- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
dementor
senior tag
Nagyon helyes, jogharmonizáció és tessenek béken hagyni az Uber-t. Legyen csak konkurenciája a pofátlan rabló taxisoknak. Tisztelet a kivételnek.
"Mert az éj sötét és tele van iszonyattal."
-
mikung
aktív tag
"nem akarják betiltani az Ubert, hanem „beállítani a sorba”. Az egyeztetést követően a miniszter utalt rá, hogy a kormány nem a korszerűség ellen van, sőt elismeri az Uber korszerűségét és újszerűségét is."
A rendszámelkobzás is segít megőrizni a kocsi újszerű állapotát.
"Tevékenységüket azonban be akarják szorítani a magyarországi jogszabályok keretei közé."
Sárga matrica, taxióra, taxilámpa taxi tarifa ééés ... és akkor mi értelme az egésznek ?
-
BandiHUN
veterán
Én nem értem,hogy minek ANNYIT szapulni az egészet.Egy jó és hasznos dolog.Miben másabb,mintha a szomszédot megkérem,vigyen el valahová,kifizetem a benzint+az idejét?Annyiban másabb ez,hogy itt ezt legálisan,adózva kéne a szomszédnak,és a másodszomszéd(Uber),aki ajánlotta a szomszédot,az ezért kapott kis borravaló után ezt szintén megteszi.Puff,legális.A többi meg le van...NEM ennyi az Uber lényege is csak?
Vidéken főleg lenne keletje.Szolnok megyében lakom,tudomásommal csak Szolnokon van taxi,amit rendszeresen igénybe is veszek,mert jó,olcsó,és olyan kicsi a város,hogy 2 ember esetén már megéri,3 esetén meg olcsóbb,mint a helyijáratos buszjegy!!!!
Viszont mivel én nem Szolnoki vagyok,ahol lakom,igenis jól jönne,hogyha tudnám,a városban ki kapható egy fuvarra,mert egyszerűbb és legálisabb lenne a szomszédok zargatása helyett,mégha kicsit drágábban is.Sőt,kifehérítené kicsit a dolgot,mert az olyan emberek,akik amúgyis kedvesek,és ráérnek,kedvet éreznek az eddig sógor-koma-haver fuvarokra,tehetnék legálisan,és még talán nyereségesebben is.De mondom,Pestet értem,ahol a taxicápák felosztották a várost.Itt is lehetne ám a kartellkérdést is feszegetni,stb...és mondom,a vidéki taxi,ahol van,JÓ.Jól vezető sofőrök,percek alatti kiszállás,kedvező tarifa,rendes autó és beszédes,segítőkész sofőr.
De épp ezért kéne,hogy olyan helyeken is legyen lehetőség egy taxiszerű valamire,ahol ugye nincs szervezett társaság.Mégis kattintok párat az appon,és lehet,hogy csak a szomszéd városba,vagy 10 utcával arrébb kell mondjuk elvinnem épp 50 kiló kacatot.Vagy épp magam sietek valahová,vagy jönnék haza egy koncertről,ahol és a lakhelyemen szintén nincs taxi,és az utolsó busz elment 9kor,a következő reggel 6...vidéken ez reális példa.Elő az Uber,egyeztetek 3-4 haverral,mindenki ihat valamit,és meg is van oldva.És pl.ez adott esetben taxival meg se oldható lenne,mert 20-20km-re van a 2 várostól az egyszem taxitársaság a megyében,a gatyánk rámenne a kiszállásra csak.[ Szerkesztve ]
Steam barátkód: 39166617 Battlenet:LorenzoHUN#2852 Activision:BandiHUN EA ID(BF-ek): BandiHUN Steam
-
E770
senior tag
válasz WhiteWalker #9 üzenetére
de
nem, szerintem is kb. ez a szitunem is tudom, mi más juthatott az eszedbe?
-
DualCoreWin
csendes tag
Naná, az EU minden sz@r mellett kiáll.
Nincs olyan probléma, amelyen egy CSODA ne segítene.
-
senior tag
így van ,legyen konkurenciája... ezzel nincs is gond, hátha olcsóbb lesz a taxi
viszont abban egyetértek a taxisokkal, hogy ami vonatkozik rájuk adó , sárgítás stb.... az ugyanúgy vonatkozzon másra is...én inkább taxival járok még mindig ha úgy adódik mert csak korszerűbb autók vannak / biztonságosabbak / és azért tapasztalt-rutinos sofőr mellett ülök.. az egészben az a gáz csak, hogy megy a vita uber-taxi , olcsó-drága..... nem lenne itt semmilyen gond ha egy átlag ember is átlag végzettséggel érettségivel ( pénztáros-eladó , benzinkútkezelő , vagy ehhez hasonló ) megkeresné jelen esetben a 250-300 ezret....ennyi. -
#06658560
törölt tag
"én inkább taxival járok még mindig ha úgy adódik mert csak korszerűbb autók vannak / biztonságosabbak / és azért tapasztalt-rutinos sofőr mellett ülök.."
Saját tapasztalatom, hogy a taxisok ritka durva lomokkal képesek közlekedni, s a legbalesetveszélyesebb egyedek az utakon, a legkevésbé szabálykövető attitűddel. országtól függetlenül.
"viszont abban egyetértek a taxisokkal, hogy ami vonatkozik rájuk adó , sárgítás stb...."
Akkor viszont ugyanezt kéne elvárni a reptéri transzfereket bonyolító társaságokkal, személyekkel szemben is, ahogy a sofőrszolgálatokkal szemben is- és a külföldre utast szállító furgonosokkal szemben is. Meg a szomszéd Bélával szemben, aki szívességből, pár ezer forintért elviszi a nagymamát meglátogatni a kisunokáját.
Mondom, nem olyan sima a magyar személyszállítás, hogy taxisok vs. Uber. És a jogszabályok is engednek a taxin kívüli más megoldást is.
-
#82729984
törölt tag
válasz #06658560 #13 üzenetére
"Saját tapasztalatom, hogy a taxisok ritka durva lomokkal képesek közlekedni"
Vidékről nincs tapasztalatom, de Budapesten ez tuti nem igaz. A legtöbb taxi elég új, sőt mostanában rengeteg hibrid taxit is látok (főleg toyota prius). Mondjuk én főleg a budai oldalon közlekedek.
"s a legbalesetveszélyesebb egyedek az utakon, a legkevésbé szabálykövető attitűddel"
Én ezt sem tapasztalom, pedig elég sokat vezetek Bp-en.
Egyébként meg egységesíteni és egyszerüsiteni kéne az egészet. Az über féle kényszervállalkozói lét sem épp egy leányálom (persze amig valaki munka után hobbiból üzi mellékesként igen, de ha főállásba kényszerül vele egyből visszanyal a fagyi). Főleg ha a taxisok átváltanak überre, mert akkor akkora lesz a túlkinálat sofőrből hogy simán kiszolgáltatott rabszolgává válik minden überes mindenféle jog nélkül.
Erről már vannak jó kis cikkek az USA-ból ahol némileg előrébb tart ez a folyamat (a sharing economy jelenlegi formája hosszabb távon gyak. csak a cégeknek jó, hisz igy egycsapásra megszabadulnak mindenféle kötelezettségtől(szabadság, járulékok stb) az "alkalmazottal" szemben miközben ugyanazt a munkát megkapják tőlük)
-
senior tag
válasz #06658560 #13 üzenetére
nem tudom, hogy te hol jársz taxival de én eddig itt Budapesten még nem ültem "rom" autóban....
uber-el 1x utaztam , fiatal srác 26 éves F Astrával... Na az ROM volt....minden nap közlekedek a belvárosban a dugóban nem kevés balesetet látok a hungária krt vagy a thököly-n, érdekes módon taxi-t , mentő, rendőr autót elvétve látok összetörve biztos más dimenzióban utazunk.
reptéri transzfer : ebben egyetértek.
2018-tól új rendelet ugye, 10 évnél fiatalabb autóval lehet csak taxizni. / ez az uber-re is vonatkozik, és helyesnek tartom... bármi lesz én biztos nem fogok még 1x uber-el utazni amíg nincs meg a PÁV 2 ( nem nehéz nekem is megvan ) minden uber sofőrnek és amíg öreg szakadt roncsokkal lehet fuvarozni....
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
a bringásoktól jobban nem gyűlölök senkit az utakon. / ja de mégis, az eszetlen menős motorost... index - karjelzés 10-8 nincs , persze a kocsik közt akkor is furakodik amikor 1cm hely sincs, és az autós nem is tud odébb állni mert mondjuk péntek délután 5kor a thököly-n vagy a belváros deák téren nem olyan egyszerű. - nem baj akkor is jön és furakszik... 1,5 - 2 milliós gyorsasági motorok , huzatja neki , gyorsul minden játszik, védőfelszerelés meg nuku ... aztán ha borulás van akkor meg megy a csodálkozás, hogy basszameg nincs lábam, vagy csontig horzsoltam magam..... sáv váltás is megérne egy misét náluk... nem 1x lassítok és húzódok amerre tudok ha már látom a visszapillantóba, hogy jön egy ilyen őrült "ki ha én nem" rövid farmer-póló gyorsmotoros... nem ma kezdtem a jogsival és nem havi 1000km vezetek.. jó pár esetet láttam közvetlen.
[ Szerkesztve ]
-
VANESSZA1
őstag
Itt az alapvető probléma, hogy a kormány egyoldalúan beáll a témába.
Kérdezem Én annak idején miért nem állt a kisvállalkozó boltosok mellé, mikor a nyakukra nyíltak a hiper-szuper market-ek, Tesco, Auchan és társai?
Akkor nem a kisboltosok védelmébe lépett fel.
Így most is el kellene engedni a Taxisok kezét, ahogyan azt tette pl. a boltosokkal.[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
mepet
addikt
Újabb bizonyíték: Négy út taxival...
Véleményem szerint a jelelegi körülményekre való tekintettel a taxik betiltása az utasszállítási piac kifehérítését sokkal inkább segítené, mint az Uber betiltása.
-
senior tag
-
félisten
Milyen egy Uber sofőr?
-Ubermensch -
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #15 üzenetére
+Original01:
Bp., Békéscsaba, Pécs, Köln, Aschaffenburg, stb. Pesten is rendszeresen rendkívül lelakott taxikkal futok össze. És a taxis kultúráról legtöbbször nincs jó véleményem vezetési szempontból.
Német eset, közismert, ezer éve telepített traffipax, 30-as korlátnál, az összes taxis csak a mérési sávra satuzik, előtte minimum duplája. emelkedőn felfele, majd lefejelem az öv ellenére a vezetőülést. A traffi elvileg óra szerinti ötvennel nem villan még. Na, taxisnak sikerült ott lefotóztatnia magát."minden nap közlekedek a belvárosban a dugóban nem kevés balesetet látok a hungária krt vagy a thököly-n, érdekes módon taxi-t , mentő, rendőr autót elvétve látok összetörve biztos más dimenzióban utazunk."
Taxisok esetén rendszeresen tapasztalom utasként a balesetveszélyes helyzetek okozását, ahol ha valami történik, nem a taxis sérül, hanem más.
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
a bp-i sárga taxi között szerintem 3 kategória van,
1. a céges sárga taxik
2. az amatőr hiénák (mezítlábasok)
3. a kőkemény bűnöző hiéna
(ja bocs vagy még 4. az ELIT taxi ami ugye nem sárga)- a 2. kategóriában lehet látni olcsó, illetve lelakott járművet, s vannak romok is
máshol az országban pedig vagyon vegyes a felhozatal, kevés helyen van rendes céges taxi, átlagos turista
helyeken pedig jellemzően szintén amatőr hiénák vannakremélem marad és elterjed mindenhol az Uber ÉS a konkurenciái is és a taxik minél előbb megszűnnek ebben a formában: vagy korrigálnak és tisztulnak vagy a dinók sorsára jutnak - a hiénáknak pedig mielőbb kívánok rácsos ablakú fix bv helyiséget!
-
turbulencia8
őstag
Fonagy es csaladja valoszinuleg ingyen taxizik, es a rokonsaga is szepen gazdagodhat.
-
E770
senior tag
ne sértegessük az Uber-t kérem, mert az Elit taxi a leggusztustalanabb cég ezen a piacon - emlékeztek hogy lobbizott, hogy a fővárosi rendeletben explicit kivétel legyen Megmenekülhetnek a fekete elit taxik Megint háborognak a taxisok - Az elit kivétel?
és nézzétek mi lett most: MB ELIT TAXI | Minőség – kompromisszumok nélkül - azaz szarunk a jogszabályra
már vagy 3 éve és senkit sem zavar [link] -
E770
senior tag
most találtam rá a cikkben:
"A szállodák előtt a hotelek vendégeit szállító speciális szállítószolgálatok továbbra is működhetnek fekete autókkal, de ez esetben azok az autók nem lehetnek a továbbiakban taxik, rájuk nem vonatkozik a taxirendelet, leintésre nem állhatnak meg, taxiállomáson utast nem vehetnek fel. Az itt felsorolt feltételek alapján annak a járműtulajdonosnak vagy társaságnak, amely eddig taxiszolgáltatást nyújtott, döntenie kell: vagy taxiként, a jogszabály minden pontját betartva, sárga színnel és fix tarifát alkalmazva, vagy egy speciális személyszállítási szolgáltatóként, a fent leírtak szerint működik a továbbiakban. Mindez ugyanúgy vonatkozik az Index cikkében nevesített szolgáltató cégre, mint bármilyen más, személyszállítással foglalkozó személyre, társaságra" - írta a BKK."nocsak, akkor most hogy is van az Uber?
-
E770
senior tag
"- Nagyon örülök a főpolgármester szavainak – ezt már Kádár László, a jellemzően szállodáknál szolgálatot teljesítő MB Elit Taxi vezetője mondta lapunknak. Egy rendelet nem lehet jó, amelyik egy teljes szolgáltatási kört megszüntet szabályozásával. Azzal pedig, hogy nekünk is sárgítani kellene ez történne – állította. Évtizedek alatt kiépített, magas szolgáltatásokat elváró ügyfélkörünk van. Ezért teszünk is, sofőrjeink többi között nyelveket tanulnak, az átlagosnál drágább autókat vásárolnak – sorolta. A partnereink ezek figyelembe vételével a magasabb presztízst sugalló megjelenést is elvárják, ezt, szolgáltatásunk egyik alapját vesztenénk el azzal, ha a kocsikat is sárgára kellene fóliázni.
Megjegyezte: bízik abban, hogy a városházának írt „rengeteg level és kérés” célba ér, a főpolgármester szavai legalábbis ezt jelzik. Felvetésünkre hozzátett: jelenleg is folytatnak ezzel kapcsolatos megbeszéléseket a városházával. Bárhogyan is alakul a kérdés az a lapunkat kereső taxisok indulataiból egyértelműen kitűnt, hogy változatlanul bőven van feszültség a piacon."
s a másikban
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #36 üzenetére
Annál az univerzumnál, mint az milliószor neked is elmondtam, a helyszínen voltam azon a bizonyos éjszakán. Valamint ottani, nem csak sajtó, egyéb forrásokból is tájékozódtam.
Jelen esetben is, igen más tapasztalataim vannak a taxisokról. És nem, egyszer sem Ubereztem, nem is fogok a jövőben sem, mielőtt esetleg elfogultsággal vádolnál.
-
E770
senior tag
válasz #06658560 #35 üzenetére
elhiszem, persze cég és cég valamint taxi és taxi között is nagy különbségek lehetnek - meg kell csak nézni egy eladandó taxit milyen állapotban van
viszont a jól alakulnak a dolgok, akkor a sárga taxik sokkal kevesebbet fognak futni és lassabban pusztulnak le
bátran próbáld ki az Ubert, akár még kedvet is csinál a közlekedéshez - nincs bkv bérletem, s akár még árban is versenyképes tud lenni a bkv-val is
-
ASdS
csendes tag
Vhogy a fehér rendszámos fekete mercikkel fuvarozó elit taxikat nem b@sztatják. Azok amúgy is vígan mennek a buszsávban is. Mert hivatalosan nem taxik, hanem az adott hotel szolgáltatói talán...persze a valóságban taxik, amik úgy is működnek, csak épp vhogy még sem.
-
Feketelaszlo
senior tag
"Közösségi alapon működő szolgáltatás" - kiváncsi vagyok, milyen jog alapján minősülnek ezek közösségibbnek, mint a hagyományos szolgáltatások. De lehet, hogy csak én nem vagyok elég haladó szellemiségű és nem látom a különbséget aközött, hogy vadidegen emberek fuvaroznak másokat pénzért és hogy vadidegen emberek fuvaroznak másokat pénzért. Ja de, bocsánat, az utóbbi sokkal közösségibb
-
andrisbandi
őstag
A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai
- E cikk szerint, a rövidtávú előnyök után, sötét fellegek gyülekeznek majd ...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz andrisbandi #45 üzenetére
Hmmm, jó cikk. Nekem is új megvilágítást hoz.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
mepet
addikt
válasz andrisbandi #45 üzenetére
Hoppá, a jövő tanulatlan semmihez nem értő taxisai esetleg a többi tanulatlan semmihez sem értő ember életszínvonalán fognak élni? Marhára sajnálom őket... Maximális respect a ritka kivételnek.
A piaci verseny jó. Ez bizony ugyanúgy működik, mint a gazdaság minden más területén. Ha a sharing economy alapú utasszállítással foglalkozók fizetése addig csökken majd, míg a megélhetésüket fenyegeti, akkor majd szépen sztrájkba lépnek. A sztrájk nem tüntetés. Ugyanis a sztájk a munkaadóval való új megegyezés érdekében zajlik. Nem úgy, mint egy tüntetés, ahol azt kérik egyesek, hogy méginkább torzítsák a szabad piacot... Beszünteti a munkát az összes Uber autós partner egyszerre, és láss csodát az Uber "fizetést" fog emelni, hogy megőrizze a piaci helyzetét és így a bevételét. Az, hogy ehhez akár pl. kéne egy szakszervezet, az megint más kérdés. Ezt intézzék el maguknak az autós partnerek. Ha törvényt kell hozzá módosítani, akkor tüntessenek. A szabad piacért, ne ellene!
És akkor majd azt szajkózzák, mint már ma is a dolgozók többsége, hogy "persze, majd jön egy csóró, aki ugyanezt a munkát feleennyiért megcsinálja". Igen, ez a piaci verseny. Ha más ugyanazt a munkát feleannyiért ugyanolyan minőségben elvégzi, mint én, akkor az én munkámnak nincs létjogosultsága. Ez van, tudomásul kell venni.
-
andrisbandi
őstag
Nem ártott volna legalább érintőlegesen a linkelt cikkhez szólni.
(Nem a taxisok mellett akarok érvelni, mert normálissal még nem sikerült összefutnom, így utálom őket.)"piaci verseny"
- ez meg fog szűnni. Ez a lényege."sztrájkba lépnek"
- egy algoritmus a főnököd. Még beszélni sem tudsz egy felettessel, nemhogy tiltakozni. Csak kötelezettségeid vannak, jogod semmi. Pl még szabadság sem jár."kéne egy szakszervezet"
...Ha törvényt kell hozzá módosítani ..
- mondom, ez a poén. Egy aplikációt használsz, és kész. Nincs tovább. A cikkben részletezve van."persze, majd jön egy csóró, aki ugyanezt a munkát feleennyiért megcsinálja"
- az a csóró ugyan az lesz aki eddig is csinálta, csak már feleannyit kap érte.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest