- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Sweet.tv - internetes TV
- Mobilinternet
- Videó stream letöltése
- Adobe Illustrator kérdések
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MinDig TV
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- crok: Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz tranceplanet #112 üzenetére
Igen, az ötlet nem saját volt, hanem olvastam valahol. NIO alatt pedig nem márkára, hanem típusra gondoltam (talán a Kia NiRo kavart be nekem??? nem egyértelmű).
A koncepció szerintem nagyon jó, de (nagyon sok infót nem tudván róla) jelen állás szerint ez talán 1-1 (teljes) "akkublokkal" működne, ami egyáltalán nem csereszabatos bármilyen típusra, már csak az eltérő akkukapacitások (és méretek) miatt se. Persze biztos meg lehet csinálni jól... csak számomra ez nem nagyon evidens probléma. Nyilván lehetne 1-1 kúton többfajta akkumulátor is, de hogy mindig legyen majdnem bárhol majdnem bármilyen fajtából feltöltve... na az szerintem erős kihívás. Ezért lenne jó, ha standardizált és moduláris lenne. (Persze ez is vetne fel kérdéseket.)
Meg ugye nem csak a darabszám/elérhetőség a kérdés, hanem az is, hogy feltöltve mennyi elérhető. A "tanklások" valószínűleg nagyon nagy része a reggeli és délutáni csúcsforgalomra koncentrálódna, és éppen emiatt minden bizonnyal könnyű lenne megszívni az olyan később kelőknek, mint amilyen én vagyok. Persze ha a csereakkukat ~150 kW-tal, vagy még többel lehetne tölteni elfogadható kapacitás mellett (mondjuk legalább 15-20 db-ot egyszerre... de inkább 40-50-et), akkor valószínűleg nem enne igazán gáz a dolog. Teszem azt ha legrosszabb csúcsforgalomban is csak mondjuk 20, nagyon max. 30 percet kell várnod egy 5 perces cserére, az még beleférhet. (A folyamatos cserék miatt a 3-4-el előtted lévő autó akkuja nagyrészt feltöltődhet addigra, amikorra te odaérsz.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #115 üzenetére
"a rendszámtábla tartót nem a gyárban szerelik fel"
Hanem a szalonban/márkaszervizben? (Komolyan kérdezem.) Mert ha egy márkának saját, márkaspecifikus szalonjai vannak (és azért a burzsujabb gyártóknál ez szokott lenni), akkor nagyjából mindegy, hogy a szalag melletti Józsi vagy szalonbeli Béla fúrja-e meg az autódat, végfelhasználói oldalról a lánc végén ugyanazt kapod. (Persze jobb, ha ez szalon, és nem gyár specifikus. Mert az utóbbiból kevesebb van.)
#116: Ez mindig is így volt. Nem feltétlenül baj, de dedikáltan nem is szerencsés.
#129: "Nem véletlen van úgy, hogy csak az Atto megy érdemleges mennyiségben az európai piacon. Többiből pár száz fogyott tavaly."
De aztán majd beindul Szegeden a minőségi gyártás!
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
"Hanem a szalonban"
Először ott, nyilvánvaló okokból.
Aztán meg ki tudja hol. Egyáltalán nem biztos hogy annak, aki facsavarral fúrta fel a keretet, bármiféle márkakötődése lett volna.
Aki ebből a képből levezeti, hogy milyen szar a Merci, az szimplán csak manipulálni akar.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
bteebi
veterán
válasz Elektrosokk #127 üzenetére
Ha tudsz olyan autót venni, amitől borsódzik a hátad, akkor nagyon szerencsés/burzsuj ember vagy. Szerintem nagyjából 30 millió alatt nem nagyon léteznek a fenti kritériumnak eleget tevő autók - persze kinek mi a zsánere, egy origi Bogár vagy egy 1-es Golf is lehet olyan, de nekem spec. egy jól felszerelt M-es X5-ös is csak a "tetszett" kategória volt (mondjuk nem én vezettem). Ez persze nem jelenti azt, hogy ne tetszhetne neked, vagy akár nekem egy full kommersz, 12-15 milliós autó is nagyon.
Teszem hozzá, én leginkább kényelemre, nyugalomra és biztonságra vágyom vezetés közben, nekem (egyelőre) ez az "élmény". Inkább kellene egy kimagaslóan jó autóhifi, mint plusz 100-150 paripa.
#134: "Mindenki azt hiszi, hogy itt az autógyártók a csodát teszik le? Egy fenét... Beszállítóktól megoldják."
Erről van szó. Gyakorlatilag nem muszáj - bár azért legalább néhány dolgot érdemes - saját magadnak gyártani bármit is. Elég a gyárban összerakni mindent. Némi "fejlesztés" (alkatrészek tervezése, szoftverek, szenzorok hangolása) így is, úgy is van, de gumit, fékeket, autóüveget, kapcsolókat, kárpitot hoznak a beszállítók, sőt a karosszériához szükséges acél/alumínium se hematitként vagy bauxitként fog a gyárba kerülni, és a festékeket, kenőanyagokat se ott helyben állítják elő. De simán vehetsz/licenszelhetsz bármit. Motort, hajtásláncot, karosszériát. Csak pénz kérdése.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Nem hallani kell a többi autót, hanem látni. (Előrefelé, az útra nézek, a többi irányra meg ott vannak a tükrök.) Amúgy meg minőség <> hangerő. Nem az kell nekem, hogy leszakítsa a fejemet a tüctüctől a subwoofer (a kocsimban nincs is szub, meg eleve nem is hallgatok tüctüc zenét), hanem az, hogy akár normálisabb pop, vagy akár klasszikus zene közben remek legyen a hangminőség. Üvöltetni meg nem fogom, mert az már tényleg lehetne zavaró is.
Egyébként sokszor csak rádiót hallgatok, ami eleve nem egy brutál minőség. Hosszabb távokra meg ritkán megyek egyedül, akkor viszont nem hallgatok zenét. (Bár egyébként a hosszabb táv az nálam majdnem mindig autópálya, az meg forgalmilag többnyire nem valami komplex, és sokkal inkább vagy mások hülyeségére, sem mint a saját ügyességedre vagy hagyva.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tasunkó
senior tag
Tetszőleges KKV-nál lehetetlen küldetés lenne facsavart találni, csak ha fából készítenek valamit. Így aztán a márkaszervizben is mondhatni kizárt, de sima szakinál sem biztos hogy lesz. Ez inkább egy olyannak az elképzelése a silány gyártásról, aki csak a facsavar technikai magasságáig jutott el.
Kérek egy számot a jútútú
-
Alaaf Pi
aktív tag
Nyugaton autógyárban dolgozni általában presztízs, még összeszerelőként is. Ugyanis van szakszervezet, van jó fizetés, egyéb juttatások, munkaidő kevesebb (akár 35- óra hetente) elég stabil, biztos munkahelyek. 2020 óta romlott a helyzet, de még mindig a legbiztosabbak a saját dolgozókkal.
A csavarok egy jelentős része nincs darabra nyilvántartva, mert nem reális elvárás. Például utolsó szerelési fázisok egyike az autó aljára felcsavarozni a védőelemeket. Ez fej felett zajlik. Gyakori, hogy leesik egy csavar. Nincs idő összeszedni, leellenőrizni, hogy nem sérült meg hanem tatyóból veszik elő a következőt. Szünetekben meg sepernek mindent és kuka. Facsavar meg a szervizben sincs, mert minek.
A vízfej a szükséges minimális mértékű. Sajnos sok emberre van szükség, mert van annyi munka. -
Tasunkó
senior tag
válasz Alaaf Pi #159 üzenetére
Igen, dolgoztam multinál, ahol gyűlést tartottak arról, hogy büszkének kell lenni, hogy itt dolgozhatunk. Nem nehezen hihető, hanem semennyire hogy egy manuális munka, ami egy óra betanulást igényel, a presztízs szóval összeegyeztethető. Hamarosan jön az AI és ezeket a vállalati vallási szövegeket, már nem embereknek fog kelleni kitalálni.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Alaaf Pi
aktív tag
1. Nem kell tanítani, nincs is elvárva.
2. Nem egy óra betanítani a dolgozókat, és fejben is ott kell lenni eléggé. És a biztos, jó munkahely presztízse mindig nagyobb, mint a félig feketén fizetö, rabszolgatartás felé tendálóé. S igen, jellemzö, hogy az autógyári dolgozók közé igyekeznek bejutni az emberek, nem a sarki sufni szerelöhöz.
3. Mindezt úgy mondom, hogy soha, egyetlen percig se voltam alkalmazottja egyetlen autógyárnak se. -
btprg
senior tag
Ez nagyon jó pont, bár látom hogy bteebi-nél nem ez a helyzet hogy az ordító zene vonnál el a figyelmét
Én személy szerint azért nem akarok kocsiban zenét hallgatni, mert veterán autóval járok, aminek a hangját is élvezet hallgatni, meg bármi van azt az autó hangjai árulják el, nem akarom ezt az információforrást elfedni.
Másrészről meg vezetés közben a vezetésre szeretek figyelni, zenét hallgatni otthon szoktam úgy, hogy csak arra figyelek, nem mellesleg valami közben."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
bteebi
veterán
Egyáltalán nem a zenehallgatáson múlik az, hogy valaki rendes sofőr-e. Akinek meg a hangminőség számít, és nem a hangerő (ahhoz kellenek a csomagtartót kétszer is kitöltő subwooferek... meg még pár neon is ide-oda, mert az is vagy +10 dB), az jó eséllyel eleve nem is fog nagyon hangosan zenét hallgatni... mert ugye akkor már a hangminőség is romlik. Meg az már tényleg lehet zavaró vezetés közben.
Nem szeretek tötymörögni, de gyorshajtani se. Nem is komfortos érzés nekem, a fogyasztás is nagyobb, meg bármikor megbüntethetnének több napnyi fizetésemre. Nincs rá szükségem. Viszont - nyiván - figyelek másokra, és amennyire lehet, próbálom elkerülni vagy megszüntetni a balesetveszélyes helyzeteket. Akár csak annyival, hogy a bénázó, helyismerettel nem rendelkező autósoknak segítem a besorolását, kanyarodását, megfordulását. Vagy épp buszoknak, kamionoknak az elindulását, sávváltását. Így korrekt szerintem.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Alaaf Pi #162 üzenetére
"Nem egy óra betanítani a dolgozókat, és fejben is ott kell lenni eléggé."
Valóban nem. Pozíció függő, de azért lehetnek relatíve komplexek a feladatok.
"És a biztos, jó munkahely presztízse mindig nagyobb, mint a félig feketén fizetö, rabszolgatartás felé tendálóé."
Hááát... ezzel spec. pont nem értek egyet. A presztízst a cég vásárlói megítélése, és a cégen belül a munkavállalók helyzete (mennyire fárasztó, nehéz, stresszes a munka, és milyen a fizetés) adja. Ha ezek közül bármelyik nem igazán stimmel, akkor nincs igazi presztízs, vagy legfeljebb csak egy látszólagos, "kifelé". A legtöbb, akár nagyon nagy cég leginkább ebben jeleskedik. Egy fokkal jobb, amikor bár stresszes, eléggé fárasztó a munka, de legalább viszonylag jól fizet. Ilyen cégből azért már kevesebb van. Valóban jóból - pláne gyáraknál, termelésben - meg érdemben kevesebb.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
A soron igen komplex feladatok vannak egy OEM-nél. A beszállítók hasonló pozíciója sokkal kevésbé komplex.
A presztízs, büszkeség meg nem kifelé mutatott, látni a dolgozón, ha motiválatlanul dolgozik, nem érzi fontosnak, nem jelent semmit. A nem úgy mondom ezt, hogy futtában láttam OEM gyártósort, hanem éveken keresztül mozogtam a sori dolgozók között. És adott helyen nem láttam kifelé mellverést, hogy milyen fasza munkahely. -
Reggie0
félisten
En azert erzekelni szoktam az uton levo allo objektumok elhaladasat es igy a sebesseget is.
De ilyen szempontbol valoban sokkal jobb az elektromos, mert nem nyomja el a motor hangja a futomu es a kerekek hangjat, igy valoban hallasz olyat, ami hasznos informaciot ad. (Az. hogy mennyire bog a motor es recseg a kipufogo igazabol semmire sem hasznalhato.)
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
válasz Alaaf Pi #168 üzenetére
Presztízs alatt azt értettem, hogy milyen szakmai tapasztalatot ad egy gyártósor. Nyilván semmilyet, tehát ha pl. 15 év után máshol szeretne dolgozni, pályakezdőként fog, azzal a hátránnyal hogy az állásinterjúkon még nálunk is megmosolyogják a gyártósori tapasztalatot. Sejtheted hogy nézhet ez ki egy iparosodott régióban, ahol több a lehetőség, nem igazán törekednek, hogy ott maradjanak, vagy hogy megfeleljenek az adott cég, motivált dolgozóról kiötlött elképzeléseinek. És nem az említett bevándorló lengyel dolgozó, aki egypár évet lehúzni megy, nyelvet nem tudja, tehát rá van szorulva arra az állásra, hanem akinek ez hazai pálya.
Kérek egy számot a jútútú
-
Depiboy
tag
válasz Shadowbull #153 üzenetére
Erre a legjobb példát a saját kárunkon tudom bemutatni, BMW drága sportmodell (direkt nem írok típust) wallis duna márkaszerviz kötelező nagyszervizre be, kifejezetten kérve lett hogy ne piszkálják a rendszámot se a tartóit, mégis sikerült 4 (!!!) azaz 4 kib@szott lyukat az egyébként lyukmentes lökhárítóba belefúrni önmetsző csavarral hogy a retkes reklám ocsmány tartójukat felrakják, holott mégegyszer, kifejezetten kérve lett hogy ne piszkálják.
Csúnya kártérítés lett a vége.
Ennek a kis történetemnek csak annyi lett volna a lényege hogy a márkaszerviz nem jelent semmit, főleg nem azt hogy hozzáértők lesznek.
Nissanról is van hasonlóan élménydús márkaszerviz beszámolóm, és szerintem ugyanilyen lutri az összes, vagy kifogod vagy beszopod és veszekedhetsz meg ügyvédezhetsz.
A legjobb mindig az ha te magad csinálod, vagy legalább tudod felügyelni a "szakembereket"[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Erre is akartam még korábban írni. Épp ez (is) a bajom az elektrik autókkal. A töltésük megdöbbentően macerás. Ezen szerintem leginkább az segíthet majd, ha sok háztartásban lesz napelem, meg némi akkupakk. Én azt számoltam, hogyha megkapnánk a napelemes támogatást, akkor ~10 kWh-val, napi töltögetéssel (mondjuk először kellene hozzá egy elektromos autó ) tulajdonképp havi kb. 50 ezer Ft-ot spórolnék a mostani autómhoz képest.
Persze az otthoni töltögetéssel is vannak gondok, és nem váltja ki a hosszú utazásokat (meg az ahhoz köthető tök egyértelmű hatalmas szívásokat), de egy jó kezdet lehetne. Mondjuk - szerintem - leginkább a NIO-féle töltőnél lévő gépi akkumulátorcsere segíthetne a "tankolás" gyorsításában. Az se egy nagyon evidens megoldás, de a jelenlegi teknológiákkal szerintem nem lehet jobban megcsinálni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
KAMELOT
titán
Csak ugye tudod, hogy a támogatás a mi zsebünkből megy, tehát valójában te semmit nem spórolsz.
Itt németben meg svájcban is látom ezeket az EV-seket. 80-90-el tötyögnek, nehogy elfogyjon az áram. Még veszélyeztetik is a forgalmat.
Városban meg nem is hallani, hogy jön melletted.
Akucsere dolog---azokat a helyeket majd ki fogja megfizetni? A kedves autós.
Most az elején még olcsónak néz ki, de ha egyre több lesz úgy fog megdrágulni és akkor már ott vagy ahol egy benzines kocsinál, amit még szerelni is tudsz.
Mint korábban írtam a rengeteg használt EV kocsit senki nem akarja megvenni drágán, mert tudják mi a buktatója. Így ott rohadnak a bazárokban.
Nincs alkatrész csere csak full motor vagy aksi csere, persze horror áron.
Mert míg egy rendes kocsiban elromlik valami kifizetsz 500-1000€, de 20.000€ már senki nem fog.
Akárhogy vesszük ez sehogy sem éri meg.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Alaaf Pi
aktív tag
Na itt a következő poén, van lehetőség előre lépni, más területen is dolgozni. Simán mérnöki pozíciókig lehet eljutni. És hallgatnak a lentről jövő javaslatokra, észrevételekre.
Egyébként pont iparosodott régiókról beszélek, Eisenach, Rüsselsheim, Köln. Akik bekerülnek saját embernek, azok maradni akarnak. -
bteebi
veterán
"Csak ugye tudod, hogy a támogatás a mi zsebünkből megy, tehát valójában te semmit nem spórolsz."
Van benne igazság. Csak ugye a probléma ott van, hogy míg (majdnem) mindenki fizet be a közösbe, addig támogatást relatíve kevesen tudnak igénybe venni. Ergo így is, úgy is fizetsz be, csak az egyik esetben ebből kapsz vissza (akár sokkal többet is, mint amennyit kumulatíve befizettél), a másik esetben meg nem. Nyilván nem irreleváns a beker. költség, amiről szeretnek megfeledkezni az EV-sek, amikor "ingyen" járkálnak. Nekem többek között épp a beker. költségek miatt van egy baromi régi szívóbenzines autóm, ami lehet, hogy vagy másfélszer annyit fogyaszt, mint egy modern turbós autó, de évi ~10-15 ezer km mellett ez engem nem annyira érdekel. A szervizei pedig sokkal olcsóbbak, mint egy igazán modern autónak. (Kopókon kívül egyelőre nem is volt vele gond, pedig már több mint 3 éve megvan.) Ha még 10 évig meglenne (nem lesz), akkor már talán majdnem annyit költöttem volna összesen (szervizzel, benyával, gizsgugyával), amennyibe egy új Model 3 kerül. Szóval ez így most nekem pusztán anyagi oldalról nézve nem is olyan rossz.
"Itt németben meg svájcban is látom ezeket az EV-seket. 80-90-el tötyögnek, nehogy elfogyjon az áram."Van olyan, de azért nem olyan tipikus. Itthon végképp nem. Az EV-sek nem kis része legalább időnként tipikus boyracerként viselkedik.
"Városban meg nem is hallani, hogy jön melletted."
Nem mondom, hogy egyáltalán nem gond, de se autósként, se gyalogosként, de (motor)kerékpárosként se hangok alapján kell tájékozódni.
"Akucsere dolog---azokat a helyeket majd ki fogja megfizetni? A kedves autós."Ez eddig se volt kérdés. De amúgy MINDENT az autós fizet meg. Csak az a nem mindegy, hogy mennyi az az annyi. Tud nagyon jó alternatíva lenni egy EV, bizonyos körülmények között. Most már árra se rosszak, mert melléjük drágulnak már lassan az ICE-ok is, nem csak a PHEV-k.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Glaedr
újonc
Hát erre kíváncsi vagyok... Nem szeretem a villany autókat, de mivel Xiaomi felkaptam rá a fejem.
"Ha nincsen meló, nincsen pénz." /Tankcsapda/
-
Reggie0
félisten
Ez igy van. A markaszerviz csak annyit jelent, hogy a szervizkonyvet kitoltve kevesebb szpas lesz es elvileg vannak infoik, szerszamaik a munkahoz, de az nem jelenti azt, hogy ertenek is hozza.
Amugy ordito az igeny egy csinald magad markaszervizre, ahol ugyanezek megvannak, de magadnak szerelheted
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
"Amugy ordito az igeny egy csinald magad markaszervizre, ahol ugyanezek megvannak, de magadnak szerelheted"
Az ordító az szerintem költői túlzás, de igény nyilván van/lenne. Csak ugye ez a szakszervizeknek pont nem érdeke. Vagy max. úgy érné meg nekik, ha standard szakszervizes óradíjért (mondjuk 25-40 ezer/óra) bérelnéd. Úgy viszont neked nem érné meg. De azt hiszem vannak bérelhető szervizek, régebben talán olyan 6-10 ezer/óráért voltak. Az egy ügyes, célirányos szerelőnek már megérheti.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Depiboy
tag
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ehhez a szereld magad gyári utasítások alapján és gyárilag elöírt eszközökkel nem müködne, mert annyira drága lenne. Ugyanis egy csomó költség az óradíjba van beépítve, ami szereld magad esetén a hely bérlésébe és az eszközök használatába épülne be: hozzáférés a gyári adatbázisokhoz (amit a random Béla nem ismer, nem igazodik ki rajta, nem tudja mit keressen) pl.
-
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Asztalos klub
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- MIUI / HyperOS topik
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...
- Rózsaszín Párduc , i5 12400F , RTX 2060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 500GB HDD
- Épített számítógép Ryzen 5 1660TI
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS objektív
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - RYZEN 5500 - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs