Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
A trail brakinget inkább motorosok alkalmazzák, mert ott kanyarbejáraton a fékeznek, a fékezés hatására nagyobb tömeg van elöl, nagyobbat tud fékezni.
Autónál a gumi kialakítása miatt ahogy növeled a kormányszöget, egyre kisebb (hosszirányú) terhelést képes felvenni a gumi, amit nem tudsz kompenzálni a súlypont áthelyezésével.
Konklúzió: fékezni kis kormányszögnél érdemes. Viszont hogy minél jobban ki tudd használni a gumi tapadását, a hosszanti terhelést fokozatosan kell átalakítani oldalirányú terheléssé, amit nemcsak a kormányszög változtatásával tudsz elérni, hanem esetenként marad annyi tartalék a gumiban, hogy kicsit még tudsz is fékezni mellette (a kormányszöget növelve bejáraton a fékerőt fokozatosan csökkentve).
Ha tudsz úgy masszívan fékezni kanyarban, hogy az autó stabil marad, akkor kicsi a kanyarsebességed.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen