Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #2564 üzenetére

    Ha így folytatódik, akkor én is csak úgy látom kivitelezhetőnek, ha megváltozik az uralkodó szélirány.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Elena #2574 üzenetére

    Kultúr helyeken általában ilyen esetekben egy bárány felhőt varázsolnak az adott hely fölé. A satírozás nem ebbe a kategóriába tartozik.
    Nagyon benéztél valamit, mert ott sohasem volt szántóföld, mert ez a hely egy 50-100 m magas hegy oldalában lévő dolomit bánya.
    Nem tudom, hogy milyen verzióját nézed G.E.-nek, én általában a mindenki számára egyforma, "mezei" változatot használom.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Elena #2585 üzenetére

    HADSZ kolléga már megírta a választ,sajnos a koordináta rendszert ismerni kell, ha valaki a GE-t használja.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2609 üzenetére

    Tisztelt uraim!
    11.26-án tudtam utoljára hozzászólni a fórum beírásaihoz. Ezek szerint bár ne tettem volna, mert azóta nem tudok a fórumhoz csatlakozni, valami letiltotta a gépemet erről a fórumról.Tehát nem csak a bárányfelhős kitakarás működik, hanem más is. Ezt alátámasztandó, most egy barátom gépéről sikerült belépnem a fórumra és innen írom most ezt a pár észrevételt.
    Holnap ismét megpróbálom.

  • boeing707

    csendes tag

    Nagyra értékelem, hogy végre beléphettem a fórumra.
    Ígérem, hogy soha többet nem megyek az OPM környékére sem, s nem is próbálom megfejteni a rövidítés jelentését.
    Amíg itt lehetek, megragadom az alkalmat, s minden topic társnak Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket és kutatásban sikeres Új Évet kívánok.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2668 üzenetére

    Neked is hasonlókat, de mivel megint beléphettem, lenne egy kérdésem:
    Pécel-Bajtemetés----milyen RT egység s milyen rádiókkal volt ezen a helyen???
    Vagy esetleg valaki még ki is tudná egészíteni.....
    Előre is köszönöm.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #2693 üzenetére

    Külön örömömre szolgál, hogy senkire sem dőlt rá az ajándékhegy a karácsonyfa alatt és senki sem kapott BEIGLI mérgezést, mert ahogy ellenőriztem, mindenki itt van, aki számít.
    Ami viszont nem kerek, az Pécel.
    Megerősítést nyert az a feltevésem, hogy bizonyos objektumokat híradós egységnek tüntettek fel előszeretettel, sőt kötelezően és minden ott szolgáló híradós jelzéseket is viselt. Lásd még Tapolca, 5. RDR, páncélos jelzésekkel. Vagyis, az elhárítás működött.
    A KGB és a "Kormányzat" teljesen különálló rendszert használt, a KGB a sajátját, a "Kormányzat" a diplomáciai csatornát. Még véletlenül sem keveredtek össze. Az Önálló Kormányzati Híradó Ezred egy fedő megnevezés, de jól hangzik. Mivel M.o.-on nem volt szovjet kormányzat, így nem is kellett összeköttetésbe lépni velük. Viszont volt és van Nagykövetség és KGB.
    Az R-410 antennák: nem vagyok egy frekvencia manó, (sem Buldog), de ha hat darab volt belölük, akkor ennek megfelelő adó-vevő egységnek is kellett lennie. Viszont abban az időben egy ilyen állomás energia szükséglete több volt mint egy 100-as égőé, de az ehhez tartozó áramellátó rendszer sehol sem látható, még nyomaiban sem. Ha belegondolunk abba, hogy a Hajagon a hasonló tipusú rádiók és hordozóik számára elég masszív beton garázsokat építettek, persze ha egyáltalán azok számára készültek, akkor itt folytonossági hiány van. Nem tartom valószínünek, hogy valamelyik Gránitban diesel áramfejlesztők szennyezték volna a levegőt. Viszont rádiós kocsiknak sehol sem építettek Gránitot. OK NÉLKÜL?? S még egy dolog: az R-410 rendszert kizárólag az SZA használta. Kizárásos alapon: elképzelhető, hogy az antennák esetleg selejtes darabok lehettek. S a gaz ellenség megtévesztésére szolgáltak. Lengyel barátainknál van egy "3003" objektum, amely földfelszín feletti kialakítása majdnem megegyezik a Pécel-i objektuméval, nem kizárt, hogy azt is híradó bázisnak nevezték.
    Hiába eröltetem tekervényeimet, nem tudok rájönni, hogy hol olvastam egy érdekes beszámolót a Pécel-i objektum egyik épületének leheggesztett ajtajáról, természetesen nem a második emeleten. Hátha valakinek jobb a memóriája, a segítségét előre is köszönöm.
    Igyekeztem "lájtosan" fogalmazni, nehogy megint letiltsanak. Habár itt nincs dolomit bánya, de még lehet.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #2703 üzenetére

    Az első mondataidhoz csak annyit: a két szerv, mármint a KGB és a Nagykövetség csak akkor keresztezte egymást, ha történetesen a Nagykövetség első titkára volt a KGB rezidense. De hát ez minden rendes Nagykövetségen így volt, így van és így is lesz. Ez mindkét oldalon elfogdott játékszabály, nem is érdemes vele többet foglalkozni.
    Viszont: van T-7 tároló egyedül, párosával, Gránittal, több Gránittal, sőt Gránit nélkül. DE...sohasem létezett Gránit valamilyen nukleáris fegyver hordozó alkalmatosság "fészkétől" távol, egymagában. Pl. híradós egység területén. Csak abban az egy esetben, ha elhisszük a fedő sztorit. De mi sajnos nem ilyenek vagyunk, kételkedünk. Gondolom az is ismert előtted, hogy a CS nap előtt már megkezdődik az alakulatok felvonulása a kiindulási körzetekbe, és az SZA doktrinája alapján szintén megkezdődik az un. második hullámhoz tartozó csapatok előre hozása. Ugyanis nehezen tudom elképzelni, hogy a Vinnyica, Belaja Cerkov, Zsitomir, stb. körzetében állomásozó 9K72 egységek hatótávja messzebb lett volna mint a Duna vonala. De mivel a doktrina egyértelműen kijelölte, hogy a CS nap +5. nap estéjén a Csatornát el kell érni, ezért a honi területek védelmét nem ezek az egységek látták volna el. Mert ezek támadó feladattal voltak megbízva. Ebből következik, hogy ezeket az alakulatokat Ny felé mozgatták, s a DHSCS felvonulási területére érkezőket, valahol el kellett "szállásolni", "feltankolni", és "ellátni". Adott esetben, megfelelő "garázsokat" is kellett biztosítani, mert ezen alakulatok nagy valószínűséggel a Parancsnokság stratégiai tartalékaiként is szolgáltak. Ezek után azt is meg kell állapítani, hogy tartalék tárolóknak is kellett lenniük, amelyek békeidőben teljesen "csendben" voltak, senki sem sejthette a létüket, adott esetben viszont azonnal rendelkezésre álltak. A 3003 objektum, az amerikai oldalon írják, nem a lengyelen, a kettő darab, ajtó nélküli, de betonozott ki-bejárattal rendelkező Gránitok feladata: három-három db 9P117M "raktározása", sorban, egymás után. A harmadik, tőlük 300 m-re lévő Gránit viszont két-két ajtós, talán......szolgált. A Bakony egy "élő" objektum volt, állandó mozgással, cserével, akinek kellett, mindenki tudta, mi ez, a CS nap előtt ki is ürítették volna. Erre szolgált a PRTB!!! Röviden erről ennyit, mert nem szeretnék szakmát váltani. Erre a kis időre.
    Biztos voltam benne, hogy nagyon érdekes dolgokat tudsz elmondani a Pécel-i objektumról (is). Utána néztem, nem szeretném elvenni Buldog-Bódog kolléga kenyerét, de ilyen tipusú antenna nem tartozott a föld felszín felett telepített híradós egységek tartozékai közé. Mert ha híradós kocsi+agregát, az mellett álcázás szempontjából, már nem oszt nem szoroz egy antaenna. Úgyis messziről látszik. Meg a pelengátor is beméri azonnal. Mátyásföldön nem volt ilyen költséges, rejthető antenna, mert mindenki tudta, hogy mi van ott. Ezért olcsóbb volt a két árbóc közé kifeszített "drót".
    Viszont ahol rejtett és békeidőben "csendes" objektum volt, ott nem hiányzott egy árulkodó antenna rendszer. Vagy egy olyan fedő egység állomásozott ott papíron, amelyik megsemmisítése a gaz ellenfél listáján az utolsók között volt, vagy nem is pazaroltak volna rá egy lőszert sem.
    Orosz oldalak szerint a kitolható antenna, ráadásul ilyen jól védett és álcázott "gödörből", s itt nagyon igazad van, csak kiemelt fontosságú és feladatú objektumok tartozéka volt. De szükség volt még egy erősítő "toronyra" is, mert a kitolható antenna (függőleges) karakterisztikája rosszab mint a vízszintes helyzetűnek. De erről bővebbet lásd: Buldog-Bódog. Talán a Pécel-i objektumnál is lenne egy ilyen "torony"??? Mert kellene, hogy legyen.
    Ezt bizonyítja a külső elektromos betáplálás hiánya, mert béke időben "csendes" volt, s a generátorok megléte, mert "nehéz" időben viszont önállóan működött. De MI???
    Magában egy antenna semmire sem jó, csak figyelem felhívásra. Tehát kellett lennie egy olyan berendezésnek, amelynek elengedhetetlen tartozéka az antenna. Ha ezt a berendezést földfelszínen mozgatták volna, akkor mi értelme van az antenna rejtésének. Ha az antenna rejtett, akkor viszont a berendezésnek is rejtettnek kell lennie. Legalább is így kerek a dolog. Persze ez olyan mint az orosz biznisz: lopni egy láda vodkát, eladni és az árát elinni. Tehát lehetett fordítva is.
    R-410: békeidőben biztosan nem az agregátorok táplálták volna őket, mert az ÉMÁSZ
    azért abban az időben még jutányos áron adott delejt. Az aggregátorok biztosan mást és máskor tápláltak volna. A Bakonyban sem működtek állandóan a dieselek, csak ellenőrzéskor.
    Majd elfelejtem: a KGB nem kormányzati szerv volt, de a kormányt is az SZKP irányította.
    By the way, ahogy a művelt franciák mondják, valami rémlik, hogy talán az egyik hozzászólásodban említetted azt a bizonyos "leheggesztett" ajtót. De az is lehet, hogy nem ezen az oldalon. Ha mégse, akkor извини.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #2705 üzenetére

    A rendszer nagyon sebezhető volt, ezért a KGST országok megfelelő delegációi 1982-ben elfogadtak egy határozatot, melynek eredményeként GOSZT 26292-84 szám alatt megjelent a kidolgozás, VAKSS, (ВАККС) névvel. Ez a polgári hálozatokat egységesítette, mint egyfajta kezdetleges orosz internet, csak akkor még nem volt Commodore-64 sem.
    Ez lett volna a tropó, meg a a többi rádió frekvenciás hálózat dublőre. 1990-re kellett volna befejezni. Lehet, hogy működött is.
    Oleg pajtás szövegében a правительственный nem kormányzatit jelent, hanem államközit, mivel a KGB mindenhol ott volt. A CIA sem kormányzati szerv.
    A BARSZ-on biztosan volt külön titkosított csatornájuk.

  • boeing707

    csendes tag

    Sajnálattal veszem tudomásul, hogy még sokan közülünk a karácsonyfa és a beigli bűvöletében leledzenek, a sok alkohol után. Mondom ezt azért, mert nincs válasz a kérdéseimre. Viszont nekem most van szabad időm, a munka végzés hiánya miatt.
    Tehát. A Pécel-i objektumra kanyarodva......Mindenhez közel volt, Galgamácsa BARSZ, Mátyásföld, a Barsz-on keresztül Nagytevel, MN adóház, és amit még nem ismerünk, stb.. A DHSCS területén állomásozó un. rakéta csapatok, ide értve az SZA és a MN egységeit is, mivel adott esetben egy parancsnokság alá tartoztak volna, többek között nukleáris fejekkel is rendelkeztek. Ezen fegyverek az un. tömegpusztító kategóriába tartoztak, ezért bevetésük elrendelése nem volt olyan egyszerű. Hála Istennek!!! És az SZKP-nek!!!
    Csak egy kis elméleti eszmefuttatás......Hiába érte el a topografikus úton meghatározott tüzelő állást az adott rendszer indító állványa, hiába volt betáplálva és ráirányítva a szivar az adott célpontra, hiába tankolta meg a PRTB szakember gárdája a szivart, hiába szerelte fel és élesitette a megfelelő szakszolgálat a fejet és a töltetet a szivarra, hiába állította függőleges helyzetbe az indító szakasz a szivart, hiába vonult ezután mindenki a fedezékbe, a fent említetteknek hála, az indító GOMB megnyomása esetén nem történt volna semmi. Ismét hála a fentieknek.
    Ugyanis volt a kivonuló egység járművei között egy, általában GAZ-66-ra szerelt bódés jármű, amelynek szerepéről elég hiányos az ismeretünk. Ezen jármű bódéjában volt az un. kódoló-dekódoló berendezés, természetesen nem ez volt a hivatalos neve, de ennek ellenére a bejárati ajtó mögött egy félköríves sötétítő függöny is volt, nehogy valaki belásson. A bódéban szolgáló és tevékenykedő "személyzet" csak kezelte és kapcsolta a megfelelő berendezéseket, de a mikéntről már nem kaptak kiképzést. Mert nem is rájuk tartozott.
    És itt jön Pécel. Talán ez az objektum volt a "rakéta" csapatok "diszpécser" és rádiós központja, ahonnan is az egész DHSCS felvonulási és hadműveleti területén "beásott" rakéta egységek megkapták volna, természetesen minden indító állvány külön-külön, az indító GOMB aktivizilására szolgáló engedélyt.
    Ez úgy nézett ki röviden, hogy az indító GOMB áramkörében található, alapon nyitott érintkezőjű relé meghúzó tekercsére egy + jelet kellet eljuttatni, és ezután a relé meghúzott, zárta az érintkezőit, és a GOMB lenyomása után a szükséges jel eljutott a hajtóanyagok szivattyúit indító turbinák indító szelepeire, azok kinyitottak, és ezen jel nyitotta a hajtóanyag tartályok betápláló szelepeit is. Ezután már beindult a hajtómű és megkezdődött a "repülés".
    Eddig ez hatodik osztályos fizika. Viszont van egy málenkij NO, ahogy a művelt franciák mondják. Ezt viszont nem kötötte az SZA még a legmegbonthatatlanabb szövetségben lévők orrára sem.
    Csak arra szeretnék emlékeztetni mindenkit, hogy valahol a 70-es években járunk, sem GPS, sem mobil telefon, sem satelit kommunikáció, stb.
    Tehát annak a szerencsétlen + jelnek el kellett valahogy jutnia a még szerencsétlenebb relé egyik lábához. A + jelet valahol az SZA Legfelsőbb Parancsnokságának bunkerjében lévő berendezés megfelelő gombjának megnyomásával lehetett "indítani", az is megérne egy misét, hogy ezen berendezés gombját ki és hogyan nyomhatta volna meg, természetesen bal kézzel. Lásd még: jobb Elnökök után vitt "atom" aktatáska.
    De ha már egyszer elhatározták, akkor ennek a szerencsétlen + jelnek el kellett jutnia a megfelelő indító állványhoz. És itt jön a nehézségek sora. Nem most, hanem a 70-es években. A jel eljutott, természetesen kódolt formában, mert miért nem, valahogy a Pécel-i "diszpécser" központba. Vagy a BARSZ, vagy a VAKSS, vagy a más rendszeren keresztül, s vették is. Itt dekódolták, tudomásul vették, hogy melyik indító állvány aktivizálásához jött a jel és vissza is igazolták, a jóváhagyás után mindent megtettek, hogy oda el is juttassák. De hogyan??
    Minden "rakéta" alakulat és kitelepülési pontjainak "vizuális", vagyis rálátási területén belül kellett lennie egy "toronynak", amelyre egy rádiós a megfelelő, szerintem URH, a tipusát sajnos nem ismerem, (remélem Buldog-Bódog kolléga megcáfol) készülékkel "kitelepült" és biztosította a + jel továbbhaladását, anélkül, hogy tudta volna, hogy miért ül ott fenn a toronyban. A + jel végül is a vázolt, viszontagságoktól nem mentes úton, megérkezett a már említett GAZ-66 megfelelő készülékébe, dekódolták, feldolgozták és visszaigazolták, majd az ismételt kódolás és jóváhagyás után átküldték az indító állvány jobb első ülése elé felszerelt berendezésre. Amelybe az üteg parancsnoka már ezt megelőzően beutötte a tényleges harckészültségi készenlét kódját, és ha ez megtörtént akkor innen a szerencsétlen + jel visszajutott a GAZ-66 bódéjába s ha nem érkezett, természetesen kódolt, ellentétes jel, akkor eljutott az indító gomb alapon nyitott érintkezőjére. Ezután már csak a GOMB-ra kellett rátenyerelni s indult volna a szivar. Ez így leírva hosszú és bonyolult, de működött.
    Természetesen a rendszert alaposan ismerők most sajnálkozva "mosolyognak", megjegyzem, én is, de én viszont, ellentétben a "profikkal", legalább megpróbáltam egyszerüen és a doktori címmel nem rendelkezők számára is valahogy érthetővé tenni, hogy a "magyar" atom az nem úgy működött volna, mint ahogy az "urban legend" terjeszti. Azt is meg kell halkan jegyezni, hogy ez lett volna az elméleti útvonal, a valóságban több "kitérővel" is számoltak de ez már tényleg nem ránk tartozik.
    Remélem nem untattalak benneteket túlságosan, de rövidebben csak úgy tudtam volna leírni, hogy KUSS!!!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2708 üzenetére

    Az előző "rövid" kis találgatásomban leírt "tények" kiváltó oka hadsz ot. nem kis munkával elkészített, 3D-s műveinek részletes tanulmányozása volt. Feltünt ugyanis, hogy mintha lett volna egy, legalábbis hadsz ot. interpretálásában, a légi irányításhoz tartozó objektumokban alkalmazott un. "követő" helyiség. De mivel soha nem találkoztam a Pécel-i dombokra települt vadász, vagy repirányító egységgel, persze ennek az ellenkezője is igaz lehet, próbáltam kitalálni, hogy milyen "repülő" szerkezeteket lehetett innen irányítani. Vetési varjakat biztosan nem. Meg a közvetlenül mellette települt MN adóház, természetesen ha az volt, talán inkább zavarta volna a működésüket, mint segítette. Gondolok itt az interferenciára. Mármint rádiós vonalon. Meg az a nyavajás kitolható antenna, nem volt ilyen minden rádiós egységnél!
    Kizárásos alapon: ha az orosz objektum rádiós volt, akkor a MN adóház nem lehetett rádiós. Ha viszont a MN adóház adóház volt, akkor az orosz objektum volt más. De miért lett volna rádiós, ha egy köpésre volt Galgamácsa? De én inkább arra hajlok, hogy az orosz objektum az volt ami volt, s a MN adóház csak fedő megnevezés. Vajon miért őrzik most is? Lehet, hogy privatizálták? Ha megnézed a GE-ön a képet az objektumról, adóház, akkor nagyon jól látható, hogy a különböző "fészkekhez" vezető utak ugyancsak nagy rádiusszal vannak megépítve, a befordító szakaszok is, vagyis "hosszabb" esetleg nagy sugaron forduló járművek részére lett kialakítva. Tudtommal, rádiós kocsiknak sehol sem alakítottak ki ilyen sugarú befordító utakat. Főleg nem beton táblákból! Persze nem vagyok rádiós! Talán lokátoros kocsiknak? De akkor az ilyenek mit kerestek volna egy domboldalban? Vagyis az igazság megint a domb túloldalán van. Ott meg egy TSZ major van, silókkal. Most itt befejezem.
    Röviden: talán az adóházat is jobban meg kellene nézni, mert mindeki elfogadta, hogy adóház és kész.Ezzel a téma le volt zárva.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #2709 üzenetére

    Vagy valahogy úgy hogy::: Én jól látlak, Te hogy hallasz?

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #2709 üzenetére

    Egyedül ócskás kollégának tünt fel a túlságosan is leegyszerűsített magyarázatom. Igen. A kiskatona csak addig volt a toronyban, amíg felszerelte , na nem az URH adó-vevőt, mert ilyen eszembe sem jutott, hanem a körkörös jelerősítő készüléket, amely egy nagyobb doboz, 1-2 m-es antenna és a tápegység. Utána lemászott s a torony tövében nézelődött vagy várta a váltást, esetleg az ebédet. De szerintem mindkettő nagy luxus lett volna. Viszont egy AK-val a nyakában sikeresen védhette meg a dobozt a fémgyűjtő tezsvéreink érdeklődésétől. A doboz feladata viszont az volt hogy a megfelelő jel(ek) vételekor ugyanezen jeleket felerősítse és körkörösen kisugározza. Vagyis egy kezdetleges GSM hálózat korai kivitelezése. Ebben az esetben a bunkofon szerepét a GAZ bódéban lévő vevő játszotta el. Természetesen ez is nagyon leegyszerűsítve, mert nem szabad elfelejteni, hogy pár évvel ezelőtt amikor még nem volt országos lefedésű a GSM rendszer, a szerencsésebb bunkofon tulajdonosok Budapestről elindulva Bécs felé, az M1 autópályán élvezhették a térerőt, de a pályáról letérve, már pár kilométer után süket volt a készülékük. Mindez 1995 körül volt, mi pedig valahol 1970 tájékán járunk. S akkor még a roamingról nem is beszéltek! A rendszer, persze nem LCD kijelzőn, de azt is jelezte, hogy melyik GAZ bódé s vele együtt az állvány is, melyik torony erősítő dobozához van legközelebb. Fantasztikus, nem?? Egy a lényeg: a szükséges jel, az akkori technikai színvonalon megbízhatóan eljutott a relé meghúzó tekercsére.
    Ma megint kipróbáltam a Császári objektum "leárnyékolását". hárman, három készüléken. 20, 30, 70-s szolgáltatóval, s a kapunál beszélgetést kezdeményeztünk egy-egy állomással. Folyamatosan "csevegtünk", ahogy befelé haladtunk. Először a 30-as szolgáltatás szakadt meg, majd a 20-as. Legtovább, az objektum egész területén a 70-es szolgáltató működött. Természetesen ez egy pancser teszt, de minden esetre érdekes. Ha belegondolok, hogy a 70-es szolgáltató valahol az ezredfordulón lépett be a piacra, akkor......érdekes elméleteket lehet gyártani.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz zollye #2714 üzenetére

    Ne csodálkozz, ne kérdezz, természetesen a nagy betük rám vonatkoznak! Mármint nem is kellet volna hozzászólnom.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Elena #2713 üzenetére

    Nem, nem ezekhez volt kialakítva, mert a MAZ-oknak már nem kellett kiépített út. Ugyanis nagyon szerették a terepet.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2718 üzenetére

    Vagy talán nem kellett volna leírnod, hogy: valaminek a valamilye....

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #2723 üzenetére

    Mint a repülést "ugató" tagtársnak, engedélyt kérek pár gondolat közzétételéhez.
    Már lehet, hogy elmondtam, bocsi a Cavintonom, hogy annó a rendszerváltáskor, a Főtaxi nem dobta ki azonnal a Zsiguli taxijait s nem állt át azonnal a "Merdzsókra", bár egész Európában ilyenek volta a taxik, mert "FELELŐS" vezetőik voltak. Addig használták a Zsigákat, amíg gazdaságosan üzemeltethetők voltak s Sz@rtak a a NATO elvárásokra. S még azután sem váltottak rögtön az 5. generációs "Merdzsókra", mert a mai napig nagyon jók a WV Passátok. De a repülés vonatkozásában nekünk azonnal kellet az 5. generációs Grippen, ami szabad fordításban Turult jelent, s mint ilyen mindenki tudja, hogy minden madár repül, csak a Turul gurul..... Vagyis kihagytunk egy (vagy) két lépcsőt, igaz nem is sikerült átugrani, még most is csak mászunk fel rájuk, de viszont ....sok púder kell alkalom adtán. Szerintem két eset van: vagy olyanok vagyunk, mint őseink, akik meghívó levél és vízum nélkül a Don vonalán keresztül próbáltak visszajutni az "őshazába"1942-43 telén, s hittek is ebben a Regében,, vagy egészen egyszerűen az "arany pengők csengése" hitette el ezt velük s a mai napig ezzel a "csengéssel" sok minden dolgot el lehet intézni.
    Egy teljesen másik téma: az igaz, nem a legutolsó generációs, de a célnak több mint megfelelő T-72 harckocsik tezsvéreink által történő szétvágása és értékesítése után, az osztrák hadsereg elfekvő készleteiben található harckocsik beszerzésének lehetőségeit vizsgáljuk. Erre, ha igaz, mindenki gondoljon amit akar.
    Nekem csak egy óvatos megjegyzésem van: miért kell minden esetben tezsvéreimről megemlékezni ilyen és ehhez hasonló esetekben, amikor az állandó háttérbe szorításukról olvasok, hallok, de ha holnap színes fém gyűjtő kft-t alapítok, akkor nekem milyen esélyeim lennének oh valy???

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Végbéla #2722 üzenetére

    FIUGGG!!

    Rejtő után szabadon. Ahhoz, hogy kedvezően, tehát saját zsebre, eladjon valaki egy nem saját gyártmányú "technikát", sajnos, vagy hála Istennek, a mai napig kell a gyártó ország beleegyező nyilatkozata. S ha ilyen nincs, mert általában azok a potenciális "vevő" jelöltek, akik nem kérnének átvételi elismervényt a baksisról, nem is jöhetnek hivatalosan szóba. Így marad az inkurencia raktár, majd a "csókos" megsemmisítés.
    Ha már veszett a fejsze nyele, legalább a fejszét adjuk el haszonnal!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #2755 üzenetére

    Nem szeretnék ehhez a témához, mint "szaktekintély" hozzászólni, mert elég messze van tőlem, csak szeretném felhívni az ebben a kérdésben érdekeltek figyelmét egy málenkij nüanszra!!!
    "Rezi Vár, Ausztria, Szlovákia (régi Csehszlovákia), Magyarország határháromszögben terül el, 40-50 km-re a Balatontól. A legközelebbi vasúti állomás: Balatonszentgyörgy."
    Csak hogy érzékeljétek: a fenti leírás majdnem kis hazánk negyedét magába foglalja, viszont ez a Szpecnaznak csak egy gyakorló terepet jelentett.
    Ezzel csak azt szeretném mindenki számára világossá tenni, hogy ha nagyot "merünk" álmodni, az csak nekünk nagy, másnak talán egy kis "gyakorló" terep.
    Talán ehhez kellene a kabátunkat gombolni!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz leibigabi #2765 üzenetére

    Kedvenc objektumommal kapcsolatban, engedjetek meg egy kis kitérőt.
    A Császári kocsma híradó azt jelentette, hogy az objektum körüli kerítések közötti "senki" földjének tárcsázását a helyi TSZ-től rendelték meg. ( már ez is egy kissé hihetetlen). De ha így volt, akkor a TSZ MTZ traktorát a kapuhoz irányították, majd a magyar traktorost kiszállították, s egy orosz "harcos" ült a helyére s egész nap tárcsázta a senki földjét. Este megtörtént a váltás s a magyar traktoros vissza vezette a Belorusz traktort a TSZ gépműhelyéhez. Viszont még egy-két feles kikérése után, természetesen a kocsmában és az én számlámra, jött a "tuti". Reggel a traktor megjelenésekor beszállt egy orosz "kiskatona" a fülkébe, s megkezdték a senki földje tárcsázását, de a "kiskatona" feladata az volt, hogy a fülkébe bekészített 10 l pálesz üvegeit a megfelelő "kerítés" parancsnokságnál leadja. Ugyanis ha maguk oldották volna meg a tárcsázást, akkor nem lett volna "fagyálló", de így mindenki jól járt.
    Hát ennyit a fegyverbarátságról. És ennyit az orosz "sofőrökről". Vagyis a hír igaz, de nem osztogattak, hanem fosztogattak, mármint Zsigulikat Leningrádban.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2784 üzenetére

    IL-18-asból nem lehet és sohasem lehetett, még háborús körülmények között sem, ejtőernyősöket ugratni. Csak nagy vonalakban: a mellső ajtón ha kiugrottak volna, akkor a légcsavarok szeletelték volna fel a bátrabbakat, a hátsó ajtón kiugrókat meg a vízszintes vezérsík skalpolta volna meg. Utasszállításra tervezett repülőgépek a mai napig alkalmatlanok az ugratásra. Persze van kivétel, pl. L-410 és hasonlók, de itt meg az a kérdés: akkor miért visznek olykor utasokat?
    A nagytestű utasszállító gépek minimális repülési sebessége is sokkal nagyobb, mint amit a "zsinór bohócok" kedvelnek.
    Többek között, mármint a hermetikus törzs kialakítás, stb miatt nincs az utaszsállító gépeken "katapult" ülés sem. Meg hogy lenne "kommunikálható" az a helyzet, hogy a személyzet kiugrott, az utasok meg a helyükön bekötve maradnak?

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2798 üzenetére

    Először is, holnap nem kell hsz-t írnom, szeretném "megragadni" az alkalmat és a holnapi napra érvényesen, még sok boldog névnapot szeretnék kívánni.
    Nem akarom elmaszatolni a dolgot, de én az IL-18-asról írtam. Az IL-14, sajnos már nem sikerült repülni vele, teljesen alkalmas volt az ejtőernyős ugratásra, (lehetne a sort még folytatni, de az már szakmai sovinizmus lenne), mint az L-410. S igaz, nyugdíjas kollégáim is meséltek az ugratásokról, már aki repülte az IL-14-est. Ez azért volt lehetséges, mert az IL-14 -es nem volt hermetikus. Az általad említett 8070 m-es magasság csak mindenki számára, oxigén maszkban volt kivitelezhető, mert mint ismert, 5000 m felett a cselekvő képesség eléggé korlátozott. (természetesen az "átlag" ember számára), kivétel a Himalája sherpái. De ez már egy más történet.
    Sajnos nekem nem sikerült olyan korán a reptereken "lógni", mert ahol én felnőttem, egészen egyszerűen nem volt reptér.
    De lenne egy kérdésem: az egyik járművemben van egy R-313M készülék, amely fejhallgatóval "élvezhető". Milyen megoldást ajánlaná, hogy "hangszórón" keresztül a többi kolléga is élvezze, alkalom adtán, az adást? Magyarul, szeretném kihangosítani.
    Tanácsodat előre is köszönöm.
    Tisztelettel
    B-707

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2807 üzenetére

    Szia Bódog!

    Köszönöm a "jó" tanácsot és a műszaki leírást. Nem is kell a MM-ba elmenni, mert itthon is van egy még nem használt készlet. Beépítem egy lőszeres rakaszba, s már is ......nem modja meg senki, hogy nem eredeti.
    Azért ennyivel nem úszod meg. Van egy BC-348-6 rádióm is. Működik, csak szintén hangszóró gondom van. Tudom, hogy viszonylag nagy ellenállású hangszórót kell rákötni, de milyet?
    Mellesleg a Zuglóban annak idején lezuhant HA-TSA C-47 eredeti rádiója, mert amikor a Malév átvette a repcsit üzemeltetésre, (lekényszerített USAF gép volt), akkor a motorokat és az elektromos berendezéseket lecserélték orosz tipusúakra. Így maradt meg a rádió.
    Segítségedet előre is köszönöm.
    Tisztelettel

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2812 üzenetére

    Ennek a tanácsnak is nagyon örülök s köszönöm. Viszont nem szeretném, ha a régi rádióm esetleg maradandó változást szenvedne, (a "szakértelmem" miatt) ezért a jobb idő beköszöntével élni szeretnék a vendégszereteteddel, s egy priviben egyeztetett időpontban esetleg elvinném hozzád a RÉDIÓT s közösen megszólaltatnánk.
    Előre is köszönöm.
    Tisztelettel
    B-707

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #2860 üzenetére

    Azért ne roskadj magadba, hála a 21. század technikájának, "máshol" sikerült megnéznem. Mit ne mondjak. Szeretném kiszívattyúzni a vizet s megnézni ezeket a részeket "szárazon", mert én a kádba is csak 1 cm vizet eresztek, különben víziszonyom van.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Speciali #2937 üzenetére

    Messze áll tőlem, hogy a nevezett objektumban egykor őrszolgálatot ellátó szakemberrel vitatkozzak olyan dolgokról, amelyekben személyesen nem vettem részt.
    De szeretnék néhány szerény észrevételt tenni:
    -a nevezett objektum tárolóiban soha nem tároltak vegyi anyagokat,
    -ha egy talajmintát bármelyik Egyetem laboratóriumába bevisz valaki, akkor nem "hozzáértő atomfizikusoknak" kellene megnézni, hanem a sorban legutolsó laboráns, természetesen megfelelő eszközök használatával, azonnal eredményt produkál, főleg ha azt is tudta, hogy az adott mintát miért vitte be valaki, vagyis mire kiváncsi!
    -egy mai, vagy tegnapi korszerű repülőgép mellett állva, megint csak természetesen a mérni kívánt sugárzás észleléséhez megfelelő műszerrel, mert univerzális sugárzás mérő nincs, a normál háttérsugárzás többszörösét lehet mérni. Az már egy más kérdés, hogy milyen egységben és fajtában kapom az eredményt.
    -az ilyen tipusú objektumokban számottevően a neutron sugárzás jelentkezhetett, viszont ezt utólag mérni, az objektum kiürítése után, több mint fantázia.
    -ezen objektumokban sosem volt készre szerelt, vagyis felhasználható töltet, minden részét külön-külön tárolták. Ennek illusztrálására egy példát a napi életből: nagyon nehéz egy olyan személygépkocsival cserbenhagyásos közlekedési balesetet okozni, amelynek a karosszériája Sopronban van egy raktárban, pecsét alatt őrizve, a motorját Nyíregyházán őrzik hasonló módon, a kerekei Pécsett vannak, a benzin tankja meg Szegeden. A kormányműve és a fékrendszere pedig valahol az Autókernél. Első hallásra egészen meggyőző, de ismerve a magyar ember találékonyságát, talán mégis lehet.
    -ami a talajszennyeződést illeti, mindig kétkedve fogadtam az adatokat, még a MN objektumaiból is. Szerinten éppeszű katona nem a földre engedi a gázolajat, hanem inkább eladja, a fáradt olaj kérdése már más megvilágítást igényel. A "rendkívüli" talajszennyződésről írt jelentések csak a mentesítő, talajcserét végző cégeknek kedvező, s az utóbbi hónapok HM botrányait elolvasva, szerintem egyenruhásoknak is jutott ebben megfelelő szerep. Az említett objektumban viszont kizártnak tartom, hogy valaki, magyar részről, szemtanúja lett volna a szándékos szennyezésnek. Elképzelhetőnek tartom, hogy valahol kis hazánk egy-egy távoli erdejében megbúvó objektumban, a hidraulika cső repedése miatt kifolyt, erősen szennyező és mérgező AMG-10 folyadék nem minden cseppjét itatták fel itatós papírral, de ez sajnos ugyanígy volt az MN alakulatainál is.
    Nem vitaindítónak szántam az észrevételeimet, részemről ezzel lezártam a témát.
    Köszönöm, hogy elmondhattam.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz Fako83 #2943 üzenetére

    Kedves Fako83!
    Megint nem tudok szó nélkül elmenni az "urban legend" mellett.
    Ha veszed a fáradságot s végig olvasod a fórum eddigi hozzászólásait, akkor a kérdéseid nagyobb részére választ kapsz s nem írod le ezeket a badarságokat. Mivel a bázis nagyon sokszor volt terítéken.
    A magam részéről 9. éve kutatom a bázis történetét, s már az első évben túl voltam a kocsmában megvendégelt "öreg" eléggé maligán szagú meséin.
    Sorjában: nem kettő, hanem három darab vízszintes tároló van a bázis területén, sajnálatos módon egymás mellett, így aki józanul áll szemben ezekkel az építményekkel, akkor három darabot kell, hogy lásson. Talán velem is előfordult, hogy pár feles után többet láttam a kelleténél, de kevesebbet sosem. Megkockáztatom, hogy ezek után Te sosem jártál a bázis területén, mert eléggé félelmetes. Egyik prominens fórum tagunk szerint, s teljesen igaza van, siló csak a Császár-i TSZ udvarán van(volt). Ha pedig az orvosi esetekben gyakran előforduló un. csőlátás miatt csak kettő darab " silót" láttál, akkor is fel kellett volna tűnni, hogy a második, az elsőt sajnos a testvéreink ellopták, falazott ajtó magassága 230 cm, míg a legkisebb, pedig az oroszok arról voltak híresek, hogy őnáluk minden a legnagyobb, Elbrusz indító állvány magassága is több mint 350 cm. Érdekes látvány lehetett, amikor megpróbáltak betolatni. De ezt már régen megénekelték: hogy t.i. "Apu hogy megy be az a nagy elefánt az oroszlán barlangjába?"
    Császár faluban természetesen van néhány kanyar, elég sokszor forgatom ott a kormányt, lévén Kisbér-i illetőségű, de még nem hallottam a kocsmában sem, hogy a falun keresztül kiegyenesítették volna a kanyarokat a "kamionok". Mivel az előre gyártott beton elemekkel az éjszakára lezárt Kisbér-Tatabánya vasútvonalon, a speciális szerelvények a Szák-Szendi megállóhely mellett kialakított rampa mellé álltak s onnan rakták át a vagonokról, daru segítségével, ezeket az elemeket a ZIL-157 vontatta szállító utánfutókra. S innen nyílegyenesen vitték a bázis területére. Persze annak is egyenes volt a látott útvonal, aki aznap nem ivott sokat. Ezek a hatalmas beton elemek a mai napig a három darab GRÁNIT meghatározó elemei, természetesen csak addig, amig a betonvas ára ilyen alacsony.
    Szénbányászat: mint a klasszikus orosz mesében: Leningrádban nem Zsigulikat osztogattak, csak fosztogattak, s nem Leningrádban, hanem Moszkvában. A többi sajnos igaz! A szenet nem a Bokod-i erűműbe vitték, hanem az Oroszlány-i bányából hozták, naponta, mert a Gránitokban szigorú hőmérsékletet kellett tartani, s ehhez nagyon kellett fűteni. Még nyáron is. Sajnos a kazánházak is a testvéreink mérhetetlen "fém" étvágyának estek áldozatul, így ezeket a bázison tett látogatásaid során már nem is láthattad.
    Ha a "dózerolós" öregnek még fizetsz a kocsmában két felest, természetesen az ezeket megelőzőek után, akkor elmondja Neked, hogy ő dózerolt, de ha jól emlékszik, akkor valahol Balinka bányán. Utána már csak a teheneiről hajlandó beszélni.
    Alagutak: sajnos a közelben nincsenek, a legközelebbi, az a Porvacsesznek-i vasutállomás után található, de az elég messze van. A legjobb fémkereső sem ér semmit egy alagút keresésének tárgyában, de ha mégis tudsz egy ilyen gyártmányról, s megszerzed, megigérem, hogy együtt fogjuk megkeresni azt a "fránya" alagútat, a bázison.
    Igen, igazad van, nem vittek el mindent az oroszok. Ott maradt az egész objektum, csak az őrzéssel megbízott szolgálat hathatós segítségével, rövid időn belül sikerült mindent elvinni, az akkori MÉH-be. Nem tudom, mond ez Neked valamit. Amit most látsz, az nem az 1991-es állapot, hanem a magyar vandalizmus eredménye. Igazad van, itt már semmilyen fémkereső sem segít, mert már nincs mit keresni.
    De azért díjazandó az elszántságod, mármint a keresést illetően. Ha tudok segítek, privátban keressél meg.
    P.S. Reptér: a legjobb tudomásom szerint a legközelebbi reptér az a Kecskéd-i, bár én sem tudok mindent, s lehet hogy a föld alól jöttek ki a repcsik, de lehet, hogy azok csak gabonaköröket csináltak a Bokod-i búzaföldön, s amelyek viszont csíkot húztak, azok MALÉV gépek voltak. De lehet, hogy fordítva, teljesen összezavartál.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #2961 üzenetére

    Puskin után szabadon:
    az egyik szemem sír a másik meg nevet, hogy miért?
    Sajnos nem lehettem köztetek, pedig hetekkel előbb összekészítettem a "túlélő" készletet, a papucs és a hálósipka mellé még egy "lapost" is sikerült becsomagolni. De hát Ember tervez, I........végez. Nem jött össze.
    A másik miért nevet? Mert ilyen "alaki" megjelenést még nem láttam, Talán egyedül V.K. barátom az, aki még alapfokon elmenne a főtörzs "szemei" előtt, de a többiek?
    Mivel sosem voltam katona, ezért bátorkodom kijelenteni, hogy a legközelebbi foglalkozás után a "lapost" csak az húzhatja meg, aki legalább alapfokon elsajátítja az elvárt megjelenést. Nem kell tisztelegni, csak "vigyázz!". De derékszögben hajlított könyököt már a rómaiak sem díjazták.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz huppancs89 #3095 üzenetére

    Mivel ezt a bázist olyan alakulat használta, amelyik sosem volt kapcsolatban a magyar közigazgatással, legkevésbé a Földhivatallal, teljesen felesleges ezen apró nüansszal foglalkozni. Maguk között s hivatalos formában is "BAKONY" névvel illették, természetesen ciril betükkel írva. (БАКОНЬ).
    Szerintem, ez lenne a megoldás, kár ezt a csontot tovább rágni.
    P.S. sosem volt a bázisnak külön magyar helyrajzi száma, erdő területként volt jelölve, egy szám alatt.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz huppancs89 #3097 üzenetére

    Mivel a bázisról beszélünk, s ami akkor működött, az arra az időszakra vonatkozik. A bázis felszámolása után bárhova tartozott (tartozik) már részemre teljesen érdektelen, mert csak egy földdarab.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3111 üzenetére

    Írhatnám azt is, hogy WELCOME BACK, de itt ez nagyon snassz lenne, inkább:
    ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3114 üzenetére

    Székláb betükkel is nagyságrendekkel jobb a helyesírásod, mint Pali Bátyánknak

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3126 üzenetére

    Csak egy-két érdekes kiegészítés:
    6NVD24 (НВД 24)
    négyütemű, soros, 6 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 110kW
    fordulatszám: 750f/p

    8NVD 36U (8НВД 36У)
    négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 220 kW
    fordulatszám: 360 f/p

    8NVD 48AU (8НВД 48АУ)
    négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor, turbó feltöltővel,
    teljesítmény: 735 kW
    fordulatszám: 375 f/p

    8NVD A2U (8НВД А2У)
    négyütemő, soros, 8 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 970 kW
    fordulatszám: 375 f/p

    A fenti motorcsalád indítása 30 atm nyomású, sürített levegővel történt, amelyet a motorokra épített, kétfokozatú kompresszor biztosított, működés esetén, a tárolás hengeres tartályban.

    De ez természetesen nem lenne érdekes, ha nem a............
    SKL Magdeburgi motorgyártó cég készítette volna ezeket a motorokat, az akkori DDR-ben.
    Ezek a motorok hajók hajtóműveinek készültek, s készülnek a mai napig. S mint ilyenek, nagyon egyszerű és megbizható szerkezetek, generátorral összeépítve, más célra is felhasználásra kerültek. A katonáknak is pont ilyenekre volt szükségük. Ezzel a kör bezárult.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3127 üzenetére

    A tudás hatalom!!
    Az objektumok áram ellátása "béke időben" külső energia hálózatról történt. A beépített, stacionár, diesel motoros áramfejlesztők munkavégzésére abban az esetben került sor, ha valamilyen esemény a külső (lehet, hogy országos) hálózatban maradandó alakváltozást okozott. Mint a szünetmentes áramforrások, azonnal indultak a dieselek, de a kellő fordulatszám eléréséig a létfontosságú fogyasztók táplálását akkumlátorok biztosították. A szükséges feszültség és frekvencia elérése után, az akkuk áttértek háttér üzemmódra. Mindez már akkor is, automatikusan történt. Az áramfejlesztők teljesítménye az adott objektum un. vészsínes ellátását biztosította, természetesen a feladat függvényében. Abban az esetben, ha egy vagy kettő darab azonos teljesítményű áramfejlesztő volt beépítve, ez a párhuzamos működés minden feladat elvégzését biztosította, ha valamelyik mégsem indult volna el, akkor életbe lépett a létfontosságú fogyasztók kiszolgálása, s ha ezután még maradt volna felesleges "delej", akkor felhasználhatták további fogyasztók táplálására.
    Ha viszont a "sok" kicsi mellett egy sokkal nagyobb teljesítményű áramfejlesztő is beépítésre került, ez minden esetben azt jelentette, hogy az adott objektum olyan feladatot is ellátott, amely biztosítására, időszakonként, sokkal nagyobb teljesítmény szükségeltetett. Húhh. ez legalább olyan magyaros, mint egy disszertáció!!!
    Természetesen, mivel Murphy úr sosem alszik, lehetőség volt bármelyik áramforrás rákapcsolására, bármelyik fogyasztói sínre. De ez már egy másik történet.
    Talán így (is) működhetett egy objektum elektromos rendszere, s mivel tudjuk, hogy orosz ember ok nélkül még vodkát sem iszik, ebben a rendszerben "okot" lehet találni, rendesen.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3131 üzenetére

    Idézem az "Иструкция по эксплуатации" vonatkozó előírásait:
    -indítás után, az alapjárati fordulatszám stabil megléte esetén, a motort addig kell alapjáraton üzemeltetni, amíg a hűtővíz hőmérséklete eléri a 60 C fokot. Ez kb. 2-3 perc.
    -ezután megengedett a fordulatszám üzemi értékre növelése, ezzel elkerülendő a hengerfej/gátrepedés kockázata.
    -a fent leírt eljárást az automata rendszer, (a kiválasztó kapcsoló manuális helyzetében) külső beavatkozás nélkül, biztosítja.
    Az emlitett ténykedési sorozat minden olyan esetben betartandó, amikor az áramfejlesztő egység időszakos ápolás utáni ellenőrzése vagy a 7 (hét) naptári naponkénti esedékes indítási próba miatt történt a motor indítása.
    -a terhelés rákapcsolása (generátor) csak a stabil üzemi paraméterek megléte esetén engedélyezett. Lásd: táblázat.
    Abban az esetben, ha az indító rendszer automata üzemmódban van (normál helyzet), a külső áramforrás bármely paraméterének, az előírt tűréshatárokon túli, megváltozása esetén, az automatikus rendszer azonnal indítja az izzító előmelegítő rendszert, s kb. 2-3 mp múlva a motor indító rendszerét. (külső beavatkozás nélkül).
    Ebben az esetben a motor alapjárati fordulatszámának elérése (olajnyomás megléte) után a rendszer azonnal üzemi fordulatszámra állítja az adagolót s a motor eléri az üzemi fordulatszámot. A generátor fordulatszámának függvényében automatikusan elindul a generátor gerjesztése, s kb 3-5 mp múlva az áramfejlesztő kimenő paramétereinek függvényében, megtörténik a táplált hálózat (objektum) leválasztása a külső táplálásról, s az adott hálózat átvétele.
    Minden ilyen "vész" indítást a formulárba be kell jegyezni, mert az ilyen eset a motor üzemidejét jelentősen megnöveli s a soron következő ápolásnál az ilyen esetre vonatkozó eljárások szerint kell eljárni. Idézet vége.
    Elnézést kérek a nem teljesen magyaros fordításért, de a kijelölt opponensem ( ócskás) nem vette fel velem a kapcsolatot, így bátorkodtam menteni a helyzetet s megírtam a "hozzászólásomat". De azért remélem, hogy megvédtem magam.
    A zajhoz nem tudok érdemben hozzászólni, mert legutóbb, amikor ilyen indításon részt vettem, kb. 1 mp után már csak kézjelekkel tudtam kommunikálni, s teljesen midegy volt számomra, hogy hány decibel a zajnyomás.S még hosszú órák múlva is csak vizuálisan tudtam követni a vodkás poharak számát (természetesen nem a "munkahelyen"), hanem a hangulat karbantartó egységben. Viszont az élmény ..............megismételhetetlen!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz buldog-bódog #3135 üzenetére

    Szándékosan hagytam ki, hogy az "előírás" kb. 50x-es terjedelmű, ahol részletesen leírnak minden egyes kapcsoló helyzetét.
    Mivel csak az áramfejlesztők voltak azonosak, minden objektumban a feladat függvényében, sokféle megoldás volt Egyik ilyen az általad említett "villanybojler".
    A 16205 és 13355 sz. egységek esetében az áramfejlesztők motorjainak hűtővíz hőmérsékletét az objektumok fűtőrendszere tartotta optimális értéken, ami mindkét helyen gőzfűtést jelentett. Lásd: kazánház.
    A lényeg a megbízhatóság volt, vagyis ha kellett, "be kellett indulni" a motornak, ha nem akkor hadbíróság. Ezért választották a DDR terméket. Mert a Jaroszláv-i diesel motor -40 fokban is azonnal indult, de valamiért +20 fok felett már nem mindig. Innen eredezhető az a mondás, hogy........"Jaroszláv-i motor f......a motor, Jaroszláv-i motor nem fagy meg!!!!!!! De lehet, hogy keverem!!!!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3139 üzenetére

    Ha vicces kedvem lenne, akkor azt mondanám, hogy "fünf koma nájn" s helyet cserélhetsz a polgármester Úrral. De komolyra fordítva: ezek a berendezések nemcsak materiális értéket képviseltek, hanem adott esetben stratégiai jelentőséggel bírtak. Pl. a 16205 egységnél, ha nem idult volna be a "motor" a külső táphálózat maradandó alakváltozása után, akkor durva nehezen lehetett volna a tároló alsó szintjére kitolt "konténer" felemelését megvalósítani a kiadó szintre az elektromos daruval. Mivel a polgármester Úr nem tudhatta mi a különbség "zajilag" az alapjárati és a max. fordulatszám között (mindkettő fülsiketítő), így PR szempontból nagyon jól mutatott, hogy megmutatták a frankót neki, de ez csak az előírt próbaindítás lehetett. Így kell összekapcsolni a kellemest a hasznossal. Már pedig feltételezem, hogy a bázis parancsnoka nem kártyán nyerte el a beosztását, s mint ilyen szakember tisztában volt vele, hogy Murphy elvtársat nem illik ok nélkül bizergálni, így biztosan "okkal" tette, amit tett. Vagyis elvégezte az előírások szerinti ellenőrzést, s még közönsége is volt. Azt csak feltételezem, hogy a polgármester Úr az "előadás" után, biztosan megvendégelte az érintetteket, legalább egy lila hagymás zsíros kenyérrel és előtte egy "kerítés szaggatóval", utána meg egy pohár jófajta "veszprémi" kadarkával. Ha nem így történt volna, akkor ezután "fűcsomóként" fogok bejelentkezni a fórumon. Izgatottan várom a polgármester Úr válaszát.
    P.S. az még belefér, hogy a lila hagyma helyett esetleg más volt!!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3147 üzenetére

    Csak egy apró kiegészítés:
    A volt Szovjetunió akkori területén KIVÜL állomásozó minden CA alakulatnak csak hadrendi száma volt. A SzU határain belül volt külön hadrendi szám és postafiók szám. Ez a helyi posta kézbesítéssel magyarázható, mert a pl. az Irkutszk-i főposta számára érkező "katonai" levelek kézbesítő helye esetleg 100-200km-el "tovább" volt. De a gaz ellenség azt hitte a postafiók szám alapján, hogy az adott alakulat Irkutszk-ban diszlokált.
    A SzU területén kivül diszlokált alakulatok minden "levele", amelyeken csak a в/ч száma szerepelt, a központi Moszkva-i fiókba került, ahonnan a katonai cenzor által engedélyezett levelek a VSZ tagállamoknak megfelelő "fakkba" kerültek, s innen már a Szovjet Posta megkerülésével, közvetlenül továbbították azokat az adott alakulathoz. Így a gaz ellen nem tudhatta, hogy ezek az alakulatok hol települtek.
    Amikor a gaz ellen átlátott a "szitán", már nem volt érdemes megváltoztatni a működő rendszert, s minden maradt a régiben, egészen a kivonulásig.
    Ezért a mai napig sok kutató vagy п/п, vagy в/ч számot említ, (vagy együtt) (külföldön) ami kis hazánk vonatkozásában is, nem igaz. Mert a п/п az tábori postát jelent a magyar terminológia szerint, s mint ilyennek a kézbesítési helye állandóan változott "volna" a hadművelet(ek) során s erről csak a "postamester"-nek lett volna tudomása.
    Bennünket csak a hadrendi szám érdekelhet, mert a hadrendi számmal megegyező tábori posta számra nem hiszem, hogy valaki is hivatalosan "levelet" küldött volna Iván Ivanovics közlegénynek. De ha ilyen mégis megtörtént, akkor a levél először Moszkvába került, s ha mindenben megfelelt az "előírásoknak", akkor a fent vázolt úton, visszakerült a címzetthez, ami lehet, hogy pár kilométerre volt csak a feladótól (természetesen ilyen esetről még senki sem hallott). Ok nélkül semmi sem történt. S nem is történhetett!

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3149 üzenetére

    Kb. egy órán keresztül írtam egy "kimerítő" választ, de az internet ördöge nem oda küldte, ahova szántam. Ma már nincs energiám ismételten leírni a "leírtakat", talán a jövőben fogok válaszolni.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3176 üzenetére

    Köszönöm, hogy segítesz. Remélem nem fogok úgy eltávozni az örök "silók" földjére, hogy ne tudjam meg, hol van a 12. 13. 14. 15. ( Gránit)
    Csak egy apró pontosítás:
    Császár-------13,14,15
    Tab-------------7,8,9
    Lacháza-------10,11
    Debrecen-----?
    Tököl------------?
    Sármellék------?
    Bajtemetés-----?,?,?
    Eddig az annyi mint 14.
    Szeretném csendben megjegyezni, hogy a máshol említett "Gránitok" csak hasonlóak a fennt felsoroltakhoz (lsd. Mátyásföld, Hajag, stb) mivel a beton "tübingek" mérete más, csak egy kivülállónak ugyanaz. Igaz, amíg "bele nem harapsz" addig olyannak tünnek.
    A Bajtemetési "Gránitok" is kilógnak a sorból, mert a "padozatuk" ugyancsak durva, nagy hézakokkal lefektetett beton lapokból áll, csak extrém súly hordozására alkalmasak, de közelről sem felelnek meg a "tározó" kritériumának. Igaz teljesen megegyező "ajtók" voltak mindkét végüknél, nagy a valószínűsége, hogy valamilyen "extra" védettségű járművek "garázsaként" szolgáltak. Ezt az állításomat azzal is szeretném alátámasztani, hogy minden "Tározó" tartalmának mozgatására vagy egy "rampa" vagy egy beton "placc" kellett. Ezek közül egyik sincs meg Bajtemetésen. ( s még daru pálya sincs a "plafonon", de ez csak apróság) Ha ezt a kis "nüanszt" figyelembe vesszük, akkor viszont 4 db. Gránitot kell keresnünk. Bízom benne, hogy meg is vannak. Csak hallkan, (Pali bá után szabadon, inkább két "l", mint egy) mennyi ideig keresték a szakemberek a "Békési" BARSZ állomást, pedig nem is volt a föld alatt.
    Csak mellékesen: senki ne keresse ezeket az építményeket a neten "Gránit" beírással, mert ebben az esetben csak a volt csehszlovák oldalak jelennek meg. Ugyanis ők nevezték így el ezeket az építményeket. Orosz ember ezekre az építményekre SOHASEM használta a Gránit jelzőt. Egészen más elnevezésük volt.
    A tiszteletteljes kérésem továbbra is az, ha valakinek van a birtokában a kérdőjeles "Gránitokról" készült fotó, természetesen még abból az időből, amikor még megvoltak az ajtók, mert a szám a bal felső sarokban volt festve, ne gondolkozzon sokat, ossza meg velünk.
    Előre is köszönöm.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz vago82 #3175 üzenetére

    Számomra nagyon érdekes terület. Nem itt "fektetik el" talán brazil honfitársaink az Inárcs-i objektumhoz valamikor vezető vonal privatizált "sineit"?????

  • boeing707

    csendes tag

    Bocsi! megkövetem Pali bá-t, azt szerettem volna írni, hogy "hézagokkal".

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3187 üzenetére

    De a "kan" és az "emse" nyuszik között azért van egy kis különbség.

  • boeing707

    csendes tag

    HADSZ!
    a megelőző hozzászólásban említett ciril betűs idézet is azt mutatja, hogy a пп és a в/ч szám, "külhonban" megegyezik.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz hadsz #3217 üzenetére

    Utoljára szólok hozzá a пп és в/ч "kérdéshez", két számjegyű hadrendi számot még Vlagyimir Iljics sem rendszeresített, pedig azóta az egységek száma többszörösére nőtt. Talán el kellene gondolkodni azon az egyszerű tényen, hogy a "szegényes" magyar nyelv, hogyan "ferdíti le" a hadrendi szám, rejtő szám és a posta fiók szám fogalmát, egyenes fordításban. Ezt a feladatot a mi esetünkben, s itt az orosz nyelvterületet értem, talán a következő, oroszul ismét "tudó", generáció fogja megoldani. Mivel ebben a kérdésben nem tudtunk közös nevezőre jutni, a magam részéről megvárom a 2032-es évi hozzászólásokat ebben a témában. S utána döntök hogy hozzá szólok-e, vagy megvárom még a 2052-es évi hozzászólásokat is.

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3220 üzenetére

    Miután megírtam a legutolsó hozzászólásomat, ebben a témában,sajnos nem tudok reflektálni (hű de magyarosch) Ócskás barátom "levelére". Csak annyit tudok hozzátenni, hogy az "orosz embernek" igaza van, nem is kell "leferdíteni". Ezzel részemről lezártnak tekintem a "témát".

  • boeing707

    csendes tag

    válasz huppancs89 #3355 üzenetére

    Heureka!!! (után szabadon) Végre megtaláltam az igazi énemet!!!
    A Bakony ojjektumban található "kör alakú képződmények" sajnos nem olyanok, amelyeket már több éve keresek.
    Amelyek továbbra is nagyon érdekelnének: kb 3-4 m átmérőjű kör alakú, a föld felszíntől csak 1-2 cm-re kiemelkedő beton "képződmények", (alatta kb 3-4 m mély alapozással) amelyeknek felületén, sugár irányban, olyan acél lapok találhatók, mint a в/ч 16205 K1 és K2 tárolóiban, az oldalsó "raktárak" padlójában. Ezek a "lapok" szolgáltak a konténerek lehorgonyzásához rendszeresített, álítható, csavaros, rögzítő orsók bekötési pontjaiként. (huhhh, remélem érthető).
    Természetesen, ezeket a "köröket" könnyen lehetett rejteni, elég pár centis föld réteg, s már csak akkor észlelhetőek, ha valaki 100 év után felszántani "akarja" a területet. Pl. : a 13355 bázis helikopter leszállóját pár centis földtakaróvak fedték be, természetesen alatta több 10 centi vastag beton felülettel, de a természet már megtette a magáét, s csak a pontos helyismeret valamint egy "gyalásó" segítségével sikerült azonosítani.
    Továbbra is várok minden (nem gabona) körös információt!!!!

Új hozzászólás Aktív témák