Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz npera #135148 üzenetére
Itt is mondta a csávó, hogy szeretettel várnak mindenkit is de repülőgépszerelőnek ott lesz két kb. 10 év környéki kiskölök, ahogy néztem elég jól beleásták már magukat a wikipédiába, mert egy szétbontott hidraulikából megmondták, hogy melyik géphez tartozik és mi a különbség a modellek közt. Én meg csak lestem, így kívülállóként elég egyenrangú beszélgetésbe bonyolódtak a szervízvezetővel :-O
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
-
npera
újonc
Még nem is mondtam asszem. Tegnapelőtt majdnem lecsukták a Totoyát. Mentem egy főúton, ahol jobból becsatlakozik a külső sávba egy mellékút. Jöhet onnan busz is, meg szeméyautó is. Egy piros Fold SUV érkezett és láttam, hogy a sofőr valamit pakol az anyósülésen, ezért rajta tartottam a szememet. És jól is tettem, mert a csávó fékezés nélkül belement volna a kocsi oldalába, ha nem váltok sávot a kedvéért a dudát nyomva folyamatosan. Jó móka volt, elmondtam egy rövid monológot.
A legjobb az volt, hogy a csávó utána minden különösebb reakció nélkül ment tovább és pakolt az anyósülésen utána is (!)
Fittipaldik mindenhol.....
-
npera
újonc
Találtam egy új kompilációt. Csak súlyos és halálos balesetek. Lehet belőle tanulni sokat.
-
Jahno
őstag
válasz npera #135154 üzenetére
Ez egy vontató, szóval lehet ellent is tud tartani, de ekkora nyomaték lehet ahogy közlekedik. Van a hangárból is kép, beszórhatok párat :-P Fényviszonyok és lehetőségek olyanok voltak, amilyenek de így volt ez jól. Többiekét majd pár napon belül látod úgyis a szakcsoportban, ide meg beszórhatok 4-5 képes előzetest.
Igut is emlegettem, mikor a hajtómű lapátok megmunkálását emlegették, meg miképpen épül össze az egész és mennyire sorba kell visszarakni, milyen szép míves darab van belefaragva. Rá is kérdeztünk, hogy ez ránézésre elég passzentosan illeszkedik, elég durva tűrése lehet annak a hézagnak és ember közölte, hogy pontosan nulla a hézag. Hőre kicsit tágul a doboz, amúgy meg befaragja az a nagyon ezred millimétert az anyagba és kész is, akkor hatékony ha kicsi a légrés.
Egy lapát ára is szép nagy kerek szám, azt még kiszedhetik és variálhatják, lemoshatják, de magát a hajtóművet csak a gyártó szervizelheti. Egyik lapát végéből le volt törve egy darabka, mondták is, hogy külön felülvizsgálat van, sejtheted milyen komoly szabványok vonatkoznak rá. Azt a gépet nem lehetett fotózni, nem akartam bonyolítani, hogy csak a lapát végéről lekalózkodok valamit ahogy az ív helyett sarkot kapott.
Haversrácon is látszott, hogy mérnökember, kis gondolkodás után betippelte, hogy miért van egy kis gumi kúp a hajtómű tengely végén és megnyerte vele a hangszórót. Meg kibontva az üzemanyag szívattyú és olajpunepa, az mindegyik elég emberes darab, de én akkor sem fogom megérteni miért kell ennyi elektromos vezeték Fedélzeti kompútár az tiszta 1960as évek, meg egy csomó belső csatlakozó is. De hát ha biztonsággal működik, akkor minek babráljuk ugye.
Ember ott fejből sorolta a szabványt, hogy ha a kábelköteg sérül akkor milyen erővel és vastag kötegelővel hány milliméterenként kell összefogni és milyen/mennyi/hiba után kell szálat és köteget cserélni. Asszem nem egy vidéki "osztjóvanazúgy" autószerelő műhelyről van szó. Azért ott is mutatta műhibákat, meg 1-2 gányolást, szerintem tök korrekt volt az is, hogy nem mindent titkolnak, de pont a sokszoros ellenőrzés és felülvizsgálat miatt esik ki, ha valaki bénázik és elsunnyogná a dolgot, mert fél a lebaszástól.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz npera #135139 üzenetére
a szépemlékű szervita téri parkolóházban jártál-e? az volt még egy olyan csoda, amiben pici autóval is alig lehetett közlekedni, szerencsére legalább levegő volt.
egyszer ott kiégett egy autó, nagy gondolkodás volt belőle, mert egy tréler nem fért be... nem tudom, hogy oldották meg végül.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #135158 üzenetére
Azért abból mélygarázst lehet nem egyszerű kikavarni, de sok pénzért a metrót is kiásták, bármit lehet.
Azt meg már nyilván nem érthetem, mikor panelban agyonverjük egymást a pinyókért, belváros nagy része meg dohos kihasználatlan rom. Pár vállalkozás, héhány kocsma vagy főleg szabadulószoba felnyalta a lehetőséget, de hogy egy komplett labirintus rendszer ennyire kihasználatlanul legyen az 5-6-7 kerben az nekem magas. Pár hete havernál csodálkoztam rá a XIII ker innenső felén, mikor a társasház alatt ráleltünk egy csomó lomra és önmagától eszébe sem jutott volna megkérdezni a közös képviselőt. Az meg mondta, hogy ja, ja kiszórod ami ott van, raksz rá egy ajtót, akkor Tied, mert igazából a házból ez senkit nem érdekel. Néha 1-2 telefonos vagy egyéb hálózatot megfejtettem a belvárosban is, ott sem kellett engedély, kulcs, senki földje az egész csak menj le és szolgáld ki magad
-
Sipi-
tag
Egy hét alatt háromszor megjártam a Budapest-Sástó-Budapest távot (M3-as Gyöngyösig). Sokkal jobban indokolt lenne a legalább 2x3 sáv az M3-ason végig, mint az egy évben 2 hónapig heti 3 napon dugós M7-esre. Baromi nagy forgalom volt mind a három alkalommal, pedig mentem délelőtt, délben és délután is.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Phülöp
addikt
válasz npera #135149 üzenetére
az előző tulaj rakott fel verisure rendszert, mi viszont nem kötöttünk velük szerződést - mint kiderült, jobb is, hisz Amea időközben 95%-ban home office-ban dolgozik
ha egyszer úgy döntünk, hogy mégis, akkor majd magam is nekiesek a feladatnak
legalabb tudom, kit zaklassak, ha elakadok
a zárcsere nekem cca. 3 óra volt, de 2x vissza kellett bontanom[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz npera #135166 üzenetére
Tetszik amúgy, hogy belülről mindenképp nyitható, nem kell vele bohóCCkodni
Meg az időzítős visszazárás is - ha hosszabb időt töltünk hátul a kertben, jobban esik, ha elöl nincs nyitva az ajtó. Ha meg nyaralni megy az ember, nem jön a kérdés a reptéri váróban, hogy: - Ajtót bezártad?Egy elemcserén már túlvagyok azóta, másfél év után kérte a zár.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
youtube nem kicsit szopat
Apple tv-n akarok bejelentkezni:
- bepötyögöm a felhasználónév/jelszót (nincs kopipészt)
- azt mondja, erősítsem meg egy másik készüléken
- telefonba beírom a linket, amit a tv-n látok, ugyanoda egy jelszót is (nincs kopipészt)
- telefon kérdezi, hogy melyik felhasználó (na bazdmeg, melyik)
- telefonba bepötyögöm a felhasználónév/jelszót (nincs kopipészt)
- telefon kéri, hogy igazoljam, hogy én vagyok én, pl. küldenek üzenetet a telefonomra (mutatja a számomat)
- rányomok, kéri, hogy adjam meg a telefonszámomatés akkor itt adtam fel, meguntam
és igen, ez a felhasználó csakis és kizárólag azért fizet prémiumot, hogy ne kelljen a nagy tévén és nagyzenén üvöltő finn reklámokat néznie
androidon revanced megoldja, be se vagyok jelentkezve, nem is akarokA Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz Phülöp #135169 üzenetére
közben leültem a PC elé, látok egy levelet: valaki megpróbált bejelentkezni a youtube fiókomba, jujmostmilesz
szerencsére link van, ahol elvileg le tudom igazolni, hogy én voltam- bepötyögöm a felhasználónév/jelszót
- telefon kéri, hogy igazoljam, hogy én vagyok én, pl. küldenek üzenetet a telefonomra (mutatja a számomat)
- rányomok, kéri, hogy adjam meg a telefonszámomat
- az SMS-ben kapott kódot beírom a webes felületen
- és hurrá, be vagyok jelentkezve!(persze csak a PC-n, az Apple TV-n még mindig nem )
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-NoVa-
addikt
válasz Phülöp #135171 üzenetére
A dolog egyik vége. A másik végén meg 2-3 éve mikor sorra jelentek meg a crypto reklámok, meg hasonló ajánlók nagyobb nézettségű youtuberek csatornáin, és alkalmasint bukták a millió feliratkozós csatornákat sorban napi szinten, akkor át kellett billenni ebbe a végbe, mert kevesebb az kevés.
Bejelentkezni meg eszközönként csak egyszer kell, ha nem specifikus QA-s az ember, akkor ez azért nem gyakori.
-
Phülöp
addikt
válasz -NoVa- #135172 üzenetére
Jah, de akkor apple TV-n hogy kell bejelentkezni úgy, hogy másik eszközön nem vagy bejelentkezve?
Eleve a távirányító kurzormozgatás+OK gombja hogyan tud szoftverergonómiai szempontból életképes lenni user/pass megadásához? Általában Amea iPhone-ja ilyenkor átveszi a távirányító szerepét a könnyebb kezelhetőség okán, de a youtube app-ban nem működik az a kopipészt, ami a HBO MAX, az Infuse (NAS hozzáadása), vagy az Apple TV (streaming szolgáltatás) esetén meg de?
Teljesen ujrahúztuk a rendszert (2 év után), ilyenkor azért be kéne tudni jelentkezni.
És ahogy írtam, ez az user kizárólag a nagytv és nagyzene okán létezik és fizet, semmilyen más eszközön nem használjuk.[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #135138 üzenetére
"The six-and-a-half-hour hearing featured a variety of voices, many of them from the disabled community, speaking to the pros and cons of autonomous ride-hailing services."
Innen a sérült... a sok disabled people. Azaz a félszemű, féllábú, sánta, gyagya, holdkóros, félkarú, süket...
Nyígnak, hogy nem lehet beszállni a sofőrtől, pedig az nincs is benne, meg megállnak a kereszteződésben, meg ilyenek. Szerintük. Vagy ilyesmi.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
addikt
A propaganda hatásos, a lányok barátnője nem mert beülni kávézni Horváth tengerparton, mert biztosan megfizethetetlenül sok. 1.5€ az jó 200ft-tal az otthoni éttermi árak alatt van, de az állami média sokat és sűrűn ismételgeti, hát használ.
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #135175 üzenetére
Meg kell nézni. Igaz engem is be szoktak támadni, hogy lipsi meg nem is így vagy meg ne azt a sajtót olvasd, de hát orruknál nem akarak tovább látni, az az első baj, pedig most is emlegettem, hogy tudok én melót akkugyárban, minisztériumban, hivatalban, lehet jönni és megnézni a saját szemével a bármit.
-
Jahno
őstag
válasz Grillo #135178 üzenetére
Hétvégéről majd szólj, mert elméletben lassan 2 napos fesztivál lesz belőle, végső verzió meg majd röptében szombat estig kialakul.
Én már voltam ott vakhajnalban, az hozott is némi eredményt, de így elsőre nem tudom minek kellene nekirontani és mikor.
Szombat délután az okés, addig eljutunk. Havercsaj meg kitalálta, hogy ha jó idő lesz akkor este végez valami családi programmal és ha tiszta az idő, akkor megnézzük a rétet meg csillagokat. Ez eddig 2 darab "ha", amit le kellene programozni :-D 2 éve voltunk egy hajnali körön RSD környékén, azzal is masszíroznak, hogy az milyen jó volt és most is próbáljunk meg egy napfelkeltét hátha ez a hely alkalmas rá. Ami reggel 5 óra. Szóval az ésvagy kapcsolatok meg az elhatározás kérdése itt elég erőteljes konfliktusba fog kavarodni saját magam korlátaival.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #135176 üzenetére
Nézem, a kedvenc lokál tonhalsteakem 26€-ről évek alatt felkerekedett 30-ra, semmi gigadrágulás nem volt. 45€-ért 2 főt autistára lehet etetni:
Enni drágább otthon jót, a boltban is jóval olcsóbb errefelé a proscutto crudo/cotto meg a mozzarella buffala. Paradicsom faluban helyi kofától szinte ingyen a hazai biopiachoz képest, az mondjuk nem egy kategória. De ez is finom. Fagyi 2€ / gombóc, az sem 20 Fillér már egy ideje otthon sem.
-
-
zetor2000
senior tag
válasz Sipi- #135181 üzenetére
Attól tartok, nem ennéd meg akkor sem, ha 2, 6, 8 vagy 10 lába lenne.
Ennyiért kábé ajándék. Pláne, ha jól van elkészítve, de innen úgy tűnik. Mondjuk nem cserélném el a pörköltömre, de ha elém tennék, nem mondanék rá nemet.Az 1,5€-s kv meg idehaza is annyi, lassan az aluljárós “Dalmayr” is annyi. Télen vettema Deákon 400ért.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz Jahno #135177 üzenetére
Óóóó.......... szépek. Ami engem el szokott bűvölni (többek közt) az a szárnyak szerkezete. Ha megnézed a mechanizációt, akkor gyakorlatilag alig van benne valami szilárd rész, ha elkezded az ívelőlapokat elöl és hátul leengedni, mozognak a csűrők és mondjuk a spoiler is fel van húzva. Az egész "átlátszó", keresztül lehet köpni rajta ahogy egy buszos főkonstruktőr mondotta régen.
Ennek ellenére elég durván teherviselő az egész. Oda van bekötve néha a futómű, de a motorok. És azok nem piskóta konzolokon ülnek. Mellesleg megy benne áram, üzemanyag, hidra-Julika és hasonlók. Meg lehet fűteni bizonyos felületeket a jegesedés ellen, antennák, világítás, és a többi móka.
Már elfelejtettem, hogy melyik típusnál van egy olyan standard teszt, hogy a gép a földön áll, de a szárny végét 6 méterrel emelik meg és simán kimozogja, ez benne van a normál flexben turbulenciában mondjuk. 6 méter (!)
-
Jahno
őstag
válasz npera #135184 üzenetére
Mutatták a szárnyak alapját képező szénszálat meg a mindent is. Alig vastagabb a hajszálnál és ezer elemi szálból áll, eltépni nem tudod, de a nyírást nem bírja. Csomót kötsz rá és szakad. No, ebből raknak egymás mellé sokat és valami kompozit gyanta-szerű anyaggal sajtolják, aztán kap vákuumfóliát. Itt kicsit összekavarodott nálam a folyamat mert éppen a leszedett orrkúpokra nyáladzottam és valami fura kamrát nézegettem, csak fél füllel hallgattam az anyagszerkezeti előadást. Ebből olyan cucc lesz, mint valami 1mm vastag plexilap. És hajlik, nem kicsit. Mellé persze még 6 réteg mindenféle méhsejtrácsos izé, "valamilyen" anyagból. Méhsejt az az alja, ezen vannak kis függőleges lamellák, meg kamrák. Volt ami fának vagy fémnek nézett ki. De fogásra a fa is fém volt, csak nem csillogott szakszerű vagyok na. Utazás közben is lehet látni, szárny végének 1-2 méter felhajlás teljesen üzemszerű, ez a dolga
Volt itt csomó egyéb érdekesség, pld. az üzemanyag áramlása és azt sem tudtam, hogy ha fogy a tartályokból akkor nitrogénnel töltik ki a felszabadult helyet, hogy helyére nyomja és egyenletes, szimmetrikus legyen a terhelés. Óránként 1 tonna kerozint zavar át a punepa
Vagy csak az, hogy ezek kicsi gépek, de a földön ott van élére állítva egy vezérsík, már az is nagy meg bonyolult. Hajtóműnél is néztem, hogy minek ez a sok cső meg vezeték, hisz csak kerozin kell bele, némi punepa és szikra, oszt jónapot, megyen az előre... Na majd meg is mondom a Rolls-Roycenak, hogy ezek itten tiszta hülyék, minek bonyolítják túl
ezernyi aprólék akad ami tudománnyal jár, hogy pld. a hajtómű tengely vége kis gumibasz, mert az rezeg és nem tud jegesedni, leszórja magáról. Ha fém lenne, akkor lerakódik rá a jég és elhúzza a hajtóművet, nekiáll az egész rezonálni, majd
belever az index a karterszóval széjjel robban a kecibe, mert van fordulat és nulla tűrés :-OItt egy szárny-alapanyag, úgy vágják Dremellel, mint ha csak én csinálnám, csak itt tudják mit csinálnak és precízebbek:
Ja, volt anyagvizsgálat, röntgen képek és ilyesmik hibákkal, jobb-rosszabb állapotú gépekkel. Egyik gépnél éppen rohadt a küszöb, mondtam is, hogy még nem megy át rajta a csavarhúzó, szerintem elbír 1 centi gittet is, Mozaik utcában simán átmenne
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #135187 üzenetére
Sima reptérlátogatás még van dögivel, azt most 40 fős csoportokban szériázzák éjszaka is. Ez kicsit ritkább is, éppen csak bemákoltuk. Ember azt mondta, ha látunk ilyet akkor őszi időpontból válogassunk, mert sokkal több gép van leadva karbantartásra és jobban szét vannak borítva, még több dolgon lehet nyáladzani, de távlati időpontot sem tudnak mondani. Ha lesz, akkor kihirdetik.
-
npera
újonc
válasz Jahno #135186 üzenetére
Ja, a méretek is döbbenetesek tudnak lenni. Ha jól emlékszem, akkor a Mig-31 vízszintes vezérsíkja kábé akkora, mint a Mig-21 szárnya. Pedig csak 10-el nagyobb a számozása szerint, he-he.
Én bár értem, hogy a repülő attól repül, hogy a szárny felett picivel kevesebb a nyomás, mint alatta, de mégis hogyan marad fenn a levegőben egy nagyobb Antonov például?
Mert ez valami 250 tonnát tudott vinni (hasznos teher) és csak azért nem esik le, mert a szárny felett picivel alacsonyabb a nyomás, mint alatta.... Na, ez a boszorkányság...[ Szerkesztve ]
-
Luissimo
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Horgász topik
- Gyúrósok ide!
- Android szakmai topik
- Minden ami hőszivattyú
- World of Warships
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Kiváló ár! ASUS X551M laptop (Intel/8GB/256SSD) - 1 év garancia
- AKCIÓ !! Macbook Air Retina 15" M3 - 8C CPU - 10C GPU - 8GB - 512 SSD - Magyar - Bontatlan
- Eladó 3 hónapos titán szürke Samsung S24 Ultrám, 1TB/12GB
- Kiváló ár! ASUS X540N laptop (Intel/4GB/256SSD) - 1 év garancia
- Kiváló ár! ASUS X554L laptop (i3-G4/4GB/240SSD/Nvidia2GB) - 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs