- Windows 11
- Synology NAS
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Microsoft Excel topic
- DIGI kábel TV
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- VoIP telefonálás
- Milyen program, ami...?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
Új hozzászólás Aktív témák
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11197 üzenetére
Szia!
A link ebben van:
[link]A kérdésem az lenne, h milyen gyújtás van gyárilag a régi Skodákban? Az újabbakra gondolok főleg, mert a 100-110-120... vonal tudtommal mind megszakítós volt.
A linken szereplő gyújtásalaplap gyári-e, Skodához való-e?
Tehát EZ.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz >>>W!nman* #11203 üzenetére
Ez a Favi gyújtás. Amit linkeltél az nem Remix gyújtás mert annak màs az érzékelője. Ha tényleg negy gond akkor rajzold le mit akarsz és serényen gyűjts egy doboz sörre
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11204 üzenetére
Hello!
Köszi a képeket!
És akkor EZ az alaplap se gyárilag, se kisipari termékként se került sose Skodrikba?Ami nekem kellene, az EZEN a képen látható. A rotor és a vékony bakelit alatti lemezharang.
Esztergályossal a héten legyártattam egyet, a kivágásokat pedig egy CNC géppel készítettük, de sajna nem lett jó elsőre...Esetleg esztergályos/CNC gépes vagy?
Illetve meg tudnád mérni az elosztótok belső átmérőjét? Ha azonos -aminek elég kicsi a valószínűsége-, akkor lehet hogy az alaplap eredetileg Skodához készült (csak jó Daciahoz is.
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11206 üzenetére
Bocs, lejárt a szerkesztési idő...
A harang ITT látható "tisztán". -
bringasisti
Topikgazda
válasz >>>W!nman* #11207 üzenetére
A kivágásnak igazán nagy jelentősége nencs csak 90° legyen mert a hengerenkénti gyújtás különben szóródik! A lényeg hogy a három furat a tetején a harang kibontásával szinkronba legyen vagyis mikor a szikra keletkezik a rotor az elosztófedéllel vonalba legyen! Belső átmérő 59 mm. Nem vagyok esztergályos de láttam már gépet
BENEFON DELTA--------N8
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11208 üzenetére
Igen -közben olvasgattam szakirodalmat, köszi azért!
Szikrakeletkezés és rotorfül helyzete:
A szakirodalom nagyon idealizáltan ábrázolja a rotort és a harangot. Konkrétan pont teli->rés átmeneti élre pozicionálja a rotorfül közepét. Ez csak akkor lenne ideális, ha nem lenne centrifugális és vákuumos szabályzás... Kicsit gondolkodtam, h a miénknél miért van a rotor fülének közepe a rés->teli átmeneti él után 20-25°-kal... És rájöttem, hogy mivel max ~40°-ot szabályoznak a rugók, illetve 13°-ot a vákuumdob... És mivel 2000-3000 RPM körül ez kb pont 25°körül van... Így tehát ez a rotorfül/harang pozíció a legpraktikusabb. Ahol legtöbbet van használva a motor -2-3e között- ott van legközelebb a fül az elosztófedél 4 pólusához, illetve alacsony és magas fordulaton szintén így van a legjobb kompromisszummal pozicionálva...Most hirtelen csak egy elosztófedél van kézben... Az 58,20...! Uh lehet alapja az elméletnek, miszerint Skodához készült, de jó Daciába is... De hogy itt senkinek nem volt ismerős?
Mivel készítenéd el amúgy ezt a harangot?
Ami amúgy még nem tiszta... rés->teli élnél, illetve teli->rés átmenetnél mi történik? Oké, h trafó elkezd tölteni, illetve szikra a gyertyákra... De melyik mikor?
[ Szerkesztve ]
-
wladymir
csendes tag
Üdvözlet.
Kérdésem az lenne,hogy a favorit féltengely miként csatlakozik a váltóhoz?
És olaj,vagy zsír keni?
Mennyi olaj kell a váltóba?
Előre köszönöm a segítséget.
o még azt szeretném kérdezni,hogy valaki tud esetleg karbi felújító embert,vagy valaki tud felújítani esetleg?[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz wladymir #11210 üzenetére
A féltengely száraz azaz zsír keni.
Az, hogy hogy csatlakozik nem értem, milyen a felfogatása arra gondolsz? (a képen egyértelműen látszik )
Váltóolaj 2.4 liter kell.
A karbival kapcsolatban meg lehet jobban jársz ha veszel egyet bontóba, mint ha felújíttatod.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wladymir #11210 üzenetére
A féltengelyek csak be vannak csúsztatva a bolygóműbe, egy acél biztosító gyűrű tartja a helyén. Ha ki akarod venni, előbb a keréknél ki kell venni a kerékagyból. Alsó talpast elkötöd, és a féltengelyt a belső csuklónál megfeszítve kipattintod a helyéről.
rob210 A képeden fabia vagy octavia váltó van, ahol csavarral van a féltengely a meghajtó tányérhoz erősítve, a favoritnál csak a gumiharang tartja össze a belső csuklót, és a csukló a fent említett módon van a váltóban.
-
rob210
nagyúr
válasz Mágus2 #11212 üzenetére
Wazze tényleg.
Csak kerestem egy képet , amin látszik a féltengely és a váltó, erre most, hogy mondod látszik is, hogy octavia, rá van írva a féltengelyre.
sok hülye googli kép, beírtam favorit féltengely váltó oldali aztán ezt dobta kiMindegy a félrevezetésért bocsánat a leírásod alapján egy biztosító gyűrű van 3 csavarral, de amúgy valóban csak be van tolva.
Ezt sajnos tudom mert az enyémen volt váltócsere amikor fennakadtam egy aknafedélen mint a titanic a jéghegyen, kitáblázatlan útfelbontás.Renault power
-
rob210
nagyúr
Hogy jó képet is tegyek be
Tehát csak be kell dugni és majd a kerrék felöl a csavar rögzíti, hogy ne tudjon kijönni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
wladymir
csendes tag
Köszönöm a válaszokat,okosabb lettem.És örülök,hogy nem olyan mint a képen látható octávia vw váltója,mert utáltam volna azokat a rohadt imbuszokat kitekergetni.
Nekifeszülök oszt széjjelkapom. -
bringasisti
Topikgazda
válasz >>>W!nman* #11209 üzenetére
Egy ilyen harang megesztergálása sem szakmailag sem idő telintetében nem nagy történet. A maràs és a 3 csavarpozíció az már más történet ! Amit írtál szabályozási tartományt a regulátornak illetve a depresszíós dobnak szerintem a fele is sok, ráadásul egymás ellen hatnak. Sajnos vidéken van a szervizkönyvem nem tudom megnézni. A rögzítési pozíciót kiszerkeszteni elég nehéz / érzékelő munkapontja, szabályozási tartományok átlaga, rotorban a menet pozíciója, elosztofedél helyzete /. Egy dolgot lehet csinálni hogy az elosztófedelet az egyik szegmensnél kibontani, járatni a motort három hengerrel és stroboszkoppal nézni hogy a hiányzó szegmens elé vagy mögé adja a szikrát. Ha a három furat helyett körív van a harangon kibontva akkor addig lehet a csavarpozíciót tologatni mig a helyes méret bejön. Ezt visszamérve a végleges darabba befurni
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #11216 üzenetére
Ha jól meggondolom az elosztófedelet úgy is ki lehet bontani hogy oldalt és a gyertykábel mellet és akkor mind a 4 henger dolgozik. Valszeg akkor is lehet látni amit kell
BENEFON DELTA--------N8
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11216 üzenetére
A fokokat Dacia könyvekből vakeráltam!
Az első esztergált példány marását egy 12 milliós CNC gépen szúrtuk el! Cikkcakkos lett a rezgésektől a vágás széle, illetve rézsűsen szétnyílt. A 3 furat viszont nagyon pontos lett.
Most egy -másik- esztergályos legyárt nekem 5db-ot... 6K-ért. Aztán újra CNC-zés a tapasztalatokkal a zsebünkben.
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11217 üzenetére
Daciához van átlátszó gy.elosztó fedél! (Pár éve "kint" olcsóbb volt, mint a sima bakelit! Sajnos már nem árulnak. )
-
Curtis666
csendes tag
Sziasztok,
A feleségem nagypapája nem(eléggé) húzta be a kéziféket, ezért az autó elkezdett gurulni hátra - így sikerült kitörni a bal első ajtót egy oszloppal. Szerencsére senki sem sérült, azonban lövésem sincs honnan tudnék ilyen ajtót szerezni.
Tud valaki segíteni ebben?Thx:
J.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz >>>W!nman* #11218 üzenetére
Igen a maráshoz 12 millás ember és egy olcsó gép kell. A poharat nézve nem felülről hanem oldalról kell marni, de lehet hogy igy is két futter közé beszoritva hogy ne cincogjon megmunkálás közben. Ha a " dolgozó " él cirádás akkor szórni fog a hengerenkénti gyújtás. Ha sikerül azért írd meg.
BENEFON DELTA--------N8
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11222 üzenetére
Okés, írni fogok!
Köszi az eddigi helpet is! -
akhmedafutyi
újonc
Üdv! Segítségeteket szeretném kérni!
Tudja -e valaki, hogy mi lehet a Favoritom karburátorának a baja? Ugyanis, alapjáraton működik, de ha gázt adok rá fullad és nagyon furcsa hangja van! Kicseréltem a membránokat, tömítéseket, tűszelepet, vezér mű láncot, a jelölésekre ügyeltem, a gyújtás elosztó fedelet, -kábeleket, gyertyákat, kifújattam a karburátort nagy nyomású levegővel, eredeti helyére állítottam mindent ezek ellenére is vissza nyomja a benzint a levegő szűrőbe ha nagy gázt adok neki.Valaki segítsen!! Előre is köszönöm!!!
-
rob210
nagyúr
válasz akhmedafutyi #11224 üzenetére
Az valószínűleg bazi sok benzint kap valamit rosszul raktál össze a karbin belül.
Renault power
-
akhmedafutyi
újonc
Köszi a segítséget, tűszelep gondja volt a picinek ^^
-
Pszicho7
újonc
Sziasztok.
1 kis segítséget szeretnék kérni. Igaz ez a hiba más karbis autóknál is előjöhet, de gondoltam hátha volt már másnak is hasonló gondja ennél az autónál. 1.3-as glx Favorit. Ha a motor bemelegszik, és megy 20-25km-t, onnan számítva a kuplung benyomásánál azonnal elmegy a fordulatszám és a motor leáll. A munkahelyem 12km-re van, addig ez a probléma szerencsére nem jön elő, csak nagyobb táv esetén. Tehát kanyarnál vissza akarok venni, egyszerűen nem tudok, mert azon nyomban lemegy a fordulatszám 0-ra. Ez a hiba akkor is előjött, mikor 2x ment a kocsi kb 4-5 percig és több perces szünetek után be lett indítva. 1 lámpánál megállnék, azonnal leáll a motor. Azt ajánlották hogy tankoljak drágább (Shell) benzinkútnál, mert az olcsóbb üzemanyag is okozhatja ezt a hibát. Ha nem javul a helyzet, karbi csere. Előszűrő van rajta, ezért a szerelő kizártnak tartja, hogy a karbiba bármiféle mocsok van és amiatt nincs normál adagolás.
Várom a véleményeket, ötleteket.
Köszönöm.
-
rob210
nagyúr
válasz Pszicho7 #11227 üzenetére
Alapjáratod van rendesen?
Fogyasztás, hogy alakul?
Vagy az alapjárati mágnesszelep haldoklik, vagy a szivató ha lekapcsol megszűnik az alapjárat.
Én inkább erre gyanakszom, szarul van beállítva az alapjárat és amikor a szivató lekapcsol kevés neki az üzemanyag.
Gyertya színét is meg kéne nézni.Renault power
-
Pszicho7
újonc
válasz rob210 #11228 üzenetére
Alapjárat addig van, míg ez a probléma ismét elő nem jön. Egyébként autó beindításkor 900-1000 a fordulatszám, kicsit később már fentébb megy, de nem olyannyira. A fogyasztásnál nem vettem észre hogy "zabálná" az üzemanyagot.
A gyertya színe alatt mit értesz?[ Szerkesztve ]
-
vecsepapa
csendes tag
válasz Pszicho7 #11229 üzenetére
A gyertyát kiveszed. Ha fekete a pólus akkor sokat kap, ha fehér akkor szegény a keveréked ha őzbarna akkor megfelelő a keverék.
Nekem az emelt alapjáratom 1800 körül volt anno melegen volt 850 körül.
Én is arra gondolok mint rob. Üzemmelegen annyira keveset kap az autó hogy leáll."1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Pszicho7 #11229 üzenetére
Az alapjárati rendszert kell rendesen kitakarítani. Amíg a szivató dúsít,addig jó a leírtak alapján. A mágnes szelepet is ellenőrizd, mai a karburátor hátulján van becsavarva. Van egy finomszűrő a cső csatlakozóban a karburátorban, egy facsavar segítségével ki lehet húzni, ott is szokott meglepi lenni.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Mágus2 #11231 üzenetére
Mágus!
Mitől lehet, hogy szelephézag állítás után nagyon "szelep" hangja lett a gépnek? Azt mondta, a szerelő bácsi, hogy a kipu szelepek kitámasztottak már.
Lehet az is, hogy amit vettünk Castrol olajat (eleméletben megbízható helyről) nem volt mégsem valódi és azért van olyan "szar" hangja?
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #11233 üzenetére
A castrol akármennyire is reklámozzák szar, hangosabb tőle mindenkinek a motorja.
Én is így jártam az ELF-el anno rossz helyen vettem és mint kiderült nem gyári olaj volt.
Pedig márkakereskedésben vettemAhol most vettem ott meg tökéletes minőséget kaptam.
Renault power
-
-
Retro DJ
aktív tag
-
Tom5
addikt
Eneos japán motorolajról mi a véleményetek? Skoda Feliciába.
-
gs20
tag
válasz bringasisti #11238 üzenetére
Igen, így van, de nem feltétlen csak az öregecskéknél. Nekem is volt már látható kopás-beverődés 80000km-nél
mind a himbákon, mind a szelepszár végén.
Egy jó reszelő, kis kézügyesség, és némi türelem kell a megoldáshoz: himbasort levenni, és addig feldoglozni a himbákat és a szelepszárat is amíg a gödör el nem tűnik. utána lehet már normálisan hézagot állítani. A himbánál egyszerű a dolog satuba fogva, de a szelepszár szívás, mert nehéz is odaférni, meg ott takarni kell mindent, és vigyázni, hogy nehogy fémreszelék hulljon a motorba.De megéri, mert ég és föld, hogy mennyit változik a hangja.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #11239 üzenetére
Remélem az öregecske megbocsátható bűnnek számít. A szelepállításnál a 20 fok nem számít a szerelők sem tartják. Ha mégis rávetődnél a beállításra akkor ha a beállítócsavart teljesen föltekerve a főtengelyt beforgatva a tolórudat a himbából ki lehet akasztani, és a dolgozó felét az égnek fordítva a kopást látni lehet. Hihetetlen de 0.1 milliméter kopás a himbán szelephézag állításnál 50 % hibát generál, ugyanis 0.2 szelephézag meg 0.1 kopást kell számolni
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
Én öreg motornál nem is állítok szelepet mert csak rosszabb lesz ! Ha nekidurálom magam gyémántreszelővel az ívet kiigazítom és Arkansas - al adok " fényt " a felületnek. Van egy öntöttvas hasábom köszörült felülettel egy átmérő 60 as 40 magas pogácsába tettem egy tuti furatot a szelepszárnak húzogatva a hasábon közben forgatva hogy nehogy féloldalasan kopjon gyémántpasztával a szelepetszárat is rendezem, sajnos ehhez le kell kapni a hengerfejet, de ha már lent van a szelepfészket is megtörlöm
BENEFON DELTA--------N8
-
Retro DJ
aktív tag
válasz bringasisti #11246 üzenetére
Itt kellett, mert gáz van benne, és már kitámasztott a kipu szelep.
Retro
-
wladymir
csendes tag
Üdvözlet
Kérdésem az lenne,hogy a favi féltengelyt mekkora csavar fogja a csonkálványhoz?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs