- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
Új hozzászólás Aktív témák
-
A legtöbb SUV amúgy egy sima személyautó, pár centivel megemelve, amitől jobb-kényelmesebb használni. Én nem értem, mi ez a nagy picsogás miattuk.
Dehogyis, nem pár centi emelés van. Lásd pl Corolla vs Corolla Cross. A sima 1305 kg, az emelt meg 1535 kg. 7 cm hasmagasságkülönbség van (13.5 vs 20.5 cm), de a Cross 20 centivel magasabb összesen. Stb. Tök más az egész. Ja és Corolla kombihoz hasonlítottam, a rakodótér méretének összevetése is vicces.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
Mondjuk ha anynira erőltetik hogy lassan mást nem is lehet válaszatni meg van lőve az ember.
De akkor csak az vásárlók ízlését nem értem, egy kezemen meg tudnám számolni hány SUV néz ki jól. Most így hirtelen az Alfa Romeo Stelvio ugrik be ami pofás és nem valami gnóm a formája.Més que un club!
-
nagyúr
-
Ráadásul a Corolla Cross a szedánnál rövidebb, a hatchbacknél meg kemény 8 centivel hosszabb, úgyhogy a parkolóhely-igény miatti sippogás sem állja meg a helyét... Az X5-öt meg akkor már a sima 5-ös kéne hasonlítani, ami szintén nem kicsi. főleg az aktuális modell. Persze a súly és a magasság valóban nagyobb a SUV-oknál, ezzel nehéz vitatkozni
-
-
Rive
veterán
Értem én, hogy mi a fő gondolat, csak a környezetvédelem meg úgy általában eléggé át van fertőzve a 'kalapácsom van, mindent szögnek nézek' jellegű egyoldalú nagyotmegmondásokkal.
A fejlett tömegközlekedés egy oldala a dolognak. És akkor még ott van egy rakat dolog a biciklitől a kölcsönkocsin keresztül a futárszolgálatokig...
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
-
elmepocok
tag
Az okozattal magyarázod az okot.
Több mint egy évtizede hallgatja mindenki, hogy neki crossover kell, az igény már kész, nyilván fogyni fog.Az extralistának inkább az autó árához van köze, mint méretéhez. Ha nem lehet a fapados kisautót eladni, akkor olyat kell gyártani, amit el lehet.
Csak ha futólag belegondolsz, hogyha 10-15 évvel ezelőtt belekerülnek a károsanyag kibocsátási normarendszer szabályai közé olyan kitételek is, amelyek a kibocsátási flottaátlagot súlyozzák mondjuk bizonyos önsúly, hossz vagy alapterület értékekkel és a gyártókat érdekeltté teszik a abban, hogy kisebb autókat (is) gyártsanak, akkor most teljesen más világban élnénk és minden földi jóval felszerelt kisméretű luxusautókkal lennének tele a szalonok, azokat szeretnék eladni, mert azután kapnak kedvezményt és keresnek vele pénzt.
Az, hogy kisebb méretű autóért a vásárló nem ad több pénzt, sok évtizedes kondicionálás eredménye. Ez alól is vannak mondjuk kivételek, Miniért például adnak sok pénzt. -
Méretileg meg a népszerű SUV-ok Európában jellemzően ugyanakkorák vagy kisebbek, mint egy normál személyautó.
Egy emelt kompakt autóra, mint a Corolla Cross vagy a Vitara?
Ezeknek a valótlanságoknak a sulykolását mikor hagyod abba?
Igen, a Corolla kombi kb 20 cm-rel hosszabb Crosshoz képest, de kb ugyanennyivel alacsonyabb is. Meg 430 helyett 600 literes a csomagtartó. Meg 1500 helyett 1200 kiló. Meg jelentősen kevesebbet fogyaszt ugyanazzal a motorral. Nem kisebb vagy hasonló...
Lásd pl ezt a forrást:
2022 Toyota Corolla Cross 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Touring Sports XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Hatchback XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVTAz a baj, hogy amikor a SUV-okat köpködik, akkor nehéz eldönteni, mire gondolsz pontosan?
SUV = személyautó terepjáró hibrid. Tehát egy megemelt, nagyobb, jóval nehezebb személyautó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ha mindenki 0.5-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az igen jelentős. Globális jelenséggel van probléma.
Pont ezért személyautó-terepjáró hybrid a SUV. Mert mindkettő, de igazából egyik se.
BMW-t meg egyéb prémium, pláne nagy luxusautót továbbra sem vesznek sokan. De ha most mindenki a SUV helyett a 6 hengeresre lenne rágerjedve, akkor az lenne megszólva, ilyen egyszerű, ez az oka, a trend. De már ezerszer le lett írva.
Ez is lényeges része a problémának, hogy érzelmi döntés az autó, ami önmagában még nem lenne akkora baj, de a marketing erre nagyon jól tud hatni, így lesznek ízlésformálók a gyártók... USA erre nagyon jó példa, ahol már a pickup is irdatlan népszerű.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rive
veterán
Senki nem köpködi a ...
A SUV-jelenséggel kapcsolatban egy általános és eléggé irritáló probléma, hogy az összes nem-SUV tulaj beszorítva, korlátozva érzi magát, amikor melléáll a kereszteződésben egy böhönc. Nem lehet kilátni semerre, az ember bent ül egy csőben és annyi.
Az összes többi jármű biztonságosságára gyakorolt hatás már csak extra.
De a vége az, hogy előbb-utóbb muszájból az is nagyba ül, akinek jó volt a normális.
Persze, ha egy IFA áll az ember mellé az se kellemes, de a teherautó legalább érthető, nem viccből veszi, vezeti a sofőrje.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Alusky
aktív tag
Nem is kell ezeknek terepjárónak lennie. A kátyúkon meg a padkákon, fekvőrendőrökön menjen át kényelmesebben, a tulajnak ne le hanem oldalirányba kelljen ülnie a magasság miatt kényelmesebben, meg ne akadjon fent a telken az első vakondtúráson vagy a horgászásnál. Ehhez semmi nem kell csak egy elsőkerekes személyautó emelt hassal. Régen ezeket a fajtákat külön lehetett kapni kis mennyiségben (county/country/camping meg hasonló alnevekkel), ma meg ez lett az alap, ennyi a különbség.
A nevezéktannal is baj van, mert ráragasztották, mint az UHD-ra a 4K nevet. Az SUV az a Wishes terepjáró amiből inkább USA-ban van sok, ezek pedig emelt személyautók, terepjáró skinnel, ez inkább a crossover lenne, csak közben sokat telepakoltak SUV fícsőrökkel és lettek crossoverSUV hibridek belőlük.Mert az embereknek ez tetszik. Én igazából leszarom, az emberek rohadt álszentek nem hibáztatok ezért senkit. 100-ból 99 ahogy lehetősége lenne rá már rakná is bele a valagát egy Q7 V10 TDI-be, pont telibe szarva mindent. Engem se érdekel, hogy furgonnal járok mindenhova, nem fogok mások nemtetszése miatt kisautót venni és külön azzal nyomorékoskodni, hogy megspóroljak három szénmolekulát, amit utána a dupla olajcsere/fékcsere/gumicsere/akkucsere miatt vissza is adnék a környezetbe.
Az ő gyereke elől veszem el a levegőt. Igen, az ő gyereke meg én előlem. Ennyi. Aki komolyan gondolja ezt a környezetvédősdit az nagyon sok mindenről lemond, még a gyerekről is, mivel irgalmatlan energiafelhasználással jár minden élőlény létezése. Az összes többi csak szájhős. Üljön amibe akar. Csak könyörgöm ne 60-nal toszorogjon előttem a 15 milliós autójában, mert én viszont mennék a dolgomra és ne csodálkozzon, ha 100-zal repeszt el mellette egy 6 méteres valami aminek a tetejét se látja.Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
-
Mindent egy tényezővel magyarázni elég primitív dolog. Minden bizonnyal ez is benne lehet a dologban, azonban emellett teljesen figyelmen kívül hagytad a kutatás többi aspektusát, mert nem támasztja alá azt a prekoncepciód, hogy "SUV rósz" az rósz.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs