- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Lejtőre került a streaming
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lacc30
csendes tag
-
boeing707
csendes tag
A rendszer nagyon sebezhető volt, ezért a KGST országok megfelelő delegációi 1982-ben elfogadtak egy határozatot, melynek eredményeként GOSZT 26292-84 szám alatt megjelent a kidolgozás, VAKSS, (ВАККС) névvel. Ez a polgári hálozatokat egységesítette, mint egyfajta kezdetleges orosz internet, csak akkor még nem volt Commodore-64 sem.
Ez lett volna a tropó, meg a a többi rádió frekvenciás hálózat dublőre. 1990-re kellett volna befejezni. Lehet, hogy működött is.
Oleg pajtás szövegében a правительственный nem kormányzatit jelent, hanem államközit, mivel a KGB mindenhol ott volt. A CIA sem kormányzati szerv.
A BARSZ-on biztosan volt külön titkosított csatornájuk. -
boeing707
csendes tag
Egyedül ócskás kollégának tünt fel a túlságosan is leegyszerűsített magyarázatom. Igen. A kiskatona csak addig volt a toronyban, amíg felszerelte , na nem az URH adó-vevőt, mert ilyen eszembe sem jutott, hanem a körkörös jelerősítő készüléket, amely egy nagyobb doboz, 1-2 m-es antenna és a tápegység. Utána lemászott s a torony tövében nézelődött vagy várta a váltást, esetleg az ebédet. De szerintem mindkettő nagy luxus lett volna. Viszont egy AK-val a nyakában sikeresen védhette meg a dobozt a fémgyűjtő tezsvéreink érdeklődésétől. A doboz feladata viszont az volt hogy a megfelelő jel(ek) vételekor ugyanezen jeleket felerősítse és körkörösen kisugározza. Vagyis egy kezdetleges GSM hálózat korai kivitelezése. Ebben az esetben a bunkofon szerepét a GAZ bódéban lévő vevő játszotta el. Természetesen ez is nagyon leegyszerűsítve, mert nem szabad elfelejteni, hogy pár évvel ezelőtt amikor még nem volt országos lefedésű a GSM rendszer, a szerencsésebb bunkofon tulajdonosok Budapestről elindulva Bécs felé, az M1 autópályán élvezhették a térerőt, de a pályáról letérve, már pár kilométer után süket volt a készülékük. Mindez 1995 körül volt, mi pedig valahol 1970 tájékán járunk. S akkor még a roamingról nem is beszéltek! A rendszer, persze nem LCD kijelzőn, de azt is jelezte, hogy melyik GAZ bódé s vele együtt az állvány is, melyik torony erősítő dobozához van legközelebb. Fantasztikus, nem?? Egy a lényeg: a szükséges jel, az akkori technikai színvonalon megbízhatóan eljutott a relé meghúzó tekercsére.
Ma megint kipróbáltam a Császári objektum "leárnyékolását". hárman, három készüléken. 20, 30, 70-s szolgáltatóval, s a kapunál beszélgetést kezdeményeztünk egy-egy állomással. Folyamatosan "csevegtünk", ahogy befelé haladtunk. Először a 30-as szolgáltatás szakadt meg, majd a 20-as. Legtovább, az objektum egész területén a 70-es szolgáltató működött. Természetesen ez egy pancser teszt, de minden esetre érdekes. Ha belegondolok, hogy a 70-es szolgáltató valahol az ezredfordulón lépett be a piacra, akkor......érdekes elméleteket lehet gyártani. -
zollye
csendes tag
Azt nem értem, - Tisztelt Ócskás Fórumtárs, - hogy Lengyelországnak, Szlovákiának, Bulgáriának, Szerbiának miért jók ezek a repülőgépek?
-A cikkből kiderül, hogy ezek közül HÁROM is NATO-tagország.
Biztos, hogy a NATO-kompatibilitás van a háttérben?...Amint úgy érzed, hogy a magad ura vagy, abban a pillanatban adódik egy újabb körülmény, amely bebizonyítja az ellenkezőjét.
-
boeing707
csendes tag
Mint a repülést "ugató" tagtársnak, engedélyt kérek pár gondolat közzétételéhez.
Már lehet, hogy elmondtam, bocsi a Cavintonom, hogy annó a rendszerváltáskor, a Főtaxi nem dobta ki azonnal a Zsiguli taxijait s nem állt át azonnal a "Merdzsókra", bár egész Európában ilyenek volta a taxik, mert "FELELŐS" vezetőik voltak. Addig használták a Zsigákat, amíg gazdaságosan üzemeltethetők voltak s Sz@rtak a a NATO elvárásokra. S még azután sem váltottak rögtön az 5. generációs "Merdzsókra", mert a mai napig nagyon jók a WV Passátok. De a repülés vonatkozásában nekünk azonnal kellet az 5. generációs Grippen, ami szabad fordításban Turult jelent, s mint ilyen mindenki tudja, hogy minden madár repül, csak a Turul gurul..... Vagyis kihagytunk egy (vagy) két lépcsőt, igaz nem is sikerült átugrani, még most is csak mászunk fel rájuk, de viszont ....sok púder kell alkalom adtán. Szerintem két eset van: vagy olyanok vagyunk, mint őseink, akik meghívó levél és vízum nélkül a Don vonalán keresztül próbáltak visszajutni az "őshazába"1942-43 telén, s hittek is ebben a Regében,, vagy egészen egyszerűen az "arany pengők csengése" hitette el ezt velük s a mai napig ezzel a "csengéssel" sok minden dolgot el lehet intézni.
Egy teljesen másik téma: az igaz, nem a legutolsó generációs, de a célnak több mint megfelelő T-72 harckocsik tezsvéreink által történő szétvágása és értékesítése után, az osztrák hadsereg elfekvő készleteiben található harckocsik beszerzésének lehetőségeit vizsgáljuk. Erre, ha igaz, mindenki gondoljon amit akar.
Nekem csak egy óvatos megjegyzésem van: miért kell minden esetben tezsvéreimről megemlékezni ilyen és ehhez hasonló esetekben, amikor az állandó háttérbe szorításukról olvasok, hallok, de ha holnap színes fém gyűjtő kft-t alapítok, akkor nekem milyen esélyeim lennének oh valy??? -
ócskás
aktív tag
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
BUÉK Minden Tisztelt Tagnak, és Olvasónak!
Mivel már orosz ismereteim nagyon hiányosak, kedves Ócskás tisztelettel megkérlek,
tolmácsold már azt a pár sort, ami Debrecent, Újfehértót, Hajdúhadházat, valamint lentebb Mándokot említi.
Amit én ebből kihámoztam, az terepgyakorlat, vagy valami más?
Mándokon, meg tábor?-d-
ui.: Ha kérdezel hülye vagy, ha nem, az is maradsz!
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
Nem kizárt, hogy az MN3100 (egykoron 34. Önálló Különleges Felderítő Zászlóalj majd később 34. Önálló Mélységi Felderítő Zászlóalj) Hegyi Kik. Központját időszakosan a 75 ОРСпН is használta. Erre persze magyar részről semmiféle utalást nem találtam.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Valahol olvatam, hogy '90-ben, a csapatkivonás megkezdése elött Mándokon és Tornyospálcán (?) katonai rakodóbázisokat hoztak létre.Itt rakodtak át a széles nyomtávú kocsikba. (A mándoki állomáson a felvételi épület mögött van egy különálló szélesnyomtávú vágány, ami Tornyospálca felé már ún. fonottvágányként halad.)
A 75 ОРСпН a rakodóbázisok biztosítását látta el.
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
boeing707
csendes tag
Nem szeretnék ehhez a témához, mint "szaktekintély" hozzászólni, mert elég messze van tőlem, csak szeretném felhívni az ebben a kérdésben érdekeltek figyelmét egy málenkij nüanszra!!!
"Rezi Vár, Ausztria, Szlovákia (régi Csehszlovákia), Magyarország határháromszögben terül el, 40-50 km-re a Balatontól. A legközelebbi vasúti állomás: Balatonszentgyörgy."
Csak hogy érzékeljétek: a fenti leírás majdnem kis hazánk negyedét magába foglalja, viszont ez a Szpecnaznak csak egy gyakorló terepet jelentett.
Ezzel csak azt szeretném mindenki számára világossá tenni, hogy ha nagyot "merünk" álmodni, az csak nekünk nagy, másnak talán egy kis "gyakorló" terep.
Talán ehhez kellene a kabátunkat gombolni! -
buldog-bódog
csendes tag
Ócskás! Köszönöm a fordítrást. Meglepő a dolog.
Mint, már volt itt róla szó, Nyíregyházán csak egy maréknyi testvéri alakulat volt. A laktanya (ma: INKUBÁTORHÁZ - Váczi M. u.41.sz.) is csak olyan 100-120x50-60m-s terület volt. A GE-n nagyon jó bontásban van. A tiszti lakások innen északra, a Kert utcán voltak, egy 2 szintes, 2 lépcsőházas (szoc.reál) épületben. Ha szintenként 4 lakást veszel, akkor sem nagy létszám ez sem. De ha ők voltak a spec-ek, akkor így érthető.
Egyébként, a városban kint, a tiszteken kívűl soha nem volt CA sorkatona. Azt pedig, hogy milyen alakulat volt, talán még a városi helyőrség parncsnok sem tudta.
Mándok, Aranyosapáti, Komoró, Fényeslitke, Túzsér meg még egy pár kis település, ez mind benne van (volt) a záhonyi átrakó körzetbe. Erre több, vagy legalább ugyanannyi a szélesvágány, mint a hazai. Érdekes, mindig Záhonyt emlegetik, de a fő teherfogalom nem a Záhony-Csap, hanem a tiszamogyorósi! hídon történik. Ez is jól látható a GE-n.
-d-[ Szerkesztve ]
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia!
Megint egy érdekes linket tettél fel. Végignéztem a képeket. Nem mind itt készült. Van e említés arról, hogy merre készültek?
A városi képeket elnézve, kb. 1970 körül lehetnek fotózva, vagy előbb.
9.sz. kép: a parancsnoki épület. Ma több kis cég irodája.
10.sz. kép: az PA épületből készült kép. Jobbra Váczi M. utca, balra Bartók B. utca (vasút). A balodalon ma raktárak, és üzletek, a jobb oldalon egy étterem (rendezvényterem) van. Az udvar parkoló.
12.sz. kép: nem Nyíregyháza. valószínű Debrecen a 4-s uttal. Ha közl. tábla olvasható lenne, azonosítanám.
112.sz. kép: A régi V.M. utca, kb. abból a pozicióból fotózva, amit az előző hsz.-ben írtam.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
danielblack
csendes tag
Köszi szépen a képeket ;-) Én is felismertem a képeken kis városomat :-D Megnéztem GE-n és nem is tudtam , hogy ott laktanya votl, eddig mindig csak elmotoroztam mellette, de majd körülnézek ;-) Az ejtőernyős képek szerintem nagy esélyel készülhettek a Nyíregyházi reptéren, környékén, akkoriba nagy ejtőernyősképzés, és pilótaképzés folyt itt, nagyapám is ejtőernyőzött, sok versenyt nyert végül ejtőernyős oktató lett, emiatt is rengetegen ismerték (Kertész Csaba), meg neki kellett kiképezni ejtőernyőzésre Farkas Bertalant is, ebből is látszik a nyiregyi reptér szerepe. Kár, hogy nagyapámtól már nem kérdezgethetek többet :-( R.I.P.
-
-
Végbéla
csendes tag
Köszi a választ! Lehet még kérdésem?: Jól gondolom, hogy a Nyeva-Volhov párosításnál a Volhov a magasabban és távolabb repülő, kevésbé manőverező bombázók ellen, míg a Nyeva a közelebbi, de jól manőverező vadászgépek ellen volt hatékonyabb? S vajon a Nyeva tényleg alkalmatlannak bizonyult a NATO-együttműködésre?
-
Végbéla
csendes tag
Igazad van, nem Vega volt. Újabb beszélgetés során kiderült, hogy betonsilóból, függőleges indítású rakétáról van szó. Aztán amikor a NATO beszüntette az adriai túrákat, egyből megszólaltak, hogy nem tetszik nekik a bocskai rakéta, s az oroszok el is mentek - még a kivonulást megelőzően.
Egy orosz alezredes volt a "kulcsember", saját belátása szerint indíthatta volna. Meggyőződésem, hogy kis hatóerejű nukleális töltettel volt felszerelve, abból a távolságból hagyományos töltettel nem lett volna hatékony. -
Végbéla
csendes tag
Ezeket az infókat egy olyan egykori ht. adta, aki Bocskán volt műszaki karbantartó. Ő mondta, hogy az MN laktanyán belül volt egy elkerített rész, ahol Ivánék voltak, oda magyarok nem mehettek be. Lánctalpnyomok is voltak, s mivel légvédelmi feladatokat láttak el, arra következtetett, hogy mobil kilövő(k) is rejtőztek a bunkerekben. Ha legközelebb megyek Kanizsára, elmegyünk Bocskára, remélem az idő engedi majd, hogy körülnézzünk. Ha volt betonsiló, biztosan megtaláljuk a maradványait. Egyébként az nekem is gyanús volt, hogy légvédelmi rakétát betonsilóból indítsanak...
A topic elején a laktanyák felsorolásában azt írtad, hogy Nagykanizsán a Kossuth laktanya szovjet bázis volt. Én 1972-től laktam Kanizsán, azóta ott nem voltak orosz katonák. Lehet, hogy Bocskával kapcsolatban is vannak olyan információk, amelyek nem voltak közismertek? Nagykanizsa: Dózsa laktanya gl. ezred, Gábor Áron laktanya KUB osztály, Kossuth laktanya R 70 osztály, Bajcsa felé egy M zárolt tábori kórház, mellette a (füves) repülőtér egy speciális technikával dolgozó RF századdal. Tőle néhány km-re a sormási radarbázis. A két utóbbi egység közösen használta a bocskai bázist, ahol egy ideig oroszok is voltak.
Ha sikerül körülnézni Bocskán, feltétlenül beszámolok róla. Képekkel is.
Egyébként köszi az információkat! Én nem vagyok szakértő, csak érdekel a téma. A Kossuthban voltam tartalékos tiszti csapatszolgálaton, szerettem volna átlépni ht. állományba, de nem jött össze... -
Tűzgyujtó
csendes tag
Mivel magam is hivatásos vagyok (nem is egy-két éve), tisztában vagyok írásod tartalmával. Ha nem akarsz segíteni, azt is megértem, de nem tudom, miért kéne engedélyt kérnem ilyen kérdés feltételére. Hiszen nem szolgálatban vagyunk és nincs is köztünk alá-fölé rendeltségi viszony. Azért köszi.
-
-
bLaCkDoGoNe
veterán
-
hadsz
tag
Kössz!
Azért a publikálást követően is maradt benne hiba,hiába olvastuk át többször is.A 24 hengeres motor valójában 2 db 12 hengeres,630KW-os V motor.Boeing barátunk hívta fel a figyelmemet,miszerint 24 hengeres motorokat ilyen jellegű objektumokban nem igen szoktak alkazmazni.Igaza van,én figyelmetlenül átsiklottam felette...
-
hadsz
tag
Szerintem nem értelmeztél félre semmit. :-) Én úgy tudom,hogy a motorok csak akkor üzemeltek volna,ha valamiért megszűnik a külső energiaellátás.Aztán,hogy ebben az esetben is meghagytak volna egyet tartalékban és a másik kettővel megoldották volna a bázis energiaigényét,azt nem tudom. Lehet,hogy így volt,mert ésszerűnek tűnik.
-
boeing707
csendes tag
Csak egy-két érdekes kiegészítés:
6NVD24 (НВД 24)
négyütemű, soros, 6 hengeres diesel motor
teljesítmény: 110kW
fordulatszám: 750f/p8NVD 36U (8НВД 36У)
négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor
teljesítmény: 220 kW
fordulatszám: 360 f/p8NVD 48AU (8НВД 48АУ)
négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor, turbó feltöltővel,
teljesítmény: 735 kW
fordulatszám: 375 f/p8NVD A2U (8НВД А2У)
négyütemő, soros, 8 hengeres diesel motor
teljesítmény: 970 kW
fordulatszám: 375 f/pA fenti motorcsalád indítása 30 atm nyomású, sürített levegővel történt, amelyet a motorokra épített, kétfokozatú kompresszor biztosított, működés esetén, a tárolás hengeres tartályban.
De ez természetesen nem lenne érdekes, ha nem a............
SKL Magdeburgi motorgyártó cég készítette volna ezeket a motorokat, az akkori DDR-ben.
Ezek a motorok hajók hajtóműveinek készültek, s készülnek a mai napig. S mint ilyenek, nagyon egyszerű és megbizható szerkezetek, generátorral összeépítve, más célra is felhasználásra kerültek. A katonáknak is pont ilyenekre volt szükségük. Ezzel a kör bezárult. -
ócskás
aktív tag
Sajnos nem jól emlékeztem,. Nem az 1123 lovas 6 NVD 48 AL-2U , hanem "csak" a 800 lovas 6 NVD 48 A-2 került beépítésre.
Képek Hadsz galériájából
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
D-peti
csendes tag
Nem tudom mennyire rendelkezik pontos információval, de a в/ч 28865-os alakulat egyenesen a Rudolf laktanyába települt át? (én első sorban az Alsószéktóit kutatom, de természetesen írok a másik laktanyáról is, ami kicsit beljebb, a belváros felé, az Izsáki úton van)
Egyébként szerencsére nem csak az Операция «Дунай»-on kutatok, igyekszem a "veterán" oldalakat is átnézni, mint pl. az odnopolchane.net Viszont ezekkel is hasonló a probléma, a 70-es évek előtti településhelyek már nem nagyon találhatóak meg rajta, mivel az akkor szolgált korosztály nem igazán használ számítógépet...
Még egy dolog: (biztos ami biztos megkérdezem) felhasználhatom az Ön által leírtakat a cikkhez? (Szeretek biztosra menni, és minden engedélyt begyűjteni.)
D-petihttp://www.panoramio.com/user/5471218
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen