Új hozzászólás Aktív témák

  • JoinR

    senior tag

    A trail brakinget inkább motorosok alkalmazzák, mert ott kanyarbejáraton a fékeznek, a fékezés hatására nagyobb tömeg van elöl, nagyobbat tud fékezni.
    Autónál a gumi kialakítása miatt ahogy növeled a kormányszöget, egyre kisebb (hosszirányú) terhelést képes felvenni a gumi, amit nem tudsz kompenzálni a súlypont áthelyezésével.
    Konklúzió: fékezni kis kormányszögnél érdemes. Viszont hogy minél jobban ki tudd használni a gumi tapadását, a hosszanti terhelést fokozatosan kell átalakítani oldalirányú terheléssé, amit nemcsak a kormányszög változtatásával tudsz elérni, hanem esetenként marad annyi tartalék a gumiban, hogy kicsit még tudsz is fékezni mellette (a kormányszöget növelve bejáraton a fékerőt fokozatosan csökkentve).
    Ha tudsz úgy masszívan fékezni kanyarban, hogy az autó stabil marad, akkor kicsi a kanyarsebességed.

Új hozzászólás Aktív témák