-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #28997 üzenetére
Szerintem meg te nem olvastad, csak ajánlgatod. Alapból arra a kérdésre is ezt ajánlottad, hogy milyen lánckerekek szoktak lenni nagyjából típusonként.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
veterán
Oh, meglepoen baratsagos arak, ha az elkepzeleseimhez kepest nezem, kicsit nagyobb ugrasra szamitottam.
Az elozo tulaj egy masik vazzal hasznalta meg nemreg, amig az egyik lancvilla el nem tort, azonban amig eszre nem vette, addig is a vaz megnyulasa tonkrevagta a hatso agyat, azt mar tervezhetem is beszerezni(#29004) tolvaj!
Az egy cseppet borsosnak tunik, epp most kezdem majd az egyetemet, nem szanok ekkora osszegeket hirtelen erre, de a set-ek mixeleset nem tartom kizartnak, ha latom ertelmet.A gyorszarak mennyire "tolvajbiztosak" ? Vagy egyenesen vonzzak a kartekony elemeket
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
TayRol
veterán
no, elhoztam egy wtb nyerget tesztelni, illetve vettem egyet a sokak által ajánlott gepida markolatból - kék színben.
-
gyulank
addikt
válasz Pttypang #29005 üzenetére
Én csak azt mondom, amit gondolok, bár szerintem mindenki így gondolja. Szóval, ha el kell vágni szerszámmal, vagy cipelni kell, az feltűnő lehet kamerával megfigyelt, és/vagy forgalmas helyen. Ahol nem látják meg simán levághatja. Na meg szerintem könnyen agyonverhetnek akárkit a tömeg közepén is, úgyhogy ez se garancia. Talán nem tudja, hogy van-e benne adó amit a rabolóüldözők virágokkal szoktak bele tenni, de hát erre alapozni se lehet, na meg mi van, ha valamivel megmérik? Kéne valami olcsó kamu adó, hogy ne tudják róla, hogy lehet-e követni GPS vagy mobil hálózat segítségével is. Talán az úgy nagyobb visszatartóerő lenne.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
-
nagyúr
válasz Pttypang #29011 üzenetére
Nekem elöl-hátul bolt-on tengely van, de egyébként nem hagyom ott a gépet sehol magára. Ellenben sok városi arc jár erre, biztos írnak majd tapasztalatokat a témában. (Mondjuk épp a minap láttam a körúton, hogy egy bringát a hátsó kerekénél kötötték ki egy lánccal, de persze az agy gyorszáras rögzítésű volt. )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
gyulank
addikt
válasz Pttypang #29013 üzenetére
Szerintem egyértelmű. Ha az lenne a dolgod, hogy levegyed a kereket, és egyik biciklin ilyen van, ezt választanád. Ha csak nincsenek elvi okaid, és szereted a kihívásokat, és az izgalmat. Én amúgy nem is kikötésre gondoltam, hanem forgásmentesítésre. Habár, ha az nem feltűnő, hogy leveszik az egyik kereket, és kerék nélkül viszik, akkor az se, ha kerekestől, láncostól. Bár a kerék nélkül még vihetem, mert rossz, de rögzített kerékkel hihetetlenebb.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
Teasüti
nagyúr
-
pubyy
tag
válasz fireproof #28608 üzenetére
Az új hajtómű lánckerekeivel teljesen más áttételek adódnak, tehát az áttételedben érzett "lyuk" máshova kerülne. Azt írtad stílust is váltottál, erőből tekersz. Ha ez azért van mert erősödtél ( és nem vagy top versenyző akinél 1-2 másodperc is számít ) akkor ez a kis ugrás semmit nem számít. Teljesen felesleges most cserélni.
Az új sornál már inkább venném a 12-25 öt. egyrészt az élettartam miatt, másrészt elég a 25-ös mert a 28/25 el a falra is fel lehet mászni. ( az meg, hogy a 12-28 nem való outira, miért zavar, ha neked úgy jó, másrészt a 34/28 is meglehetősen furcsa, a kis fogszámkülönbség miatt én biztosan nem alkalmaznám) -
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #29009 üzenetére
Én már azt jóval azelőtt letöltöttem, hogy te először ajánlottad volna.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pttypang #29011 üzenetére
Persze, zárni kell azokat is.
Sokszor volt már téma milyen a jó kikötés.
Íme egy kép az enyémről. Ezt nem viszik el. Vagy ha igen, akkor meg is érdemli. Jelenleg a hátsó agy gyorszáras. De semmi jelentősége, ha jól zárod.(#29015) gyulank
"Egyebet nem tudok elmondani… kérem kapcsolja ki!"Jorus
Kilazult szegecs a féktárcsán az veszélyes?
Azonnali cserét indokol, vagy használható így?[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #29013 üzenetére
Alternatívaként vannak imbuszos gyorszárak, vagy speciális kulccsal nyitható darabok, valamint olyan, ami olyan belső mechanikával rendelkezik, hogy csak fejre állítva lehet kiengedni a gyorszárat.
Amit biztosan NE VEGYÉL az az XLC QR-A01, ugyanis a hátsó gyorszár 130mm-es kerekekhez készült, nem pedig a ma használt 135mm-eshez, persze ezt sehol sem tüntetik fel!
Nekem a városi bringa első kereke imbuszos, a hátsó gyorszáras, de U-lakattal mindig úgy lakatolok, hogy hátsó kerék is zárva legyen.
Továbbá fontos még a nyeregbilincs is, ott is imbuszosat használok. Az ember megnézni melyik az a 2-3 méretű imbusz fejű csavar, ami van a bringáján, és az akár még egy nagyobb pénztárcában is elfér, így mindig kéznél van.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
gyulank
addikt
válasz Teasüti #29019 üzenetére
Utolsó sorban így értettem a kerék rögzítését, hogy ne tudjon forogni, ezért hurcolászni kelljen, viszont így hurcolászni nincs értelme, ezért hihetetlenebb, mint simán kerék nélkül, bár az is hülyeség, mert ha nem muszáj, inkább a kereket vinné az ember a biciklihez, mint fordítva.
Visszatérve saját problémáim egyikére. Igazából még mindig csak sejtem azt is, hogy MTB-m van, hisz ilyesmi nincs ráírva.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #29020 üzenetére
Ne aggódj, egy 5-ös imbuszt a tolvaj is tud vinni magával. Azzal kb darabjaira szedhető a bringa. Egy átlag A-head villát is ki lehet kapni egy 5-ös imbusszal és akkor még csak példálóztam. Ha lopni akarnak és elég értékes a portéka, akkor az úgyis fájni fog. Még ha csak egy nyerget visznek is el. De most egy komolyabb gépben már a villa is annyit ér, mint egy jobb fajta kerékszett és három belső kulcsnyílású csavar tartja csak a helyén.
Éppen ezért semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos.(#29023) gyulank
Egy baráti jó tanács: maradj csöndben![ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #29024 üzenetére
"...semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos."
Ezzel egyszerűen nem értek egyet.
@Crytec210
Városi bringán nekem Alivio és Altus cuccok vannak pár noname kiegészítővel, és teljesen megfelel az igényeimnek. Bár az igazság az, hogy a "fullos" bringám is csak Deore.
Ha az ár/teljesítmény a fontos, akkor szerintem kazettás 8-as rendszert építs. Van amiből szerintem elég az egyszerűbb/olcsóbb - fék, fékkar - de van amiből számomra városi használatra is kevés a Tourney - váltók, agyak -. Ezekből Alivio van.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Because
őstag
válasz Teasüti #29024 üzenetére
talán a legjobb az lenne ha 2 gép lehetne mindenkinél, de ez akár helyhiány miatt is kérdéses... most vadászok egy egyszerű acél vázra és remélve, hogy az összeturkált alkatrészekkel együtt nem lesz több a bicó mint 15000, azt meg ha elviszik legalább építhetek másikat
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #29029 üzenetére
+1
Ha az XC-t kötözném ki, akkor nem hogy túl lenne biztosítva, de még kevés is lenne rajta az U + lánc.
(#29026) gyulank
Mielőtt megszólalsz, gondold végig vajon szebben hangzik-e amit mondani akarsz, mint a csend, amit megtörsz vele!
Vagyis erre a szitura lefordítva: ne terheld a fórum motort ostobaságokkal! Meg hát a topik lakók türelme is véges.[ Szerkesztve ]
-
pubyy
tag
válasz glacious #28816 üzenetére
tehát részletesen: Olyan hogy hosszabb pedál, nincs. OLyan hogy hosszabb hajtókar Van. A 170 mm-es és a 175 mm-es az elterjedt hajtókarhossz ( országutinál a 172,5-ös is játszik). Magasság függő hogy kinek melyik a jó de tulajdonképpen "amatőr" szinten nem számít sokat. Én 176 cm vagyok, a 175-t használom.
A LÉNYEG: Én sem tudtam eldönteni sokáig milyen gépem legyen, azután egyszer kipróbáltam egy trekkinget ( ami egyénként cross besorolású volt tekintve hogy ez egy Kellys cross volt). A cross gépek gyakorlatilag amolyan öszvérféleségek. Sem országúton nem tudsz vele versenyezni, sem terepen mert mind geometriájuknál mind pedig áttétel és gumiméretüknél fogva alkalmatlanok bármilyen profi versenyzésre. DE a világon a legjobb túragépek. Minden útviszonyok mellett elmennek csak éppen nem verseny-sebességgel. De neked nem is az kell ha jól értettem.
Speciális gépem van mert én raktam össze, ami azt jelenti, hogy nem a szokásos trekking hajtómű van rajta a maga 48-36-26 os lánckerekeivel hanem monti hajtómű 44-32-22 -vel. Hátul a montikra való 11-32-es sor van.
Nos ha kíváncsi vagy rá mit lehet egy ilyen géppel kezdeni, talán csak annyit hogy jártam már vele hegyibringa versenyen ( természetesen szigorúan amatőr szinten pusztán kíváncsiságból) és ezzel szoktam megtenni az éves bringatúráimat is, melyek úgy 6-700 km /6 nap szinten mozognak. Tehát egy ilyen géppel simán lehet menni napi 100 km-es táv felett. A végsebességről annyit hogy a 44/11 nem igazán marad el a versenygépek 52/12- től, természetesen a vastagabb gumi megteszi áldásos tevékenységét és a 30-as feletti tempó nem igazán hétköznapi embernek való vele ( legalább is hosszabb távon) de a 25-30 as tempóval ki lehet menni a világból. Természetesen ha az átlagosnál kicsit jobb fizikummal vagy megáldva lábügyileg, és lusta sem vagy akkor magasabb sebességbeli vágyaid is elérhetőek. -
veterán
válasz tolvaj! #29030 üzenetére
Teljes szett hosszu tavu beszerzes altal, ahogy irtam, eloszor a hatso agyat (esetleg az egesz kereket?) kell majd cserelnem mindenkeppen, mert a jelenlegi agyban el van torve a tengely.
Meg tajekozodom majd a jelenlegi felszereltsegerol, de az elozo tulaj inkabb a szervizesre bizott mindent, nem volt ideje utana olvasgatniEverybody lies.
-
rétisün
veterán
"az meg, hogy a 12-28 nem való outira"
na, ilyet se hallottam még, de még jó is, mert nekem is 28-as a legnagyobb a fogaskoszorúban....igaz, én nem is tartom magam outisnak, csak outival bringázok aztán a 20%-os emelkedőn még ez se volt elég nagy vagy elől a 42-es nem volt elég kicsi
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
veterán
válasz tolvaj! #29034 üzenetére
Az egyes kijott modellek kompatibilisek egymassal? Tehat az adott csaladon belul gondolom, pusztan az idonkenti modellfrisiitesen belul.
Csak elmeleti szinten, tegyuk fel, hogy x forintert veszek egy deore hatso agyat, mennyi lenne kb ezt befuzetni? [felni+kullok+y munka] 10k-nal nem nagyon szaladna tovabb, ugye?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
deicide
veterán
-
gergo5991
őstag
Nah, sikerült megvenni a tf 2-es lánc sprayt vagy mi az, nagyon jó, végre nem recseg ropog az egész. A váltó "fáziskésése" van, meg néha nem vált, lehet ujból és jobban át kellesz pucolni. Azt szeretném kérdezni, az nem baj, hogy a spray-el hátul befujtam a katezzát? az is szebben / hallkabban forog. mármint teljesen lent fújtam be, a kerékcsapágy résznél, ne essék félreértés a csapágyat nem fujtam be vele.
150ml volt 6 euró, bár netről lehetett volna rendelni 450ml-t 7,55 euróért, de ez van, most volt rá szükség. -
zoli03
őstag
válasz gyulank #29018 üzenetére
Ezt még én is letöltöttem tavaly, nagyjából az összes kerékpártípus fel van sorolva egész jó leírással, mindegyikhez van kép is. Ha ez alapján se tudod megkülönböztetni a típusokat, akkor még olvasgass/nézegess neten (sokat), a gyártók oldalán kategorizálva is vannak.
-
pubyy
tag
megkérdezhetem milyen lánc bírja nálad az efféle igénybevételt, mert hasonlóképpen használom én is. Eddig Sram pc 971 -t használtam és kb 5 ezreket bírt max. Ha van jobb ötlet, hálás lennék.
-
gergo5991
őstag
válasz Teasüti #28968 üzenetére
Ha már korizás is szóba került védőfelszerelés kapcsán, én a sportbolt ahol vettem egy rollerblade korit ott vettem nem tudom milyen márkáju védőket. Massziv meg minden volt, 1 hétig vígan koriztam, 1x estem el, úgy hogy rajtam volt a védő, onnantől kezdve a térdem olyan k0-t kapott, hogy most rá 2 évre is bajok vannak vele, orvosok meg persze ló..t se képesek csinálni. Röntgen nem mutat semmit, specialista orvos ránézés nélkül felírt egy kisebb vagyont érő orvosságot, ezek után én már orvoshoz se szivesen járok. Védőkben nem igen hiszek, hiszen így is elég baj történt. Hozzáteszem, a görkoriról kiderült, hogy hibás is volt, simán emiatt is eshettem, szó nélkül vissza kaptam a pénzt. Kár hogy ez nem Amerika, mert akkor többet is kaptam volna, mint amennyit kéne.
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #29038 üzenetére
eddig mindenhol felmentem 42/28-al, csak ezt a 20%-os emelkedőt nem bírtam megmászni vele....még ugyanaznap, utána volt egy ~1.5 km-es 15%-os, ott felmentem.
(#29040) deicide: régebben volt inkább szokás az 52/42-es outi hajtómű, aztán egyre inkább az 53/39 meg a kompakt terjedt el.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest