Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Eastman

    őstag

    válasz tupuk #18 üzenetére

    Szerintem az első marsi asztronauták csak leszállnak, „jönnek-mennek”, mint anno a Hold esetében. Szvsz. második körös lesz a félpanzió...

    https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz tupuk #18 üzenetére

    Igazából nincs is űrverseny, csak mondják. Musk van és ennyi. Mint amikor Katinka 8 testhossz előnnyel beúszik a célba, formálisan verseny, de igazából nem, valójában csak önmagával versenyzik.

    Mások is építenek nagy rakétákat és próbálják azok indításait árúba bocsájtani.

    továbbá a cikkből:
    Viszont megjelentek a piacon egy olyan képességgel, amelyhez hasonlóval jelenleg senki nem rendelkezik rajtuk kívül - az európai Ariane 5 cirka 21 tonnát vihet LEO-ra, az orosz Proton hordozórakéta 22,8 tonnát , az amerikai Delta IV Heavy 28,8 tonnát.

    Nekem laikusként ez eléggé versenynek tűnik. A számok alapján még sehol sincsen nyolc testhossz előny...

    [ Szerkesztve ]

  • Feruendios

    aktív tag

    válasz tupuk #18 üzenetére

    5.-re a válasz:

    Musk olyan gyorsan gondolkodik, hogy mire kimondaná amit szeretne már sokkal előrébb áll ezért ilyen darabos a beszéde. Ilyen ez sajnos Steve Jobs nagyon jól előadta néha a semmit is, Musk még a Falcon Heavy totális sikere után is csak egy nagyon unalmas sajtótájékoztatót tart.

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

  • apatyas

    Korrektor

    válasz tupuk #18 üzenetére

    Én amikor néztem a kocsis közvetítést, meg most ahogy a végébe belenéztem, apró valamik repültek el időnként a kocsitól. Dunsztom sincs, hogy konkrétan mi, de el tudom képzelni, hogy addigra már elkezdte a., a szemetet - port leszórni róla a töltés b., erodálni a felületeket, leginkább/hamarabb az üléshuzatra tudok tippelni.
    Igen, egy rendes hidegben azért simán megrepedhetne a műszerfal. De nincs erőhatásoknak kitéve, úgyhogy se nem terjed, se nem látszik.
    Arra kíváncsi lennék, hogy akkor az űrruha tele volt-e tömve szenzorokkal, nyomás hőmérséklet sugárzásmérő és ilyesmik, ha ebből bármi infót vissza is akartak nyerni? Gondolom ezek jó része amúgy is benne kell legyen a ruhában.
    A középső első fokozatra: T + 7:50 .. 52 közt úgy néz ki, begyulladt mindhárom emlegetett hajtómű, bár a szélsők később, lehet hogy a középsőről lobbant már be és késő volt. Vélemény?

    [ Szerkesztve ]

    pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

  • Cifu

    nagyúr

    válasz tupuk #18 üzenetére

    1. Igazából nincs is űrverseny, csak mondják. Musk van és ennyi. Mint amikor Katinka 8 testhossz előnnyel beúszik a célba, formálisan verseny, de igazából nem, valójában csak önmagával versenyzik.

    Ez sacc per kábé azért a jövő. Ha nem lenne verseny, nem lenne megrendelése a többi cégnek. Most még van.
    Az tény, ha dömping módra elkezdik az újrafelhasznált Falcon 9 és Falcon Heavy indításokat beárazni, akkor a SpaceX agyonveri a jelenlegi piaci szereplőket...

    Csakhogy ott van a fekete ló Blue Origin... mögötte a világ leggazdagabb emberével, aki évente mostanában egy milliárdot fektet a saját űrcégébe...

    És ugyan azt a megoldást használja, mint a SpaceX (sőt, ugye eredetileg ők nyújtottak be szabadalmi védelmet rá, akkor, amikor a SpaceX még ejtőernyőkkel bohóckodott).

    2. Bármekkora eredmény is ez, én főleg azért örülök hogy nem robbant fel, mert az visszavetette volna a fő projektet, a Marsot. A BRF így remélem a tervezett időre elkészül.

    Nem a Mars a fő projekt. Ha az lenne, akkor a Red Dragont megvalósították volna....

    A Mars egy szép cél, egy kitűzött cél. De nem a fő projekt...

    3. Ha már BFR és Mars: ugye a Marshoz nem csak a rakéta kell, de kifejlesztett és alaposan letesztelt összelegózható Marsbázis, energiarendszerek, növénytermesztés, levegő, a pontos leszállás helyének kijelölése és felderítése, vízbeszerzés, és még ezer dolog. Nem is szólva az emberek kiválasztásáról és felkészítéséről. Ezek megtervezésére és kifejlesztésére mennyi idő kell? Meg ezek finanszírozásának kitalálására? Mert így ránézésre is több év.... csak azért írom hogy akkor lassan ezeket is el lehetne kezdeni, nehogy már ezek egyike miatt csússzon majd a projektet miközben a kész BFRek ott porosodnak a hangárban...

    Javaslom a Musk IAC előadásait elemző cikkeim újraolvasását. ;)

    Musk továbbra is úgy képzeli el a SpaceX-et, mint a vadnyugati időszakban a vasúttársaságokat. Ő biztosítja a járművet, amivel el lehet juttatni a terhet és az embereket a Marsra. A többi már a telepesek dolga (lenne)...

    5. Ezzel biztos kiváltom pár ember haragját, de most hogy pár percig néztem Muskkal az élő közvetítést, megfogalmazódott bennem hogy ez a fickó azért nem százas. Nagy rajongója vagyok meg minden, tiszta szívemből drukkolok neki, de akkor sem. Nem vagyok szakértő, talán enyhén autista, vagy nem tudom, de egyszerűen nem képes természetes, könnyen kommunikációra, egy egyszerű kérdésre is csapongó választ ad, olyan furi az egész.

    Ajánlom figyelmedbe az IAC előadások videóit. Akkor sem folyamatos és egységes a beszéde, és olykor beledadog a szövegbe, ha nem párbeszéd van, hanem előadás.

    Ettől még én se tartom százasnak, de inkább az üzleti szemlélete miatt. Egy kamikaze a fickó. Aki viszont élő adásban, showműsor keretében adja el azt, ahogy kamikazet játszik. És piszok jól csinálja, mint a kép mutatja...

    Kíváncsi vagyok annak mikor látjuk az első tesztrepülését...

    Most 3-4 év múlva ígéri (alig több, mint fél éve még 2-3 évet mondott)...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák