- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Aliexpress tapasztalatok
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Manjaro Linux
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Bittorrent topik
- ASUS routerek
- Milyen switch-et vegyek?
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Lehet csak nekem van nem válogatós autóm? B vectrába mehet bármi... szlovák, magyar, cseh benzin mind1 neki, omv, shell, mol szintén nem zavarja meg... Egyedül kadettel volt gondom magánkút után... kecskebenzint kapott Vagyis hol ment hol nem és még mekegett is tőle Egyébként ha tehetem MOL de ha nincs más akkor Shell ahol tankolok, pár ezer kilométerenként öntök a benzinhez egy kis adalékot (szelep-injektor tisztítót) és ennyi...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
milomi
tag
Sziasztok Ma tudtam meg hogy Egerbe már az OMW kútnál árulnak E 85 öt vagyis Etanolt.. 235 FT / liter áron ... szerintetek érdemes iet beletankolni ? vagy tönkre vágja motort ? és ha lehet tankolni akkor mire számitson az ember ? gyengébb lesz ? többet eszik?? aki ért hozzá PLS segitsen
NFS World Nick Ewing1987
-
-
milomi
tag
nemtudom.. Szerelők mondták hol volt csinálva a hengerfej.. mert mondták hogy a gyári C20XE hengerfejek könyen tönkre mennek .. ezért ez tartós és erősebb valamivel... DE hiába van 15,5 - 16 Bar -os kompreszíóm ha úgy érzem valami mégis visszafolytsa... észre veszem hogy pl 5 ször megálok az úton elindulok egyesbe 3000 nél teszem 2 esbe ugyan azon szakaszon.. és Változó a HÚZÁSA és a dinamikussága.. lehet hogy az injector nem elegendő anyagot tudna nyújtani ? meg nagyobb szelepek is vannak . stb... eddig minden szerelő Azt mondta hogy menjek el irssak rá egy compiutert pl a MAGIC TUNING -nál... felhivtam őket. kb 50 ezerből megis lenne. mondták hogy az alapjáratom felemelnék 1200 Rmp -re + alulról több anyagot adnának neki stb a vezérműtengely miat.. amint tehetem felmegyek és megiratom rá a Compiutert.
NFS World Nick Ewing1987
-
wwhy
veterán
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
TasiA
senior tag
Én tankoltam etanolt átalakító nélkül. Elmegy még 70/30 %-ban is de nekem vagy ugyan annyiba jött ki, vagy 1-200 forintal olcsóbbra és a hidegekben kínlódtam is vele. Átalakítás nélkül kár szarakodni vele, de ez az ÉN véleményem. Már 50/50 %-ban is 2-3 lietrrel többet eszik az autó, ami anyagilag ugyan az, szóval semmit nem spóroltam vele.
1 liter benyából ~3100, jó esetben is 12-liter felesben az 6*310+6*220. Lehet matekolni, de hogy semmit nem spóroltam az FIX.MÁS OPEL tuningolóknak, motor cserélőknek, meg ajánlom EZT a hirdetést!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
B vectrások 50-50%-ig keverik és senkinek semmi gondot nem okozott. Én kihagyom... benzinre van kitalálva az autóm akkor maradjon is az... sokat nem lehet spórolni úgysem vele mert többet zabál belőle ha meg veszek egy elektronikát az sem 2 ft... szóval marad a benya még ha drága is...
Ott bukik az egész, hogy minden autó több etanolt fogyaszt 100-on mint benzint... akkor meg lehet valóban számolgatni, hogy olcsóbb-e annyival az etanol mint amennyivel többet eszik belőle. Mert ugyan azt írják sok helyen, hogy csak 10%-kal eszik több etanolt mint benyát de a valósában kérdéses, hogy tartja-e ezt...
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
Minden üzemanyagban gyárilag van injektortisztító meg mindenféle más adalék is. Ha olyat öntesz bele pluszban, amivel nem akad össze, akkor csak pénzkidobás. Ritka, szélsőséges esetben előfordulhat, hogy a két tisztító adalék üti egymást, akkor képződhet lepedék vagy más káros anyag a motorban, ami bajt okoz. De ez ma már nem gyakori, mert ilyen szempontból is tesztelik az adalékokat.
Szóval felesleges.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz milomi #10258 üzenetére
Ja, ha nem gyári alkatrészek vannak a motorban és magasabb a nyomás, akkor magasabb kompressziótűrésű benzint kell használni...
viszont a sima gyári állapotú, de régi, koszosabb motorokba nem javasolt a carrera 100 meg a vpower racing, mert kénoldó adalék van benne és az öreg, kopott motorból ha kioldja a lerakódott ként, akkor rosszabbul fog menni a motor.
A másik, hogy a nagyon prémium üzemanyagok kicsit más sebességgel égnek, ezért nem feltétlenül optimális időpontban gyújt a gyújtás. Én próbáltam molos, shelles meg labanc prémiumot is, nekem látványosan rosszabbul ment vele az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
veterán
Lehet már kérdeztem, de itt csak nekem van dízel asztmám?
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #10272 üzenetére
Majd kigyógyulsz belőle te is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #10273 üzenetére
Az övével még nincs baj. Időnként a kis vezérlő dobozkát kell "buherálni" és megy is tovább. Viszont haver most adja el a Berlingóját(2.0HDI), mert 4 csúcsot kéne cserélni rajta, ami a legnagyobb haveri jóindulattal, beszerzési áron 130 ezer/DB és ugye van 4. Munkadíj nincs, mert azt megoldjuk, de naaaa. Sokkal olcsóbb kiírni, hogy ELADÓ, addig amíg nem nagyon érezni,hogy baj lesz.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ja, azt hallottam, hogy a Siemens nem nagyon megy.
Most tudtam meg pl, hogy az enyém full Denso (jó hír, mert nem szokása meghalni, ráadásul felújítható a pumpa, de a csúcsok pl. ennél sem), és ezt a motort (Isuzu) rakták a Renault Vel Satis és Espace autókba is. Ami azért jó, mert könnyebb beszerezni alkatrészt.Típus alapján keresnék ebayen a helyedben, múltkor Citroenbe kellett ismerősnek, vett egy szettet Németországból, nem volt 100euro darabja.
Amúgy ismét megjegyezném, hogy öcsém céges osztrák C5-je 630e kilométerrel szaladgál (2,0 HDI), eredeti motorral. Minden szerelő szerint ez az itthoni gázolajjal lehetetlen, jó, ha harmad ennyit kibírnak az injektorok.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
Bunkó leszek: francia autót SOHA!!!
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #10283 üzenetére
Nem rejtett hiba! Ezt úgy hívják , élettartam. Még van benne jó pár ezer km, mire érezhetően elkezd szarakodni. Csak úgy miért ne , rá lett téve a laptopra és lám-lám, 2 csúscs 85%, másik kettő meg 120%, így próbál korrigálni a szerencsétlen. Ebből lehet sejteni, hoyg valszeg csereérettek a dolgok. Aki meg használtan dízelt vesz, az nagyon jól tudja, hogy ezek a dolgok benne vannak a a pakliban. Úgy mint a benzinesnél a gyújtás, gyertyák cseréje. Pont ezért kell alapos állapot felmérés, nem pedig az elmegyünk a Józsival, oszt ha az aszondja jó, akkó mögveszem. Csúcsokat, turbót, minden autóban kell cserélni időnként, aki meg ezt nem tudja, az járjon babakocsival.
-
TasiA
senior tag
válasz Daywalker #10285 üzenetére
Meg azért, mert az emberek azt hiszik, amiben 180-200 ezer van az szétesik. Lásd óratekergetők, autónepperek mekkája. olyan autót kell venni, amit elbír a pénztárca, nem pedig jasszerkodni a hiteles nagy Passattal, meg Audival, oszt a csajt meg a anyuhoz hazavinni a gyerekszobába. Bocs , ezt nem neked szántam, csak úgy általánosságban.
-
bambano
titán
szedjem elő, hogy pontosan mennyi volt a benzinesben a gyertyacsere? ne kamuzzunk már, pár ezer forint a gyertya darabja, nem 120.
ha leírod a szerződésben, hogy porlasztócsúcs csere kötelező, akkor nem rejtett hiba. de a többség ezt nem fogja megtenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Daywalker
addikt
Mennyi is van abban a Berlingoban? Mert ha 500 ezer, akkor azt mondom, hogy oké, élettartam. A legtöbb dízel, ami jó konstrukció, személyautóban simán kibír fél millió kilométert. Például személy szerint én a 90 lovas 1.9 TDi Audi motorokat tartom ebből a szempontból jó konstrukciónak. Ha vigyáztak rá, akkor olajat kell cserélni meg tankolni és vígan elmegy sok-sok km-t.
A turbót sem mindig azért kell kicserélni dízeles autónál, mert magától esett szét, hanem a tulaj szart bele, széthajtotta hidegen és forrón állította le, vagy belefosott az olajcsere periódusba. Persze vannak rossz konstrukciók is...de jelen esetben ez az élettartam elég viccesen hangzott, főleg a pár ezer km szókapcsolattal. Nyilván te sem úgy akarsz autót venni, hogy még tudsz vele "párezret" menni és utána rákölthetsz 240-480 ezret, ugye?Sajnos a nepperes tekergetés nagyrészt azért van, mert sok ember a szocializmus csodáin nevelkedett, ahol 100e km nagy szó volt egy autónál, utána lehetett tolni generálra. Viszont teljesen mindegy mennyi van benne, mert 10 ezer alatt is ki lehet hajtani egy autó belét és fél millát is el lehet menni úgy, hogy még van benne bőven pár SZÁZezer km tartalék.
Tehát beláthatod, hogy amit a tulaj csinál, az átverés és a leendő vevő szempontjából rejtett hiba lesz, hacsak nem úgy adja el, hogy ezt meg kell csinálni és ezért ennyivel olcsóbb. Értem azt az érvelésed is, hogy meg kell nézetni, de ha minden autót elviszel egy komplett vizsgálatra, amit meg akarsz venni, akkor kurv@ sok pénzt el lehet rá cseszni, ami idegesítő. Egyszóval a használt gépjármű (nem véletlenül nem csak autót) vásárlása itthon öngyilkosság -- sajnos.
Csatlakozok bambanohoz, egy gyújtótrafó és gyertyák cseréje árát tekintve nincs pariban a porlasztócsúcs cserével.Amit meg nekem címeztél, azt tényleg nem értem miért írtad...nekem a 13 éves gépet bírja el pénztárcám, ezt tartom fent és nem is fogok venni autót, pláne nem hitelre -- márpedig pont azért azért nem vennék másik használtat, mert ilyenek az eladók. De azt azért remélem belátod, hogy a többségnek esélye sincs venni autót 0 forint hitel nélkül, azt pedig nem várható el, hogy mindenki tizenéves autót vegyen.
Egyébként az új autónak is megvan az előnye. Muter Suzukiját újonnan vettük, 9 éves és még egy izzót sem kellett cserélni, csak a kipuff kezdett elrohadni, plusz kőfelverődés miatt kellett szélvédőt cserélni...van benne 60 ezer km, azt meg pont az ilyen fasz nepperek miatt nem hinnék el, akik tekergetik az órát, feltéve, hogy el akarnánk adni.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fero02
veterán
válasz Daywalker #10289 üzenetére
Aki csak egy hangyafasznyit ért az autókhoz, az nagyon jól tudja, h miből lehet leszűrni egy csili-vili polír autónál, h mennyi köze lehet a km-nek a valósághoz.
Az meg h vételkor ki mennyire vizsgáltatja át az autóját, az sztem mindenkinek a saját dolga.
Továbbá pedig, az h vételkor az eladó mit közöl és mit nem, az megint csak egy sajátos dolog, ill. szíve joga. Anno mikor eladtam az Audit, akkor én sem mondtam, gyárilag benzines volt és utólag lett átalakítva dízellé és a 4. hengerfej van rajta...de mondjuk azt elmondtam, h szarok a kilincsek a hátsó ajtóban. Azóta már 2 hűtő és a váltó lett cserélve a kocsin, ellenben a kilincsek azóta is szarok. Mindezek ellenére a tulaj azóta sem jött hozzám vissza sírni, h szart adtam el neki, ezt meg azt nem közöltem vele (ami számára csak menet közben jött elő) és h ezt meg azt miért nem mondtam neki.
A használt autó mindig is zsákbamacska (hozzáértők számára esetleg kevésbé) volt és az is marad, még akkor is, ha rokontól, jó ismerőstől is származik.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #10290 üzenetére
Attól még az autó francia...a siemens meg bosch ugyanaz a fos, utóbbi tudom, hogy a törökökkel gyártat, de szerintem a siemens is. Sajnos nincsenek jó tapasztalataim francia autókkal.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
wwhy
veterán
válasz Daywalker #10282 üzenetére
ellenpélda: Renault Thalia 2. gazdája voltam, márkakereskedésből vettem, és úgy ment nálam kb. 60e km-t, hogy a szükséges odafigyelésen (olajcsere, fagyálló, 60e-es szerviz) kívül semmi baja nem volt ...
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #10291 üzenetére
Vettem OP-COM kábelt, 3 perc alatt állítható az ODO. A bőrkormányom 10 óránál kopott, valaki azt mondta, talán több van benne. Az üléseim, minden egyéb alapján kb. 100e van benne. A váltógomb kb. a reális értéket mutatja.
Az új autók motorvezérlője is tárol egy ODO értéket, mely nem módosítható. Nálam egyezik (némileg kevesebb) a műszerfallal.
Én tudom, hogy annyi, mert 1 tulaja volt, és van szervizkönyv, számlák, minden. De ha 140-et mutatna a műszerfal, bevettem volna. Úgy, hogy tapasztalt vagyok ebben. 190e van benne.Más: hogyan lehet passcard-ot (car pass) pótoltatni?
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
Nem mondtam, hogy nem lehet jót találni, csak azt mondtam, hogy nehéz. Pl. nővérem Ignisét rönyó kereskedésből vettük és teljesen jó, semmi baja nincs, a km is valós, plusz olyan átvizsgálási lapot kaptunk, ahol még a legutolsó karcolás is fel volt tüntetve.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
húúúha, össze ne vesszünk már ezen
Valószínű, nem fogtok 1-et érteni, de én másképp látom.
Mivel nem arról van szó, hogy egy összegányolt mókolt, taknyolt, törött szarról beszélünk, én nagyon másképp látom. Én mikor vettem a sajátomat, akkor pl eleve olcsóbbat kerestem, mint amennyi pénzem volt. Kereken 1 millám volt, 730-ért vettem. Nekem elve meg sem fordult olyan a fejemben, hogy majd az eladó odaáll és elkezdi mesélni, hogy majd ezt, meg azt meg amazt kell majd cserélni, amúgy jó. Megnéztem, festékmérőztem, átvizsgáltattam, stb. Megnéztem sokat, de ez volt az egyetlen, amit alaposan átnézettem. A többi, már a kipróbálásnál sántított. Én 1 szóval sem mondtam, hoyg az összes autót el kell vinni 10-20 ezerért átvizsgáltatni, de amikor már a végén jársz, akkor igen is rá kell szánni a pénzt arra az 1-2-re ami mán véglegesnek látszik. Aki meg nem, hát had ne sajnáljam már, ha bevásárol. Visszatérve a sajátomra, 1 dolgot mondtak el, mert rákérdeztem. Miért van festve a hátsó lökös. Rögtön vásárlás után, szilentek, fékek, gátlók, vezérlés, szíjak, feszítők cserélve lettek. Később klímával kínlódtam, ami vételkor működött é smár akkor látszott, hogy kuplung is lassan cserés lesz. Ilyen a használt autó. Vissza kellett volna menni, mikor elszakad a szíj, hogy méé nem szót , hoyg cserélni kell , ez rejtett hiba! ? Én 205 ezerrel vettem, a Berlingóban meg 300 van. Ha valaki el akarja kerülni a gondokat, menjen be a szalonba és vegyen új autót, arra majd nem kell költeni és nem lesz "rejtett" hibája.Használt HDI meg ilyen, elve benne van a pakliban, mee a piezós porlasztó csúcs elmegy 250-300 ezret és utánna csere. Ha meg "CSIPPELVE" lenne, akkor meg ennyit se.Szal, ha ilyet veszel használtan, akkor bele kell kalkulálni. Amúőgy minden más hibátlan az autón és még a gumik is újak. Na de nem fényezni akarom, nehoyg rámfogjátok. Lehet én gondolom rosszul, de tényleg így látom ezt az autó eladásosdit!A pénztárcás dologgal, meg arra céloztam, mikor 1-200 ezer forinttal 2 milliós autót akarnak venni, de nem ám 2-3 éves kevés kilóméteres akármit. NEEEEM, menő kocsi kell, az se baj, ha 6-8 éves, csak TRENDI legyen. Aztán meg 2000-é tankol péntek este, meg személyi kölcsönt vesz fel mikor javíttatni kell. Erre gondoltam, nem arra hogy te / ti / mi ilyenek lennénk.
Óra tekergetés: valamelyik héten bíbelődtem 1 Ignissel, ami világ életében garázsban állt, 40 éves családapa és anya használta, makulátlan állapot, első tulaj. 110-ezer volt benne, most 50, és csak azért engem kértek, mert 5000-el olcsóbban tudtam, mint a helyi tekerő művész. Amíg ennyire filléresek az emberek, addig ez van ez lesz és valahol igaza van az eladónak is. Kérdeztem is tőle, hogy annyira hibátlan az autó, mééé kell ez. Válasz, "10-ből 9-en továbbáltak, mee má ennyi van benne. Nem fogja drágábban hirdetni, de ha ez kell az embereknek, akkó megkapják."
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
Tekerésről: a mai tekergetés már semmi ahhoz képest, ami tíz éve ment. Képesek voltak a mechanikusat is körbejáratni.
Majd leszokunk róla idővel.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Politika
- Steam topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Formula-1
- E-book olvasók
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen