- Windows 11
- Google Chrome
- Mesterséges intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
veterán
Üdv. Néha-néha nézegetem, követem a használt autó hirdetéseket, és elkalandozom gondolatban, mi lenne ha....perpill egy Passat GTE Variant-unk van, amit imádunk, és igazából nem látok okot a cserére jelenleg. Csak kíváncsi volnék, mit hoz ki a matek, ha e-autóra cserélnénk. Városban így is e-mode-ban közlekedem, itthon van 10kWp napelem. EV autó esetén beruháznék vmi 3x16A-es okos töltőre, ami figyeli a szabad teljesítményt, és aszerint tölt.
Igazság szerint szívem szerint jelenleg egy facelift-es Passatra, vagy pedig Superb iV-re cserélném, ha PHEV vonalon agyalnék. Nem kapott el a SUV mánia még. No de maradjunk az EV-nél. Relative sokat (összesen megtett km-hez képest) pályázunk, úgy kb. 2 hetente hétvégén szülőkhöz vidékre (284 és 204km egy út oda). 2 gyerekkel (2 és 5 évesek) nem szeretnénk megállni tölteni, szóval egy 350km-t (de min.300) jó volna ha pályán tudna menni az autó töltés nélkül legrosszabb körülmények közt is. Persze lehet, hogy tündérmesében élek, és ennyit pályán nem tudnak menni az "elérhető árú" EV-k!?
Melóba is kocsival járok, de az csak 8-8km, és amúgy is heti 1 alkalom. Kb. 15-17e km körül megyünk egy évben. Most kiszámoltam, az éves benzin ktg. sacc per kb. 570e (kerekítsük 600-ra, mert lehet, hogy nem minden tankolást számoltam). 2 kisgyerek miatt kell a hely is, szóval nekem számít a csomagtartó méret. Na és persze nem a 30M-s kategória releváns, hanem 15 alatt, de inkább a 10 közelében. Kia EV6 tetszik, de 18-tól kezdődik. Enyaq IV80 17,5-től kezdődik. Kia e-Niro (új) 15,3-tól már van, a régebbi nem annyira tetszik. ID4 Pro is szimpi, furcsállom, hogy 13,5-től már van HAHU-n (miért ilyen "olcsó" a többihez képest, pl. Enyaq-hoz képest is?). Kona (akár az új is) talán jó alternatíva lehet, de méretben és minőségben egy Passathoz képest Tesla Y meg szintén 17,5-től van még. Többi EV meg már luxus kategória, árban is. -
Füleske
addikt
válasz tibcsi0407 #7102 üzenetére
Kínai autókból szerintem nem lesz hiány. Nagy bajban lesznek a többiek, ha a kínaiak ilyen modelleket tudnak előkapni a "semmiből", várólista nélkül.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #7106 üzenetére
Nem mindenkinek fontos a nagyság. Illetve az csak egy szempont, a sok közül.
-
robi-k
őstag
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Javaslom, néz be egy MG kereskedésbe, és próbáld ki az MG4 modellt. Nekem alapból tetszett (vannak hibái, de az ára nagyon barátságos), meg tudnék vele barátkozni.
De ha Passat szerűt keresel, akkor esetleg várd meg az MG5 modellt, az nagyobb lesz az MG4 képest, és nem SUV kialakítású.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
"nem szeretnénk megállni tölteni, szóval egy 350km-t (de min.300) jó volna ha pályán tudna menni az autó töltés nélkül legrosszabb körülmények közt is. Persze lehet, hogy tündérmesében élek"
Lehet definiálni kellene a legrosszabb körülményeket. 130cal ez nagyon határeset még 80as akkuval is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #7111 üzenetére
A másik, amit néz a Niro, az kisebb. Gondolom nem a méret a legfőbb alapja a keresésének, hanem hogy épp mi érhető el a piacon, jó ár/érték aránnyal. Anno én is ezért vettem a Niro - t.
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #7101 üzenetére
Akkor nekik is sikerült lekoppintani az M3 belsőt, csak ha lehet még szarabbul, mert az M3-ban legalább értelmezhető méretű monitor van középen, ebben meg kb. egy élére állított tablet és ennyi, itt sincs semmi a kormány mögött (amivel egyébként egy fejlett HUD esetén tudnék csak kibékülni, de ilyet nem nagyon látok sehol még). Hátul pedig nem fér el egy kb. 178cm magas csávó a tesztvideóban. Kár érte, kiváló ügynök volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Huh, min 300 pálya télen, pl -10ben szembeszélben elég necces, 10m körül meg felejtős. Nirot kiveheted a listából ha fontos a csomagtér. MY LR bizt elmegy annyit,de drágább, ev6 azért fogyaszt szépen. Az ilyen nagy autók amiket felsoroltál sokat fogyasztanak pályán, szóval kissebb a hatótáv.. szóval vagy visszább kell velük venni a tempóból, vagy 5 percet rátölteni ha van az útvonalon értelmes töltő.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Gabesz87
veterán
válasz stickrs #7116 üzenetére
Ez a bajom jelenleg az e-autózással. Vannak a kis városi autók, és vannak a sokat fogyasztó SUV-ok. Praktikus családi autóra meg nem gondolnak emberi áron. Ja, lesz majd ID7 30M-ért. Tesla kéne is, nem is. Ha árban lejjebb is megy még, hallani róla mindenfélét. Pl. ott van a casco, ami olyan horribilis tudomásom szerint, hogy akkor már mindegy, ha maradok PHEV vonalon, nem nyerek semmit az árkül. miatt. Ha valóban csak 5-10 percet kéne rátölteni, az még hagyján, azt elviselem, csak ugye ahhoz kéne szabad töltő is, aztán ha nincs szerencsém, várakozhatok ki tudja mennyit.
-
Balázzs
senior tag
válasz Gabesz87 #7118 üzenetére
Tesla-ra és más EV-re is van emberi CASCO, csak meg kell találni a megfelelő üzletkötőt.
Nekem KH-s van, Bp. agglomeráció, 2 gyerkőc, normál használat és 20+ éves jogsi, balesetmentes előélet és 300 alatt volt tavaly az éves CASCO, 100 ezer önrésszel, üvegkárnál teljes költséget a biztosító állja (sok az üveg és drága). -
-
Bandit21
addikt
válasz Gabesz87 #7118 üzenetére
Nézz meg egy id.3 -at.
Nem mondom hogy óriási de mi elvagyunk vele - persze ott a Kodiaq is mellé. De a feleségem néha 4 gyereket visz vele egyszerre baba hordozó kis ülés nagy ülés stb.
A lényeg hogy az id3 tengelytáv épp akkora mint a Passate és a csomagtér is már értelmes méret. Egy 77 kw os pedig tudja amit keresel. És maradsz a VW vonalon. Nem suv nem szedan.
Ha óriás kell akkor meg ott a szürke import id.6 is.
Legközelebb nekem olyan lesz Az a Kodiaq és az id.3 egyben.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
Értem, hogy Neked ez fontos, csak ez elég szélsőséges megközelítés, nincs is baj vele, nem veszel és kész. Próbáltam csak megvilágítani, hogy közlekedés szempontból, nem a műszerfal helye, alakja, bármilyensége az ami igazán döntő.
Én se szeretnék mondjuk egész nap egy ablak nélküli veremben ülni és dolgozni, mert jobban be lehet fűteni, mint egy ablakos helységet, vagy mondjak ilyen blőd hasonlatot. -
Semin
senior tag
válasz Noukoum #7124 üzenetére
A környezetemben azért 2-3 eddig tesla "kedvelő" igencsak citromba harapott.
Éveken keresztül nyomatták a "Tesla for President" életstílust, most pedig olyan bukót realizáltak idén az autóikon (jellemzően M3), hogy még a rózsaszín ködöt is kikezdte.És ha jön az új M3 akkor ez még nem is az alja...
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Laptimingba pár hete az új mg4 jobbat ment mint annó az i3s.
Persze nem egy p100 bolond mód de azt mondták meglepően nem lomha.
És igen az i3 is inkabb egyenes vonalon gyorsul jól és eleve hülyeség ezeket pályára vinni.A lényeg az akart lenni hogy az mg azért nem egy Dacia spring lesz dinamikát nézve
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
válasz Füleske #7134 üzenetére
Hát ezt felfogása válogatja, de én sem örülnék ha az autóm -egy amúgy is gyengülő piacon- az átlagosnál sokkal durvább árcsökkenést szenvedne el abban az árszegmensben.
A te felfogásod alapvetően chill, és stresszmentes.
(Valamint -ha jól gondolom- hosszútávú használatot feltételez)Aki viszont 2-3 évente váltogatja az autóit, annak nem árt képben lenni a piaci mozgásokkal.
[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
Na ja, ekkora árcsökkenés azért már nemsemmi, 2019es m3 lr-t birtam volna venni pl decemberbe 400k ft-vel többért mint amennyibe a 2021es szintén lr meglett 2,5 hónnappal később.. ott a használtpiacnak jol betett aki pont most akarta eladni az autóját.. na de aki pont előtte vette használtan, azoknak is nagy pofon. De a másik oldal, aki olcsóbban kapta, vagy frissített típust tudott venni fl előtti helyett nekik/nekünk meg nagyon jol jött.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz stickrs #7138 üzenetére
Azért akik 2020-21-ben vettek autót, azokat nem kell sajnálni. 15-ért volt sokáig, a legtöbben még 22-ben is 15-16-ért vették az M3-akat. Most egy 20-21-es 15-16 milliós M3 13-14. 2 milliós óriás bukta 2-3 év alatt. Azon kevesek jártak rosszul, akik a 22 év végi anyaghiányos időszakban vették drágán. A mostani 18-as ár is rendben van, nem bántja a használt piacot.
Cégem 20-ban és 21-ben vett két autót 16-ért. Mindkettőt 22 év végén eladtuk 19-ért és vettünk helyettük másikakat 2x21-ért. A mostani autóm így 18-ban van. 3 éve használok Teslát, a 18M-nyi befizetésért most ezt kb 15 körül tudnám eladni. Az autókba a 3 év alatt került összesen 110+80+50+40 = 270 ekm, autónkként átlagosan 130 e, 3millióért.
Ha nem cserélünk tavaly év végén, akkor most 13-ért mehetne a régi és ugyanúgy 3 milliót buktunk volna egy-egy autón 130-130e km-en, szóval pénzügyileg ennek semmi jelentősége nincs. Nem tudom, hogy melyik márkánál sokkal jobbak ezek a mutatók, hogy egyesek világvégét látnak.
2019es m3 lr-t birtam volna venni pl decemberbe 400k ft-vel többért mint amennyibe a 2021es szintén lr meglett 2,5
Drágábban vetted volna meg tőle decemberben az autót használtan, mint amennyiért ő vette újonnan. Sajnálatra semmi ok.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Most megnéztem a BMW-t. A haverom 2020-ban vett 320d-t 14M-ért hatalmas flottakedvezménnyel (ha jól emlékszem -15%) nagyon alap változatot, 4 kerék egy kormány, semmi sincs benne, iszonyat egy vacak, most 9-ért vannak hahu-n. -5 millió. Ha valaki beesett utcáról, és csak 5% kedvezményt adtak neki (teljes áron még kutya se vett 3as BMW-t), akkor 15,5-ből már 6,5 millió volna a bukta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #7132 üzenetére
Valakinek egy nyomorult kijelző elhelyezése a legnagyobb gondja.
Nem tudom hogy most ez beszólás akart lenni, vagy zsebben turkálás.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Q4 e-Tron 35-ről mi a vélemény? Nem nagyon szokott itt előkerülni.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Minden autó ilyen... be lehet szállni, jókor, jó koncepcióval, meg ki lehet szállni belőle, jól, de lehet szarul is venni és rosszul kiszállni és ezek tetszőleges variációja.
Kár ezen rugózni... elég csak megnézni az I3-ak árait, mi volt az elmúlt 2 évben... először lement (én akkor vettem) majd felszökött a fenébe... most megint kezd racionalizálódni, de még most is fentebb van, mint 2,5 éve. Szerintem egy I3S 120Ah-s (38 kwh) 12-13M Ft jelenleg, azért valljuk be, nagyon vicces, ha nézünk egy új MG4-et (50 kWh), ami nem sokkal drágább, vagy egy használt standard range Teslát (51 kWh), szintén lehet azonos km futással venni, 12-13M között. Szerintem sok árcsökkenés nincs már a modell3-ban, most jól lehet beszállni. -
chungey9
tag
válasz Füleske #7113 üzenetére
A Niro megüti a mércét, min. 450L csomagtér, 400km hatótáv. (max 90-el megyek)
Az Id4 előnye hogy modernebb, jobban tetszik, kicsit nagyobb, viszont nagyon nehéz, és vacak a kezelése, többet is fogyaszt. 2021-ben Nirot vettem volna csak nem jött össze a pályázat. Tavaly meg Ioniq5-öt rendeltem, de havonta emelték az árát és tolták a szállítást így visszamondtam.
Az évi 85db-ból nem fog jutni, gondoltam. Meg aztán ha alkatrész kell, na arra is várhatnék... -
stickrs
senior tag
válasz chungey9 #7146 üzenetére
Töltési sebesség mennyire fontos? Én személy szerint az id4-et venném biztos. Nem azért mert rossz a niro, sógorét hajtottam párszor, elèg jól megy, de ott is bőven 20 fölött van a fogyasztás (pálya + közút 50-50%), és az a töltési sebesség 2023ban már elavult. Persze ha évi pár alkalommal lenne csak gyorstöltve, akkor nem olyan nagy gond.
[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #7133 üzenetére
HaHu és Mobile.de is hoz időről időre pár id.6-ot. Most épp Prágaban van egy eladó.
A korábbi Niro és az id.3 külsőre hasonló méretű ami mérvadó különbség az a kia első tulnyulasa +9 cm, de az abból jön hogy volt a Nirobol hagyományos motoros is és annak kellett a hely.
Ami viszont lényeges hogy az id tengelytávja 277 a Niro meg 270. A Niro tengelytáv úgy rövidebb 7 cm el hogy a kocsi amúgy hosszabb 9 el. Ha az első tengelytol hátrafelé nézzük (tul nyulas nélkül) a kettőt akkor egyforma hossz mellett belül+7 cm az id3.
Ezt meg a kia visszahozza csomagtérben, mert az a +7 cm ott van a hátsó tengely mögött és még a suv forma miatt a teteje sem esik.
Belül nekem az id lényegesen tágasabb érzetet adott főleg a hátsó ülésen a tengelytáv miatt. Anno vásárlás előtt fél napra (ugyanarra a napra talán vagy max 1-2 nap volt közte) sikerült kérjek egy niro -t és és id3 at és az alapján (szubjektív benyomások) nyert az id. Egy másik napra kért leaf is a hátsó lábtéren ment el az id-hoz képest.
Ha valaki kompakt méretben nem suv formát keres (ami amúgy csalóka mert a niro 1 cm el magasabb de az id hasmagassag nagyobb 1 cm el, tehát az id "laposabb" 2 cm el) akkor érdemes megnézni az id3 -at is.
Nem lesz benne kia méret fejtér, és a csomagtér is kisebb érdemben (385 vs 436) de összességében belül nagyobb. Kinek mi fontos, nekünk az kellett hogy két gyerukules mellé hátra még az akciós méretu feleségem beferjen. Vagy a nagyobb gyerekek közül egy.
Ha valaki fixen 2 embert ültet csak hátra és azok is inkább felnőttek (a gyerek ülés miatt nem lóg derék tajba előre a lábuk oda ahova egy normális ember akkor ér csak el ha előre nyul) és inkább nagyobb csomagtér kell neki akkor meg a niro.
Ha 3 fő megy többször hátul/ gyerek ulesben és nem fáj a -50 l csomag (és nem akar suv formát) akkor meg id3.
Meg kell nézni, ki kell próbálni. Ha lehet pár napon belül, hogy friss legyen az emlék.
A hosszú fejtegetes lényege hogy hiába egyforma ránézésre két autó mégis teljesen mások belül eltérő pro és kontra tulajdonságokkal. Vagy ha az egyik hosszabb, attól még lehet a masik nagyobb belül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
chungey9
tag
válasz Bandit21 #7148 üzenetére
Mindezekkel egyezem, játszik az Id3 is, pro hogy tetszik, jó árban van, nem túl nehéz,
konra hogy necces a csomagtér, a 400km is necces, nincs tetősín, és a kezelés.. hát nem tudom hosszútávon milyen lenne.
Eniroban már ültem, az újban is - az pont a centivel alacsonyabb tető miatt bukik nálam, idegesítően belóg a tükör.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen