- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz EQMontoya #11952 üzenetére
Én naponta közlekedek erre, jelenleg egyik sincs feltúrva, mégis hatalmas a dugó. Egyszerűen túl sok az autó a városban, ennyi.
(#11957) Madwe
Délről pont jó, északról-délre van egy rövid szakaszon feltúrva. De a Fehérvári kapacitása egyébként is eltörpül a másik kettőhöz képest. Ha az egészet lezárnák, az sem okozna jelentős teljesítmény csökkenést.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
De ismétlem, ez az út elhanyagolható a másik kettőhöz képest.
Ebben igazad van, de kombinalva azzal, hogy a Tetenyi is mindket iranyban egy savra van szukitve, mar a okoz azert problemat. Minden reggel latom a sorokat.
Tel Elek: igen, ezzel egyetertek, sokkal szarabb, mint 3-5 eve volt. Epp ezert nem is akarok agglomeracioba koltozni, nem tudok annyi penzt sporolni, hogy napi szinten megerje ez a dilihaz. Most fel ora a melohelyem bringaval, hetkoznap alig ulok kocsiba.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
veterán
válasz EQMontoya #11962 üzenetére
A soroknak ehhez semmi köze hidd el, egyszerűen túl sok az autó a városban. Illetve beljebb nincs akkora áteresztőképessége az utaknak, mint a bevezetőknek. A balesetem előtt végig mocival jártam a budafoki-szerémi-fehérvári vonalon, nem voltak feltúrva, és sok kilométeres dugó volt reggelente. Este dettó.
Engem is ez tart vissza az agglomerációtól. Vannak kollégák, akik 60km-ről járnak autópálya mellől, mégis hatalmas szívás. Most már az összes bevezető túlterhelt reggelente, ha pedig beüt a baleset, akkor KO.
-
HoTDoG
tag
és sajnos nem az látszik, hogy legalább a szűk belvárost mentesítenék az autós forgalomtól, persze úgy, hogy mellette hatékony alternatívákat biztosítanának... Lásd József Nádor téri mélygarázs építése. Na az aztán igazi agyfa**, komolyan. Ahelyett, hogy a kötött-pályás vonalakat bővítenék, újítanák, terjesztenék, egyéb alternatív kiegészítőkkel (e-robogó, bicikli, stb), plusz megfelelő számú P+R parkoló. Ja és persze egységesített e-jegyrendszer. Mert már a lesajnált Kijevben is azt használnak. Szóval ez a város Nyugaton valahogy úgy nézne ki már legalább 10 éve, hogy minden főbb út mentén P+R-ból lehetne utazni a belvárosig átszállás nélkül, és a repteret metróval elérni nem egy örök álom maradna.
De itt, az egyetlen, potenciállal rendelkező városban sincs ez megoldva. Közben mindenki idejön az országból (vagy külföldre) és már a megyeszékhelyek is kihalnak. Aztán 10 év múlva már nem lesz vidéki egyetemista aki fizesse az elszállt pesti albérletet, ami miatt (részben) a pesti és környéki ingatlanárak is elszálltak.
Na, de nagyon elkanyarodtam... -
Goose-T
veterán
válasz proof88 #11965 üzenetére
Én úgy hallottam, hogy épít még egy irodaházat az E///, mert az elsőnél elszámolta valami nagytudású a létszámot, nem számolták bele a 300 szerződéses munkavállalót. Mondjuk már több, mint egy éve nem dolgozom ott, szóval ritkán kapok már onnan pletykákat.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
H A M M E R
csendes tag
Én 10 év BA, PM és egy nagyon kis programozói tapasztalatta a fejvadászoktól bruttó 900 K alapbér + juttatások sávval kapok megkereséseket jellemzően (ami efelett van, azt nem kell fejvadásszal hirdetni, mert haverok között elkel az állás). Számlázva (attól függően hogy hogy adózol) kb ez a nettó, pl PL KATA val havi 1 millió + ÁFA számlázva és kicsit több mint 900 megmarad belőle. De ugye itt minimálbér alatti járulékokkal vagy bejelentve, tehát a nyugdíjad kevesebb lesz mint a minimálbéresnek. Szóval nyugdíjmegtakarítást érdemes félretenni havi 100-200 ezret.
-
FLx
addikt
válasz H A M M E R #11968 üzenetére
Ez teljesen realis a piacon szerintem, a fentebb emlegetett 1,2 brutto mar nagyon ritka es tenyleg haverok kozott megy el maximum egy ilyen allas.
-
djgeg
őstag
válasz H A M M E R #11968 üzenetére
Nyugdíjunk úgy se lesz mire odajutunk. Lesz majd 80 év a nyugdíjkorhatár meg kapuk majd 50.000 xD
Inkább szépen rakom félre magamnak.(#11969) FLx
Vagy nézni kell külföldi melót itthonról remote.... le se merem írni mennyit számlázok mostanában.[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
veterán
-
-
Kobe
veterán
Ahhoz kepest linkedinen egy jopar IT fejvadasz hirdet ilyen savokkal....
Nyilvan megeri egy cegnek meghirdetnie, elbacni az idot a tobbi jelentkezovel es mindehhez meg egy kulsos IT fejvadaszt felberelni (aki jellemzoen 1 havi bert kap fejpemzkent ha visz valakit), ha haveri alapon megvan a jelolt....
-
-
MODERÁTOR
válasz Oppenheimer #11971 üzenetére
Engem megkerestek 560 € / nap.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Kobe
veterán
Nem kotelezo elfogadni az ajanlatot
En pl a sav aljaval szakmailag mar nem foglalkoznek (ezelott 2-3 evvel sem foglalkoztam volna), hanem meleg kezrazas utan odebballok, hivjanak akkor ha tulleptek a kotelezo ciganykodos korokon es erdemben lehet loverol dumalni[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Ursache #11978 üzenetére
Fél - egy év hollandia. Költözős, alaphangon 3x annyi minden. Most adózás után is sok nyilván - de egy évre?
Szerk.: A másik meg, hogy jól hangzik de vajon mennyire igaz?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
djgeg
őstag
válasz Jhonny06 #11984 üzenetére
Most mielőtt visszajöttem vállalkozni kaptam a választ rá pár helyen, hogy a mostaniaknak se fizetnek annyit, sőt egyszer még a főnöktől is megkaptam (aki tulajdonos is volt), hogy még ő se keres annyit amennyit kértem (hol érdekel egy tulajdonos fizetése...). Vagy belső policy nem engedi. Elenyésző volt a hely ahol nem húzták a szájukat.
Volt ahol meg mondták, hogy még okés is lenne a 800.000 de inkább számlázzak be, úgy mennyi lenne. mondtam 850.000 +áfa( ami 100 így is kevesebb mint a 800 munkáltatói költsége lenne). Erre meg hüledeztek, hogy mi az, hogy nem a nettót számláznám (800 bruttó nettóját).
A vicc, hogy nem is olyan kis cégek voltak.
10 év tapasztalattal, rendszermérnök majd BA-PM, kisebb vezetői tapasztalattal, pénzügyi terület már vagy 5 éve jó per certel meg miegymás...Szóval igen eléggé érdekes, hogy sáv alja ennyire jött fel, de a plafon meg alig alig mozog. Azt tapasztaltam én is meg jó pár ismerős is, hogy ha 800-900+ fölé akarsz menni sokkal előbb kifizetik azt vállalkozóként (akár ugyan annál a cégnél ahol meg normális munkavállalóként fizunak nem adnák meg )
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Goose-T
veterán
Na ugye hogy ugye? Majd' fél évvel ezelőtt ugyanezt a témát boncolgattam, és nekem esett a fél topik (veled együtt), hogy milyen hülyeségeket beszélek.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Kobe
veterán
válasz Jhonny06 #11984 üzenetére
Aki most 10 ev tapasztalattal bir, az valsag kozepen kezdte a karrierjet.
Ez kimutathatoan alacsonyabb bazist, indulofizut jelentett, mintha valaki konjunktura kozepen kezdi el epiteni a palyajat.A problem az hogy ezekkel a szamokkal a hr is tisztaban van, es probalja kihasznalni, minek adjon 800-1000K t hatudja hogy te anno br250-280rol indultal 10eve vs a mostani 4-500Br kezdofizuk.
Na en erre, mar ha csak latom h be is indulna a ciganykodas motor, nemes egyszeruseggel annyit szoktam viccesen mondani, hogy akkor fel lehet venni 2db 0kmt futott palyakezdot, olcsobbak is, tobben vannak is, ketten ugyis tobb munkat tudnak elvegezni.... De ha esetleg ember kell nekik aki latott mar ilyet vagy esetleg ert is hozza, akkor majd keressenek nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
djgeg
őstag
válasz Fecogame #11989 üzenetére
Pont ezt írtam. 100% bérpótlék, a kérdés inkább a munkaszüneti napon történt túlóra. Arra mit mondtak?
Mert ismerőst megkérdeztem (bérszámfejtéssel is foglalkoznak), hogy a bérpótlék összeadódhat így arra akár +x% jár ( a munkaszüneti napon történt túlórára) mivel ledolgoztál 8 órát mert elrendelték az 8 óra +100% bérpótlék és X óra +100+30% bérpótlék"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Stanlee
őstag
A HR reszleg sokszor elfelejti, hogy a magas hozzaadott ertekkel biro munkakor nem csak abbol all, hogy napi 8 oraban a szalag mellett osszeszerel az ember, tehat ugyanazert a penzert ketto tobbet tud termelni, mint egy. A masik amin ki szoktam akadni, hogy amit te is irsz, a kutyat nem erdekli, hogy mennyirol indult a fizetesem, es a mai berigenyem mennyi - a tudast, tapasztalatot kell megfizetniuk. Hiaba van 2-3 olcsobb munkaero, ha nem tudnak egy projektet osszerakni, akkor megette a fene...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Orionk
senior tag
Sziasztok,
Még ehhez az előző bejegyzésedhez visszatérve, az alap kérdésemhez, ami elindította ezt a lenti témát, lenne még egy kérdésem.
Az EPAM-ban, ha dolgozik valamelyikőtök, akkor ott a Project Manager pozíció milyen munkát végez a BA és PO pozíciókhoz képest?
Ahogyan utánaolvasgattam előző napokban továbbra is BA, PO tetszene nekem legjobban, de a PM pozícióhoz kevés infót találtam. köszönöm.
-
Kukipapa_rr
tag
válasz #41635072 #11960 üzenetére
Btw egyre elhetetlenebb a varos es ez az egesz kozlekedes szempontjabol.
FYI: Budapesten van a harmadik legkisebb dugó az európai nagyvárosok közül: felmérés
-
nagyúr
válasz Kukipapa_rr #11995 üzenetére
Azért mert mindenhol máshol még szarabb, attól még ez a közepesen fostos helyzet nem lesz ok a boldogságra.
-
Mercutio_
félisten
válasz Kukipapa_rr #11995 üzenetére
"A vizsgált városok közlekedési leterheltségét egy úgynevezett "torlódási faktor" alapján hasonlítják össze, amely százalékban fejezi ki, mennyivel hosszabbodik a vizsgált menetidő az éjszakai (alacsony forgalmú) időszakhoz képest."
Ez egy arányszám alapján álltott rangsor. Figyelembe véve, hogy EU egyik "bulinegyede" vagyunk nyilván ennek az arányszámnak az egyik oldalán magasabb szám van, mint sok más városban, így lehet, hogy jóval kevésbé zsúfult, de éjjel közel kihalt városok is rosszabb értéket kapnak, miközben kevésbé zsúfoltak, mint Bp. csúcsidőben.
De ez már nagyon OFF
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- sziku69: Szólánc.
- Eredeti játékok OFF topik
- BestBuy ruhás topik
- Mikrotik routerek
- Samsung Gear S3 - második kör
- Kés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs