- AOMEI Backupper szoftver
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- 2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
- Milyen routert?
- Asustor NAS
- Synology NAS
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Bittorrent topik
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Parson
addikt
-
Parson
addikt
szevasztok,
no ime egy CATIA-s kérdés tőlem is:
kiosztás: adott két, egymással nem koncentrikus, egymást nem metsző kör, melyek között, a kisebbik kör középpontja körül, a kisebbik kör radiális irányával párhuzamos falu bordák vannak kiosztva ugy, hogy a bordák első határolóéle a kisebbik kör, negyedik határolóéle pedig a nagyobbik kör... Pro/E-ban ez pikk pakk megy, de CATIA-ban nem akarja megcsinálni... hiába veszem fel a referenciákat, a teljes, elkészült geometriát osztja ki, nem ugy mint a Pro/E-ban, ahol a referenciák a kiosztott feature-ökben is aktivan vannak jelen. ötlet?
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz dokesz007 #1022 üzenetére
hi dokesz,
nem tudom mi a gond, teljesen érthetően irtam le... ime egy kép, hogy még érthetőbb legyen: [link]
még nem tudom, hogy fogok-e tartani... majd eldől egy-két héten belül. de tul sokat nem tudok igérni, mert nagyon leköt a munka. majd megbeszéljük.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
-
Parson
addikt
hello fan,
igazán nem nagy kunszt, csak logikusan kell haladni a lépésekkel:
1. sketcherben rajzolsz két kört ami nem koncentrikus és nem metszi egymást.
2. egy ujabb featureként, a kihuzás sketcherében a kisebbik kör középpontjából huzol egy tengelyvonalat, ami szöget zár be mondjuk a horizonttal, és ezt a szöget meg is adod.
3. felvázolod a bordákat a tengelyvonalra szimmetrikus elrendezésben. mivel a meglévő nem koncentrikus körök referenciák lesznek, ezért ezekhez minden esetben hozzá akarja kötni a leképezendő elemeket, pontokat, vonalakat, stb...
4. kiosztásnál direction, és a referencia pedig a tengelyvonal szögértéke.
ennyi. lehet hogy müködik szimpla axis opcióval is a pattern, de ezt nem próbáltam...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
BOM ballonokat értelemszerűen BOM (darabjegyzék) alapján teszi fel... amennyiben egy rajzon egyetlen összeállitásról készült nézetek vannak, ugy a ballonokat felrakja az adott összeállitásra (ha van darabjegyzék). Az összeállitáson belül definiált más reprezentációk ezt nem kéne hogy befolyásolják... mert az csak megjelenitésbeli különbséget jelent.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
az a ''3D-s forgatható szar'' az iparban ma már nagyon sokszor hasznosabb, mint bármely 2D-s cucc, lévén a 3D-s valóságot lehet vele modellezni, igy aztán egy egész termék-életciklust lehet vele menedzselni... lásd: PTC - Product Lifecycle Management...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz sycorax182 #1090 üzenetére
teljesen mind1... a lényeg hogy használj egy évig egy középkategóriásat (azt amelyiket gondolod), és ha utána is tetszik a dolog, akkor válts át felsőkategóriás rendszerekre. én váltig álitom, hogy a fokozatos előrehaladásnak meg van a maga értelme: ábrázoló geometria -> gépszerkesztés alapjai -> autoCAD -> középkategóriás 3D-s tervezőrendszerek -> csúcskategóriás 3D-s tervezőrendszerek ( mielőtt egy mondatot el akarsz olvasni, meg kell tanulnod a betűket is értelmezni. )
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
sziasztok,
a Photorender témához picit visszatérve érdekességképpen irnám le jelenlegi tapasztalataimat, ami lehet, hogy vkinek egyértelmű, de lehet hogy másoknak esetleg újdonság erejével hathat.
pár poszttal ezelőtt merültek fel ennek a területnek a lehetőségei, és mivel engem nagyon érdekelt, el is kezdtem foglalkozni vele. Természetesen gépészeti tervekről lévén szó, gépészeti rendszereket használva, azok tartalmaznak ilyen olyan renderelőmotorokat, amelyekkel össze lehet hozni egy-két normálisabb scene-t. De ugyebár ezek a gépészeti rendszerek nem erre vannak kihegyezve, így aztán egy sokkal igényesebb renderelés érdekében és a rendszerek közötti export/import lehetőségekkel élve előbb egy kisebb (Rhino3D - renderelőmotor: Flamingo), de mégis erre a célra ideálisabb szoftver került elő, amibe ugyan nehézkesen, de a ProE által generált iges file-okat át lehet importálni, akár nagyobb összeállitásnál is. Aztán az ottani beállitgatások után meglepődve nézhet maga elé az ember, hogy egy 6-700 alkatrészes összeállitást már nehezebben renderel le... egyszerűen kifut a memoriából.
Ezek után egy nagyobbacska, ha talán nem az egyik legnagyobb ilyen célú szoftver került elő, a 3ds max, és annak egy VRay nevű renderelőmotorja. Nos egyértelmű, hogy nagyságrenddel többet és finomabban lehet beállitani ebben a programban egy igényesebb scene létrehozásához. DE! Hogy áldja meg a jó ég azt aki fejlesztette, vagy legalábbis az import kezelőjét! Amíg a Rhino3d kényelmesen beolvassa az iges file-okat, (step és egyéb, talán még használható file formátumok szóba se jöhetnek) addig a 3ds max a ProE-ből exportált, és egy lépésben importált iges file-okat nem képes normálisan beolvasni. (Testmodellek kizárva, csak és kizárólag felületmodellekben gondolkozzunk) Tehát a tesről leképezett iges test- (egyszerűen nem olvassa be) és felületmodell (beolvassa, de hiányosan, hibásan) használata kizárva. A ProE-ban persze lehetőség van, egy test átalakitása felületté, majd ezt leképezve iges modellé, de ebből a 3ds max egy olyan szép sztohasztikusan felépitett felületkombinációt hoz létre, amely a szemnek ugyan szép lehet, de az eredeti formához még csak egy ezred %-ban sem hasonlit.
Ergo, ha vki Pro/E-ból 3ds max-ba egy lépésben szeretne átvinni akár egy alkatrészt is, az felejtse el. (megj. iges-ről van csak szó, de a többi formátumot kizártuk).
Ettől persze még nem áll meg a világ. ha nem megy egy lépcsőben, próbáljuk meg két lépcsőben megoldani a file-transzportot! Igen ám, de melyik legyen a közbeiktatott szoftver, és milyen formátumokban menjen át egyes lépésekben a gépészeti rendszerből hozott cuccunk? Hosszas próbálgatás után rá kellett döbbennem, hogy a catia-ba való export (iges felület, iges solid, cat part) bármelyike után hiába próbálkozunk ujabb exporttal immár 3ds max-ba, nem hoz jobb eredményt, vagy már a catia-ba való importálás során eleve hibásan érkezett meg a forma, így értelmét veszítette a továbblépés lehetősége. (többi rendszer alapvető hasonblósága miatt hasonló problémákat hozhatna elő, ezért nem is próbáltam más gépész rendszerbe importálni.)
Ezek után egy megoldás maradt. A közbülső rendszer legyen a 3ds maxhoz hasonlóan formatervező, és mivel a Rhino3D nehézkesen ugyan, de képes beolvasni a Pro/E iges-t, mi több az exportja kapásból 3ds max-nak kedvező import file-ba, 3ds-be ment, így ezzel már végre sikerült átvinni, egyelőre csak 1 alkatrészt. Persze igaz, hogy a felület szétesik felületdarabokra, de 'teljes egészében' átmegy és renderelhető a különböző beállitások után. (material hozzáadáskor ujra szétesik, de csak a kezelőfelületen, a renderelt képen 'jól' jelenik meg) Ime egy gyors render: [link]
Mindaz amit leirtam, egy olyan sokrétű megoldás (kétlépcsős mivolta miatt) egyik-másik eleme, amely mellett a közbeiktatható egyéb szoftverek tárháza még a lehetőségek végeláthatatlan számát hozza magukkal. Így ha vkinek esetleg más, vagy újabb tapasztalata lenne ezügyben, ne tartsa vissza.
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Hali Buci,
örülök, hogy nincs problémád a file-transzportból kifolyólag, de hogy kritikus véleményt kapj, még van mit gyurnod azokon a render beállitásokon, ámbár jó uton haladsz. én alapvetően csak hobby szinten érdeklődő a render iránt, és ebből az okból kifolyólag, ráérek vele foglalkozni, tötyörészni vele, ezért aztán a legjobbat próbálom kihozni a lehetőségekből, ezért is választotam a 3ds max-ot és a vray-t, bár a mental ray-be is belemászok majd, de extra plugin-ként kaptam vray-t. Szóval most még a renderelőmotor kiismerésén tötyörészgetek, de már egy két dolgot megtanultam, és nyomtam is pár tesztet az ujabb beállitgatásokkal, ezekből 1 image: [link]
a probléma amit felvázoltam az előző hozzászolásomban, igazán akkor ütközik ki, mikor ipari szintű helyzetről beszélünk, 6-700 alkatrészes összeállitásról... még filozok a dolgon, hogy mi legyen, de tény hogy a 3ds max nagyon bejön nekem és a renderelőmotor is amit használok... meglátjuk...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hey Buci,
aszem, picit félrecsuszott ez a beszélgetés, egy apró félreértés miatt... én nagyon örülök ennek a fórumnak, és annak is hogy mások, pl te is kisebb-nagyobb sikereidet elérve tapasztalataidat megosztod velünk és forditva. hiszen ez a lényege ennek a fórumnak az a tény, hogy nem indokoltam a kritikám, csak annak tudható be, hogy nem akartam rögtön kielemezni a nyilvánvalóan hosszabb idő után elért eredményeidet. az én jelenlegi projektem meg olyan stádiumában áll még, hogy nem csak rendert, de még árnyékolt képet sem lehetne róla késziteni, sok előzetes résztevékenységből áll össze, de ez lényegtelen. a lényeg, hogy az általam mutatott képen inkább egy, a környezeti beállitásokra, szimplán egy nagyon egyszerű, egyalkatrészes kis termékről készült egyszerűbb képecske minőségére hivtam fel a figyelmet. amugy váltig állitom, hogy jó irányban haladsz, nekem tetszenek a képek, de fejlődni mindig lehet, mindenkinek. R-go, amit irtam rád, az ugyanugy vonatkozhat mindenkire összegezve a lényeget: az a tény, hogy az előző hozzászólásba nem tettem egy mosolyt se, nem jelenti azt, hogy nem jókedvemben irtam.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Van rá megoldás, de fejből hirtelen nem tudom megmondani, pontosan hol. Ha jól emlékszem a config pro -ban be lehet állitani nézetfrissitéseket automatikus helyett manuálisra, de a pontos parancssort nem tudom idézni... sajnos meg kell keresni, vagy kis szerencsével lesz itt olyan, aki tudni fogja és leirja, vagy pedig a unitisnél kell érdeklődni... bár már felvásárolták őket is... bár ez ebből a szempontból lényegtelen.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Nos megmondom neked őszintén Buci, hogy ezért az egyért utálom az internetes kommunikációt... sokszor a mimika hiánya okozhat félreértéseket, már sokszor beleütköztem ebbe a problémába. no de lényeg, hogy akkor minden ok
nos akkor szigóruan az én véleményem a legutóbb közölt képekről (4 db):
1. - jónak tűnnek a szinek, de a fényforrást a, máshova pozicionálnám... nem esztétikai, hanem egyszerűen azon oknál fogva, miszerint pont magából a termékből lehet keveset kivenni, vagy legalábbis zavaró hogy a fény pont ugy tükröződik, hogy az amugy is világos szinű terméket vagy annak egy-két részletét nem jól kivehetővé teszi; b, a fényerősségen változtatnék (negativ irányba); c, több fényforrással világitanám meg, 2 max 3-mal... próbálgatni kell, nem lehet egzaktul leirni a legjobbat, sok jó, szép megoldás van, rád van bizva a döntés mindig
(háttérre esetleg vmi texturát tennék, amennyiben jól gondolom, és ez vmi bojler, akkor akár vmi csempét... de ez tény hogy bonyolultabb lenne, és elvonná a figyelmet a termékről, viszont az is tény, hogy egy 'felvázolt' beszerelési környezetet is mutatva jobban találkozhat az vevő igényeivel a reklám... no de ez már más kérdés, és amugy meg ahány ház annyi szokás, tehát vhol csempe, vhol meg tapéta, vhol meg festett fal, vagy épp fehér...)
2. - nagyon szép ez a kép, vagy legalábbis nagyon tetszik a minimalista hozzáállás, ami a szineket illeti, de vmekkora kontraszt azért kell hogy legyen, mert szinte alig kivehető a lényeg... természetesen látom, hogy ez a kép egy részletét mutatja ennek a 'bojlernek' ami amugy egyszinűre van festve, de ezesetben a fényekkel, árnyékokkal kell vmit kezdeni... tulságosan mű... vmi természeteshez közelibb állapot kellene, nem tudom mennyire érthető...
3. - na ez már mutat vmit! de a tul erős fénytükröződés itt sem a legjobb megoldás... persze, látom, hogyha elforgatod a terméket, vagy odébbteszed a fényforrást akkor meg máshol fog tükrözödni... de akkor is tény hogy zavaró... több és gyengébb fényforrás, én ezt mondom... első körben
4. - na ez már tényleg sokkal jobb. ha jol veszem ki, ez egy horgászorsó részegysége. nagyon tetszik a material választás, nagyon kiru az árnyék, bár a subdivide-ot feljebb venném, hogy finomabb eloszlása legyen, a tükröződő cucc kicsit bezavar a képbe, kivenném belőle, mert itt egyértelmű, hogy nem beszerelési környezetben van a cucc... az egyedüli igazán zavaró csak a fénytükröződések ből adódó 'pixelesedés' a kis radius-ú íveken...nagyobb felbontás kell és nem jpg formátum, de gondolom csak a kepfeltoltés.hu miatt jpg ez
jók lesznek ezek gyakorlat teszi a mestert amugy félreértés ne essék, én is csak egy-két éve foglalkozom ezzel, és csak pár hónapja mélyedtem bele erősebben... úgyhogy nekem is mondhatnak ujat, sőt el is várom, mert az nekem is jól jön !
Gl = Global Illumination a vray-ben is, ez is igaz.
az meg, hogy milyen különbségek vannak, passz, de nem hiszem hogy érdemes lenne foglalkozni ezzel, minden szoftvert én se fogok kipróbálni... a rhinocerost legyűrtem, mert kellett hogy a saját szisztémám szerint egy 'középkategóriás' szoftverben a lényeget meglássam... 3ds max meg hát mégis csak komolyabb... mellesleg a rhinoban kifagyott az a cucc, amit most készülök a 3ds-maxba átrakni... egyelőre ennyi. Hajrá───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
no akkor essünk neki, most hogy van időm megint!
ez a tény hoyg nem használsz fényforrsát, ez tényleg elég tántoritó, az meg, hogy HDRI-t használsz... hát van értelme, de inkább más területeken alkalmaznám.
1. - szerintem nagyon fontos, hogy térképezze fel az ember a lehetőségeket, (akár példákon keresztül) és aztán egy konkrét feladatnál már tudja, hogy miként tudja kihozni, de legalább megközeliteni az elképzelését... konkrétan egyfajta benchmarkingra is gondolok itt, egyszerűen tapasztalatgyűjtés, ötletgyűjtés, amik aztán ujabb és ujabb ötleteket adnak az embernek, amikből elgondolások, majd akár komplett eredmények születhetnek. nem fogok ezzel kapcsolatban konkrétumot mondani, csak azt, hogy hajrá, az interneten végtelen számban lehet ezekre is példát találni (pl. [link] )
2. - no comment - örülök hogy te is észrevetted
3. - ez a fehér és szürke dolog nagy bajt okoz neked ugy látom... pedig semmi másról nincs szó, mint arról, hogy a fehér szin alapvetően ugye a szinskála összes eleme együttvéve, vagyis leegyszerűsitve fehér fény...(ezt nem kell taglalnom szerintem) a fény intenzitásának (akár a visszaverődött fényé is) csökkenése pedig egyszerűen szürkülést eredményez... hiszen a vak sötétben ( a szó szerinti vak sötétben, ahol aztán tényleg nincs fény) a fehér tárgyak se vernek vissza fényt - mivel nincs mit... ahol meg már van fény ott már igen, de csak keveset... persze tény, hogy én sem lináris kapcsolatot tennék a kettő közé... hm... és ebben a pillanatban ahogy irom, látok egy fehér zsebkendőt az iróasztalomon, ahogy rávetül a fény... és biza tónusosan, de átmegy sötétszürkébe. szóval csak nem hülyeség amit irok.
4. - bocs, de nem tudom mit takar a dgs. mellesleg, rád van bizva a döntés, akár módosithatod is az értékekit, de tény hogy egy előre beállitott anyag négiscsak precizebb, és a gépészek ugye szeretik a precizitást.
final gather is idegenül hangzik nekem. mi az a layered shade?
Global illumination nekem nagyon bejön és használom is. amint elérek oda, hogy a mostanit elkezdem maxban beállitgatni, majd előhozzuk ezt a témát ujra, de most keresztbe tett nekem egy preprocessing folyamat a projektben───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #1135 üzenetére
ne vicceljetek már velem.
Insert / Model Datum / Annotation
aztán lehet pakolászni, hasonlóképpen mint 2d-ben, annyi különbséggel, hogy mivel a betűk változatlanul 2d-sek, ezért egy sikot is meg kell adni mindig, hogy tudja, hova is tegye a note-okat───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
khm. a linkelt oldal első bekezdésében konkrétan leirja miről szól és mivel hozható létre... az hogy a wf 3-ban ez még tovább lett fejlesztve az más kérdés. de wf 2-ben azzal oldható meg amit irtam. én legalábbis azokkal csináltam, mivel mást nem találtam + az ott emlitett eljárás is az én általam emlitettel cseng egybe.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
khm. aszem vki nagyon nem érti itt a poént... senki nem kérdezte, hogy te irtad-e azt a pentable-t. sőt...én kérek elnézést, amiért humorizálni próbáltam egy gépész szemmel nézve mellőzendő (vagy ha tetszik, ritkán használatos) mértékegységgel kapcsolatban... mind1, ha már magyarázni kell...
mellesleg akkor is tény, amit irtam... furcsa cm-t látni, és nem értem hogy miért ezt a mértékegységet preferálták, bár ez még mindig lényegtelen... a lényeg az lett volna, hogy mm-ben is megadható-e. de innentől kezdve csöppet sem érdekel a válasz. a megoldás igen... a válasz nem...remélem ez legalább érthető.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
azért még erre reagálnék... bár tökmind1, mert ugy látom eddig sem értetted amit irtam, igy valszeg ezt sem fogod... ez a hajcihő kellett, hogy kibökd a megoldást? boah, ha ennyire lassu a felfogás, akkor nem érdemes róla beszélni... bár a hajbakapott megnyilvánulásaid miatt meg aztán pláne... jah és még1... egy kis logikával észrevehető az is, hogy gépészeti téma miatt nem szimpatikus az ács szakmában használatos mértékegység. persze ha kellő mértékben egy megoldás indokolt, akkor az ember elfogadja. többet nem tépem a szám, mert úgy sem érted... vagy félreérted. mind1...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
üdv Tiboid,
egy korábbi hozzászólásban már kifejtettem ugyan, hogy szerény véleményem szerint, milyen előtanulmány után érdemes belekezdeni egy csúcskategóriás rendszerbe, de mindig vannak kivételek, akiknek nem 'kötelező' ezt végigjárni. ugyan nem emlitetted, hogy milyen tapasztalataid vannak eleddig ilyen és hasonló rendszerek terén, de az ambiciózus és kitartó hozzállás tükrében ez végülis tökmind1.
Egy szó mint száz, nem kell csüggedni, és valszeg nem kell kidobni a 7.-ről a cd-ket... (valszeg a 8.-ról se ) Próbálgasd a szoftvert, próbálj meg rájönni a program aprólékos, következetességére épülő gondolkodásmódjára, és legfőképpen konkrét példákon keresztül tanulj/gyakorolj. beletelik majd egy kis időbe, de megéri. nem a Pro/E miatt, inkább a gondolkodásmód miatt.
és hát a konkrét probléma: a proe sketcherében a szürke méretek és kényszerek mutatják az alakzat alulhatározottságát... ezeket (alapvető beállitásnál) mind érdemes kiváltani sárgára, s mindezt ugy, hogy a lehető legkevesebb mérettel tedd azt... pl egy négyzetnek egy sketcherben csak egy méretre van szüksége (hiszen minden oldala egyenlő méretű) a többit lehetőleg kényszerrel érdemes fixálni.
a szürke méretek átirása helyett pedig tehetsz fel más méreteket is (tulhatározottság elkerülése érdekében, bizonyos esetekben csak zárójeles, tájékoztató jellegű méretet), ezt, mint általában mindent a proe-ban a következő logikai menettel tudod elérni:
1. parancs kiadása - mit szeretnél csinálni - pl dimension gomb lenyomása (bal egérgomb)
2. referenciák meghatározása - amikhez köti a létre hozni kivánt feature-t, parancsot - pl vonalra való klikkelés (bal egérgomb)
3. parancs/feladat befejezése - pl a méret letétele (középső gomb)
tehát a sorrend nem mind1, a proe-ban szinte sehol (persze vannak kivételek), csak erre kell rájönni, és utána már csak a logika segitsége kell ahhoz hogy megértse az ember... nem nehéz, de tény hogy türelem kell hozzá. kitartás!───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz wnorbee #1203 üzenetére
üdv wnorbee,
SE-vel én ugyan nem nagyon foglalkozom, de nem értem, miért okoz ez ilyen szintű fejtörést. néha érdemes picit más oldalról is vizsgálni az adott problémát. gondolok itt a szijhajtás statikus modellezésén túlmutató dinamikus megoldáson belül egy szijnak a mozgásszimulációjára, ami egyik oldalról lehet hogy jól nézne ki ha elkészülne, de nem biztos hogy különösebb haszna lenne. (Amennyiben fogasszijhajtásról beszélünk, annak a fogak miatt látványosabb lenne az eredménye, mint egy hossz mentén konstans keresztmetszetű ékszijnak.) magyarán szólva, ha létrehoznád is, vizuális szinten semmi pluszt nem adna a szimulációhoz.
ellenben jogos az észrevétel, hogy mégis csak valósághűbb megoldást adna, ha az áttétel a szijak közlésével valósulna meg a szijtárcsák között. ám amennyiben nincs elég komoly indok arra, hogy egy szimulációban benne legyen konkrétan a szij is (teszem azt egy mechanikai analizis miatt pl) és ráadásként még ékszijról is van szó, akkor nyugodtan mellőzd, mozgás közben amugy sem látszódna semmi, és a megfelelő áttételt pedig definiáld a két szijtárcsa között.
és hogy miért mindez a vélemény? hát mert a hajtások között a szijhajtás az egyik olyan tipus, ahol a hajtás egyik közlőeleme deformálódik... vagyis neked szimulálnod kéne a hajtás során fellépő alakváltozást a szijban / szij modelljében. ez az egyetlen indok ami miatt elég komolyan megneheziti a dolgot a problémád. ráadásul modell/szimuláció szinten azt is el kellene érned, hogy az adott szij végigfusson a tárcsán, majd elváljon tőle, aztán végigfusson a másikon, majd megint leváljon, és igy körbe... lánchajtásnál már könnyebb az ember helyzete mert ott nincs alakváltozás, fix elemek forognak el egymáshoz képest, de ez a teljes pályán való végigfutás ott is gondot tud okozni... persze mérnöki gondolkozással ott elég ha egy osztásnyit fordulnak a lánckerekek, hiszen utána ujra ismétlődik a folyamatszakasz...
természetesen ha találsz megoldást a problémádra, az a legjobb, de én spec letettem arról hogy ilyennek nekiálljak... így aztán csak lánchajtást csináltam Pro/E-ben.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz sycorax182 #1213 üzenetére
section view parancsra rányomsz, aztán megrajzolod a metszővonalat. ha meg van, akkor jobb klikk és continue, aztán bal klikk azon az oldalon ahova tenni szeretnéd... ennyi. aszem...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz afiifafiifa #1217 üzenetére
én átengedem e probléma megoldását a solid edge-es kollegáknak
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Imics13 #1228 üzenetére
totál egyetértek. nekem spec van magyarositásom proe-hoz, de még soha nem láttam feltelepitve mert totál felesleges... max elrontja a rendszert, jobbá nem teszi... meg kell tanulni használni angol nyelven és akkor nincsenek meglepetések ha mondjuk máshol (másik gépre feltelepitett, magyarositás nélkül használt proe-ban) fut össze egy problémával az ember.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
viszont egy kérdés. használ vki autodesk inventor 11-est? vagy mondjuk legalább 10-est?
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
újabb érdekes kérdés, ezúttal Pro/E-ban: alkatrész-deformáció szimulációja: konkrétan egy alkatrész paraméterének időbeni dinamikus változását szeretném létrehozni. tipp/ötlet?
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hello sgj60,
sajnos azt kell mondjam, hogy a hiba az ön készülékében van. Nagyon nagy a valószinűsége, hogy a videokártya körül van a probléma forrása, a többi alkatrész valszeg kizárható. Én toljára ilyen megjelenitési hibát Ati Radeon kártyákon láttam, de ezek szerint más gyártók terméke is okozhat fejtörést, még akkor is, ha NVIDIA chipset-es kártyáról van szó. Amit én javasolni tudok, az a jelenlegi kártyát gyártó céggel való kapcsolatfelvétel a probléma orvoslása érdekében, ill. a következő konfiguráció összeállitása előtti komolyabb tájékozódás az alkalmazandó videokártya tulajdonságait illetően, ergo hogy milyen CAD szoftverek megjelenitését támogatja az adott kártya. Visszaolvasva szinte semmi újat nem irtam le szerintem, de talán mégis ez a járható út. Sok sikert hozzá.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
[link]
hasznos oldal, bár tény hogy nem csak és kizárólag ezekkel mükődik jól a Pro/E...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
üdv frizso, photorendereléshez a számitási igények miatt van szükség erős cuccra... na bumm, ezzel se mondtam sokat, elvégre a számitógép azér számitógép, mert számitásokat végez no de komolyan szólva maga a konkrét végeredmény kiszámitásához kell a vas, ezér a cpu nak kell erősnek lennie, és a folyamatot biztositó/tápláló memóriának kell jónak/soknak lennie. a vga kártya tényleg nem nyom sokat a latba ebből a konkrét szempontból, max a programok (3ds max, ligthwave stb) megjelenitésénél. tehát elsőként ezekre kell áldoznni, de egy ilyen rendszerben mint a számitógép mindig a legszűkebb keresztmetszet szab határokat, igy minden apró szempont befolyásolhatja a végeredményt. gondolok itt az adatfeldolgozáson kivül az adatközlő tulajdonságokra is... másik oldalról nézve viszont, a photorenderelés mint lehetőség egy termék realisztikus bemutatására is elég komplex folyamat, igy nem biztos hogy minden előtervet max beálllitásokkal kell lefuttatni... vagyis az idő spórolását a renderelési folyamatban is szabályozni lehet, ha netán 1-2 ''felesleges'' opciót ki, vagy ha más nem, kisebb szintre állitja és max a végső, már kész termékről csinál az ember 6000x4000-es felbontásu meg minden féle extra effekteket felvonultató monumentális képet.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Én meg azt mondom, hogy lehet hogy igazad van aneda az MVA ill PVA esetében, de szinekbeli kontrasztot akkor is neked kell manuálisan beállitani... ugy értem Pro/E-ban pl a hátteret és a modelt is át tudod szinezni a neked megfelelőre, ami nem bántja a szemed ill. ami a kellő kontrasztot is megadja... persze ez csak szoftveres oldala az egésznek, éppen ezért nem értem, miért ez a példa jött elő az érvelésedben.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- War Thunder - MMO Combat Game
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Túra és kirándulás topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs