Új hozzászólás Aktív témák

  • >>>W!nman*

    tag

    válasz bringasisti #11208 üzenetére

    Igen -közben olvasgattam szakirodalmat, köszi azért! :)

    Szikrakeletkezés és rotorfül helyzete:
    A szakirodalom nagyon idealizáltan ábrázolja a rotort és a harangot. Konkrétan pont teli->rés átmeneti élre pozicionálja a rotorfül közepét. Ez csak akkor lenne ideális, ha nem lenne centrifugális és vákuumos szabályzás... :) Kicsit gondolkodtam, h a miénknél miért van a rotor fülének közepe a rés->teli átmeneti él után 20-25°-kal... És rájöttem, hogy mivel max ~40°-ot szabályoznak a rugók, illetve 13°-ot a vákuumdob... És mivel 2000-3000 RPM körül ez kb pont 25°körül van... Így tehát ez a rotorfül/harang pozíció a legpraktikusabb. Ahol legtöbbet van használva a motor -2-3e között- ott van legközelebb a fül az elosztófedél 4 pólusához, illetve alacsony és magas fordulaton szintén így van a legjobb kompromisszummal pozicionálva... :)

    Most hirtelen csak egy elosztófedél van kézben... Az 58,20...! :) Uh lehet alapja az elméletnek, miszerint Skodához készült, de jó Daciába is... :) De hogy itt senkinek nem volt ismerős? :)

    Mivel készítenéd el amúgy ezt a harangot?

    Ami amúgy még nem tiszta... rés->teli élnél, illetve teli->rés átmenetnél mi történik? Oké, h trafó elkezd tölteni, illetve szikra a gyertyákra... De melyik mikor? :P

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák