Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz 0xmilan #8 üzenetére

    A SpaceX-el kapcsolatosan sem a technológiai innovációt kritizálom, mert ott is magáért beszélnek az eredmények. Ott is az üzleti modell és viselkedés az, ami leginkább egy kamikaze színvonalát képviseli, ami eddig legalább kétszer sodorta a csőd szélére a vállalatot rövid élete alatt.

    Illetve a SpaceX hírek alatt szoktam mindig morogni, hogy miközben a piaci kezdeményezésért szokták isteníteni a céget, azt a nem éppen apróságot elfelejtik megemlíteni, hogy a SpaceX bevételeinek oroszlánrésze az állami megrendelésekből jön még most is, és hogy a nélkül aligha lett volna Falcon-1, Falcon-9 és Dragon / Dragon V2.

    Ettől még nem lesz a szememben kisebb a SpaceX, csak azért szobrot nem kell egyből emelni, ugyanis legalább olyan gátlástalan húzásokat ejt meg, mint az ULA, csak éppen a saját érdekeit szem előtt tartva.

    A Tesla-nál ugyanez megy pepitában.

    A Ford-os hasonlat a cég piaci értékét jelenti, és azért félelmetes, mert azért nem egy kategória a két cég. Az egyik mögött ott van kismillió gyártósor, számtalan fejlesztői központ és minden egyéb. A Tesla mögött egy pár nagyságrenddel kevesebb fizikai érték van, és egy hatalmas befektetői várakozás. Ha ezt teljesíti majd, akkor nem lesz lufi. De per pillanat ez egy lufi, még akkor is, ha nem tetszik.

    A Tesla előre menekül, ezért telepít annyi supercharger állomást, és próbálja felfuttatni a Lítium-aksi gyártást (a'la Gigafactory), hogy csökkenjenek a gyártási költségeit. Most is ezért kell a részvénykibocsátás, hogy a hegy, amit a Model 3 megrendelések jelentenek, meg tudja mászni.

    Személy szerint egyébként nem lenne semmi bajom az elektromos autókkal, ha a táplálásukra átgondolt koncepció lenne. De csak addig olcsó az elektromos autó, amíg az elektromos áram árában nem jelennek meg azok az adók, amíg megvannak a fosszilis üzemanyagokban (jövedéki adó, útadó, stb.), és amíg az elektromos hálózat és az erőművek fejlesztését nem vesszük bele a problémába. Per pillanat a világ legnagyobb részén az elektromos áramot fosszilis energiából állítják elő, illetve atomerőművekből. Ugyanez a problémakör megvan a hidrogén üzemanyagcellás autókban, hiszen a hidrogént legolcsóbban szénhidrogénekből lehet előállítani...

    A Tesla előtt is volt jó pár autógyártó, aki próbálkozott az elektromos autókkal (én is vezettem elektromos Citroen Saxo-t), én itt Apple effektet látok, jó marketing és megfelelően jó termék esetén kvázi divatot teremtettek.

    Ahogy a SpaceX-nél, itt is azon morgok, hogy Musk-nak van egy szép és tényleg támogatásra érdemlő elgondolása, de egy buldózer finomságával éri el a célját...

    @myckie2: Például a BMW profitja 7 milliárd dollár. Most olvasd el még egyszer alant a hozzászólásomat, hogy mennyi volt a Tesla profitja mostanság (negatív...).

    Aggódnak amiatt, hogy a Tesla által gerjesztett divatra túl későn ülnek fel, de például a BMW az i3-al és az i8-al, illetve a tovább tervezett i-családdal pont nem nagyon aggódik...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák