-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz KillHates #24999 üzenetére
A hézagot és a lakatosmunkát ne sajnáld, új korábban sem sokkal szebb.... H Astra nem a minőségi összeszerelésről híres , se a minőségi anyagoktól..... sorja itt.. sorja ott.... csak üléshuzatot cseréltem és úgy nézett ki a kezem mint ha 100 macskám lenne. Illetve láttam az autót megbontva elöl-hátul, amikor a parkoló radart szereltük be, egy-két helyre nem jutott csavar gyárban, úgy pótoltuk mi.
-
Nem3sys
tag
válasz diablo1984 #24992 üzenetére
szabad tudni milyen passat volt, és mik voltak a bajai?
Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
őstag
-
diablo1984
veterán
válasz Nem3sys #25002 üzenetére
96-os rácsos passat kombi, 1,9TDI, a 90 lovas elpusztíthatatlan fajta! na ezt az állítást tudnám cáfolni, mert az előző gazdájának sikerült ez a művelet. kezdtem a fékek felújításával,(tárcsa, betét, összes fékcső, féknyergek, abs jeladók), futómű(összes szilent, talpas, toronycsapágy, 2 hátsó teló, 4 rugó-2 hátsó törött volt-), utána jött a hideg zuhany, pest oda-vissza kör alatt(kb 500km) kievett 4 liter olajat a blokkból(fél éve vettem, csak nem mentem messzire vele(tapasztaltam, hogy csípi, de ősszel vettem, azt hittem, hogy szezonális...), utána jött a komplett motor fejújítása a-z-ig, az volt 5 éve 4 kiló, következő évben önindító és turbó......
egy vagyont költöttem így rá, kasztnija eddig jól bírta, de idén tavaszra megjelentek rajta az első fecskék(rozsda) és a tököm tele lett a 17 éves szarommal és eladtam, míg el tudtam. volt most a motorjában 35ezer km, ment is mint a távirat,(román tenger 4 ember+fullosan telepakolva végig klímázva, taposva végig, 5,5liter/100), de nem akartam a kasztnira is még ráverni 3 kilót, utána meg kezdhettem volna elölről mindig.....
-
diablo1984
veterán
válasz KonzolKartel #25004 üzenetére
jaja, így igaz, de addig kijelzi, azért érdemes a hiba elhárítása után töröltetni! meg azért is, hogy aktív-e még a hiba, vagy már minden okés....
hupsz, vegyük úgy, hogy ezt a kettő postot egybe írtam....
[ Szerkesztve ]
-
Nem3sys
tag
válasz diablo1984 #25005 üzenetére
Amiket leírtál nagyrésze kopó dolog.
Azért nem az autó a hibás. A motorra meg azt tudom mondani, hogy bőven 800e km felett volt benne.
Nap mint nap ilyen motorokkal vagyok körülvéve, szedjük szét, javítjuk őket. Gyakorlatilag elpusztíthatatlanok. Ami eszi az olajat azt vagy hidegen is gyepálták, vagy 600e km feletti futása van.
Nekem már a PD változata van elég erősen megcibálva. Bőven 400e km felett járok már vele de 1ml olaj sem fogy 2olajcsere között Pedig versenyekre is járok, kapja az ívet is rendesen.Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
diablo1984
veterán
válasz Nem3sys #25007 üzenetére
a motoron kívül a többi okés, tisztában vagyok vele. először azt hittük, hogy szelepszár szimmeringnél megy el az olaj, vettem is hozzá egy komplett szettet és egy hengerfej tömítés szettet, nekiálltunk, hogy megcsináljuk, ártani nem fogunk vele, mikor a hengerfej lejött láttuk meg a valóságot, az összes hengernek válla volt, egyenletesen kopott! én 245e km-el vettem, de hogy valójában mennyi volt benne, az jó kérdés! az biztos, hogy az összes kopó cucc még gyári alkatrész volt benne(11 éve jött németből), tehát ha cserélték is, akkor szakszervízben gyári cuccot bele, valszeg az első magyar gazdája csak lehasználta és szart sem költött rá! elől még mindig a gyári teló volt alatta, most is mikor eladtam, még értékre mindig hozta az új szintjét, de minden mást cserélni kellett.....
úgyhogy elhiszem, hogy sok volt benne, de 800e? az b.szott sok, inkább azt gondoltuk, hogy a magyar gazdi 6 év alatt belevert valami teszkós olajjal 200ezret longlifeba.....szar kenés, nagy kopás, bár a csapágyak nem voltak megkopva, csak a henger....
-
satyátó
tag
válasz KonzolKartel #25004 üzenetére
hát majd meglátjuk... majd írom milessz
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25006 üzenetére
megvárom a 12-25 indítást és a akkor sem jó akkor töröltessem ki? és ha utánna sem jó???
-
_seth_
veterán
válasz satyátó #25010 üzenetére
Kábelt kimértétek, az rendben van?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #25013 üzenetére
Igen, rádugjuk az autód?
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #25015 üzenetére
Lehetséges a BC vele de nem tűnik egyszerűnek + az opcomtól/sw-től is függ. A km kiolvasását csak a műszeregységből tudja b vectránál de ahány autó annyi menüpont, minél újabb annál több
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25011 üzenetére
és tudsz esetleg aki kitörli?
-
diablo1984
veterán
válasz _seth_ #25016 üzenetére
ha neked jó, akkor rápróbálhatjuk a vectrára holnap délután, vagy holnapután, mert holnap reggel az okmányirodában intézem a rendszámot, utána szervíz, komplett vezérlés, olaj, szűrők, szíjak cseréje, remélem délután elkészül és utána rákacsinthatunk!
ez az ncdc 2013 fejegység gondolom nem eszi az mp3-at, nem? navira magyar térképeket nem lehet hekkelni? van hozzá német, dán és svéd..... az karcsú....
satyátó: bárki, akinek van egy ilyen kütyüje, akár seth is!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz satyátó #25017 üzenetére
Ez a baj, az a jeladó 99,99%-ban nem hibásodik meg csak a csatlakozója lesz koszos vagy a kábele törik meg/porlad el. Nem kizárt, hogy kicseréltétek az amúgy is jó jeladót viszont rádugva a hibás vezetékre ugyanúgy dobja a hibát, korábban is volt szó róla valakinél.
diablo1984: holnap délután szerintem jó lesz. NDC és navi már passz...
Úgy látom az opeles fórumtárs pesti, az kicsit messze van[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25019 üzenetére
az rendben van hogy segít akinek... van de kinek van?
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25023 üzenetére
köszi. majd keresek olyat akinek gyári műszere van. de szerintem felesleges megint diagnosztizálni.
azon gondolkodom hogy visszaviszem a szerelőhöz és vissza szereltetem a gyári siemensemet ami volt benne. a pénzt meg visszakérem mert 7.000ft ért adott bele egy noname jeladót. -
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25025 üzenetére
hát ha örül ha nem akkoris ez nem az én hibám. egyébként volt olyan érzésem hogy nem a jeladót kellett volna egyből kicserélni hanem a vezetékeket kellett volna átnézni elöször... csak annyit mondott a vezetékre hogy jó állapotban van nincs szét porhanyósodva...
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25025 üzenetére
akkor te azt javaslod hogy ismét tetessem rá diagnosztikára és ha még mindig vezérműtengely jeladó hibát dob akkor a szerelő hozott alkatrésze a szar...
-
_seth_
veterán
válasz satyátó #25028 üzenetére
Nekem is kidobta már kb 3x, szétkaptam a csatlakozót, fújtam rá egy kis féktisztítót majd wd40-et és összedugtam, meg is javult minden esetben, valamint több x20xev ismerősnél is előfordult és hibás jeladó eddig talán ha egy volt csak.
Aláírásomban van egy oldal, tudom ajánlani
diablo: megy privi!
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
diablo1984
veterán
válasz satyátó #25029 üzenetére
ha a hibakód továbbra is aktív, akkor nem biztos, hogy az új jeladó szar, csak lehet nem az volt a baja, amint írták, hogy akár kábel is lehet valahol. ha úgy vállalta a szerelő, hogy ő mondta, hogy ezt kell cserélni és jó lesz, akkor az ő hibája, ha még mindig aktív a hiba, ha te vitted oda, hogy a gép azt dobta, hogy a jeladó a baj és cserélje ki, ő kicserélte, de továbbra sem jó, akkor a te sarad.
ezért kell olyan helyre vinni, ahol olvassák és javítják, ott egyértelműen már a hibátlan autót tudod átvenni, hibakód mentesen.
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25031 üzenetére
akkor ez az én saram mert én vittem oda hogy cserélje ki mivel nekem is ezt a hibakódot dobta ki.
akkor buktam azt a 7rongyot...
Ő azt mondta hogy az lenne a legjobb ha gyári műszerrel nézetnénk át az autót, mivel az pontosabban kidobja a hibákat... tuti hogy ez is rossz volt szerinte máskülönben nem dobta volna ki az autódiagnosztika... megjegyzem univerzális diagnosztikával nézettem meg... amit már bánok... -
_seth_
veterán
válasz satyátó #25033 üzenetére
Nem a diagnosztika hibája, mindegyik csak lekéri az ECU-tól a hibakódokat ha vannak és kiírja ezt csinálja a gyári tech 2 és ezt a kis kínai is, nem itt a gond. A vezeték kiméréséhez is elég egy 1000 forintos kínai multimeter is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Nem3sys
tag
válasz diablo1984 #25008 üzenetére
Rokonnak a 110lovas passatjàt óra szerint 470nél generáloztuk. Oka? Turbó felkapta az olajat... semmi válla nem volt. 245e km tuti kamu. Nézz fel hahura a 3-4éves dízel vw-k ben mennyi km van, majd a 12-15évesekbe .... előbbikben simán 200e feletti ami simán valós, utóbbikban meg persze 178e
Ha kopott volt a hengerfal akkor A lehetőség hogy nem cserélt légszűrőt vagy direktszűrő volt rajta, B pedig hogy fáradtolajjal járt vele. Én utóbbit tartom esélyesnek.
Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #25020 üzenetére
Nálam, de nálam a jeladó is szar volt. Első körben ellenőrzés, kiderült a kábel rossz, meg is örültem, toldás, forrasztás, szigetelés. Hiba el is tűnt, de ha felmelegedett az autó és leállítottam, az első indítás után megint hiba. Szóóóóval, jeladó is csere, azóta rendben.
Amúgy Seth, egy picit belenyúltam ebbe az Irmscher-be, csordogál rá a zseton és ami zavar, a sport váltó. Basszus, ez eszembe sem jutott, hogy ez alatt rövid váltó lehet. 120-130-körül már 3500-öt forog, ami nekem sok, az öreg C20NE itt már 150-160-al csavar. Szal fogyasztással valszeg lesznek bajok.
Lenne egy kérdésem! Nehéz szervóra van-e valakinek valami ötlete? Az autó sokat állt , most 4-500 km után mintha javult volna a helyzet, de még mindig igen nehéz a kormány.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Sziasztok,
Mostmár egy hónapja én is "opelos" vagyok, egy 1,6-os Astra H tulajaként. Használtan vásárolva, flottából visszavett, márkakereskedőtől.
Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert 1-1,5 hete feltűnt, hogy valami nyikorog. Kicsit pontosabban először az tűnt fel, hogy alacsony sebességnél és fordulaton (1200-1500, 2. sebesség, város) jobbra kanyarodásnál valami nyikorog elől. Nem fékezéskor, úgyhogy a féket alapból kizártam. Aztán most a hét elején már az is feltűnt, hogy simán csak elvéve a gázt, motorfékkel gurulva, nagyobb sebességnél (pl. 70-80 km/h, 4-5. sebesség), egyenesben is megvan a nyikorgás, szintén előlről.
Fékezéskor nem vettem észre, hogy nyikorogna, még erőteljesebb fékezésnél sem. Mivel először kanyarodásnál vettem észre, ezért futóműre/lengéscsillapítóra gondoltam, de mivel újabban egyenesben is tapasztaltam, ezért passz. Ja, és jellemzően bemelegedve jön elő, reggeli első indulásnál még nem futottam bele.Van esetleg tippetek, vagy tapasztalt már valaki hasonlót, hogy mi lehet?
TheShow
-
tag
válasz Jim Tonic #25041 üzenetére
Köszi.
Mikor elhoztam az autót, az eladó mondta, hogy az átvizsgáláskor, szervizeléskor cserélték az első fékbetéteket, és hogy az elején lehet hangja. De én az elejét azt max. 1-2 hétre értettem, nem úgy, hogy 2-3 hét után jön elő először...
Ha a fék az, és mondjuk a fent vázolt csere okozza, akkor egyszerűen csak meg kell várnom, míg elmúlik, vagy mindenképpen érdemes lenne megnézetni?TheShow
-
Jim Tonic
nagyúr
-
satyátó
tag
Azt el is felejtettem mondani hogy hétfőn mentem vele kb 25km-ert, és nem gyulladt ki a motorvezértlő , és úgy tűnt hogy minden oke. aztán leállítottam majd ujrainditottam és megint ugyanaza jelenség mint eddig...
Ma beszéltem a szerelővel, azt mondta hogy nagyon úgy hangzik mintha kábel hiba lenne... de Ő állítja hogy jó a vezérműtengely jeladó amit belerakott, vissza me gmár nem veszik
ha nem akkor valami szíjat nézzek meg, a jobb kerék alatt... krétával húzzam meg...
nemértem... -
diablo1984
veterán
válasz satyátó #25045 üzenetére
ha elmúlt és visszajött, akkor bizony aktív még a hiba, és valszeg kontakt hiba, vagy kábel kopás, stb, van amikor jó és van amikor nem! kábeleket érdemes letesztelni, megnézni, hogy nincs-e valahol kidörzsölve, megtörve, csatikat széthúzni, kontakt spray-zni! valahol csak ott van a hiba, így valszeg már nem a jeladó....
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25046 üzenetére
tehát akkor a jó gyári jeladómat kicseréltettem potyára egy utángyártottra bravó magamnak na majd vissza tetetem én!
a szerelő ma azt mondta hogy nézzem meg a szíjtárcsámat ami a jobb kerék alatt van és húzzam meg krétával és pörgessem a motrot, és nézzem hogy viszi e... nem nagyon értem a dolgot...
meg hogy kettős tömegű vagy csak 1 az autóm, ha esetleg cserélni kéne mert lehet hogy attól nemjó[ Szerkesztve ]
-
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25048 üzenetére
kettős tömegű e a szíjtárcsám? arra értettem.
énsem értem a krétás dolgot , és hogy miköze van az én vezérműtengely jeladomhoz -
satyátó
tag
válasz diablo1984 #25048 üzenetére
2.0ás 16szelepes a verdám...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen