyira felnőtt hogy tudjon dönteni mit akar.
Jah és Norvégiában , ahogy a többiek írták nem a támogatás volt a java a dolognak hanem az irgalmatlan magasra emelt adó.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #8452 üzenetére
Ezt úgy hívják adóztatás. Generálisan. Ez makro szinten arra szolgál, hogy a gazdaság és a társadalom bizonyos területeit előnyösebb helyzetbe hozza a többihez képest. Ha ennek a létjogosultságát veted el, akkor azzal elkéstél néhány évezredet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Nem értek veled egyet. És nem magát az adóztatás intézményét kérdőjelezem meg, hanem azt hogy van akinek nem kell fizetni. Bánja az ég kapjon adóvisszatérítést - de olyan nincs hogy valaki nem fizet adót. Ezen az alapon valamilyen oka mindenkinek lenne erre. Igazságtalan rendszer pont úgy mint az egy kulcsos adózás.
De ez nem ide valóhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Annál nagyobb pazarlás kevés van ha arra kényszerítünk embereket, hogy kétfázisos közlekedést valósítsanak meg. Kb olyan a példád mint a medencét belepisilős meg nem belepisilős részre osztani - ugyanabban a brunyában fognak ülni a végén.
Ráadásul a két fázisnak sokak számára nincs is gyakorlati értelme mert egy olyan országban mint pl a mi piciny hazánk ahol távolsági infrastruktúra olyan amilyen ez erősen tökönrúgás szagú.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FIREBLADE78
addikt
Kit érdekel a norvég. Ez nem a Balkán. Mi sohasem leszünk Norvégia. Soha..
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8452 üzenetére
"Egy ember van annyira felnőtt hogy tudjon dönteni mit akar."
Pontosan! A döntésében pedig szerepe van az ösztönzőknek, mert senki nem a saját zsebének ellensége. Akkor ezek szerint, a napelem támogatás, vagy az egyéb megújulók támogatása is bűn? Tényleg nem értem a logikát. Egyebekben, ezek a támogatások jellemzően adókból finanszírozódnak, tehát az állam -jó esetben-, olyan célokat finanszíroz, melyek társadalmi előnnyel járnak. Ha a város levegője tisztább lesz, és a zajterhelés is csökken, akkor ez egy hasznos effekt a társadalom számára és ha ezt a célt hamarabb elérjük támogatásokkal, akkor az előnyös. Ráadásul inkább erre menjen az adónk, mint stadionokra.
Értem amit mondasz, de írtam már, hogy ez így utópia! Minimális számú ember fog a saját zsebe ellen dönteni milliós tételnél, pusztán közérdekből (amit ráadásul masszívan félre is lehet magyarázni, lehet önigazolni amellett, hogy nem is olyan zöld az egész mint állítják és akkor még az az érv sem ér semmit, hogy környezettudatosságól hoz valaki anyagi áldozatot).
A kétfázisos közlekedés: nem lehet pusztán tömegközelkedéssel megoldani a közlekedést még városon belül sem. Max. egy kisebb belvárosi részben. Most sorolhatnám a helyzeteket, amit tömegközlekedéssel nem tudok kiváltani, kell az autó. Ha pedig kell az autó, akkor az inkább egy szagtalan és csendes EV legyen, mint füstös és hangos. Ha a cél eléréséhez ösztönözni kell az embereket, akkor azt kell tenni. Az elérendő cél érdekében ez egy járható út.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8460 üzenetére
Ez akkor igaz h 2fazisossa _valik_, ha nem volt eleve 2 auto.
Masreszt boven eleg lenne jelenleg [ertsd, erre szol az ingyenparkolas mint osztonzes], ha csak azokat az autokat valtanak at elektromosra, amelyek nem mennek kb. soha napi 50 km-nel tobbet, csak lakhely-melohely-bevasarlas-stb kiskorzetben mozognak. Vagy annyira ritkan, h azt napi berles is megoldja boven, tobbek kozott a mindennapi sporolasbol.
Nem lehet me'g mindenkinek ajanlani az elektromosra valtast, de boven lenne hova fejlodni, es ehhez hozzajarul a parkolasi kedvezmeny. -
Egy ember ha ösztönzők nélkül nem tud dönteni akkor ott valami komoly gond van... Nekem pl senki se fizet hogy a piacos ételt vegyem, magamtól teszem. Nem fizetnek azért hogy válogassam a szemetet , mégis megteszem. De értem amit írsz scak nem értek vele egyet. Ezt úgy szoktam nevezni h a kiszámolós mentalitás - amikor abban a hitben ringatja valaki magát hogy tudatos, csak hát ahhoz soha semmilyen formában nem lesz elegendő információja hogy valóban az legyen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8463 üzenetére
Ez egy szép elv, amivel a gyakorlatban nem mész semmire. Írom máshogy:
Tény 1: A népesség jelentős része nem tudatos (lényegtelen, hogy neked vagy bárkinek erről mi a véleménye, ez van, ezzel kell kezdeni valamit)
Tény 2: A népesség jelentős része nem gazdag, tehát egységnyi összegből kell a legjobbat kihoznia. (tehát tenni kell valamit azért, hogy ez a szakadék mérséklődjön, itt jönnek képbe a szabályozások, kedvezmények, egyéb állami beavatkozások)Ha elfogadjuk a fenti tényeket, akkor véleményed szertint mi a megoldás a _gyakorlatban_? Mert a nagyívű gondolatoktól sajnos a tények nem változnak meg, tehát olyan megoldás kell, amivel ezek ellenére rá tudod vezetni a tömegeket a cselekvésre. (emlékezzünk pl. a dohányzásra...önmagától a dohányosok 90%-ka soha nem foglalkozott azzal, hogy mások egészségét is károsítja, sajnos így működik az emberek zöme. Kényszeríteni kellett őket mindenféle szabályozással arra, hogy -ha már a saját egészségük nem érdekli őket-, legalább másokat ne károsítsanak). Pedig értelmes embernek hamar fel kellett volna fognia, mekkora EÜ kockázatokat jelent a dohányzás és önként kellett volna letennie a bagót. Ehhez képest, nemhogy mások egészségének védelmében, vagy a tisztább környezetért nem voltak erre hajlandóak, de még saját magukért sem.
Szóval szép dolog ez a sok nagyívű magvas gondolat, csak sajnos van a realitás, és van az elmélet. A célok eléréséhez pedig a realitással/tényekkel kell foglalkozni, és annak figyelembevételével kell megoldást találni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
A cigaretta nem tudom hogy jön ide- az egy egyén döntése a saját életét illetően és állításoddal ellentétben senki nem volt rákényszerítve h nem dohányosként szívja. Persze az emberek az együttélés szabályait nem veszik könnyen de ezen az alapon nem látom az alkohol tiltását ami befolyása alatt azért sokkal komolyabb , akár btk-s cselekmények is megvalósulnak...
De visszatérve az EVhez. Oktatás és nevelés. Ha egy fiatal úgy nő fel hogy a szüleitől és a tanáraitól a közös minimum példáját kapja akkor magától is meg tud hozni egy ilyen döntést korrumpálás és kényszerítés nélkül. Ha a toyotának sikerül valami jót alkotnia a hidrogénnel akkor meg az lehet a jó/jobb megoldás - de ahhoz is szükséges lesz egy bizonyos szemlélet váltásra amit csak nyitott és kellően pallérozott elmével lehet megtenni. Szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8466 üzenetére
"A cigaretta nem tudom hogy jön ide- az egy egyén döntése a saját életét illetően és állításoddal ellentétben senki nem volt rákényszerítve h nem dohányosként szívja"
??? Azért kellett tiltani munkahelyen és egyéb, zárt közösségi terekben...Túl sok választása nem volt a kollégának egy láncdohányos mellett a szémszéd asztalnál egy munkahelyen, vagy egy étteremben, amikor még mindenki ott szívta ahol akarta. Konkrétan a vétlen passzív dohányzás még sokkal károsabb is, mert még az a nyomorult filter sincs ott, amin a dohányos legalább átpréseli a saját tüdejébe a kátrányt. Ne már..erről tonnányi tanulmány van.
Oktatással egyetértek, de az évtizedes történet, ismét csak elv, bár jó elv, de promt nem old meg semmit egy olyan kérdésnél, amire nem 30 év alatt kell megoldást találni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Nekem is volt láncdohányos kollégám és érdekes módon mi meg tudtuk oldani hogy ez ne okozzon gondot. Pont emiatt írtam amit. De hagyjuk ezt a részét.
Az ev egy szemlélet alapú döntés szerintem. Ebben a pénz természetesen szerepet játszik, de csak annyira mint amennyire az ice megoldásnál. Ahogy terjed majd és ahogy az árazása is alakul a piaci igényekhez mindenkinek lesz lehetősége, pont annyira mint most. Én ott látom ebben a komoly penetrációt amikor az önvezetést végre megengedőbben fogják felhasználni. Akkor az autómegosztás pl nagyon-nagyon sok ember napi problémájára lesz megoldás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Egyetértünk h nem értünk egyet
A családi vállalkozás miatt Japán, Francia, Amerikai, Ír, Dán, Izraeli, Ausztrál - és még sorolhatnám hány náció tagjaival vagyok napi kapcsolatban. Természetesen nem minddel vagyok baráti kapcsolatban de legtöbbjükkel igen. Valóban csak a saját és ismerőseim általam ismert tapasztalatai alapján tudok nyilatkozni felelősen de nem követem el a hibát hogy a szubjektív véleményem kivetítem mindenkire és feltételezem hogy nincs másik csak az.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FIREBLADE78
addikt
Byd mikortól lesz már az országban?
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Füleske
addikt
válasz FIREBLADE78 #8471 üzenetére
"október 19-én nyitja meg kapuit a Duna Autó legújabb, immár 25. márkájának bemutatóterme, hivatalosan is bemutatkozik a BYD"
[link] -
válasz FIREBLADE78 #8471 üzenetére
De nem minden modell lesz elérhető ha minden igaz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8475 üzenetére
Személyes nagyon rossz tapasztalat. Amit ráadásul sehogy se kezeltek, sőt, még direkt paraszt is volt az "ügyintéző". Soha többet nem megyek oda szevizbe, és ebből kifolyólag, ha netán új autót akarnék venni, már amiatt sem. Nálam tiltólistán vannak.
Van arról infó, hogy a BYD kínán kívül hogy szerepel? Norvégoknál a Tesla vezeti az eladásokat. Ár/érték arány egy dolog, de itt nem azonos minőségű termékekről beszélünk, ezért nem teljesen összehasonlítható szerintem. Egészen más minőségbiztosítási rendszerek, más hozzáállás (egy kínai gyárban kb. a "jóvanazúgy" szint megy mai napig). Minimum várnék 10 évet, hogy a bizalmat kiérdemeljék. Az, hogy van egy viselhető autó desgn, még kevés. Látni kéne, hogyan esnek, vagy nem esnek szét pár éven belül. A többi gyártóról már van némi képünk erről, egy BYD-nél semmi.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Füleske #8477 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy kínát ugyan meghódították a BYD modellek, de ahhoz, hogy itthon is sikeresek legyenek, nagyon nyomott ár kell, ami szinte kizárt.
Jelenlegi árak és értékesítés Kínában:
típus RMB eFt eladott ('23 jan-aug)
Atto3 134 000 7 810 92e
Dolphin 111 000 6 469 102e
Model Y RWD 299 000 17 246 278eAhhoz hogy az ár-érték arány a kínaival azonos legyen, és legyen értelme megvenni a BYD autókat itthon is, az alábbi bruttó árakra lenne szükség:
eFt
Atto3 10 350
Dolphin 8 573
Model Y RWD 23 094Lássuk ezeket a magyar BYD árakat
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8478 üzenetére
Nem csoda, hogy Kínán kívül nem fogy. Németországban az Atto 3 42000 eurótól indul, a Dolphin meg 31000-től. Szóval kb. dupla áron van, mint a kínai piaci versenyben. Nagyjából a "ki az a hülye, aki ennyiért megveszi" kategória.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #8487 üzenetére
Azért ez nem egy Swift, hanem egy kínai autó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
-
titán
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, remélem ez a fő villanyautós topic, szóljatok ha rossz helyen kérdezek.
Felmerült, hogy kikérem a cégautót az eddigi car allowance (cash) helyett, és eladjuk a 7 éves PUG 308 kombinkat (2 literes dízel, full elégedettek vagyunk vele.)
A flottakezelő szerint ezekből választhatok - őszintén sokat nem mondanak, zeró villanyautós tapasztalatom van leszámítva egy céges Priust 10+ évvel ezelőtt:
- Polestar 2, 78kwh single motor auto long range
- Ford Mustang mach-e, 76kwh 4wd
- Audi Q5, 2.0 50 TFSI E S TRONIC QUATTRO S LINEAmi elsőre komoly kihívás az a csomagtér méret, két (kis) gyerek mellett mindig fullra pakoljuk az autót egy-egy nagyobb utazáshoz (hogy szemléletesen legyen, képzeljetek el egy Szojuz űrhajó belsőt... ) Emiatt az Audi Q5 esélyesen kiesik, a másik kettő passz.
Polestarról annyit találtam, hogy nagyon zabálja az áramot, ami anyagilag még csak nem is érdekelne (cég állja), de nyilván ha 2 óránként meg kell állni egy 8-10 órás úton tölteni, az már nagyobb para.
Millió tesztet, youtube videót látni a neten, nyilván ezekbe belevetem magamat - inkább az lenne a kérdésem, hogy mit javasoltok, mi az a top 3-5 pont, amire figyelni kell szűz villanyautósként?
Köszönöm.
-
Balázzs
senior tag
Szia!
Otthon vagy a munkahelyen tudod tölteni? Van napelem? Mennyi a napi használat? Ha messzebbre utaztok az mekkora távolság (mennyi töltés kellhet), milyen útvonal (töltő ellátottság)?Meg kell nézni élőben az autókat, mielőtt döntesz, mert nem 1-2 hétre fogsz választani.
Duna autónál lesz pénteken-szombaton vagy 10+ féle, nézz rá a pontos típusokra hátha segít.
üdv
B. -
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8493 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
Idehaza nincs töltő kiépítve a mélygarázsban, és napelem sincs (társasház.)
Napi használat igazából mindegy, mert céges policy szerint csak villanyautót lehet kiadni, szóval ez adott. Egyébként munkahelyre oda-vissza ~80km, ha home office van, akkor csak napi rohangálás (gyerekek, iskola, délutáni programok, bevásárlás, arra nyilván jobb egy villanyautó, mint a dízelt bedurrantani néhány kilométerre.)
Nagyobb utazások tipikusan 700-1000km, töltő ellátottság gondolom van, Németországban élünk.
-
vzozo
senior tag
válasz Shadowbull #8495 üzenetére
Ezek jelenleg a poolban lévő autók, lehet köztük PHEV. Új rendelés már csak villany, viszont amíg van a poolban kiadható jármű, addig nem adnak nullkilométerest az embernek.
-
Balázzs
senior tag
Szia!
Akkor plugshare-en [link] nézd meg, milyen töltők vannak a közelben (sebesség), bolt közelében ahol vásárolni szoktatok, utazásaitok útvonalán és abból már lehet következtetni, hogy mennyire kell előre tervezni /lesz macerása történet. Társasházban nincsen másik villanyautó? Lehet egy 220-as konektor is elég lenne a lassú töltéshez napi 80km-nél.
üdv
B.[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8497 üzenetére
Huh, köszi, az fasza kis oldalnal tűnik!
Tényleg az a kérdéses, hogy itt a környéken hol lehet tölteni. Inkább nagyobb probléma, hogy amiket látok úton-útfélen, azok a város által üzemeltetett privát töltők, amire tuti nem lesz jó egyik céges kártya se (de persze ennek még utánajárok.)
Munkahelyen lenne töltés, de lassan 7 évnyi home office után csak azért nem fogok visszaszokni az irodába, hogy legyen kraft az autóban. Vagy ki tudja.
-
Füleske
addikt
Honnan tudod, hogy ugyanilyen körülmények között nem adnának ők ennyit érte? Nagyon másak a körülmények. ID3 - ért sem adnak ott 17 milliót, csak 6 - ot. Senki sem hisz vakon a kínai ismeretlen termékekben. Ha olcsóbb és nincsenek nagy hibái (az adott vásárló szemszögéből), akkor az ár/érték arány jobb. Pláne, hogy a többi gyártó autóinak is megvannak a maguk hibái.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs