- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Padavan firmware
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Synology NAS
- YouTube
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #292349 üzenetére
Meghívlak ebédre, gyere megint a Béreshez.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Napfénysüti #292330 üzenetére
Ok, ez remek, akkor most kezdhetsz rajta dolgozni, hogy visszavidd 175-180 közé a sprinteket, meg a mászásokat (futásnál meg az intervallumokat). Ne öncélú legyen a pulzuscsökkentés, ha azonos teljesítmény megy alacsonyabb pulzuson, az azért kell, hogy legyen hely felfelé. Ha majd alapozós 120-130 körüli pulzusokkal tudsz tekerni 30 körüli átlagot (!), meg futni hat perc alatti km-eket, akkor vagy kesz, de legyenek mellette ott a 175-180 közötti max pulzusos intervallumok is, meg a felső laktátküszöbön teljesített minimum félmaraton, vagy 100k tekerés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Laby
senior tag
válasz ZolkoW #292340 üzenetére
Köszönöm az infókat!
Lehet, hogy azt fogom akkor csinálni, hogy megpályázok egy Rose Count Solo-t, az nagyon tetszik. Aztán egyelőre megtartom a single speed-et is, mert abban nem áll sok pénz és azzal egész jó tekerni aszfalton, és hogyha nagyon rossz lenne a MTB oda, akkor marad 2 bicó, gravel meg várat magára, azt majd talán egyszer...
Rose-t rosebikes.hu-ról lehet beszerezni ugye?
-
őstag
valaki tud olyan trekking villát, ami:
- 1.1/8" villanyak
- legalább 80mm rugóút
- tárcsafék rögzítés
- sárvédőrögzítés
- 480mm vagy nagyobb axle-to-crownköszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ka999
tag
válasz ZavaBalazs #292349 üzenetére
Nem triatlon, hanem vitorlázáshoz, de én az OSEI-be szoktam menni. Ott helyben megcsinálnak minden vizsgálatot, és TB-re megy.
-
Zoliwrc
aktív tag
Ma délelőtti Felvidék (Szlovák) köröm egyedül. Nyugisabb tempóba, mert hétvégén vár a Börzsöny, monti lesz.
Annyira jó az út odaát, hogy teljesen máshogy gördül a bicikli, igaz a szél kicsit szopatott ma is, de nem volt vészes. -
Roland861010
addikt
válasz Roland861010 #292350 üzenetére
Valaki?
-
fulton
addikt
Ooo hát azt nagyon ne nézd magadnál. Amiröl te beszélsz az az egész éves átlag hogy nalam 26 ról 28 ra emelkedett (2023 ról) És ez úgy hogy az ut átlagaim rendre 30 felettiek. (Kivéve 100km feletti kirandulasok) De ez mindenkinél, még a jellemző ride átlagoknál is alacsonyabb nem meglepően. Tehat ha te mész sacc ride-kon, 24 et, akkor az lesz 21 kb...2024 re. Es akkor meg hogy 24 út átlagod legyen tolni kell haladóban 27 el kb. Azért előzöd le az emberek javarészét az úton, mert lassabban mennek . Valszeg nem nagyon jar arra sportosabb egyén. De am meg egyszer azt írtad nekem: te nem örülnél neki ha gyorsan fejlödnél me kiégnél, szóval türelem
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Ka999 #292355 üzenetére
ez ami a BAH közelében van? egy telefont majd megeresztek jövő héten. a minden vizsgálatba mi tartozik bele, kb mennyi idő az egész?
#2923516030D: a jelszó most a költséghatékonyság, szóval most TB a terv, az ebéddel azért lehet majd élek.
#292357Zoliwrc igazán mehettél volna még 21 másodpercet szép karika! útvonalat el lehet kérni?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
BusinessGuy
senior tag
Nos beugrott az MT200/UR300 mellé XTR MT900-as féktárcsa hátra és egy MT800 előre. Sajnos fékbetétböl hütött nem megy a féknyeregbe meglátjuk mit csinál igy. Ha kevés akkor következő hónapban beugrik az SLX előre hátra - ha nem kevés akkor is be fog a jövőben...
Ülés: Én 12cm-et mértem csontra, boltban párnával 13-at mértek. Amiket eddig próbáltam:
- SMP Well - gél nélküli, betétes gatyával nem volt rossz.
- Smp Well M1 Gel - Kényelmetlenebb volt nekem valahogy a Well-nél főleg hosszú távon
- Smp Trk Medium - Egy idő után nyomta a combom belső részét és zsibbasztott
Viszont most legutóbb ajánlottak egyet és próbára hoztam - teljesen elkerülte a figyelmemet mert e-bike MTB ülés, az SMP E-Sport Large géles. Még csak egy 30-ast nyomtam le vele de idáig a legjobb konkrétan iszonyat kényelmes (és eddig csak betétes gatya nélkül néztem), nem batár (keskenyebb mint az M1 gel és a TRK, az orr rész is szükebb talán és jobban kidolgozott, nem nyomott sehol ha kiülök előre, és nem zsibbasztott eddig), a súlya mint az M1 Gel-nek. Hétvégén megnézem mennyire jó hosszútávon mennyire nyeli el az energiát feleslegesen. Még a VT20/30 géleken agyalok de ha beválik ez az E-Sport akkor marad. Néha jól jönne ha nem kéne a betétes gatyó...Mindenesetre köszönöm a tippeket és hogy nem hagyták páran hogy nagyon aláadjam a bringának, meg a tippeket mire figyeljek vásárlásnál ,eddig az elmúlt 3 hétben ~350-400km ment bele a Cube-ba (én utoljára úgy 25 éve bringáztam aktivan azóta nem volt kedvem se felülni arra a METRO-s huszonsokkilós csodára, de most valahogy újra elkapott) és maximálisan elégedett vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BusinessGuy #292363 üzenetére
Milyen kerékpárról is beszélünk? Csak mert nekem, aki terepen néha ki kell kússzak a nyereg orrára (biztos elavult a geó ), nem vált be az SMP lekonyult orrú.
#292357Zoliwrc...hát ez nem sárvérű teljesítmény, az biztos.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kro
tag
Ha a MTB szimpatikusabb és jobb kedvel ülsz fel rá, akkor én is azt választanám a helyedben. Főleg, hogy "hobby" szintű felhasználásról beszélünk.
Tavaly kb ugyan ebbe a cipőbe voltam mikor újra komolyabbra fordítottam kicsit a bringázást. MTB-t vettem, mert tetszett hogy nem a bringa lesz a határa annak, milyen terepre is mehetek. Pedig tudtam, hogy nagyrészt aszfaltos felhasználás lesz a jellemző, de néha szeretnék terepezni is. Nem az átlagot hajszoltam vele, mégis minden tekerést élveztem. Nem bántam meg.
De nyilván a 2 bringa a legjobb megoldás.[ Szerkesztve ]
-
BusinessGuy
senior tag
válasz Hasaggymeg #292364 üzenetére
29"-os Cube Attention SLX.
Annyi hogy a neten egy videóban ajánlotta egy fószer hogy ne az SMP szerint vizszintezve állitsuk be ezeket az üléseket, hanem úgy hogy a szintező alá tegyük be kb 1 ujjunkat elöl.
Első körben én mindet az SMP videója és leirása szerint vizszinteztem,igy:Igy konkrétan az összes hajlitott kényelmetlen volt elöl.... Keresgéltem kicsit neten és egy fittinges figura ezt ajánlotta egy videóban, kategóriákkal jobb lett mind igy:
Azt hittem emiatt előre fogok csúszkálni vagy a kormányra nehezedek de nem. Konkrétan igy "egyenes". Enélkül mind nyomott nem csak a csont miatt hanem elöl is....[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #292360 üzenetére
Akkor lehet hogy félreértettelek, én azt hittem, az út átlagaid emelkedtek 26-ról 28-ra. Még emlékszem, hogy mondtad, hogy nem is olyan sokkal lettél gyorsabb az új bringától, és ez a 2 km/h emelkedés reálisnak tűnik. Jó, mondjuk neked a Csepelen sem voltak rossz gumik, és ugye a sík miatt nálad az új bringa előnye nem annyira tud kijönni, mint egy mászósabb menőnél.
Az átlagaimat azért nehéz hasonlítani ezekhez, mert én nem országúton, és főleg nem országúti stílusban megyek, még csak nem is országúti bringával, hanem sokkal inkább "trekking" stílusban. Az útjaim nagy része bringaút, van aszfaltos, van gravel erdei, van földút, illetve a városban is mellékutak, jobbkezes utcák, erre-arra keringő útvonalat, patakparton végigmenő bringaút, szóval ezek a szép, de baromira nem sebességre menős helyek. Sok kanyar van, rengeteg lassítás, forgalom, már annak örülök, ha pár km-en át lehet tartani a sebességet, mert nincsenek akadályok, és az út is relatíve sík. Megnéztem pár korábbi ride ilyen szakaszát, ahol több km hosszan relatíve "sík" szakaszon mentem, ott olyan 26-33 közötti átlagok jöttek ki, de ez nyilván széltől-időtől-emelkedéstől függött. És hát ugye a 660as kormány és az amúgy is széles "homlokfelületem" (az aero) itt már elég erősen korlátozó tényező.
Azért előzöd le az emberek javarészét az úton, mert lassabban mennek . Valszeg nem nagyon jar arra sportosabb egyén.
Én azt feltételezem, hogy ez nem így van, már csak a bringások összetétele miatt sem. Rendszeresen látok edző bringásokat, csapatban vonulósokat, és amikor úgy jön ki, rájuk szoktam tapadni és figyelni őket, tanulni abból mit hogyan csinálnak, szóval nagyjából azért látom, hogy mi a helyzet. Azt meg nem hiszem, hogy ennyi idő után is mindig csak olyanokkal találkozom, akik épp melegítenek vagy levezetnek. Le szoktak hagyni, de már csak a nem elhízott országútisok, akik korombeliek vagy fiatalabbak (ilyenből is van minden ride-on pár), meg az ebike-osok a nagyobb emelkedőkön (ilyenből szintén).Szóval nem az van, hogy irigykedek, vagy lusta vagyok, csak látom azt a hatalmas fejlődést, amit bejártam, mégis olyan, mintha alig kerültem volna közelebb azokhoz a számokhoz, amiket itt közöltök.
Na de mindegy, mert ha ezt mondtam, igazam volt, tényleg ez a lényeg: De am meg egyszer azt írtad nekem: te nem örülnél neki ha gyorsan fejlödnél me kiégnél, szóval türelem
-
BusinessGuy
senior tag
válasz BusinessGuy #292366 üzenetére
Őt tessék szidalmazni ha hülyeség... Nekem bevált.
[link] -
MPowerPH
félisten
válasz Napfénysüti #292170 üzenetére
4,3 volt a vercukrom 40 perccel a baleset utan. Szoval valoszinuleg az tortent, hogy megborult a belso haztartasom...
Olcson megusztam, mert atrepultem az auto folott, es ehhez merten a 2db vallszalag szakadt, ami a kulccsontot rogziti az izuletben, agyrazkodas es par repedt borda, rekeszizom kornyeki zuzodas lett a vege.
Persze rendorsegi eljaras folyik, kozlekedesi szabalysertes, a hibas igy is, ugy is en leszek. Bar a tanu szerint is lehajtott fejjel, fekezes nelkul mentem az allo busz hatulja fele.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
A Zéé
addikt
Szóval nem az van, hogy irigykedek, vagy lusta vagyok, csak látom azt a hatalmas fejlődést, amit bejártam, mégis olyan, mintha alig kerültem volna közelebb azokhoz a számokhoz, amiket itt közöltök.
Ez kicsit olyan, mint amikor még amerikai fociztam, és az egyik srác azon morgott, hogy bár nyers fizikumban erősebb nálam, mégis tízből kilencszer én jövök ki győztesen a gyakorlatból, és nem érti miért nem változik ez az arány még fél év után sem. A válasz pedig az idő. Én akkor 10 éve csináltam azt, amit, ő meg egy éve sem.
Mivel sem te, sem én nem verseny céllal csináljuk ezt, és nem is régóta, így felesleges is ennyire hasonlítani magunkat azokhoz, akik 2-3 szinttel felettünk vannak. A pár hónappal ezelőtti önagadnál legyél jobb, gyorsabb, és csak ezzel foglalkozz.
Just a simple Lineman...
-
Maximum1
őstag
válasz MPowerPH #292369 üzenetére
Kicsit zavaros, először elütöttek, utána egy szembejövő kocsi oszlopának mentél, most meg busz hátulja.
Valszeg hajtottad a 30+-os átlagot, ismerve az írásaidat, meleg volt, nem frissítettél stb. meg lett a baj, de lehet nincs igazam, nem is számít, gyógyulj meg.
Volt már ilyen.Lett volna wattmérőd....
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
aktív tag
válasz A Zéé #292370 üzenetére
+1, a legtobben ott rontjak el szerintem, hogy masokhoz hasonlitjak az erdemenyeket, es nem onmagukhoz.
Lehet, hogy neki az volt elete legjobb tekerese es azert hagyott le, de az is lehet az volt a legrosszabb es azert hagytad le, stb.
Ha te elmesz tekerni, es tekertel egy jot, ki nem szarja le mennyi az atlag? Nekem sokszor van, hogy kimegyek nagy tervekkel, szarok a labaim aztan meg annak is orulok hogy visszaertem a kocsiig. Maskor meg full gyengenek erzem magam es jonnek a PB rekordok…
Es akkor gondolj bele, amikor komoly profinak aki ebbol el, nincs meg a formaja, es egy even at nem erti mi van, pedig a melot belerakja…
A sport ettol szep es nehez is egyben -
Ma melóból hazafelé, alig valami szinttel (57m 14 km-re), 150 körüli átlagpulzussal, 145 becsült wattal, normálisan felöltözve, de hátizsákkal, enyhe oldal/szembeszélben 28,3-as átlaggal jöttem elővárosi/falusi forgalomban (körforgalmak, kereszteződések, útépítéses lámpa, meg egy szakaszon olyan erdei út, ami valaha aszfalt volt,. mostanra gravellé avanzsált, de főleg egy kátyúhalmaz). Amikor épp nem álltam, akkor 32-36 közötti értékeket mutatott a komputer.
Ugyanez a cross trekkinggel, ami erősen fitnessesítve van (32-es slick gumikkal), de nehezítésnek teleszkóppal, elöl csak egy 32-es tányérral, alaposan megdolgoztat, ha 27-es átagot szeretnék kihozni belőle, sem a pulzus, sem a watt nem ennyi lenne, bár megoldható, ez tény. Többet nem hiszem, hogy ki tudnék hozni belőle, tekintve, hogy a 36-os tempóhoz a 32-11 áttéttel már 100-on kell pörgetni, és ott vége is van.
Laborkörülmények között, forgalmat, szelet, ilyesmit kizárva, pont annyi gönccel, ami a biciklizéshez kell, ugyanez az effort simán 30 fölötti átlagot hozna. Görgő rulez, ugyebár.
Kint borzalmasan más tekerni, és nagyon sokat számítanak a forgalmi viszonyok, ha nem találsz valami ideális terepet, akkor a 30-as átlag már nem a heti párszor elmegyek hobbikerékpározni szint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
De csak ki tudsz menni úgy tekerni pl 45 kilométert hogy városon kívül is menhél, nem csak városon belül tudsz tekerni Én is áthaladok át városon falvakon is, megállok kereszteződésben lámpánál, kerekpárút..mikor hogy.
"Szóval nem az van, hogy irigykedek, vagy lusta vagyok, csak látom azt a hatalmas fejlődést, amit bejártam, mégis olyan, mintha alig kerültem volna közelebb azokhoz a számokhoz, amiket itt közöltök."
Látod nem olyan egyszerű ez mint sokan azt hiszik "ó mi az a "30"as átlag és hasonló... és 30 felett meg még nehezebb lépkedni. Minél magasabb az aktuális út átlagod annál drasztikusabban olvad le a megállásoknál es annál nehezebb visszaszerezni. Pl a ride 25ik kmében vagy 35 átlagon az úgy nyalódik lefele 1- 2 lámpánal mint a szél .
Szóval km km km. És jönni fognak a számok. Rá lehet segíteni kicsi dolgokkal, pozicio, ruházat egy jó gumi ezek is tudnak dobni nem csak placebo! Én vagyok ahol vagyok, lépegetek a "létrán"..mentem 23 as átlagokat 50 - 80km-re pár éve, most annyi amennyi... de ki*ttul az a lenyeg hogy jol erezd magad mikor kint vagy a bringán szörintem[ Szerkesztve ]
-
válasz Maximum1 #292371 üzenetére
Klasszikus hiba, eléhezésnél, leürülésnél csőlátás van, csak néz a bingás maga elé, és nem veszi észre, ami jön, vagy áll az úton, vagy csak későn.
Ha megfigyelsz másokat, gyakran látni ilyesmit (lehajtott fejjel, full koncentráltnak tűnve, szinte kikapcsolt állapotban teker), persze ennek vannak enyhébb, meg egészen súlyos esetei. Az a borzalmas, hogy a test ilyenkor autopilot mdban van, a teljesítményen vagy észre sem veszed, vagy éppen még jobban is hajt, mint amennyire akkor hajtana, ha teljesen magánál van.
Igen, velem is fordult már elő, szerencsére baleset nem lett belőle, de ilyenkor teljesen más a tudatállapot, nem könnyű észnél lenni - ha lehet egyáltalán.
Futás ebből a szempontból megbocsátóbb, ott csak összecsuklasz, és pihensz egy kicsit. Nem véletlenül van a triatlonban előbb a biciklizés, és aztán a futás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
cobranco
csendes tag
Tokaj...első hallásra szinte mindenkinek a szőlő és a bor ugrik be. Nem véletlen, de van itt azért más is. Például természeti, sőt épített látnivalók. A Zempléni-hegység déli csúcsán terpeszkedő emblematikus hegy már látványra is egyedi, sportfeladatként sem utolsó, nagyon hozza a hegyvidék és az Alföld találkozásának feeling-jét. Lábánál, két folyó találkozásánál épült város, az ország egyik leghangulatosabb települése és akkor még a környék érdekességeiről, különlegességeiről nem is beszéltünk.
Egy tavaszi túranap filmes krónikája következik.….
Nagy-Kopasz akció! 1.-2.rész. 2021. /Tokaj-túra/ 4K. 2160p
Útvonal: Disznókő-Terézia domb-Degenfeld kastély-Tarcal-Nagy Kopasz csúcs /TV adó/-Áldó Krisztus-Tarcal-tó-Tokaj-Rakamaz-Tímár-Bodrogkeresztúr-Sárga borház
Fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4692371347510886&type=3Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz Maximum1 #292371 üzenetére
Kimaradt sok reszlet. Arra emlekszem, hogy kanyarodtam ki az elso keresztezodesbol, es ereztem, hogy lever a hideg verejtek, beszedulok. A kovetkezo kep pedig az, hogy az allo busz hatuljat latom magam elott, es hogy kicsatolok, kozben huztam at a masik savba. Egyensulyom nem volt, doltem oldalra, szembe meg jott az auto. Ennyi. Kb. 30m teljesen kiesett.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen