Új hozzászólás Aktív témák
-
Hobbbyt
őstag
Ha már rendes EV-kről van szó, gondoltam érdekel egy ember releváns véleménye is, mert nekem nem lehetőség kérdése az EV, hanem döntés kérdése (egyelőre nincs olyan EV amire lecserélném a kombi E-t, pedig nagyon cserélnék már).
Mindent illik a saját maga helyén kezelni, az EV autózás elsősorban most még nem azoknak szól akik panelből lógatnák ki a zsinórt, hisz nem az az átlagos, hogy panellakó vesz 15-20 millióért autót. Előbb utóbb mindig kiderül, hogy a legtöbb EV utalónak nincs anyagi lehetősége beszállni az EV piacra, így zsigerből elkezdik utálni mert irigyek.. Ilyenkor rendszerint előkerülnek az EV-k szélsőséges szarjai amikbe tényleg bele lehet kötni, de ez nagyon suta, mert az EV-sek nagyja i3-al, Leaffel, e-Uppal, ID3-al és hasonló valóban racionális autóval jár és arra, és úgy használják őket, ahogyan kell.Az autózás nagy pocséklása az, hogy a legjobb belsőégésű motorok is csupán ~40%-os hatásfokkal üzemelnek, és akkor még nem néztük a hajtási veszteségeket, belső ellenállásokat, a fékezés által elfűtött energiát stb-stb.. mindennel együtt kb. 20%-körül van, egy EV hatásfoka a töltési vesztéseggel együtt is simán 80% fölötti. Nem fűti fölöslegesen a környezetet, helyben nem szennyez -méretgazdaságossági elvek alapján egy nagy erőmű amúgy is sokkal jobb hatásfokkal üzemel mint sok kicsi-, van lehetőseged megújuló energiával tölteni, az életciklusa alatt nagyságrendileg kevesebb szemetet termel, élete végén ugyan úgy újrahasznosítható mint bármelyik régebbi autó.
Nem mellesleg, európának nincs annyi olaja, hogy önellátó lehessen, így ki vagyunk szolgáltatva az olajjal rendelkezőknek és bizony mindenki tudja, hogy ez mivel jár és mekkora gond. Áramot tudunk helyben is termelni.
Sok szűk látókörű ember azt hiszi, hogy ez az eröltetett EV átállas csak azért van, hogy zöldebbek legyünk, hát nem. Elsősorban az olajfüggőseget akarják csökkenteni, hogy ne az európai ember fizesse az oroszok háborúját és egy újabb szigetet Dubajban.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
bambano
titán
Amikor elindult a villanyautózás, egy rakás kedvezményt borítottak rá, hogy az emberek elkezdjék venni. Ingyen töltés, ártámogatás, zöld rendszám + ingyen parkolás + buszsáv, stb.
ezeket a kedvezményeket folyamatosan vonják vissza. jelenleg ott tartunk, hogy az én ismereteim szerint ha csak az üzemanyagot nézem, már nem éri meg az ev. ha a vételárat is, akkor meg talán soha sem érte meg. És a matek folyamatosan romlik az ev kárára, javul az ice javára.A töltőknél meg az lesz a célállomás, ami van. Ha felmentem az autópályára, nem fogok egy Debrecen-Pest útvonalon kétszer lejönni pluszban a töltés miatt, plusz negyedórákat autózni, hogy 50 percet dekkoljak egy töltőnél, ha éppen üres, és órákat, ha nem.
Az m3-ason a görbeházi pihenőben a Mol kúton 319 Ft/KWh a DC töltés. 8 literrel és 650 forintos prémium benzin árral számolva 16.3 KWh/100 kilométer fogyasztásnál van egyenlőség, ezt pedig elég sok ev benyalja, főleg, ha éppen nem kellemes tavaszi idő van. Ha az autód nem fogyaszt ennyit, pl. nem prémium gázolajjal jársz, akkor akár 11 KWh/100km-nél is lehet az egyenlőség, annál pedig gyakorlatilag minden ev többet fogyaszt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Tasunkó
senior tag
Az EV nem drága, faék egyszerű az egész, olcsóbb lenne mint a benzinhajtás. Ennek kiküszöbölésére olyan technológiával, anyagokkal, megoldásokkal és bóvlival tömik, ami mesterséges hajtja fel az árát. A kivonuló benzinautót, drágábbra akarják cserélni, ez társadalmi változásokat okoz, pláne az egyébként is árérzékeny régiókban. Ha privilegizált áron fog menni, az átlag számára hozzáférhetetlen lesz, azokkal a következményekkel is számolni kell, hogy megüti a plebejusok egyébként érzéketlen ingerküszöbét is.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
joghurt
addikt
A villanyautós topicban ezek már nyilván ezerszer ki vannak tárgyalva; felesleges itt ismétlésekbe folyni.
Mondjuk a saját napelemről töltött EV-vel már esélyed sincs versenybe szállni. De még a lakossági 37 Ft/kWh-val sem. És mivel nem üres akkuval indulsz neki az autópályának, és nem is kell csurig lennie, amikor megérkezel, az összes fogyasztásnak csak töredékét kell uzsora árban kifizetni.
A tej élet, erő, egészség.
-
Rowon
veterán
Majd ha tömegesen elterjednek a napelemek, arra is kivetnek valami adót, ha mást nem rendszerterhelési díjat, kivéve, ha szigetüzemű. Annál meg 10 évente lehet új invertert venni. A hülyének is megéri.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Dr. Akula
félisten
"50 km - t írtál"
Naponta. De nem kell utána mindig megtankolni, egész estén át.
"Ordas marhaságokat állítasz magabiztosan, tudnám mire fel..."
Te nyomod a baromságot, és még az arcod is nagy hozzá, csak tudnám mire fel...
"AkKsit cserélni mikor kell? Gondolom szerinted állandóan..."
Számodra lehet hogy meglepő, de nem örökélet + 1 nap az élettartama.
"Húha, komoly érv."
2x annyiba kerül vagy nem, ez neked nem komoly érv? Anyuci fizeti? Úgy könnyű... És akkor már értem miért nincs semmi közöd a valósághoz.
"Tájékozódsz a töltési lehetőségekről. Ha már Tesla, akkor mindjárt ott van a képernyőn."
Ühüm, attól kevésbé merül és hamarabb feltölt?
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Dr. Akula #109 üzenetére
"De nem kell utána mindig megtankolni, egész estén át."
Ez nem úgy megy ám, hogy közben fogod a kábel végét...
"Te nyomod a baromságot, és még az arcod is nagy hozzá, csak tudnám mire fel..."
Ami hülyeséget eddig összehordtál, látszik, hogy fogalmad sincs az elektromos autókról.
"2x annyiba kerül vagy nem"
Amit idéztél, az a kétszeres ár, csak az árakról sincs semmi fogalmad.
"Ühüm, attól kevésbé merül és hamarabb feltölt?"
Betervez neked mindent, de ebből az is látszik, hogy Teslát is csak képen láttál.
-
bambano
titán
szerintem is felesleges, mivel biztosan nem tárgyaltatok ki olyan dolgokat, amik *MAJD* következnek.
például amikor az ev-be töltött áramra nem nulla jövedéki adó kerül rá...
egyetértek, a saját napelemről töltött ev-vel esély sincs versenybe szállni az ice ellen. az autó töltésére alkalmas napelemes rendszer az ev nagyságrendileg 8-15 milliós vételár-hátrányát még megtolja vagy 20-szal, ettől lesz tuttira versenyképes az ev.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
Turbó, részecskeszűrő, közvetlen befecskendezés, duplakuplungos automata... a legtöbb új autóban ott figyelnek ezek. A benzinesekben is. Az elektromosban nincs semmi ezekből, és ami nincs az nem is fog elromolni. Vess össze egy 16 kWh fogyasztást 6 literes benzines/dízel fogyasztással de utóbbi esetében számolj hozzá negyedmillió kilométerre 1milló forint szervizköltséget is. Az otthoni töltést hogyan adóztatják meg? Ez kivitelezhetetlen. Van elektromos autód ezért drágábban kapod az áramot vagy mi? Az EU azonnal megrépázná Magyarországot. Vagy mindenkinek drágábban adod az áramot mert egyre többen töltögetnek otthon és az jelentős jövedéki adó kiesés az államnak? Abból meg kb. másnap polgárháború lenne teljesen jogosan. Fenntartási költségekre: Nézzünk egy egyszerű életszerű példát. Egy 15 éves 300ezret futott dízelben elköszön a kettőstömegű. Teljesen mindegy milyen autóról van szó nem fogod megúszni 350k alatt a cseréjét. Részecskeszűrő ugyanez a történet. Még az utángyártott alkatrész esetén az is minimum 200k. Turbó? Befecskendezők? Automataváltó? Ezek sima kopó alkatrészek amelyekre idővel majd biztosan költened kell, nem keveset. Egy kétmilliós használt autó esetében úgy röpködnek a százezrek, hogy csak kapkodja a fejét az ember. Már azon mekkorát spórol a gazdi, hogy az elektromost nem kell 10 ezrenként olajcserére vinni mint a dízelt. Van aki évente 2x ledobatja az olajat az autójából és az az évi 20-25e kilométer még nem is számít extrém magas futásnak. Van egy csomó fix költség ami egy elektromosnál egyszerűen nincs. Tankolás: Felénk csak mobiliti van, itt 135 Ft/kWh áron tölthetsz. Ha kizárólag nyilvános töltőn töltögetnék 16 kWh fogyasztással töltési veszteséggel is számolva durván 2200 forintból mennék 100 kilométert. Az ~3,8 literes benzin fogyasztásnak felel meg. A benzinesemet hagyjuk az munkásautó, bele van kalkulálva a benzinköltség így kvázi ingyen gurul. A dízelem ami egy kifejezetten gazdaságos típus tatásan hajtva 4,4 litert eszik. Az a jelenlegi gázolajárral számolva 2574 Ft (de hétfőn dobnak rá még 21 forintot literenként szóval máris borul a matek). Az elektromos nyilvános töltőn etetve is olcsóbb "tankolni" miközben csendes, nem kell váltogatni, azonnal fűt, dinamikus, ha taposod sem száll el a fogyasztás az egekbe. Ezzel szemben amikor én reggelente kislattyogok és fagypont alatt beröffentem a kis három hengeres tdi-t minden alkalommal elmorzsolok egy könnycseppet a szemem sarkában, és nem a gyönyörtől. Nekem még jó ideig nem lesz elektromos autóm. 2 millió forintnál húztam meg a határt. Ha annyiért kapok majd olyan használt elektromost kisautót (ez fontos! Hajam tépem a feleslegesen nagy nehéz suvoktól) amiben elfér négy felnőtt ami télen is stabilan tud minimum 200 kilométert (több nem kell) és nem úgy néz ki mint egy mobil budi akkor majd átülök. Addig marad a dízel. Nem dugom földbe a fejem ha valami jó (a maga módján persze) az én el tudom ismerni. Családi házban élek itthon tudnám töltögetni magamnak. Napelem nincs a házon de még teli áras nem rezsicsökkentett 70 forintos árammal is rohadt jól jönne ki a matek még annak ellenére is, hogy az én esetemben egy alapból magasabb fogyasztással kellene számolni mert nem városi felhasználás lenne ahol hébe-hóba visszatöltögethet valamennyit hanem 80%-ban lakott területen kívüli fix tempós ingázás.
mod: Az elektromos autózás sem azért érdekes számomra mert de jól mutat a zöld rendszám. Nem izgat az ingyen parkolás és környezetvédelmi aktivista sem vagyok. Hidegen hagy a "jóemberkedés". Épp ellenkezőleg. Egy önző anyagias g*ci vagyok és nagyon tetszik, hogy olcsón gurul. Ennyi. Ha számomra megfizethetővé válik azonnal átülök. Addig még reszelem kicsit a dízelt és olvasztom vele tovább a jéghegyeket. ¯\_(ツ)_/¯
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Hobbbyt
őstag
Neked fogalmad sincs az világról.
Egy átlagos családi ház tetején levő, 6kw-os napelemmel aminek a telepítési költsége ~4m forint, simán megtermelhető egy ID3 + a ház éves fogyasztása. A mostani üzemanyag árakkal számolva ez 5 év alatt megtermeli az árát, miközben a modern napelemek 10-12 éves korukra degradálódnak 80% alá, amit még utána sem kell feltétenül cserélni.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
Alusky
aktív tag
válasz instantwater #79 üzenetére
Remélem nem is lesz. Teljesen mindegy melyiket fixálnák, egy csomó embernek nem lesz jó, nekem se. Az állítgatás eddig a legkevésbé rossz, nem hülyeségből találták ki.
Ez is csak újabb ökörség amin csámcsognak a villanyautós és 0 balesetes 2035 évekkel együtt amit minden kétévente módosítanak ahogy közeledik, mert látják nem fog sikerülni, már eleve a zero belsőégésű el lett törölve, majd 2030-ban ez már euro7 lesz karbonsemlegességet sem figyelembe véve és még hol lesz 2035.... A használtautó piachoz sose mernek hozzányúlni, érzéstelenítés nélküli önnönmaguk kiherélése lenne, bár az biztos a maguk betevőjét meg fogják adóztatni belőle, mindig csak annyit amit még épp ki tud köhögni a nép.
[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
joghurt
addikt
De, kitárgyalásra kerülnek a napelemes és a villanyautós topicban is. Muszáj felkészülni minden eshetőségre egy országban, ahol a bedobott törvényjavaslatot éjfélre már meg is szavazzák. Nesze neked megtérülés-számítás.
(Benzinesként/dízelesként is nyilván előre betervezted a most januári adóemelést.)A jövedéki adós felvetésedre: Majd az adómentes házi pálinka mintájára a saját termésű háztáji napáramot is ingyé töltöm a kocsimba. Mivel sem az inverteren, sem a töltőn nincsen villanyóra.
Műszakilag pedig kíváncsi leszek rá, hogyan fogja tudni az áramszolgáltató megkülönböztetni a dugaljból fúrógépbe ment elektronokat az ugyanazon dugaljból autótöltőbe menő elektronoktól. Vagy a gyári tartozék konnektoros töltőket illegálisnak fogják minősíteni, és időnként a villanyautósokra törik az ajtót, hogy tetten érjék őket ezek használatán?A tej élet, erő, egészség.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #100 üzenetére
Senkit nem érdekel a te specifikus eseted. Ne vegyél EVt, nem neked való, nincs probléma. Az enyaq meg kijon vegyesben 20 alatt, nézz utána szépen, ha már saját tapasztalatod nincs.
Es a 6.4<7.4 tudtommal.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
Elvileg, ja. Csak közben meg olvasni, hogy VW Golf e motorcsere 4 millió, Nissan leaf aksi csere 3,8 millió, Renault akármi inberter meg valami 1,5 millió, de amúgy nincs is alkatrész, stb, stb
A polgárháborúa víziód meg egy vicc. Még az is, hogy amikor illegális a sütőolaj betöltése a dizelbe, akkor majd ingyen autózól. Majd fizetsz átalányt, vagy km után vagy akárhogy, de, hogy fizetni fogsz, mint a katonatiszt, abban biztos lehetsz
A töltők kielégítse is egyre drágább lesz, mert a jó és olcsó helyek elfogynak. A lassan töltő autók meg már most is többet fizetnek,.ami még fokozottabban igaz lesz a nagyteljesítményű hálózat elterjedésével.
Legtöbb embernek már ma sem adja ki a matek, és ez sokkal sokkal durvább lesz. 15 kw áramra dobj rá kb 7-8 liternyi jövedéki adót és kiderül, hogy visszasírod majd a 650-es gázolajat. -
Rowon
veterán
Én ezt nem értem. Miért a fogyasztással érvelnek az EV pártoló fogyasztók? Hát az autó vételárával már előre kifizetted a fogyasztáskülönbséget is. Aztán ott vagy, hogy furikázz egy 10-15 milliós autóval, amit ha ne adjisten összetörsz, akkor milliók mennek a levesbe. Én ezt óriási kockázatnak érzem, de hát gazdagéknál máshogy megy a költségvetés.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Dr. Akula
félisten
"Ez nem úgy megy ám, hogy közben fogod a kábel végét..."
És? Tudod közben használni?
"Ami hülyeséget eddig összehordtál, látszik, hogy fogalmad sincs az elektromos autókról."
Ez pont rád igaz.
"Amit idéztél, az a kétszeres ár, csak az árakról sincs semmi fogalmad."
Láthatóan neked nincs, fogalmad nincs mi az a rezsicsökkentett ár meg az afeletti. Nem véletlenül nem ajánlják lakásfűtésben se a tisztán elektromosat.
"Betervez neked mindent, de ebből az is látszik, hogy Teslát is csak képen láttál."
A tervezéstől 10x akkora lesz a hatótávja? A kérdést se érted...
-
bambano
titán
A legutóbbi próbálkozáskor az volt a szabály, hogy ami elektron áthalad az ev töltőcsatlakozóján, arra ráteszik a jövedéki adót.
Ezt egyébként semmibe sem telne megvalósítani, kis programozás, megoldani, hogy az autó le is jelentse, oszt jónapot. Az autó egyébként méri, hogy mekkora töltést vett fel, csak eddig nem jelentette sehova.Több helyről is lehet már olvasni, hogy az országoknak problémát okoz a benzin/gázolaj jövedéki adó kiesése, ezért azt pótolni fogják.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shadowbull
addikt
-
Hobbbyt
őstag
Nem teljesen értem, hogy ez most hogyan jön ide. Én évente 0 forintot költök fodrászra, mert nincs hajam.
Évi 200e üzemanyag költség az tavalyi átlag áron 323 liter üzemanyag. Egy kisfogyasztású (6l) autóval ez 5300 km, egy 50-es robogóval 15e km.
Ha valóban csak évi ~5e km-t mész az autóval, akkor van egy rossz hírem.. Neked nem éri meg autót fenntartani, mert az értékvesztés, éves biztosítás, éves karbantartás és egyéb költségekkel olyan magas km árad jön ki, hogy szinte biztos, hogy jobban járnál azzal ha végig taxiznál.
Az állampapírok hozama pedig erősen kontraproduktív, ugyanis az inkább való értékmegőrzésre, mint reál hozamok elérésére. A mostani PMÁP 19%-os hozamhoz kellett egy 14,5%-os 2022-es és 17,6%-os 2023-as éves infláció.. Ezt a buktát csak akkor tudod némiképp kompenzálni ha a kapott hozamot megtartod. Ha elköltöd, akkor igazából errodálod a tőkét, szóval pont nem vagy előrébb..10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #129 üzenetére
Mondtam már, ne vegyél EVt. Mondjuk a véleményed is pont annyit ér így 0 tapasztalattal amennyit...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Hobbbyt
őstag
válasz Shadowbull #124 üzenetére
Ez igaz is meg nem is, nagyon komoly összegek mennek ezen fémek kiváltására, és már a forgalomban vannak az új generációs akkuk, amikben ma már minimális a kobalt és egyéb ritkaföldfémek. (amik amúgy visszanyerhetőek az újrahasznosítás során)
Lítiumban pedig magyarország is viszonylag gazdag, köszönhetően annak, hogy a pannon-medence geotermikus gradiense a világátlag közel másfélszerese (magyarul nálunk sokkal vékonyabb a földkéreg, amitt van nagyon sok termálvizünk) és a termálvízben nagyon magas az oldott lítium, ami kinyerhető.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
stellaz
addikt
Taxival kb milliókat költenék ugyanerre.
Ha pedig csak ev-t lehet kapni, akkor nem fog vigasztalni, hogy valakinek kiadja a matek.
A jövedéki adót meg a napelemen is be fogják vasalni. Fentebbi is írta valaki, szoftveresen kötelező lesz megoldani, kb mint az okos villanyóra, azt szevasz.[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
válasz Shadowbull #125 üzenetére
Kiforrott elektromos meghajtása van a CNC-nek is ezer éve, hűtéssel, vezérléssel. A mechanikus esztergákból ki lehet pakolni 1 tonna vasat, kopó alkatrészeket, ahogy az autóból is, plusz az elektromos-benzines elektromos alkatrészek, érzékelők, szabályzók egy részét, ami nagy igénybevétel,hőfok, nyomás-ra lett tervezve, emiatt aranyáron adják. Az elektronikaipar biznisze, hogy a saját szektorukból, aminek a nyersanyagait kontrollálják, akarják feltölteni hozzáadott értékkel. Erről szól az egész önvezetéshez közelítés, amit már árulnak, de közben semmi lényeges előrelépés nem történt, és nem is várható. Az akku meg egy szivar, amit már az inkák is sodortak, csak nikotint tárolt nem energiát. Alu öntvény konstrukció, meg szénacél azért kell, hogy többet nyerjenek egy darabon, és ne legyen javítható, így az egyéb rácsatlakozó szektorok nyereségei, már a gyártáshoz lecsapódjanak, az eladás pillanatában.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Ezekiell
veterán
Ha pedig csak ev-t lehet kapni, akkor nem fog vigasztalni, hogy valakinek kiadja a matek.
A következő 25 évben nem lesz ilyen problémád. Ha 2035ben be is tiltják az ICE autókat (amit nem fognak, max annyi lesz hogy karbonsemleges üzemanyaggal mehetnek), akkor is vehetsz használtat még jóóó sokáig.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
nevemfel
senior tag
válasz Shadowbull #100 üzenetére
Ez valami friss RAV4? Netán hibrid?
Rally against apathy draws small crowd
-
Shadowbull
addikt
"Kiforrott elektromos meghajtása van a CNC-nek is ezer éve"
Jaj kérlek. Tényleg, hagyjuk már a hülyeségeket.
"Az akku meg egy szivar"
Ja, csak egy normál autóba való 60-80KWh akkupakk sokkal többe kerül önmagában, mint egy normál belsőégésű hajtáslánc tokkal vonóval.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #136 üzenetére
Leszámítva, hogy semmi valós tapasztalatod nincs a témában. De egyszerűbben, a te szinteden frogalmazva: ostobaság.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz nevemfel #135 üzenetére
Pályán ennyit fogyaszt. Valahogy a városi dugóban araszolós fogyasztásról meg hallgat csávókám, vajon miért
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #142 üzenetére
Onkológus vagy? Mert azt tudjuk, hogy nem EV szakértő.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
nevemfel
senior tag
válasz Shadowbull #141 üzenetére
Köszi. (Épp egy 2004-es RAV4 megvételén gondolkodom, ezért kérdeztem)
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
senior tag
"jobban járnál azzal ha végig taxiznál"
Taxizni a fővárosban és nagyobb városokban tudsz, máshol nem opció. Mivel én is keveset autózom, minden autóvásárlás előtt végig szoktam számolni, hogy nem jönnék-e ki jobban autóbérléssel. Nekem eddig sohasem jött ki, hogy igen, még nominálisan sem, a járulékos kényelmetlenséget meg bizonytalanságot számolva meg pláne nem.Ez persze nem jelenti azt, hogy másnak (más élethelyzetben) sem, de ha annyira megérné, akkor a jelenleginél csak többen választanák, nem? (Feltéve, hogy a többség racionális alapon autózik, nem érzelmi alapon.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Előkerült az adózás: USÁ-ban az az elektromos autókra évi 100-160 dollár közti adót vetnek ki. De pont a minap olvastam egy LA Times cikket, ahol azt elemezgették, hogy a kaliforniai ~100 dollár körüli adó messze nem fedezi a csökkenő üzemanyag eladás miatti adókiesést, ami hamarosan meg fog látszani az utak állapotán. [Azaz úgy fognak kinézni, mint a magyarok. Ezt nem írták, mert nem ismerik a magyar viszonyokat, de ha ismernék, akkor biztos írták volna. ]
Valamelyik brit bulvárlap meg azon pánikolt, hogy azért (is) méregdrága az elektromos autók javíttatása, mert nincs elég képesített szerelő. Ami lehet, hogy hosszabb távon majd megoldódik, de rövid távon elég komoly probléma lesz.
#131 Hobbbyt "a termálvízben nagyon magas az oldott lítium, ami kinyerhető"
Laborban, kémcsőben. Ipari mennyiségben valahogy senki nem akar foglalkozni vele, inkább importáljuk Chiléből. (Laborban CO2-ből meg vízből lehet gyártani mesterséges üzemanyagot. Sőt talán már van is ilyen gyár mutatóban. De az OPEC valamiért egyáltalán nem aggódik. )Megéri-e elektromos autót üzemeltetni témában utalnék a cikkre: a Hertznek pl. egyelőre nem éri meg.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Stellar Blade
- Futás, futópályák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ford topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen