-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #28148 üzenetére
Nekem nagyon hasonló korú és futásteljesítményű van.
Összefoglalva, a képen látható nagyon "fel van készítve eladásra", szép állapotú.
Ettől függetlenül lehet nagyon szuper is meg nagyon hulladék is.
Visszaolvasva biztos találsz értékeléseket, tőlem is.
Fontos lenne hogy legyen összehasonlítási alapod, mikor kipróbálod.Fogyasztás, strapabíróság:
Ilyen korú, árú autónál ha rám hallgatsz nem ezzel törődsz.
Mármint nem azzal hogy papíron a kettőből melyik eszik többet.
Ugyanígy a strapabíróság - a két modell közötti különbség elenyésző a fellelhető eladó példányok állapot- és fogyasztásbéli különbségeihez viszonyítva.
Konkrétabban, ilyen áron a legjobbat kell megvenni, számokkal kifejezve egy 50%-kal rosszabb állapotú lehet hogy évente 5% helyett csak 4%-ot romlik mert az a "jobbik" modell elvileg a kettőből, mégis 5 év múlva is a 100%-os kiinduló állapotú lesz jobb kondícióban.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #28152 üzenetére
Mondom, olvass vissza, miket írtam.
Az itt a fő probléma, hogy tekintve a korát, sokkal inkább fontos egy-egy példány megítélése mint magának a típusnak a véleményezése.
Magáról a típusról én jókat mondanék (meg a legtöbben, amennyiben a teljesítménye nem lényeges), viszont magamat ismételve, olvass vissza, borzasztó eltérő állapotúakat találni.
Kb. olyan minthogy jó márka az xy hdd, de abból is kifoghatsz 10% kondíciósat meg 100% kondíciósat is - űjkorában jó, de többet számítanak az évek minthogy újkorában mennyivel volt éppen jobb egy másik márkánál.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
F_Gergely
őstag
válasz Findzs #28141 üzenetére
Az egyik szerelo (akit egy ismerosom ajanlott, O is hozza hordja az opeljet) mint kesobb kiderult:
Uzemanyagszurot cserelt csak b@szott kitakaritani a szurohazat es a dzsuvat otthagyta... A termosztatot cserelte de nem kaparta le a regi tomitest es rakott fel ujat, hanem visszarakta ugy ahogy volt, igy folyott a hutofolyadekom... A turbot fel akarta ujitani kozel 150 ezerert amikor momdta elvinnem egy baratomhoz aki szerelo es o mondta a turbonak semmi baja hanem szar a tomites azert engedi az olajat. Szoval vannak szerelok akik a penzt legomboljak csak a mumkat nem csinaljak meg amire megkered...
Mondtam csereljen szilentet mert zorog a kocsi asszondja semmi baja... Hiaba ismeros ajanlotta egy csapnivalo kontar ember... Azota is az ismerosom javitja a kocsit es nagyon alapos es ponzos munkat csinal, es amit eddig megcsinalt tokeletes! -
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28152 üzenetére
Családi autónak nem lesz kevés az a 60 ló? Nekem a 90 éppen elfogadható, ha nem pakolok bele semmit, és egyedül megyek(ugyanezt a 90-et a H-ban betiltottam volna). Szigorúan saját véleményem szerint, ezzel a "felszereltséggel" kicsit drága. F Astrából annyi van, mint a szemét, mondjuk a fele az is, ennél kicsit olcsóbban találtam (maszek)elektromos ablakos, dupla légzsákos szervós példányt. Amúgy meg, ha nincs szétrohadva, normálisan jár a motor, akkor elvihető. A többi barkáccsal megoldható, Ezek már úgyis folyamatos törődést kívánnak.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz bzoley #28155 üzenetére
Mint F Astra tulaj, sőt, ilyen korú és kilométeres tulaja, nem igazán értek egyet azzal hogy ezek folyamatos törődést kívánnak.
Ha mégis, akkor az általad emlegetett szemét kategóriába tartozó példánnyal van dolgunk.
Másfelől az ára sem sok, sőt, ami jó állapotban van, azért szinte kivétel nélkül többet kérnek.
Szóval az állapota pont gyanúsan olcsó, kereskedéshez képest.
Felszereltségben viszont igazad van - enyémben szervó és bal + jobb légzsák is van - ha eladnám, nem remélnék többet érte 300-nál, viszont magánemberként - kereskedés tuti többért adná az enyémet, mert jó állapotú.
Egy márkakereskedés (vagyis nem mindentmegveszünk - mindenteladunk sarki kereskedés) van amiben megbízom, ott az enyémnél régebbi, talán több km-es, viszont hibátlan állapotú ha van, az 500 környékén van.
És elég hamar el is viszik - mert értéket kapsz a pénzedért, nem pénznyelőt.
És itt az óriási különbség.
Egyébként nálunk is családi autó.
Jó lenne ha több ló lenne benne, de nem mindenkinek ez a fő szempont
Kimondtad a lényeget - neked egyedül épphogy elég a 90 ló, így természetes hogy szerinted ez nem megfelelő, viszont nem mindenkinek ezek az elvárásai, így pont nem ez az elsődleges megközelítési szempontja a kérdésnek.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
AMD Power
titán
-
bzoley
veterán
Korából adódóan, de. Nagy szerencse, vagy trahányság kell, hogy ne kelljen semmihez nyúlni. Eleve nem ismert a jelenlegi állapot. Gömbfejek, szilentek, toronycsapágy, úgy általában az egész futómű bármikor elkezdhet arra a szintre jutni, hogy már zavaró a hangja. Ha valami csoda folytán még eredeti, akkor hamarosan elfárad a lambda, ugyanez érvényes a motorhőfok jeladóra, főleg, ha már valami gagyi van benne. AC pumpa élettartama is véges, és ezek még csak a kiszolgált alkatrészek voltak, ott vannak a simán csak elromló darabok, amik típustól függően elég változatosak:termosztát, egr, alapjárati, jeladók tömkelege. Ha már évente egy valamit is ki kell cserélni, akkor az már folyamatos gondoskodást jelent.
Nem próbáltam, nem ismerem a 60 ló erejét, de a 90-et egy H-ban szinte már veszélyesnek tartom. Feltételezem, F-ben sem lehet sokkal fényesebb a 60. Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebbet eszik, mint egy egyel nagyobb nyolc szelepes.AMD Power:
Fogyasztásban jobb a 8v, feltéve, ha nem osszuk le lóerőkre. Nekem semmi bajom a 16v-vel, jól dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz bzoley #28158 üzenetére
Ha már évente egy valamit is ki kell cserélni, akkor az már folyamatos gondoskodást jelent.
Ha így érted, az rendben van, akkor valóban folyamatos gondoskodást igényel.
Viszont hidd el, nem igazán jellemző hogy mindig tönkremegy valami.
Szerintem az ilyen korú autók tulajainál 10-ből 9 meg lenne elégedve ha csak évente és csak 1 cuccot kellene cserélni - szóval a modell ebből a szempontból nyugodtan ki merem jelenteni (tapasztalat, nem elmélet alapján), átlagon jóval felüli megbízhatóságilag, és átlagon felül kicsi a meghibásodási aránya.
Természetesen mindez egy korrekt kiinduló állapotot feltételez.
Viszont az általad is említett tömegcikk mivolta miatt nem lehetetlen ilyen állapotút kifogni.
Én nem véletlenül nem cserélem le újabbra, egyszerűen semmi nem indokolja (már ha nem vesszük figyelembe hogy évente 1x - 2x jól jönne valóban több ló, de ez nem elég indok nekem).
Elmondtam, gyári a kuplung, az összes lengéscsillapító, gumiharangok, lambda szonda, és nem azért mert kellene, de nem lettek kicserélve.
Mindezek cseréje várható - de várható már 50 ezer km és jópár év óta...
Mélgsem kellett ezidáig megtenni.
Nekem is furcsa, nem ehhez voltam a Kadettnál hozzászokva, rendszeresen nézetem is a szerelővel az autót, de mindig azt mondja, még jó minden, és a vizsgán sem mondtak mást.
Teljesen igazad van, sokminden tönkremehet, oda is kell rá figyelni vásárláskor, de ez minden modellre igaz, 6-8 év és 100 - 120e km fölött.
De ha ezek rendben vannak, hidd el, nem jellemző szerencsére hogy folyton a lista egyik eleme tönkremenne.
De mást mondok, ha az én esetemet relatíve ritkának is tekintjük, az feltételezi hogy egy másik, jó állapotú autónál már kijöttek ezek a hibák, és orvosova lettek, az meg még jobb.Összefoglalva a mondanivalóm: lényeg hogy jó állapotút kell venni, ez a legfontosabb, és nem lehetetle, tapasztalatból mondom.
Másrészt, jóval kisebb arányban kell meghibásodás miatt az autóra költeni mint a legtöbb modellnél.
Harmadrészt, mindezt tapasztalatból írom, nem gond ha valaki máshogy gondolja, a kérdező legalább több vélemény alapján tud dönteni - az enyém hosszú távú, a kérdéses modellre vonatkozó saját tapasztalat, a másik oldal meg a nagy számok törvénye alapján alkotott vélemény, mindkettőnek van igazságtartalma.Más: 1.4 8v és 1.6 8v volt a két kérdezett modell, én bevallom örülnék a 16v-nek, az ereje miatt.
De ez van, ezt kell szeretni, és szeretem is, többek között a fent részletezett megbízhatósága miatt.Postázást nem vállalok.
-
Findzs
addikt
válasz zsambek #28147 üzenetére
nekem volt h astrám 7 évig és sajnos klímaügyileg elcseszett egy konstrukció ( szigorúan magánvélemény)
oda kell rá figyelni, hogy télen is bekapcsolja az ember időnként, de ha így is tettem nekem nyárra már mindig csökkent a hűtése, évente lehet töltögetni
volt márkaszervizben ahol 1 napra rajtahagyták a műszeren és nem mutatott szivárgást, volt független klímásnál akit jónak mondtak de ő sem talált hibát, egyszerűen az volt, hogy évente töltögetni kellettelőtte g astrám volt 5 évig azt se tudtam mi az a klímagáz pedig eszembe se jutott télen bekapcsolni
szóval figyelni kell rá, érzed hogy nem hűt annyira vagy egyáltalán be se kapcsol a kompresszor akkor töltetni kell, és ki kell évente szezon előtt gombaölőzni, magad is megcsinálhatod veszel egy klíma tisztítót spray-t és a kesztyűtartó felől kiveszed a pollenszűrőt és ráfújod a bordázott hűtőre és bekapcsolod a belső levegőkeringtetést, de a jobb helyeken ahol feltöltik kérheted hogy tisztítsák is ki neked
(mondjuk én nem bízom benne, hogy megcsinálják rendesen kiveszik a pollenszűrőt)a márkaszervizet nem javaslom, én jártam úgy, hogy több klímagázt számláztak ki mint amennyi a kocsiba kell
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Nordik
őstag
Valaki tudna nekem egy B Corsa kuplungpedált fotózni? Leginkább a szerkezet érdekelne, hogy hova és hogyan kapaszkodik bele a bowden vége. Ugyanis nemtudom, hogy gyárilag ennyire hülyén van megoldva vagy nekem van rosszul összerakva...
-
van
csendes tag
Opel Astra G-hez kellene egy immo chip, mert kiesett az egyik kulcsból. Hol tudok ilyet olcsón venni ?
Ezek mennyire hasonlóak, csak a pontos típushoz és motorhoz valót lehet bele rakni? -
van
csendes tag
válasz diablo1984 #28163 üzenetére
a pontos típust úgy érted pl hogy Z16XE (az én esetemben) ?
honnan lehet ilyet rendelni ?
a tanítás része rendben lesz, azt már kérdeztem a szerelőt. -
adidas4death
aktív tag
konzultáltam egy szerelővel (ugyanis a hátsó gummákat 1 nyár alatt megette a B vectrám, tavaly nyáron vettem rá zsir ujan és most tavasszal ahogy épp ráraktam láttam hogy bordázat mint olyan szinte nincs is, a szintjelzőnél van majdnem a 2 hátsó gumi de különösen a jobb hátsó), és mondta hogy ezt első körben a hátsó "nagy szilent" okozza, és hogy ez tipikusan az az alkatrész amit nem nagyon szeretnek a szakik cserélni mert le kell bontani eléggé a hátsó dolgokat hozzá.
Ebben tényleg igy van?
Árban mire számithatok szerintetek egy ilyen cserénél? ő nem mondott árat én meg elfelejtettem megkérdezni lányos zavaromban[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
m4rc!
őstag
Sziasztok! H Astrában szeretném kicserélni a gyári fejegységet egy másik egy DIN-esre. Találtam is hozzávaló beépítőkeretet: [link], esetleg vki tud ajánlani jobbat? Illetve másik kérdésem, hogy kiszerelésnél mire kell figyelni? Azt tudom, hogy van vmi kód amit nullázni kell.. Van erről vmi leírás vhol? Előre is köszi
We are analog players in a digital world
-
zolikaDB
veterán
Tekerem a kormanyt jobbra, semmi. Tekerem balra menet kozben, 5 fokot, hulye, femes nyikorgas...
Tegnap reggel ota... Pfff. Szerelo. -
Findzs
addikt
kicseréltem a tükörlapot
meg kell mondjam nem volt egyszerű művelet, lett egy pár új ősz hajszálam közbenlegközelebb már jobban menne
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
A hosszbordás ékszíjnak mennyi a csereperiódusa? (Astra G, Z14XEP)Köszönöm
-
Nivosus
csendes tag
Én 8 év és 130e km után cseréltem a gyárit mert már eléggé gatya volt...
-
Nordik
őstag
Ilyenkor csereltetek vele egyutt feszitogorgot is?
-
Nordik
őstag
válasz realmadrid #28175 üzenetére
Tehat ha leveszik a szijat es a feszito nem ad hangot, nincs elkopva stb. akkor lenyegeben az maradhat? Csak mert nem olcso mulatsag...
-
AMD Power
titán
A16v motoros F Astrák tényleg sokkal problémásabbak mint a sima 8v társaik? ?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Imy
veterán
válasz realmadrid #28175 üzenetére
Nekem szinte új kora óta párás időben nyikorog 2-3 percig, mint neked. Nekem 7 éves, és 130e km van benne, de én megvárom a 150e km-t.
-
AMD Power
titán
válasz bzoley #28180 üzenetére
Köszi a tippet. Lassan kezd úgy néz ki a történet ,hogy ez a Swiftes dolog nem fog bejöni. Mármint abban az ár kategóriában amiket én nézek. 300e vételárasok. A legtöbb egy roncs. Pl 1. 2. . Mint irtam futok majd még , még egy 300e kört. Utána megnézem ,hogy a 400e milyenek. De abszolút nem vagyok benne biztos ,hogy 500e megér majd nekem egy Swift. (átírassál stb..). Igy ha már 500e akkor inkább valami "komolyabb" legyen ,de mégse legyen horror a fenntartása. Erre ajánlották nekem az F Astrát.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Damage401
senior tag
Sziasztok,
Kérdésem lenne. (Lehet bugyuta, de ezzel a jelenséggel most találkoztam életem 3. autójánál)
Opel Astra G 1,4 Ecotec csoda.
Nos váltásnál 2-ről 3-ba illetve 3-ból 4. be megugrik egy kicsit a fordulat +100 vagy 200 rpm-et. 2500-nél is. Motorvezérlő csinálja? Vagy egy természetes jelenség?Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
Damage401
senior tag
Legtöbbször 2000 szoktam elváltani, nagyon ritka, hogy 2500. Üzemi hőmérsékleten van az autó. Mikor váltok tehát, benyomom a kuplungot. Akkor figyelem a fordulatszám mutatót és +100 volt mikor +200 megugrik a fordulat. 2000 hirtelen 2100, 2500 hirtelen 2700, de ez tizedmásodpercek alatt. Egyből visszaesik nem tartja fent. ECU rásegít?
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
Damage401
senior tag
Rendben, köszönöm.
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
Rota
tag
Sziasztok.
Ha jól tudom Opel Astra g 1.4 twinport az láncos meghajtású. Mikortól szerelték az g astrákat ezzel a motorral?
A Corsa C -ben az 1.0 és 1.2 volt láncos meghajtású?
A másik hogy a Twinportost jelzik XEP vel? Létezik 1.6- os twinport ? -
akom
senior tag
Sziasztok!
Vectra C (2008) szeretnék első fékbetéteket vásárolni.
Két találatot is kidobott a kocsimhoz:
P 59 043 BREMBO
P 10 011 BREMBOMegtudná nekem valaki mondani, hogy az áron kívül mi a különbség a kettő között?
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Ugye nem a grandoról akarsz fékbetétet venni?
Unix, cromax, bárdi, start..... rengeteg direkt ezzel foglalkozó autós bolt/webshop van ahol a kereső pontosan kidobja az autódnak megfelelő darabot
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bzoley
veterán
válasz Damage401 #28186 üzenetére
Ha hosszabb időre megemelkedik a fordulat, akkor lassan neki lehet állni egr-t tisztogatni.
Amúgy meg ha nem akarsz rosszat a motornak, és valamit számít a fogyasztás is, 2500 alatt ne nagyon válts, de a 3000-3500 ideálisabb. Ecotec-nek pörögnie kell.AMD Power:
Swift-et nem is nagyon eröltetném.[ Szerkesztve ]
-
Rota
tag
válasz Spancer RE #28191 üzenetére
Kicsit furcsának tűnik a wikis táblázat.. 2003 -tól van twinport , ha ez igaz lehet sok tulaj nem is tudja , hogy az van neki? és mit jelent mellette az hogy "csak classic II"?
-
-
Damage401
senior tag
válasz bzoley #28194 üzenetére
Rendben, köszönöm a tanácsot. Pillanatnyi emelkedés van.
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
AMD Power
titán
Ha valakinek szüksége van F Astra kézikönyvre, vagy szerelési kézikönyvre írjon rám egy privit.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen