- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
Új hozzászólás Aktív témák
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #1474 üzenetére
Kicsit "utána" bányászva, szép magyaros kifejezés, a sürített levegő nem az indításhoz kellett, hanem a nagyfrekis tápvezetékek vákum értékét kellett biztosítani, amit nem hagyományos vákum szivattyúkkal, hanem sürített levegős vákum szivattyukkal oldottak meg. Ha a tápvonalak túlnyomást igényeletek, akkor is jól jött a levegő nyomás.
A hűtő víz az adó fejek hűtéséhez kellett, valamint a különböző áramátalakítók és frekvencia váltók hűtését is biztosította.
De erről biztosan bővebbet fognak írni a szakemberek.
A kompresszorok hűtése is vízzel történt, így kerek a történet -
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #1482 üzenetére
Tökéletesen igazad van az indítást illetően. A működési leírás korrekt.
Csak!! miért van a képeken villamos motorokkal meghajtott kompresszor?
Az általam ismert összes sürített levegővel indított robbanó motor az indítás után, az általa közvetlenül meghajtott kompresszor segítségével töltötte fel a sürített levegős tartályát, még a MIG-15-ösön is, habár ez nem robbanó motoros, de a starter sürített levegőt igényelt, s ez biztosította a következő indítás levegő szükszégletét. Ha nem sikerült, s pár próbálkozás után kiürült a tartály, akkor jött a külső segítség.
Ezért én elsődlegesen az adó rendszer valamilyen nagyfogyasztású berendezésének szükségletét látom biztosítani, de lehet, hogy az IGAZSÁG a kisnyomású oldalon van.
A képeken látható tartályok térfogata nem egy, hanem több tíz motor indítását is biztosították volna, mert a T-34 indító levegős tartályának űrtartalma 15 liter volt, igaz 150 kg/ cm négyzet nyomással.
Ez esetleg alátámasztja az általad felvetett léghűtés szükségességét.
Viszont az 504 képein látható un. léghűtő hőcserélők száma és mérete, amelyek az antenna tornyok alatt a föld felszínen láthatók, nagyon nagy hőcserélő kapacitást biztosítottak. -
boeing707
csendes tag
A pontos helye:
47 14 15 N
21 28 50 E
1930-ban építették ki, egyszerű fűves pályával. A háború után a Szovjet Légierő vette használatba, mint harcászati repülőteret.
1951-ben a Szolnok-i Kilián György repülő műszaki főiskola (pf. 5453) kiképző százada települt itt IL-10-es csata repülőgépekkel.
1955-től a Szovjet 59/36 légihadsereg és a Magyar Légierő használta tartalék repülőtérként.
1991-ig használta a Szovjet Légierő, mint harcászati reptér.
Jelenleg időszaki mezőgazdasági reptér. -
boeing707
csendes tag
Gratulálok a képekhez. Sok mindenre fény derült. Ez egy tengely vezérlő állomás, de sokban hasonlít az 504-re. Itt nem volt szükség földalatti kiértékelő és rádiós vezetési pontokra, inkább a műszaki biztosítás került előtérbe, generátorok, számítógépek, stb.
A tornyok tetején az összefogó körgyűrű nem véletlen műve. Tisztán látszanak a csúszó támasztó papucsok.
Itt is láthatók a nagyméretű hőcserélők, mint az 504-esnél. Talán az indító és a vezérlő állomások kialakítása nagy hűtési kapacitást igényelt.
Az is megállapítható, hogy vegyi és atom támadásra is számítottak, mert rendkívül nagy a szellőztető és szűrő rendszer teljesítménye. A szakaszolás kialakítása olyan mint a tengeralattjárókon, kör alakú és több ponton záródó fedelek.
A 99-es képen elég egyértelmű az utasítás, minden ruhadarabot az egyéni gyűjtő zsákba, majd a gumírozott zsákba kellett berakni. Utána a zuhanyozó, s csak ezután lehetett "beljebb" menni. Ez valószínüleg a támadás után szükséges állapot felmérésre kiment "dolgozók" ismételt bebocsátási procedúrája. Tehát az összeköttetést minden áron biztosítani kellett.
Az ukrán feliratokból arra lehet következtetni, hogy a Gorbacsov összeomlás után is működött még az állomás, mert ilyen "nacionalista" megnyilatkozás elképzelhetetlen volt a SZU-ban. Csak Ukrajna önállósulása után lett minden felirat ukrán nyelvű. -
boeing707
csendes tag
Mint ismert előtted, az idő múlásával egyre jobban beásom magam az "atom titok" témakörbe. Nagyon elkeserít az a tény,hogy az "új" belépő tagtársak nem kezdik a topic olvasását az elejétől, mert így nagyon sok felesleges megállapítás és kérdés okafogyott lenne.
De hát ezért vagyunk különbözőek.
Ami a kérdések nagy százalékát illeti, talán egyszer és mindenkorra tudomásul kellene venni, hogy a különböző fegyverek és a tölteteik nagyon messze vannak egymástól.
Egyszerűsítve: a bombákat lehet minden erre alkalmas helyen tárolni, de a legtöbb tagtársat érdeklő "atom" töltetet a világon még egyetlen hadsereg sem tárolta a bomba test mellett. Mivel a "bomba" csak a töltet célba juttatását szolgálja. Hogy hogyan és mikor kerül a bomba és a töltet "fizikai közelségbe", ez már sokkal bonyolultabb kérdés. Ami a repülő bombákat illeti, minden "rendes" katonai repülőtéren a hagyományos bombákat, megfelelő biztonsági előírások szerint, a repülőtér egyik "sarkában" tárolták. Mivel a bombák töltete csak "felrobbant" volna, az esetleges károkozás a fizika ismeretében, előre kiszámítható volt. De nem így az "atom" bombák esetében, mert itt már a meteorológiai és más előre nem modelezhető faktorok is beléptek. A töltetek földrajzilag is "messze" voltak, s csak adott esetben kerültek volna a "bombák" testébe. M-országon a repülő egységek "bombáinak" tölteteit csak egy helyen tárolták, amelyek a "bombák" nélkül csak egy raktározási egységet képeztek, mivel nem sugároztak és nem "indulhattak" meg önszántukból. Csak az emberi szörny tudta őket egyesíteni.
Minden katonai repülőtéren volt, van és lesz "bomba raktár", de "atom" töltet csak az adott katona-politikai helyzet függvényében kerül kiszállításra és "egyesítésre". Az "atom háború" megindítását nem úgy kell elképzelni, mint a szarvas vadászatot: hogy t.i. csőre töltött puskával járom az erdőt, s ha meglátom a szerencsétlen szarvas "mámit", akkor célzok és lövök!!!!
Az ilyen jellegű "konfliktusok" kirobbanását hosszú időfolyamat előzi meg, ami lehetővé teszi a "töltetek" megfelelő helyre juttatását, s bevetésre előkészítését.
Aki egy kicsit is foglalkozott a történelemmel, az tudja, hogy az emberi szörny egyetlen háborúja sem robbant ki másodpercek alatt. Minden fegyveres konfliktus kirobbanását rövidebb-hosszabb időszak előzte meg, bőven adva időt a felkészülésre.
Az említett repülőtereken lévő "időszakos" töltet tárolókat csak a helyzet "fokozódásának" függvényében töltötték volna fel, hogy a repülőgépek alá gyorsan lehessen a "függesztményt" felrakni.
De erre, nem tudom kinek, talán Istennek köszönhetően, eddig nem került sor.
Ami a magyar Hadsereg ilyen "ellátását" illeti, sosem került volna magyar felségjelzésű katonai repülőgép szárnya alá ez a "csomag", ha nem vagyunk "megbízhatóak".
Ezt értse mindenki meggyőződése szerint.
Ami a rakéta alakulatainkat illeti, még szigorúbb volt a "javadalmazás" kiutalása, de ez már tényleg hosszabb eszmefuttatást igényel.
Ezért is kérek elnézést a hosszú szereplésért, de rövidebben az "ifjú" nemzedéknek megvilágítani az akkori viszonyokat, nekem nem megy. -
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1543 üzenetére
Ha egy komoly és működő stratégiai bombáző repteret akarsz tanulmányozni, akkor GE-en keresd meg Engelsz városát, a Volga patján. A várostól északkeletre található a reptér.
51 29 06,46 N
46 12 51,06 E
Nagyon szépen kinagyítható. Az állohelyeken Tu-95 és Tu-160-as gépek állnak. Ha a pálya ÉK-i végétől induló guruló úton tovább mész, 12 db állóhelyet találsz. Némelyik foglalt is. Az állóhelyektől ÉK-re, majdnem melletük, található a cirkáló rakéta raktár, ettől jobbra pedig a hagyományos bomba raktár. Ha még tovább mész a guruló úton, elérsz a fegyverzet berakási betonhoz. De az érdekesség csak ezután következik, ha tovább mész a keskeny, kanyargós beton úton. Ekkor elérsz az atom töltet tároló objektumba. Négyszögletes alaprajzú, kettős nyomsávval és négysoros kerítéssel védett. Az objektumon belül, megtalálod a két Gránit-ot, amelyek három soros kerítéssel és nyomsávval vannak körülvéve, valamint középett, a magas földsánccal körbe vett raktárat, amiben az atom töltet beindításához szükséges robbanó anyagot tárolják.
Ilyen reptér több is van, az USA-ban még több.
Nagyon szemléltető reptér, minden kérdésre választ lehet találni, egy kis nézelődés után.
A pálya másik végén található múzeumban több bomba fajtát is megnézhetsz, a 250 kg-ostól a 9 tonnásig. Egy atombomba még ma sem "chip" méretű.
A múzeummal szemben és attól ÉNy-ra a Mi-8-as helikopterek állóhelyei láthatók. -
boeing707
csendes tag
Nagyon örülök, hogy vége a szabadságoknak s felpörgött a fórum. Igaz, kicsit messzire kell utazni, de a rakétásokat biztosan érdekli:
31 54 12,00N
110 59 56,43W
Ez az egyetlen megmaradt és látogatható siló.
S ha már itt jár valaki, akkor szeretném ajánlani kedvenc helyemet, sok időt eltöltöttem itt:
32 10 15,08 N
110 51 18,63 W
és a múzeum:
32 08 22,76 N
110 52 02,19 W -
-
boeing707
csendes tag
De nehogy valaki megszóljon a túlzott repülésért, bár a rakéta is repül, találtam a topicnak megfelelő elhagyott bázist, egyben nagyon jó példa arra, hogy hogyan kell vagy lehet elhagyni egy bázist, nem úgy mint kis hazánkban. Beszántották!
32 35 48,98 N
110 53 20,49 W -
boeing707
csendes tag
Levezetésnek egy kérdés: Ha az itt található Holloman AFB 34/16 felszálló pályájának hossza 3000m,
32 51 08,74 N
106 06 22,75 W,
akor az itt található Space Port ( űrsikló leszállóhely) pályái milyen hosszúak?
32 56 37,96 N
106 25 10,13 W. -
boeing707
csendes tag
Ha most ezeket a képeket elküldenénk Moszkvába, nagyon nagy "értetlenséget" okoznánk, mert a leszerelési tárgyalások eredményeként csak egy darab siló maradhatott az idegenforgalom szolgálatában, amiről először küldtem a koordinátákat, a többit szigorúan be kellett volna robbantani. Mivel az amik az ukrán területen minden siló berobbantását "kegyetlenül" ellenőrizték, hát....itt esetleg felmerül az orosz ellenőrök figyelmének elterelése, mert ilyen képek nem lehetnek.
Ezért inkább ne küldjük el. -
boeing707
csendes tag
-
boeing707
csendes tag
Visszatérve a topic témájához:
Az amiknál a TÁS-ok különböző formájuak voltak, hogy hány méter volt közöttük és mekkora volt az átmérőjük, hát.........az idő rövidsége miatt sosem tudtam lemérni.
Szögletes:
37 35 23,76 N
115 54 27,04 W
Kerek:
37 15 42,04 N
115 49 09,76 W
Ovális:
37 15 47,29 N
115 50 26,11 W -
boeing707
csendes tag
S ha még nem utaztatok ma eleget, akkor javaslom megnézni az emberi állat tevékenysége miatt létrejött legnagyobb mesterséges kráter képét, amely egy "nagyobb" nukleáris töltet felrobbantásánk eredménye.
37 10 36,03 N
116 02 44,41 W
Igérem, következő alkalommal nem ilyen "borzasztó" helyszínt ajánlok, hanem szeretném megmutatni azt a repteret, ahova, ma is, még a madár sem jut be, de még Barack elvtársnak sincs állandó belépője. -
-
boeing707
csendes tag
Most jutottam a computer közelébe, mert két napig a technikát készítettem fel a vasárnap, Székesfehérváron megrendezendő reptér nélküli, repülőnapon való résztvételre. A Nagysándor József laktanya sport centrumában tartják meg, a hely szűkössége miatt csak szalámi szeletelők (forgószárnyas rettenetes repülő valamik) fogják szántani az eget, viszont veterán katonai jármű lesz bőven. Ez a reklám helye. A cím: Zámolyi út 2-6. Kapunyitás 0900 LT.
Amit viszont ígértem:
A reptér neve: TONOPAH, s hol lehetne máshol, mint Nevadában.
Ezen a reptéren állomásozott a teljes F-117 (Lopakodó) flotta, több mint tíz évig, a legteljesebb titokban. Az állóhely kétsoros, világos szürke tetejű hangárjaiban voltak napkeltétől napnyugtáig, vagyis csak éjszaka repülhettek. Érdekesség: a pilóták, mivel csak éjszaka dolgozhattak, egy teljesen elkülőnített kis városban laktak, ahol is az "időt" eltolták 12 órával. Az élet sötétedés után kezdődött, virradatkor minden "bolt" bezárt és aludni tértek a lakók. Így biztosították, a biológiai vekker átállításával, hogy a "munkaidőben" mindenki "fitt" legyen. A spotterek csak hajtómű zajokat és homályos fényeket tudtak rögzíteni, pedig a KGB nagyon díjazott volna egy közeli "snittet" Érdekes módon, az első homályos fotót Skócia felett készítette egy megszállott spotter, valószínűleg a pilóta elnézte a napkelte idejét, s nem sietett haza. Pedig nem itt volt a szomszédban.
37 47 52,70 N
116 55 23,64 WItt viszont a gyakorlást elősegítendő, egy komplett LÉRAK bázis (nem ami) található. A vájtfülüek majd megmondják, hogy melyik SA melyik fészekhez tartozik.
37 35 27,28 N
116 55 23,64 W
Igaz kissé megviselték a lehulló csomagok.Ha már valaki itt van, akkor megnézheti egy Közel-keleti reptér makettjét:
37 25 45,01 N
116 49 39,45 WVagy egy orosz reptér makettjét:
37 21 47,50 N
116 49 39,45 WErről a bázisról pótolták a fenti repterek megsemmisített "kellékeit" valószínüleg az NDK Néphadseregének állományából:
37 18 36,64 N
116 46 59,11 WDe még itt van egy "echte" orosz LÉRAK objektum, igaz minden fajtából begyűjtöttek párat a szorgos amcsik.
37 42 39,55 N
116 26 50,24 W
Mára elég volt a rakétákból, aki megteheti, holnap Szfehérváron egy GMC-353 vagy egy DODGE WC-52-es mellett találkozhatunk. -
boeing707
csendes tag
Teljesen megzavart ez a Szfehérvári buli. Majd elfelejtettem:
A Tonopah-i bázistól É-ra, kb 3 mérföldre van az ottani "tótvázsony" s még tovább É-ra, kb 2 mérföldre található négy darab zöld színű, UFO leszálló helynek tűnő, "dolog", amelyek nevesítésében kérem a tagtársak javaslatait. -
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1738 üzenetére
Igen, aki tud az tud sok mindent!
Nem kisérleti, hanem hétköznapi öntöző rendszerek eredménye. Amig nálunk a kerekes, a tábla egész szélességében előre-hátra mozgó rendszert használunk, ezek megspórolták a bonyolult vízszállító rendszert és rögtön a fúrt kút körül öntözik a földet. Nem vagyok vidéki srác, de felülről először meglátva egy ilyen képet, gondolkodni kellett, hogy mi is lehet. -
boeing707
csendes tag
Mivel a másik oldalon a teljesen megegyező paraméterű, de kerekes szállító-indító szerkezetek az egyezmény szerint szintén felbakolva állnak a garázsokban, s mindkét esetben a pontos koordináta ismert, így sokkal könnyebb a "kordában" tartás. Röviden, a mobil indító eszközöket sikerült a régi siló szintre vinni. Sajnos nem találtam angolul a szerződés anyagát, csak Puskin nyelvén hozzáférhető. S mivel koromnál fogva, divatos kifejezéssel élve, akkor szocializálódtam, amikor nem az angol nyelv volt az első helyen a suliban,ezért ismerem a "székláb" betüket is. Ennek látszólag ellent mond az a tény, hogy a Bourbon Whiskey a kedvenc italom, a Vodka csak a második. De nemzeti öntudatom azt diktálja, hogy a jófajta Bolyhos pályinka sem utolsó. Érdekes, hogy jön ehhez a rakéta?
-
boeing707
csendes tag
válasz PeppErKorN #1741 üzenetére
Csak kiegészítés: egy "emberes" kitakarást itt találsz, valahogy így kell "annak" kinézni!
37 10 51,85 N
76 40 44,74 W -
boeing707
csendes tag
Szerintem ez az egyik hozzánk legközelebbi "siló".
50 06 02,11 N
25 12 18,27 E -
boeing707
csendes tag
Nagyon régen nem írtam, csak olvasom a topik hozzászólásait, nap mint nap.
Szőrnyű dolognak tartom, amikor egy katona politizál, vagy csak úgy tesz, mintha politizálna. Ennek a topiknak van egy nagyon jól eltalált feladata, ld. Ócskás N1 indítását. Akinek a sokak által elfogadott cél eléréséhez csak a politikán keresztül vezet az egyetlen üdvözítő út, talán létre kellene hoznia egy másik topikot, ahol is kiírhatná magából az ilyen irányú "ingeranciáit".
Tisztelt Ócskás barátom! Teljes mértékben osztom a véleményedet, ha első felindulásban valaki ilyen, s talán jogos felháborodásában még magyarázható, politikai síkra téved, mielőtt elküldi, olvassa el mégegyszer, s inkább töröljönm. Annyi, még megfejtésre váró kérdést rejtenek kis hazánk kihalt laktanyái és katonai objektumai, hogy politika nélkül is izgalmas feladatot jelent sokunk számára a megfejtés.
Remélem, hogy ez a topic nem fog "mellékvágányra" jutni, mint ahogy más topikok esetében már több ízben erre volt példa. -
boeing707
csendes tag
Ha valakit még érdekel a Zejlava-i reptér és a radar, akkor:
opuszczone.com
galerie
Kraje
Chorwacja -
boeing707
csendes tag
Hát.............nem tudom, megérné-e?
Többször voltam a közelében, de nem szántam rá magam.
Az eset után 2 nappal repültem el a dolog felett, igaz 10 km-es oldaltávolsággal, s onnan néztük a lenti ábrát. Igaz, akkor még csak azt tudtuk,hogy annak ott lent nem szabadna füstölni. -
boeing707
csendes tag
válasz InBlack #2066 üzenetére
A három sorban kiálló csavarok kereszt fagerendákat rögzítettek. Egy vezetési tanpálya egyik "akadálya", ahol is fentről lefelé gyakorolták a folyóparti leereszkedést a ponton hídhoz. Csákvár mellett is van hasonló, de az fagerendák nélküli, teljesen beton megoldás, az viszont ellentétes írányú, tehát kapaszkodó, feladat gyakorlására szolgált.
A még nem háziasított kolbászba valók azért foglalkoznak "feltárással", mert a beton sokkal jobb hővezető mint a föld. A Nap sugarainak köszönhetően a beton körül is magasabb lesz a föld hőmérséklete, s a rovarok, "kukacok", lárvák, stb, ott húzzák meg magukat. Ezek az élőlények viszont a konnektor órruak kedvenc csemegéje. Ellentétben a gázolajjal, amit messze elkerülnek.
Nem vagyok vadász, csak szeretem a vaddisznó kolbászt. -
boeing707
csendes tag
-
boeing707
csendes tag
Abban az esetben, ha lőszerraktárként szolgált, akkor biztosan fokosokat és nyílvesszőket tároltak benne, mert a bázis a kialakítása miatt másra nem alkalmas. Nem találtam semmi utalást arra, hogy itt lőszerraktár lett volna.
A rendszer váltás után egyik nagy nevű gyógyszer gyártó cégünk használta, csak azt nem értem, hogy mire? Ha raktározásra. Akkor ennek ellent mond, hogy a gyárhoz közelebb több, korszerű raktár bázis található, Az őrzésről és a felújításról már nem is kell említést tenni.
Ha nem raktározásra. Akkor viszont csak két dolog lehet.
Kisérletezésre, de ennek nem sok nyoma maradt. Lehet, hogy a "brazilok" elvitték az erre figyelmeztető alu táblákat.
Vagy olyan spec. műtárgyak lehettek a bázis területén, amelyek máshol nem találhatók, s pont ilyenek kellettek valamilyen gyógyszer/oltóanyag előállításához. Nagyon "veszélyes" szernek kellett lennie, ha ilyen helyet választottak.
De még az is lehet, hogy a gyógyszer gyártó cég nevének említése csak megtévesztés.
Összegezve: mint a mesében, mennél tovább olvassuk, annál borzasztóbb.....
Tehát nem tudunk a bázisról semmit, csak azt, hogy ott van. Már ami maradt belöle!
Viszont a kör alakú beton "sapka", több, mint érdekes.
HADSZ! Nem találtam meg az ide vonatkozó fotóidat, de ha vannak ilyenek, talán segítenének. Előre is köszönöm. -
boeing707
csendes tag
Köszönöm a képeket, csak a beton "sapkáról" készültet hiányolom. A GE-n kt.1 képén rajta van. Vagy már az sincs meg? Annyi viszont megállapítható a képekről, hogy nem egy szabvány raktár volt. Esetleg kapcsolatban lehetett az Óbarok-i vezetési ponttal, de ez csak megérzés!
A Privit viszont nem találom...... -
boeing707
csendes tag
Szerintem felesleges beton állt akkor rendelkezésre, mert más értelmes okot nem tudok elképzelni. De akkor meg inkább eladta volna. Viszont orosz ember ok nélkül még vodkát sem iszik, nemhogy erdőben támfalat, betonból.......Valami oka biztosan volt rá, ha így cselekedett.
-
boeing707
csendes tag
Talán megint egy "titokkal" kevesebb.
A bázis nem orosz kezelésben volt, hanem a MN-hez tartozott. EÜ raktár volt a becsületes neve, gyógyszer és kötszer raktárként működött. Ezért jelent meg a történetben a neves gyógyszer gyártó cég, mert átvette a raktárt, de pár év múlva már nem volt rá szükség. A MN létszám leépítése miatt már nem kellett annyi "fájdalom csillapító"! A további sorsa ismert.
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- EA Sports WRC '23
- Az akkumulátor AI lehet a Galaxy S25 fegyvere
- Dragon Age: Origins
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest