Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Már csak a motor hatásfok meg az energiamix miatt sem. De akkor már számoljuk bele a kőolaj bányászatot, finomítást, szállítást. A használat közbeni motorolajcseréket, turbót, kettős tömegűt, váltót, katalizátort... Az akku "megsemmisítés" nem sokat fog nyomni a latba a másik oldalon, mivel újrahasznosítható...
-
bambano
titán
"Mivel hogy a szénerőműveket tipikusan városok közepére telepítik.": egy klímánk van. a klímaváltozás szempontjából pocsékabb szennyezőanyagok akár évekig fent maradnak a légkör felsőbb rétegeiben és többször is megkerülik a Földet. Már középtávon se nyersz sokat azzal, hogy valahol szennyezel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bteebi
veterán
Nem csak a háború(k)tól nehéz az élet. Az ipari forradalom után Angliában nagyon ment a szekér, valóban dübörgött a gazdaság (még Viktor is megirigyelné!), kérdezd meg bármelyik akkori gyerekmunkást, szénbányászt. Meg a gyerekek nem kis része nem élte meg a felnőtt kort, a várható élettartam meg lehetett vagy 40-45 év. Ha kemény volt a tél, éhenhaltál vagy megfagytál. A víz meg sok helyen nem csőből/csapból, hanem a dohos falról jött. Valóban gyönyörű idők voltak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bambano
titán
az, hogy co2 keletkezik, mérsékelten számít. fel vagyunk rá készülve.
az, hogy a mai "modern" autókban egy rakás más is keletkezik, mint co2, az a politikuselfekvő hibája.bezárt garázsnál az oxigén-kiszorítás fog megölni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az akkumulátorgyártás is rendkívül környezetbarát, de az elhasználódott darabok sem veszélyes hulladék. Ha viszont kinézek az ablakon a világra, akkor inkább a benzinessel kísérelném meg a dolgot.
"jó idők gyenge emberei"
Azokban az időkben nem voltak "gyenge emberek", mindenki örült, hogy luk van a pirospozsgás popóján. A múlt század elején a lakosság nagy része mai mércével nézve mélyszegénységben élt, nem volt nagyon lehetőség puhánykodni, ha szeretted volna megérni az öregkort. Persze egy jó adag szerencse sem ártott ehhez.
mod: Időközben látom, hogy más is tett utalást erre.
[ Szerkesztve ]
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
stellaz
addikt
A legjobb az egészben, hogy közben sokan járnak huszonéves autókkal, mert nincs a piacon elérhető, kisfogyasztású, tiszta üzemű autó.
Talán a realitások talaján maradva és a valós célokat (nem a pénzt) szem előtt tartva, először súly és méret limiten kellett volna szigorítani, de az idióták még tolták is a nehezebb járművek fel az autóparkot a kibocsátási normák súly szerinti szorzójával.
A sok akkumulátor gyár és elhasznált aksik pedig egy újabb hatalmas probléma, de sebaj, a lényeg, hogy páran a pénzüknél legyenek.
Azt a rengeteg támogatást, amit a EV piacba beleönt az állam, azt pedig inkább a tömegközlekedés és az alternatív közlekedés fejlesztésére kellene költeni.
-
stellaz
addikt
Meg arra is rájöttek, hogy annyira talán nem is hatékony. Pl aki ma autóval jár reggel, az ha át akarna ülni robotaxiba, akkor pont annyi robotaxi kéne, mint ahány autó volt eddig, Majd mivel drága a parkolás, ezért jó eséllyel inkább lassan köröznek az autók az utakon, mert olcsóbb, mint parkoltatni őket. Aztán még ott van, hogy hány embert szedne le a tömegközlekdésről, stb, stb. aztán a végén kijön, hogy teljes hülyeség az egész koncepció, úgy ahogy van.
Majd lesz pár taxi társaság, aki a sofőrök helyett ilyeneket használ simán taxiként, valami olyan helyen, ahol egyébként arra semmi szükség nem lenne (belváros villamos helyett, autópálya vonat helyett). Már ha műszakilag és jogilag egyáltalán megugorható ez a dolog, mert igencsak vannak kétségeim, hogy a kísérleti szolgáltatásokat valaha kinövi-e ez a dolog.A tegnapi Karotta videóban a frissített Tesla M3 esetén mutatja be, hogy azt sem látja az autó, ha előtte van közvetlenül az operatőr, meg elmondja, hogy a FDS egy forintot nem ér ebben a formájában, pedig ő aztán igazán szerelmes muskba és a teslába.
-
paatrick
őstag
válasz instantwater #33 üzenetére
"Ráfogták a járványra a törlés implementálásának elhalasztását "
Jól mutatja a döntéshozók kompetenciáját pont egy ilyen "nyugodt" vírusos időszak alatt lett volna a legkönnyebb kivezetni. Mondjuk azóta se sikerült megvitatni a témát a parlamentben6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
bteebi
veterán
I mean: GYORS. A sportautók pedig gyorsak. Per def valóban nem az (max. izomautó), de a viselkedésében nagyon hasonló; a Teslák "technikai sportautók". Huszonkevés millióért tudsz venni olyan nem sportautót (Model 3 Performance), ami úgy megy (vagyis inkább gyorsul), mint
állategy annak többszörösébe kerülő benyás hipersportkocsi. Sőt még jobban.Egy Model S Plaidnek drag race-ben gyakorlatilag még egy Chiron se igazán ellenfél, pedig az több mint hússzor annyiba kerül, mint az eleve nem olcsó S Plaid.
#63: Eleve az egy elcseszés, hogy mi CET vagyunk. EET-nek (kelet-európai idő, mint a finnek vagy a románok) kellene lennünk. Biztos jó a parasztoknak, hogy nyáron már 5 előtt világos van, de ez engem nem földművest kevésbé mozgat meg. Pláne télen. Amikor én lehet, hogy még egy órával eltolnám az egészet. Persze ez sokaknál már visszafordíthatatlan jet laget, komplett idegösszeroppanást, meg kezelhetetlen teknológiai problémát jelentene.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sanya
nagyúr
-
bambano
titán
A teslák a sportautóság egyetlen pontjában, az egyenes vonalú gyorsulásban jók. *MINDEN* másban pocsékok.
Az autóversenyt a kanyarban kell megnyerni, az a jó autó, amelyik gyorsan tud kanyarodni. A teslák nem tudnak gyorsan kanyarodni, mert 2+ tonnával nem lehet. a fizika még musknak is fizika.
Azt nem tudom, hogy a melegedéssel tudtak-e már kezdeni valamit, de korábban jellemző volt, hogy egy, max. két drag race után elfáradt az akksi a meleg miatt. Egy benzinessel ez nem gond.Negyedmérföldes drag versenyben lehet, hogy kevés autó nyomja le a s plaid-ot, (konkrétan mintha a chiron lenyomta volna, de én sem tudok másikat), viszont ha növeled a távot vagy ha van kanyar, a villany rögtön elvérzik.
most arról nem beszéltem, hogy az elektromos autók zöme nem s plaid, a hétköznapi ember ev-jét, például a dácsiát, nagyjából bármi lenyomja. Én próbáltam corsae-t, szerintem az se sportkocsi. Például egy Debrecen-Budapest távon már az én opelemet se nyomja le egyik ev se, pláne nem télen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
stellaz
addikt
Az egyenlítőn kívül mindenhol kompromisszumos a dolog. Annyira eltérő a munkahelyek időrendje is, meg az egyéni bioritmus is, hogy nehéz jót kiválasztani. A gyerekeknek pl lehet, hogy nem lenne túl jó, ha 10-ig lenne világos, reggel meg nyolc (meg hét) előtt már bent kell lenniük az iskolában, 9-10 órás alvás igény mellett.
-
Ezekiell
veterán
Mondjuk MOL kúton értelmes ember nem tankol EVt, csak végszükségben... Az EV azoknak jó, akik otthon tudnak tölteni. Ez eddig is így volt, így lesz még jó darabig.
Van 2 EVm, de soha nem bérelnék EV-t autókölcsönzőtől, pláne nem idegen országban. Egyszerűen nem okos dolog. Az EVknek nem ez a felhasználási területe.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Rowon
veterán
A héten hallottam, hogy egy hófehér Teslának útban volt az egyik beton villanyoszlop. Maga az oszlopcsere a szolgáltatónak ~1,5 millió helyreállítani, plusz a kocsiban is nyilván lett kár. Szerintem olyan 10 millió ment a levesbe a tulajnak.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Dr. Akula
félisten
Úgy hallottam az a jó elektromos autó, ahol a hajtáslánc elektromos, de benzinmotor szolgáltatja a delejt, azzal lehet elérni a legkisebb fogyasztást, és a benzin miatt a jó hatótávot is. Miért erőltetik akkor a full EV-t? Ja mert úgy nem kell a muszkáktól benzint venni. Ez oké, de az áramhoz a nukit is onnan veszi mindenki.
1 Ft-ért hajlandó vagyok megszabadítani a Hertzet a szajrétól.
[ Szerkesztve ]
-
Kaiku
senior tag
Végre!
-
8th
addikt
válasz Dr. Akula #75 üzenetére
Nem véletlenül nem terjedtek el ezek a megoldások. Non-stop járatni kellene a belsőégésű motort. Városban is. Semmi értelme.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Kaiku
senior tag
-
Dr. Akula
félisten
Az én dízel verdámat 2 hetente kellett tankolni, napi 50km használat mellett. Ez 2 hét alatt 500 km, és nem volt 50 literes a tankja (47). Ez 10 literes fogyasztás. Dízelből. Igaz, 100% város. Ez a valós érték, nem a futópadon kisakkozott kozmetikázott adat.
#778th: A full EV meg most fejlődik vissza, megszűnt az újdonság varázsa, már a vak is látja a hátrányait, erről szól a cikk. És akkor még szóba se került hogy hidegben mennyi marad az aksiból.
-
8th
addikt
válasz Dr. Akula #80 üzenetére
Mindegy miben ülsz mindennek van előnye hátránya. Mérlegelni kell. Aki hosszútávú ingázáshoz vásárol villanyost az kezet rázhat azzal aki modern dízelt vesz városi tötymörgésre. Fordítva ül a lovon mindkettő.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Hobbbyt
őstag
Csak jelzem, egy EV-t akkor is gazdaságosabb és környezetkímélőbb fenntartani ha az "üzemanyag" költség azonos egy belsőégésűvel, de ugye mindenkinek világos, hogy messze nem annyi mintha üzemanyagból menne. Nekem a 278e futott kifogástalan állapotú 10 éves E osztályos Mercim üzembentartása átlagosan évi ~1m forint, az üzemanyag költség csak 880e volt tavaly. Évente motorolaj, üzemanyag szűrők, pollen szűrők , 4 évente fék és váltóolaj csere is. ~5 évente féktárcsa és fékbetet cserék, motor-váltótartó bakok, vezérlés, turbó stb-stb. Mind mind olyan költség ami az EV-nél nincs, vagy sokkal kissebb tétel. Ha a 3 literes V6 dieselem kifeküdne, a rendbetétele egy hasonló kategóriás EV-nek a teljes akku cseréjevel összemérhető költség lenne.
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
Dr. Akula
félisten
Nem vettem, így nem volt választási opció, csak az hogy kell vagy nem.
De a lényeg nem ez volt, hanem hogy a 8 literes fogyasztással az ilyen ál-elektromos verda se lóg ki a sorból. A full EV meg a következő sarokig bírja csak, és attól még hogy nem a kormot eregeti a levegőbe, ott egyben dobja ki ugyanazt a káros anyagmennyiséget az aksi élettartama végén. Hogy lesz így jobb az elektromos?
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
Erről a garázsos dologról nem akar a PH népe leszokni amúgy, édes istenem ráadásul 10+ éves regek írogatják, mégis mintha a Facebookon lennék. Nyilván akkor lenne értelme ennek a szarrámorzsolt demagóg dumának, ha a villanyautó mellé bezárnák arányosítottan termelésileg az erőműveket is amivel töltve vannak a napelemtől az atomon át a szénig. Mindjárt nem lenne akkora a vigyor. Aztán lehet okoskodni hogy városban van-e az erőmű vagy nem, ha egyszer ugyanaz a légkör a bolygó túloldala is.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Ezekiell
veterán
Azért majd egyszer nézz utána, mi az a lokális szennyezés, és miért baromság így a "ha egyszer ugyanaz a légkör a bolygó túloldala is" duma.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
válasz Dr. Akula #83 üzenetére
Környezetvédelem... Ne gondold, hogy azért vesz bárki elektromost mert aggódnak a bébifókákért. Egyszerűen sokkal, nagyon sokkal olcsóbb vele járni (szerk. feltéve ha otthon tudod tölteni akár teli 70.1 Ft/kWh áron. Napelemről meg pláne.)
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
modeller
aktív tag
"A teslák a sportautóság egyetlen pontjában, az egyenes vonalú gyorsulásban jók. *MINDEN* másban pocsékok.
Az autóversenyt a kanyarban kell megnyerni, az a jó autó, amelyik gyorsan tud kanyarodni. A teslák nem tudnak gyorsan kanyarodni, mert 2+ tonnával nem lehet. "Érdekes elmélet.
A nürburgring-et gondolom nem tekintjük drag race-nek, sőt kimondottan kanyargós, technikás pálya. A hivatalos lapidők szerint ( [link] ) a tesla 7:35-es idővel az első negyedben van, maga mögé utasitva rettenetesen sok, sportautónak nevezett autót, még ha nem is a legújabb változatukat. (nissan gt-r, portche 911 turbo, lamborghini gallardo stb-stb)
Annyira azért mégsem pocsék *MINDEN* másban.De ott van a porche taycan turbo s is 7:42-es idővel, neki pl. melegedési gondjai sincsenek, annyiszor gyorsulsz vele, amennyiszer akarsz.
Nem annyira egyszerű ez.
-
bambano
titán
Lehetek attól még értelmes ember, hogy nem töltök itthon ev-t? Elég hülyén nézne ki panel-emeletről lelógatott vastag kábel...
Ha nekem ev-vel kellene járnom, ott tölteném, ahol sikerül. Gyakori utazás lehet a fővárosba menés, az autópályán pedig egy shell kúton van töltő, meg 1 vagy két mol kúton. Tehát rá lehetnék kényszerülve a mol kutas töltésre, ha nem benzinnel menne az autóm.
"Kész szerencse akkor, hogy a Teslák nem sportautók.": ezt ne nekem magyarázd, nem én vetettem fel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Füleske
addikt
válasz Dr. Akula #83 üzenetére
50 km - t még a 10 éves trió is bír városban, az akKsi meg nem dob ki (szinte) semmit az élettartama végén.(Mennyi akku újrahasznosítás cikket, gyárat linkeljek? Tudod mit, barátod a kereső.)
"hidegben mennyi marad az aksiból" Megeszi az akKsi - t a télapó?[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Persze hogy lehetsz De eleve a felvetés hibás: "Ha nekem ev-vel kellene járnom" - hát de nem kell, pont ez a lényeg. Akkor veszel, ha adottak a feltételek hozzá, ami pedig jelenleg az otthoni töltés. Nagyon kevés ember vesz úgy EV-t, hogy nem tudja otthon tölteni (legalábbis kishazánkban, az USAban pl más a szitu a Teslákkal), mert sima nettó szívás úgy.
A MOL töltők vészmegoldások. Az elektromos autózás szerves része az előre tervezés, hogy kitaláljuk, hol töltünk. Ez a kezdőknek ijesztő meg "ú mennyi munka", de 2-3 hónap után kb instant, max 1 perc extra idő gondolkodásban. És nem a MOL töltők lesznek a célállomások, az biztos Ahogy írod is: "rá lehetnék kényszerülve" - de normál esetben nem.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Más esetekben már drágább
Ezt azért vezesd már le nekem kérlek. Legyen mondjuk 20kWh / 100km, 1kWh = 200 HUF (sőt még olcsóbb pl TEA villámtöltők, de mind1), azaz 100km = 4000 HUF. Jelenleg a benzin ~600 HUF, azaz ~6.5 literes fogyasztás.És ebben a matekban direkt nagy fogyasztású EVvel számoltam, mondjuk egy böszmenagy Enyaq-kal .Mutass nekem kérlek egy hasonló méretű benzines SUVot, ami 6.5 literrel közlekedik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Dr. Akula
félisten
50km vs 500km, érzed a különbséget, ugye? Az aksi hamar leamortizálódik, a telet pedig nagyon nem bírja, az 50-ből lesz 20 is.
"Tudod mit, barátod a kereső."
De nagy arcod van, tudnám mire fel...
#878th: "Egyszerűen sokkal, nagyon sokkal olcsóbb vele járni (szerk. feltéve ha otthon tudod tölteni akár teli 70.1 Ft/kWh áron. Napelemről meg pláne.)"
De csak addig olcsóbb, amíg nem kell az aksit cserélni. Akkor megkapod egyben a megspórolt kiadást. Az otthon töltéssel 1 baj van, hamar kifogysz a rezsikeretből, utána meg duplája. És ugye minden más elektromos cuccod is azon osztozik, pl. a gép amiről írod a kommentet. A napelem ingyenáram, feltéve hogy előbb megtérül a telepítési költség (és addigra nem amortizálódik le annyira hogy már veheted is az újat, ezért nyígott legutóbb minden napelemes hogy visszatöltés nélkül mikor fog neki megtérülni), viszont este, télen, felhős időben nem annyira működik. Arra meg még mindig nincs válasz hogy mész le ezzel horvátba nyaralni, úgy hogy nem 2 hét lesz az út.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Dr. Akula #98 üzenetére
50 km - t írtál , annyit városban télen is tud a 10 éves trió. Ha tudod otthon/munkahelyen tölteni, akkor soha sem kell benzinkútra járnod, nem 500 km - enként.
"De nagy arcod van, tudnám mire fel..."
Ordas marhaságokat állítasz magabiztosan, tudnám mire fel...AkKsit cserélni mikor kell? Gondolom szerinted állandóan...
"hamar kifogysz a rezsikeretből" Azt sem olvastad el, amit idéztél...
"És ugye minden más elektromos cuccod is azon osztozik, pl. a gép amiről írod a kommentet."
Húha, komoly érv.
"hogy mész le ezzel horvátba nyaralni, úgy hogy nem 2 hét lesz az út."
Tájékozódsz a töltési lehetőségekről. Ha már Tesla, akkor mindjárt ott van a képernyőn. -
Shadowbull
addikt
Toyota RAV4, 55e kilométer átlaga: 7,4.
És garantáltan nem jött volna ki az Enyaq 20KWh-ból, az nem hogy sok de kevés.
Nekem a használat 90%-ban autópálya, úgyhogy módosítsd már a matekot úgy hogy az Enyaqot DC-n töltöd, mondjuk Ionity-n.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Diablo IV
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Politika
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házimozi belépő szinten
- E-book olvasók
- További aktív témák...
- Sapphire Pure Radeon 7700 XT AMD 12GB GDDR6
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- Playstation 4 Pro CUH-7216B
- Apple iPhone 11 Pro 256 GB, Midnight Green, Független, karcmentes, újszerű állapotban, Akksi 75%
- Eladó új 20-mm kék és sárga színű szilikon mágneses szíj, Samsung Galaxy 4/5 órához.
- Corsair LL12cm RGB LED 3db ventilátoros + vezérlő.(20.000-ft)
- 780 Eladó Újszerű Thinkpad T495 AMD Ryzen 5 IR Kamerával /16GB RAM 256GB SSD Újszerű Akkuval
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs