-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Felhívtam, szimpatikus volt, de a haldexet nem vállalják.
Azt mondta nagyságrendileg olyan 120 ezer forint szűrővel együtt, minőségi de nem gyári olajjal.
Közben visszaolvastam a márkaszervizes árajánlatot, abban sincs benne, ellenben a fékolaj cseréje benne van, és 220 ezer.
Viszont ha felszorzom, hogy nála 8 litert lecserélnek átmosnak 120-ért, a márkaszervízben közel dupla áras olajjal biztosan nem mossák át csak leeresztik meg rátöltenek, ahhoz képest meg drága.Ja amúgy ajánlott még valakit aki elvileg cserél haldex olajat.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
addikt
válasz rasotamas #192702 üzenetére
A motor a tetőkárpit alatt kell legyen elvileg.
Neked "halkan", normálisan csukódik le? Nekem nagyot csattan a végére, ami nem volt korábban. Valahol a teleszkóp külső részére kellene legyen szitázva a cikkszám és a gyártó.
Köszi szépen előre is
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
macilaci78
nagyúr
válasz kleinguru #192707 üzenetére
Akartam írni, hogy ha lecsapódik, akkor valószínűleg a teleszkóp gyengült el, de látom, azt is keresel.
Tippre azért különböző, mert így szimmetrikus, különben ha két balost raknál, akkor a jobb oldali fejjel lefelé állna.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Asbee
veterán
válasz yodamester10 #192709 üzenetére
Itt rendes géppel+ átmosásról van szó. Nagyon nem ugyanaz a kettő. Egy sima leengedés feltöltéssel nem lehet összehasonlítani.
-
addikt
-
veterán
válasz yodamester10 #192711 üzenetére
Privát véleményem, hogy a DSG-t biztosan nem mosatnám át. Ez nem automata váltó.
De mindenki arra költi a pénzét, ami neki jólesik!
-
raziel01
veterán
válasz rasotamas #192716 üzenetére
Sok olyan is van, hogy rögtön olajcsere után elromlott a váltó.
Oké lehet mondani, hogy ha olajcsere után elromlik akkor egyébként sem sok volt neki hátra.
Lehet elment volna még 50 ezret hiba nélkül, így meg lehet rögtön javítani.
Ezért mondják, hogy ha valaki 130-150 ezerig nem cseréltetett olajat akkor lutri hogy mi fog történni ha cseréli. -
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #192716 üzenetére
Egyes vélekedések szerint amikor átmosod akkor nem üzemi nyomáson ármalik az olaj és ez okozhat meghibásodást elméletben. Gyakoraltilag, meg az üzemszerű mőködéskor sokkal magasabb olajnyomás van a váltóban mint amit az átmosáskor kap.
Bár lehet nem erre gondolt focvis és tud vmi egyéb okot.A 6-os DSG-ben ami neked is van, abban 2 szűrő van egy belső és egy külső. Utóbbit cserélik olajcserekor is, az előbbit csak akkor lehet/kell ha szétszedik a váltót.
#nincsbennetarcsi
-
Gabesz87
veterán
válasz focvis #192713 üzenetére
Én csak a GTE FB csoport alapján mondom, hogy ott már többen megcsinálták az atmosast egy győri szakinal, és mindenki pozitívan vélekedett, amennyire tudom, senkinek nem jelentkezett probléma. Nekem is tervben van. 117000-nel volt gyári olajcsere a szervizkonyv szerint, szerintem a köv.esedekes olajcserenel, ~160k km-nél majd megcsinaltatom én is.
-
-
veterán
válasz raziel01 #192717 üzenetére
ha valaki 130-150 ezerig nem cseréltetett olajat akkor lutri hogy mi fog történni ha cseréli
119500 van a kocsiban, 2012-es.
64 ezernél 2017-ben lett cserélve a DSG olaj. (60 ezrenként kell)
46 ezernél 2015-ben és 92 ezernél 2019-ben lett cserélve haldex olaj (45 ezrenként kell)
Akkor végülis a váltó még 4 ezret ráérne, a haldex meg 17 ezret.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #192720 üzenetére
En azt nem ertem, hogy _tfh_ rakotik a valtora az olajpuNpat, amit nem helyeznek erdemben nyomas ala, csak a valtoval kivezereltetik a munkahengereket es ez kidolgozza a regi olajat es be az ujat, az nem lenne jo? Gravitacio dolgozik, nem kell nyomast kuldeni ra, nyilvan tobb ido, de ha nem cseszi szet a valtot garantaltan, akkor jobban megeri.
-
válasz rbalint88 #192723 üzenetére
Lehet macerásabb mint kívülről nyomással átküldeni. Én is csináltattam ilyet anno és jó volt, de aztán beszéltem Mágus2vel akinek váltós mondta hogy volt náluk nem egy olyan amiben mágnesszelep megszorult a nagy nyomás alatt. Szerinte érdemesebb két olajfrissítés mint egy mosás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz rasotamas #192716 üzenetére
Azt írtam, mindenki arra költi a pénzét, amire jólesik.
1. A hagyományos automatában benne marad az olaj fele. A DSG-ben lényegesen kevesebb.
2. A legtöbb hagyományos automatán - helytelenül - nincs gyári előírás olajcserére, ezért legtöbben nem is cseréltetik. A DSG-ben 60 ezrenként kötelező, tehát jellemzően cserélik is, így szvsz nem szükséges a költséges átmosás.3. Erősen szubjektív: 1 hülye 100-at csinál. A Volvo D6 PHEV-es csodaszerelő (Mátrai Z.) kitalálta, hogy jó pénzt keres azzal, hogy mindenkit rábeszél, mosassa át a D6 PHEV-ben az automatát. Sikerült. Gondolom, most lett egy önjelölt csodaszerelő a VW GTE-khez is, ő pedig okosan másolva MZ ötletét, jó pénzt keres a GTE tulajokon.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz focvis #192725 üzenetére
Na igen egy elhanyagoltba még meg is érti az ember a mosást, de ahol be van tartva rendszeresen cserélve van
Motor esetén is csak akkor szokta mosót használni ha sok a lerakódás a elhanyagoltság miatt
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bicajoskema
tag
válasz bicajoskema #192598 üzenetére
Sziasztok!
Esetleg Székesfehérvár környékén a fenti tünetek megoldására tudtok szerelőt ajánlani?
Előre is köszi!
Üdv -
molnarpeter
nagyúr
válasz bicajoskema #192727 üzenetére
Lokal topikban is kérdezz rá esetleg, hátha tud valaki VW szerelőt javasolni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #192725 üzenetére
Szerintem is túlzás, az olajcsere hiánya nyírja ki a DSG-t, nem a 60 ezrenként benne maradó mennyiség. (Száraz töltet ~7, csere kb 5-6 liter szűrővel együtt, ha jól tudom.) A gyárilag elő nem írt külső szűrő cseréjével meg aztán főleg ne legyen baja Külföldi GTE csoportban rémlik 1-2 mechatronika hiba, de ott többeknél látom, hogy racerboi autó, csak a kevesebb adó miatt veszik, nem is töltik, lehet van hozzá köze, illetve szűrő cserét sem láttam.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Idővel ki fog derülni. Már jó sok DSG meg lett csinálva ezzel a technikával. Most már olyan 20-30 autó körül jár a dolog csak a GTE csoportban. Egyéb DSG-s kocsiból meg már sokkal többet csinálta a győri ember. Nem hiszem, hogy nyerészkedés lenne a cél, mert olcsóbb mint a sima leereszt feltölt dolog. Félreértés ne essék én nem foglalok állást egyik mellett sem. Majd meg látjuk mi lesz a helyzet sok 10000km után.
Amúgy már én is elvagyok teljesen bizonytalanodva, hogy mi lenne a jó.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #192731 üzenetére
Már megcsináltattam Győrben. De kötelezőkre biztos nem hordom sehova sem. Könnyű otthon szerelni. Ha valamit megtudok oldani 15-ből akkor miért adjak érte 60-at. Ha meg nem márkakerbe viszed hanem más szervizbe akkor ugyanott vagy mintha magad csinálnád.
De amúgy értem a célzást, én bevallottan garasos vagyok a "drága" kocsiban is. Magamnak termesztem a banánt
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
veterán
válasz bul07 #192726 üzenetére
Az OFF Volvo PHEV-ek jellemzően 160-200 ezer kilométerrel kerültek Hollandiából az országba, ott flottás autóként sosem cseréltek olajat a váltóban, lévén nem előírás az autógyártó által.
A GTE-k java is onnan érkezik, azonban esetükben betartották a 60 ezres csereintervallumot.
-
nVIPER
senior tag
Sziasztok. Asszonynak nézünk Fabia, Ibiza, Polo vonalon autót. Kisköbcentis TSI motorokból mi az ajánlott? 2015 utániakat nézünk. 1.0 TSI , 1.2 TSI??
Mire kell figyelni ezeknél a motoroknál? A sima szívók nagyon lomhák sajnos. Zömében városi és heti 1x 50-60km-es távra kellene vmi megbízhatóbb, kéziváltóval.
Köszi! -
macilaci78
nagyúr
válasz nVIPER #192736 üzenetére
A sima szívók nagyon lomhák sajnos. - Kis köbcentinél.
Ha meg az kell, hogy menjen, akkor a sok városi rövidtávnál hajlamosak hidegen is elrúgni, amit a TSI nem szeret.
Hibrid játszik esetleg? Bár ott a kézi váltó lesz a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nVIPER
senior tag
válasz macilaci78 #192737 üzenetére
Nem lenne rúgva. . Hibridet neem.
-
mikoljan
tag
Sziasztok,
Vezérlés cserén vívódok, nem is tudom miért, talán a régi berögződések végett.
Az alany:
Skoda Octavia 3 - 2016, CZDA - 1.4, kb. 56 ezer kmSok mindent olvastam, hivatalosan csak akkor cserés, ha gond van vele. Máshol 5 év vagy száziksz ezer km.
Véleményetek szerint futhat még az autó vagy inkább cseréltessem?
Válaszokat előre is megköszönöm!
- - - We Enter Into The Future - - -
-
zzola
félisten
Üdv!
Ismét kérdéssel jöttem hozzátok.
SKODA OCTAVIA Combi 2.0 TDI CR Elegance DSG (2000 cm3 , 140LE)
Ezek a TDI motorok tisztességes karbantartás mellett meddig mennek el?
240k km-rel érdemes még belevágni?
Illetve az váltó bírja? -
válasz zzola #192741 üzenetére
Szia!
Nincs olyan hogy tisztességes karbantartás. Van karbantartás meg annak a hiánya. A motornál meg ilyen futásnál elő fog jönni a turbó és befecskendezők cseréje, mert 250k méter után már kopottak lesznek. Viszont ha ezek cserélve lesznek és az automata is volt a könyvek szerint szervizelve akkor örök mint a nyomor.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
veterán
válasz bitpork #192743 üzenetére
Dehogynincs
Van olyan, hogy otthon/havernál/ahol olcsó lecseréled az olajat, de mondjuk 10w40 az 5w30 helyett (mert a szerelő azt mondta 200 ezernél már az kell) , vagy valami trágya mannol, vagy szűrő nélkül.
Meg van olyan is hogy mindenből ami kell minőségi, rendes helyen ahol át is nézik.https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest