Az Apple-nek mégiscsak reklámoznia kell a Samsungot

Az Apple fellebbezése nem járt sikerrel Nagy-Britanniában, mivel a fellebbviteli bíróság helybenhagyta a korábbi döntést, mely szerint a Samsung a Galaxy Tab táblagépeknél nem sértette meg az amerikaiak jogait, sőt elrendelték, hogy az Apple a saját weboldalán tegye ezt közzé – ezzel mintegy reklámozza a versenytárs termékét.

Ahogy a nyáron az IT café is beszámolt róla, az ügyben három Galaxy tablet szerepelt (Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9, Galaxy Tab 7.7), és Colin Birss bíró szerint a két cég termékei nem hasonlítanak egymásra annyira, hogy az a fogyasztókat összezavarja, így közvetetten kárt okozhasson nekik. A bíró sajátos, kétértelmű megfogalmazása azóta szállóigévé vált: Birss úgy vélte, hogy a Galaxy táblagépek „nem rendelkeznek azzal a minimalista és szélsőségesen egyszerű formatervvel [dizájnnal], mint az Apple készülékei. Nem olyan dögösek [cool].” Összességében azt mondta ki a határozat, hogy a Samsung készülékei jól megkülönböztethetőek az Apple-éitől, mivel vékonyabbak, és „szokatlan részeket tartalmaznak” (egyedi jellegzetességeket). Birss karakteres döntését azzal fejelte meg, hogy az Apple-nek weboldalán, illetve nyomtatott sajtótermékekben legalább fél évig hirdetéseket kell megjelentetnie, amelyben azt közlik, hogy a Samsung nem másolta az iPadet.

A Samsung természetesen üdvözölte a döntést, az Apple még nem adott ki hivatalos nyilatkozatot.

Az iPad gyártója még fellebbezhet a legfelsőbb bírósághoz, de a brit sajtóban megszólaló szakértők szerint a siker esélye csekély, és okosabb lenne, ha ezt nem tennék meg, így végre lezárulna az ügy.

Azóta történt

Előzmények