-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
Gyertya is szép erős kék szikrát ad.Gyertyanyíláson át pöffent sok levegőt, nem szívesen tartottam ott az ujjamat az első kísérlet után volt szívóhatás is rendesen
Még a leállás előtti nap reggelén tankolt benzinből fogok leengedni egy kicsit, hátha... De aztán már tényleg nem tudok mit kezdeni vele.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #15049 üzenetére
És még a végén kiderül hogy igazad lesz bakker. Ma is felhergeltem magam, lementem - "nem igaz bazeg hogy minden van, de nem indul..." - benzinből is leengedtem, gyertyát visszatekertem, továbbra is semmi.
Micimackó módjára: gondol, gondol, gondol...
Olajszintet még nem néztem. Hm.
Namost vagy rövid a nivópálca, vagy nincs olaj benne. Püff neki. Kábé másfél hónapja néztem (mert sűrűbben ugye minek ) akkor még maxig volt a tavaszi olajcsere óta.
Szóval megy szerelőhöz, gondolom kezdhetem túrni az olasz ebayt bontott henger+dugó témában.
-
Burt1793
veterán
Az olajlámpa világított volna, nem? Nekem Honda Jazz-zel volt ilyen tapasztalatom, kevés volt benne az olaj, körfogalomban kanyarodáskor kigyulladt a visszajelző, nívópálca szerint nem volt benne olaj, belement 1 liter, mire látszódott valami a pálca alján. Persze egy robogóba nem kell ennyi, ez világos.
-
Burt1793
veterán
Én megtöltöttem a kocsit, azóta sincs baja. Persze nem is állt le előtte sem, csak kevés volt benne az olaj.
Amikor előző nap leállítottad, nem tapasztaltál semmi különlegeset, ha jól emlékszem. Azért eléggé valószínűtlen szerintem, hogy olajhiány miatt pont akkor ment tönkre valami, ami miatt másnap már be se indult. Az biztos egyébként, hogy a vészleállító nem volt bekapcsolva? Ha be volt kapcsolva és ezért nem tudtad beindítani, majd ezt követően jött elő valami komolyabb hiba a próbálgatás során, azt jobban el tudom képzelni. -
-
kcsa
veterán
És bazeg beindult fél liter olaj betöltése után.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #15164 üzenetére
Kb 1 liter.
A foresightba kell 1.2 Liter.KCSA hogy a francba tudtad ezt igy benezni?
klattyogo hang nem jo nagyon. Leghamarabb a vezerles sinyli meg. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #15165 üzenetére
Én már az előbb megnéztem az enyémet, bár 4 hete volt a vas utoljára beindítva. 1 decit rá is bírtam tölteni (3/4-ig volt a jelzés a min/max között. Egyébként minden túra után nézni szoktam, 2 ezrenként 1-1,5 decit eszik)
(#15166) csongi: igen, a vezérműtengely "csapágyazása" a legkényesebb az olajhiányra, mivel a legtöbb mai gépen nincs csapágy hanem simán a hengerfej alumínium anyagával érintkezik. Az viszont nemigen javítható csak a hengerfej cseréjével. "Előnye" viszont, hogy maguk a vezérműtengelyek nem szoktak sérülni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15164 üzenetére
1.4l, bő egyharmada hiányzott. Mindenképpen megy szerelőhöz, egyébként is ment volna.
@csongi: van ez így. Gyakorlatilag csak használtam szeptember elseje óta, nem volt időm nagyon foglalkozni vele. Nyilván olajat nézhettem volna, de csak ráültem naponta kétszer és mentem. Ez a hosszú hétvége áldás
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #15167 üzenetére
&(#15168) kcsa: Én a 24ezres olajcsere előtt, kb 22 ezernél megnéztem az olajszintet, töltött szintig volt akkor is (0 fogyasztás), a 24 ezres olajcsere óta egyszer sem néztem még rá, azt hittem, hogy ez egy Honda. Amúgy az emberek 99%-a nem nézi az olajszintet szerintem.
-
Hauptmann
addikt
És ezalatt a másfél hónap alatt mennyi kilométert mentél?
Majd nézd meg, hogy fordulaton füstöl-e.
De gyanús, hogy gyűrű, vagy dugattyú, a legrosszabb esetben henger. Lehet, hogy az előző tulaj tudta, és szabadult a géptől?
Burt,
De nézi, főleg ott, ahol eleve kevés az előírt olajmennyiség, mert mondjuk az 1,5 literből pillanatok alatt elfogyhat annyi, hogy az már káros a blokkra nézve.
Olajfogyasztás az mindig van, csak a mértéke nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #15169 üzenetére
A 16 éves, 200 ezret futott Yarisomban tényleg semennyi olaj nem fogy 2 csere (12 ezer km) között, de pár ezrenként rá pislantok. A Suzuki GS500 meg annyit eszik, amit az előbb írtam. Léghűtés, kőkori technika, ez ilyen... (a kompresszióm a gyári értéken, így 47 ezer km után is).
(#15172) Mosquito34: na jó, de neked egy korszerű, vízhűtéses Hondád van!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #15167 üzenetére
Nálam két olajcsere között (12eKm) írd és mond,egy deka olajat nem eszik!
Kcsa:
Lehet szenzor van benne ami nem engedi beindítani ha alacsony az olajszint. De hova tűnt akkor? Ha már megy szerelőhöz akkor olaj leenged új bele,reméljük nincs fém spém,olajpumpa maradványok benne. Ez megint csak találgatás a szerelő tud/na/ná konkrétan megmondani a probléma okát.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15172 üzenetére
Nem tudok ilyen érzékelőről, kapcsolási rajz szerint sem. Meglátjuk.
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #15167 üzenetére
Ha nem változtattak rajta, akkor a vezérlés ennél görgőcsapágyas. Inkább a himba és tengellyel lesza költségesebb baj.
KCSA: Nagyon sajnálom.
Ha segítség kell, akkor van jó hengerfejes kapcsolatom. Nekem a Kymco 40-ből megcsinálta.
Teljes felújítás. Csapágyfutam felhegesztése, köszörülés himba feljavítás, szelepfészkek, síkba köszörülés, minden.Jah, azért 1,4L mert már olajszűrős a blokk
Van szerviz manuálod?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
A vezérműlánc felől golyóscsapágy van, a másik vége a szokásos anyagában kiképzett siklócsapágy. Már ha lehet annak nevezni.
-
DigitXT
félisten
Ez mondjuk annyira nem lep meg így utólag olvasva mindent: az olaj ken és tömít is, szárazon tényleg lehet, hogy nem volt meg a kompót, és azért forgott könnyen.
Egy dolog viszont nagyon fura: szerintem az ilyen mértékű olajszegénységnek régen érződnie kellett volna. Anno jártam a kis Majával sokat, sajnos kevés olajjal, s jelzett, ha már a baj elkezdődött. Erőtlenedés, akadozás formájában. (Nyilván kopás is történik ilyenkor, nem kicsi...) Rátöltöttem, és ment tovább, különösebb problémák nélkül. Habár, annál tudott volt, hogy két pofára zabálja az olajat. Nyilván a "hosszú nívópálcás nyár" se javított rajta: alapvetően az volt a baj, hogy ha betekerted a pálcát a helyére, úgy jónak mutatta a keveset is.
A kompótos HSZ amúgy csak poén volt (runner örökzöldje), nem gondoltam, hogy igaz is lehet. Már csak azért sem, mert én még egyetlen egy, egy éjszaka állásban elkopott hengert se láttam. Ha meg már egy ideje kopik, akkor megintcsak érződnie kellene a rendellenességnek már előtte. Nagyon fura, hogy borzasztóan kevés olajjal pöcc-röff, meg jól is megy, nem melegszik túl, erre másnap hidegen nincs kenés, és nem indul. De hát nem vagyok szerelő, szóval nem jelent semmit, hogy én ilyet még nem pipáltam.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #15183 üzenetére
Én magam sem tartom még mindig hihetőnek hogy olajjal beindult (pedig így volt).
Bemondásra gondolom elhiszed hogy semmi tünet nem volt (oké, elhalkult a szelephang ), és kvázi egyik pillanatról a másikra nem indult. Ezért nem gyanakodtam egy másodpercig sem olajra, és ezért kellett két nap, hogy ránézzek.
Jövő héten felhívom Marcellt, aki nyilván látott már ezt-azt, rákérdezek hogy ez mi volt, meg hogy mi legyen: lábon megkockáztassam-e egyáltalán hozzá, vagy maradjon az utánfutó...
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #15172 üzenetére
Pedig fogy az az olaj, csak nem látod. Minden motor fogyaszt olajat, de mivel az olaj és az égéstér között nincs hermetikus elzárás, ezért mindig kerül olaj az égéstérbe és tüzelőanyag az olajba. Ha ez a két hatás nagyjából kiegyenlítődik akkor nincs látható olajfogyasztás. De attól az olaj még fogy és a belekerülő tüzelőanyag miatt hígul is.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Amikor találkoztunk, már akkor is panaszkodtál kicsit a hangjára. Amúgy, amikor csak a tiéd ment, nekem nem tűnt rossznak, de utána az enyémnek tisztább hangja volt, ezt mindketten rögtön észrevettük, bár ez újabb.
Ilyen service manual-t honnan lehet szerezni? Esetleg el tudnád majd küldeni? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tudom, hogy eső után köpö... nyekk, de érdekes cikk ez, amiből jelen esetben
csak azt emelném ki, hogy a gyári olajnyomás visszajelzők mire (nem) jók.Természetesen az utólagossal is lehet szívni, lásd az én esetemet, de ha van,
és működik, akkor annak jobban lehet hinni, több infót is ad közvetetten pl. az
olajhőmérsékletről is, mert amíg hideg, addig az alapjárati olajnyomás magas. -
DigitXT
félisten
Kicsit vidámabb téma: furcsa nekem ez a JCosta grafikon!
- a fordulatszámejtés 6000-ről, miközben azt tartania kéne
- az az egyenletes gyorsulás, miközben a légellenállás nőUtóbbit megmagyarázhatja, hogy nő a motorerő is, ahogy
kúszik a fordulatszám 6000 fölé, s ott még kompenzálhat.
Előbbi viszont nem tetszik nekem: túl nehéz ez a varió!
Cserébe kedvezőbb a fogyi, szerényebb gyorsulás mellett.Arra gondoltam, hogy berakom a Polini rugót - megnézem,
azzal mit hoz. Elméletileg, az kompenzálná valamelyest a
túl nehéz röpsúlyokat, továbbá szorosabban fogná a szíjat.
Ami vagy jó, vagy nem. Jó lehet, ha a szíj megcsúszott, de
rossz, ha már így is bőven elég a tapadás, és feleslegesen
növeli a súrlódást: melegedni fog és persze jobban kopni is.Viszont néha éreztem fura vibrációt, gondoltam, mi van, ha
ez "arra utal", hogy megcsúszik a szíj? Máskor meg olyan
égett gumiszagot is éreztem... Szóval lehet, hogy tényleg?
Próba szekerce: a cuccok itt vannak, így csak idő kérdése. -
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15186 üzenetére
Igen, szelephang, túl sok a hézag, erről tudtam. Mivel lapkás, ezért nem volt azonnal lehetőség az állításra, "majd télen megcsináljuk".
DigitXT : tudok róla, ezt a cikket szerintem olvastam is már. Na de hogy ennyire lószerszám legyen...
Mindegy is, "megnyugodtam", tudom mi volt a háttérben.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15191 üzenetére
Beraktam a Polinit. Érzésre hú, meg há... de megy a szekér vele!
Gyakorlatilag meg semmit nem jelent, legalábbis nem mérhető.Nem értem én ezt amúgy: végáttétel olyan gyér, mint a gyári max.
130-nál már szétpörög (8000). Viszont a gyári variót bizalmatlanul
méregettem, valahogy nagyon nem tetszik a mozgástartománya.*
Meg a gyári távtartó is olyan széles, hogy az valami hihetetlen.Most, hogy mindenből itt a gyári cuccos, láthatom, hogy tkp. már
tuningolt volt a vas, amikor vettem, még akkor is, ha (ütött) kopott.
Kicsit öntökönbökésnek néz ki gyári állapotra visszarakni.
Ki fog derülni, hogy a 15 gr Dr. Pulley lesz a végállomás, vagy mi?*: van rajta egy fémlemez hátul, ami nem engedi teljesen nyitni.
Szerk: pedig eskü, "segg-dynoval" érzed a nagy menni akarást.
Aztán a 0-100 mérésnél hervad a mosoly. Amúgy nagy a szórása,
de hogy még a 200 méter is lassabb legyen az már skandallum...
9,0/5,6 volt már korábban is, de a 200 méter 10,4 inkább 10,2 volt.
(Természetesen ugyanott mértem, direkt mennem kellett 2 kört is,
hogy rendesen kijöjjön a lámpaváltás, de hát ez van. Ez ilyen, lol.)Ja és a vibráció: Egéren 95-öt tartva 5500-as fordulaton éreztem.
(Gyanítom, hogy nincs köze a szíjhoz, csak valami rezonancia, de
elég zavaró. Oké, hogy 6000 fölött simábban jár a motor... De csak
ezért nem érdemes nagyon "pörgetni", hogy lezabálja a gatyámat.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Jogos... MÁS: a sok "fogyirekord" után tegnap néztem, hogy
mi a tök lesz ez a 6 lityó fölötti fogyasztás - te jó ég? Miközben
tudtam, hogy a fedkomp fölémérte, de hogy a benzinszintmérő
is egyetértsen vele, az aggasztó volt, és aztán kompletten el is
halgatott a műszer, csak egy zökkenőn tért magához: KH!Ma szétkaptam a műszerfalat: a testkábel a kezemben maradt:
miután megcsináltam, máris látszott, hogy 6 alatt lesz megint...
Ha már arra jártam, lecseréltem a kesztyűtartóhőmérőt külsőre.
(Annak sosem volt értelme, csak teszteltem, és úgy maradt.) -
kcsa
veterán
Beszéltem kedvenc szerelőmmel, a meglátása szerint azért nem indult, mert pont annyi kompresszió hiányzott, amit az olajjal össze tudott hozni. De egyértelműen teljes megbontás kell, hengerfejtől főtengelyig, mert kábé bármi elhalálozhat. Ezt mondjuk magamtól is tudtam Aztán meglátjuk mit kell rendelni bontásból...
-
Hauptmann
addikt
Ma kijött a geci biztosítótól a kötelező díja, hát bazdmeg, vagy 10 ezer Ft-al emelkedik, plusz a szájbabaszott baleseti adó (kurva anyád fidesz). Ezen most kiakadtam. Gyorsan végigpörgettem a két nagy alkuszcég ajánlatát, max. 1-2 ezrest tudok spórolni, ha váltok.
kcsa,
Azért amit írtál, az jelentős olajfogyasztás, nem láttál füstöt, vagy nem érezted az elégetett olaj szagát?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs