- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 10
- Starlink
- DIGI internet
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #71562240 #50 üzenetére
Az emberek többsége nem szívesen ül irdatlan méretű "robbanószer" tartályokon, lásd az általad az olcsóságra hozott példák IS egyaránt "robbanószerek", amelyekből irdatlan mennyiség van igencsak robbanásveszélyesen bezsúfolva egy indítórakétába.
Ehhez képest az emberek szívesen ül fel az utasszállító repülőgépekre, amelyeknek a felszálló tömegük 25%-tól (rövid távú) 45-47%-áig (óceánon átívelő utakat végző gépek) az üzemanyag teszi ki. Ami ugyan az a "robbanószer", ami például a Falcon 9 vagy a Szojuz hordozórakétát hajtja...
Én nem szeretem az ilyet, és szerintem az űrhajósok többsége sem örül ennek
Akkor nem fogsz űrhajóba ülni, repülni sem szeret mindenki...
Az űrhajósok eddig mind önként jelentkeztek az űrhajósképző programba, tehát pontosan tudták, hogy mire is vállalkoztak. Ha nem örülnének ennek, akkor nem jelentkeztek volna.
Amit mondtam, mindet annak fényében mondtam, hogy a mostani ezirányú tevékenységünk halvány töredéke annak, amit az űrkorszakba lépés volumenben magával hoz.
Ha például a folyékony hidrogén / folyékony oxigén terjed el, mint hajtóanyag, akkor especiel a környezeti lábnyom egy gejzírhez hasonlítható maximum...
Meglátásom szerint az űrliftet (értsd, az értelmes megvalósíthatóságának kutatását) egyelőre nem forszírozzuk annyira, mint amennyire én indokoltnak tartanám forszírozni,
A kérdéskör lényegi eleme a megvalósíthatóság. Ahogy le is írtam, itt egy jelenleg nem létező anyagot kell(ene) kifejleszteni, ami az se biztos, hogy létezik. Külön szakszó van már erre, Unobtainium. Amúgy én némileg más véleményen vagyok, ugyanis az űrliftek megvalósíthatóságával, a lehetséges technikai megoldásokat (az anyagtechnikaiak mellett) ma is aktívan kutatják a világ több pontján.
Hogy nem költenek többet rá? Hát kérem, ahogy már a leírtakból lehet látni, ez egy olyan kutatási kör, amelynek nincs garantáltan elérhető vége. Ha az eddigi egyik legnagyobb tudományos kutatást vesszük alapul (Manhatten-projekt), ott például az egészet annak a tudatában kezdték el, hogy ott volt előttük feketén-fehéren leírva, hogy igenis meg lehet valósítani, csak nagyon drága lesz.
Az űrliftnél nincs leírva semmi ilyesmi, feltételezések vannak, meg számítások, hogy milyen tulajdonságú anyagra lenne szükség...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#71562240
törölt tag
Hehehe. Én szívesen lennék űrhajós, az említett kockázatok mellett is. Sőt. Minden álmom lenne űrhajósnak lenni - ha lenne/lett volna esélyem, hogy lehessek. Ez nem jelenti azt, hogy azok a jelentkezők, akiknek volt esélyük, és netán űrhajósok is lettek, ne örülnének sokkal jobban az űrhajósságuknak, ha nem kellene attól félniük, hogy útközben felrobban alattuk a tartály - ugyanez a hatványozott öröm érvényes a családtagjaikra, az űrhajókat gyártó és használó cégekre-társadalmakra, vagy akár a földi irányító személyzetre, a szponzorokra, a közvéleményre...
Repülőre is ugyebár a jelenleginél sokkal szívesebben ülnének az emberek, ha nem egy robbanótartály lenne - akkor még mindig nagyot esnénk, ha lezuhan, de legalább eggyel kevesebb nem elhanyagolható veszély lenne. A "Zeppelin típusú" léghajók is nagyon hatékonyak és gazdaságosak lennének sokféle feladatra, de azok meg arra példa, hogy a szélsőséges robbanásveszély miatt alig használják manapság. A tüzelőanyagcellás autók terjedését is egyelőre ugyebár erősen hátráltatja a hidrogén egyszerre gazdaságos és biztonságos tárolásának egyelőre nem megoldott módja - egyelőre vagy biztonságos vagy gazdaságos.
Szóval te se tudod, mi mellett akartál érvelni ezzel a "de így is sokan önként teszik, amit kammerer ne tegyen ha fél tőle" érveléssel.Azt még megjegyzem, hogy akár a folyékony oxigén, hát még a folyékony hidrogén megtermelése egyelőre igencsak nagy fajlagos környezeti lábnyom. Például a tüzelőanyagcellás járművek uralkodóvá válását egyelőre elsősorban éppen az késlelteti, hogy a hidrogénüzemanyag megtermelése eddig fajlagosan drága, környezetszennyező volt - mostanában megnövekedett erővel kutatják a módszereit, lehet hogy áttörés lesz. A tüzelőanyagcella a hidrogén megtermelése mentén egyelőre lényegében ugyanakkora fajlagos környezeti lábnyom, mint a robbanómotor üzemeltetése, a tüzelőanyagcella környezeti előnye egyelőre praktikusan annyi, hogy nem a felhasználás helyén (szmogos városok) keletkezik a szennyezés, hanem az emberlakta helyektől távol, ahol a hidrogént termelik. A hidrogén kis fajlagos környezeti lábnyomú termelésének egyelőre előtte állunk, bár feltehetőleg nyitott kapukat dönget az erre vonatkozó ötletek némelyike. De a folyékony oxigén termelésének fajlagos környezeti lábnyoma is egyelőre jelentős, egyelőre egyáltalán nem bagatell.
(#46) Dißnäëß: Egyébként persze, feltehetőleg valóban még elég távol vannak az antigravitációs elven működő légijárművek, esetleg soha nem is lesznek megvalósíthatóak ilyenek, de a dolog, az ötlet nem vicc, hanem komoly fizika. Már mai ismereteink alapján is komoly fizikai téma az antigravitáció, aztán ki tudja, a jövőben milyennek ismerjük meg a fizikai világot a mai fizikai ismereteinkhez képest. Viccelni persze komoly dologgal is lehet, de nem eleve vicc a téma, hehe.
[ Szerkesztve ]
-
ViiiiktorOC
senior tag
Nagyon köszönjük a cikket, nagyon jó volt olvasni.
SpaceX projektet követem óriási érdeklődéssel.
Lenne pár kérdésem. Dragon V2-nek a delta-V 420 m/s ? 1310M/s kellene hogy amit Musk elképzeld holdutazásról haza tudjanak térni? Akkor hogyan fog a hajó ekkora sebességre szert tenni?
Marsnak mekkora a delta-V-je? 4,3 Km/s? Jó adatot találtam?LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
nagyúr
válasz ViiiiktorOC #53 üzenetére
Lenne pár kérdésem. Dragon V2-nek a delta-V 420 m/s ? 1310M/s kellene hogy amit Musk elképzeld holdutazásról haza tudjanak térni? Akkor hogyan fog a hajó ekkora sebességre szert tenni?
Nem, a tervezett Hold-megkerüléshez az űrhajónak be se kell gyújtania a hajtóműveit, a Falcon Heavy utolsó fokozata egy olyan pályára állíthatja, amely megkerüli a Holdat, majd visszatér a Föld felé. A Dragon v2 hajtóműveit csak a pálya finomhangolásához kell begyújtani.
Itt van egy szimuláció a lehetséges útról, ennél úgy számoltak, hogy a Holdmegkerülés után begyújtják a hajtóműveket a pontos korrekcióért.
Marsnak mekkora a delta-V-je? 4,3 Km/s? Jó adatot találtam?
Először is nincs egy fix Delta-V igény, lévén a Mars és a Föld nem körpályán kering a Nap körül, hanem ellipszis alakún, és így a találkozási pontok is hol közelebb, hol távolabb vannak egymástól, értelemszerűen a két véglet között eltérés van a szükséges delta-V kapcsán is. A 4,3km/s egy abszolút minimum érték a közelebbi Mars-Föld találkozási pontokhoz, amelynél a fékezéshez aerobraking-et, vagyis a Mars légkörében való fékező manővert kell végre hajtani a pályára álláshoz / leszálláshoz.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezt már csak érdekességnek:
Érdekes mert:
-Kiderül, hogy a SpaceX-nek már 2016 októberében megvolt az űrruha tesztje (de látni még nem láttuk)
-2017 Augusztus elején lesz az Abort teszt a Dragon v2-nél.
-2017 november végén lesz a személyzet nélküli repülése a Dragon v2-nek.
-2018 májusában a személyzettel ellátott tesztrepülés.
-2018 februárjában lesz a Starliner pad abort tesztje (amit ugye a SpaceX már tavaly előtt megcsinált)
-2018 június végén lesz a személyzet nélküli Starliner repülés.
-2018 augusztusban meg a Starliner személyzettel az ISS-re.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #71562240 #56 üzenetére
2009-ben volt az utolsó űrturista az ISS-en, jövőre megy a következő, Sarah Brightman, aki évek óta vár a lehetőségre (nem volt olyan "űrhajócsere", ahova befért volna). Holmi 52 millió dollárt fizet állítólag a 10 naposra tervezett útért. Megjegyzés: olcsóbban kapta meg az ülést, mint amennyit a NASA fizet érte (közel 80 millió dollár per szék).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesporigo
aktív tag
@Cifu: Nagyon szépen köszönöm a cikket, ez is nagyon tetszett, imádom a cikkeidet. Megvan már, miről olvashatunk legközelebb?
-
#71562240
törölt tag
Falcon-9 recycling siker.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Akkor úgy értik hogy a Heavy utolsó fokozata végig repül a holdig, az ez fogja szolgáltatni azt a sebességet amitől újra a Föld felé indulnának? Mert azt irtad: "valahogy eljutna Hold körüli pályára, onnan nem lenne képes visszajutni önerőből"
A hold megkerülése után elég csak a SuperDraco hajtómű hazafelé? Bocsi, de ezt a sebességes dolgot nem értem.Delta-V dolgokat értem.
Valamikor csak bemutatják az új ruhájukat.Mai repülésük!
[ Szerkesztve ]
LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
nagyúr
válasz ViiiiktorOC #61 üzenetére
Tisztázzuk a fogalmakat. A SpaceX egy Hold-megkerülésről beszél, nem állna pályára a Hold körül.
Szószedet:
LEO -> Low Earth Orbit, Alacsony Föld Körüli Pálya
LLO -> Low Lunar Orbit, Alacsony Hold körüli pályaLEO->LLO: 8 km/s
LLO->LEO: 1,31 km/sTehát ha Hold körüli pályán vagy, és vissza szeretnél térni a Földre, akkor 1,31km/s delta-V-re lenne szükséged. A Dragon v2-nek pedig fele ennyi sincs...
A Dragon v2-t a Falcon Heavy utolsó fokozata elindítja egy Hold közeli pályára, a Hold gravitációja visszafelé lendíti a Föld felé. Így is visszajutnának maguktól, de több, mint 10 napig tartana az út (kb. úgy, ahogy a Luna-3 esetében). Ezért célszerű egy kisebb manőverrel "laposabb" és gyorsabb visszatérő pályára állni, így 4-5 nap alatt visszatérhetnek.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kraftxld
nagyúr
Nagyon jó cikk, köszi!!!
Tényleg, a Virgin-el mi a helyzet? A baleset óta nem sok hír van róluk.
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
nagyúr
A második gépük három siklóteszten van túl. Az, hogy még mindig nem csináltak hajtóműves tesztrepülést, arra utal, hogy a hajtóműproblémákat még nem sikerült kezelni (a gumi alapú hajtóanyag égése nem tökéletes, ezért gyakorlatilag vibrált, rázot (lüktetet) az egész gép gyorsítás közben. Először áttértek egy másik alapanyagú hajtótöltetre, de annak meg a teljesítménye volt kicsi, ezért visszatértek a gumi alapú megoldáshoz...
Pozitív hír annyi van, hogy a Launcher One vállalkozást külön cégbe szervezték ki, a Virgin Orbital-ba. Ez a cég most elsődlegesen a OneWeb nevű műholdas internetszolgáltató cég számára indítana majd műholdakat. A OneWeb egyik befektetője amúgy a Virgin.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Depression
veterán
Egy gyors visszatalálós hsz.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
nagyúr
válasz ViiiiktorOC #67 üzenetére
Nagyon régi, de csak most vettem észre a hsz-ed...
Elképzelhető esetleg egy DragonV3? Erősebb hajtóművel?
Musk esetében semmi sem elképzelhetetlen.
Ettől függetlenül hivatalosan most a Falcon 9 / Falcon Heavy / Dragon v1 és v2 után a következő lépés a BFR / BFS lesz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Törzsúr
senior tag
-
doberman
senior tag
nekem, neked reálisnak tünne.. de akik osztják a pénzt rá azoknak nincs meg az a mozgatórugó ami anno ösztönözte őket. Pedig a technika megvolt rá, már már rutinszerű volt a holdra szállás, csak közben megszünt az ok, mások lettek a célok, a technika elavult. a fejlesztők is kihalnak. Kezdhetik szinte elölről.
8lnu
-
Törzsúr
senior tag
Arra gondoltam amit sok helyen lehet olvasni, hallani, hogy először egy emberek nélküli lakómodult lőnének a Marsra. Rémlik valami olyasmi is, hogy mire megérkeznek az első emberek a Marsra ott fogja várni Őket egy indulásra kész rakéta, ha valami gond lenne. (Arra nem emlékszem, hogy azt hogyan tennék oda)
Nem akarok offolni, remélem elbírja a topik...
Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90
-
nagyúr
Effektív halott a topic, szóval a zombi-mód bármit megbír.
A feltöltött űrhajóval való várakozás leginkább a Robert Zubrin-féle Mars-misszió tervekben szerepelnek, aki az üzemanyag Marson való előállítását propagálja az 1990-es évek óta. Erről a 2016-os IAC Musk-előadásról szóló cikkben írtam bővebben. De egyébként a Mars Reference Mission 5.0 is ilyen, csak üzemanyag-gyártás nélkül.
Csakhogy jelenleg nincs valóban kidolgozott NASA Mars misszió, a Reference Mission 5.0 még 2009-ben készült, az Ares I. és V. rakétákra illetve az akkori Orion űrhajóra építve.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Törzsúr
senior tag
Olyat is olvastam, hogy a Marssal az a legnagyobb probléma, hogy nincs olvadt magja és a légköre is elég 'keskeny, nem véd a napszéllel szemben.
Légkörteremtés ami akár több 100 vagy 1000 évig is eltarthat. Rengeteg gyárat és különböző infrastruktúrák kialakítása ami előbb utóbb légkört csinálna, de valahogy a bolygó belsejét is bekéne izzítani...[ Szerkesztve ]
Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90
-
nagyúr
A mag azért lényeg, mert ez hozhat létre mágneses védőmezőt, amit itt a Földön úgy hívunk, hogy Van Allen-övezet. Ez a napszélben lévő töltött részecskéket elvezeti, így megóvja a bolygó légkörét. A Marsnak ha hajdan volt is ilyenje, jelenleg nincs, és feltehetően ennek is köszönheti, hogy a légköre ilyen ritka, mivel a napszél "elfújja".
Viszont itt most van egy alapvető félreértés. A légkörteremtés és a bolygó felszínén szkafander nélkül való tartózkodásra törekvést, a bolygó Föld-szerűre való alakítása nem a kolonizáció, hanem a terraformálás.
A kolonizáció az, amikor egy faj benépesít egy bolygót. Ezt kupolavárosokkal, vagy más jellegű, túlnyomásos és belélegezhető légkört biztosító városokkal is megvalósítható, nem szükséges hozzá a terraformálás.
A kolonizáció is macerás, mert önellátásra kell(ene) törekedni, márpedig tápanyagok nélkül élelmiszert termelni nem könnyű...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Törzsúr
senior tag
Igen egy kicsit más vizekre eveztem.
Szeretem ezt a témát. Mikor megnéztem a Függetlenség napja: feltámadás című filmet akkor az ott bemutatott utópisztikus egyetértés micsoda nagy dolog lenne.
Gyakorlatilag, ha belegondolsz akkor amint találnánk egy inteligens vagy "nomád", bármilyen fajt, onnantól kezdve meg kell, hogy változzon a csökevényes gondolkodásmód ami jelenleg ezen a koszfészken zajlik.Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90
-
Vesporigo
aktív tag
@Cifu: mikor érkezik a következő írásod és miről fogsz benne írni? Mindig érdekes témákat ragadsz meg, öröm olvasni! (Valahogy jó lenne tudni, hogy lehet feliratkozni blogra, nem akarok lemaradni ezekről a témákról.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Vesporigo #80 üzenetére
Hoi!
Most éppen azért vagyok nagyon csendben, mert Molnibalage-nak segítek a Légvédelmi harcászattal és légvédelemmel foglalkozó könyvét befejezni, ez dec. 20-án kerül ki a tervek szerint a HTKA.hu-ra.
Itt a Logouton három-négy komolyabb, elkezdett cikkem van, eredetileg vagy egy éve az orosz űrhajózás jelenét és jövőjét akartam megírni, de rájöttem, hogy ehhez szükség lenne a múltat is felidézni, hiszen a ma használt orosz technológiák (Szojuz hordozórakéta, Proton vagy a Szojuz űrhajó) bizony mind-mind a szovjet éra hagyatékai. Sajnos a szokásos hibába estem - elkezdtem, 'oszt azon kaptam magam, hogy 30 000 karakter után még mindig csak a az első Szputnyikoknál tartok. Most cirka 100 000 karakternél, és a Voszhod-program végénél vagyok vele. Szóval amíg eljutok a mába, az el fog tartani egy ideig. UnA javaslatára ezt is szét fogom kisebb részekre bontani, mert olvasói szempontból talán annyira nem kíméletesek ezek a monstre méretek. Viszont akkor szeretném kirakni az első részt, amikor már látom a végét, hogy viszonylag gyorsan lehessen ledarálni majd, akit érdekel a téma.
Van még egy nano-műholdakkal foglalkozó cikk-kezdemény, a manapság egyre népszerűbb cube-satokról.
A maradék kettő a Blackbird (vagyis az A-12, SR-71 és YF-12) családról, illetve a Hadihajók légvédelméről szóló lenne. Az előbbi zanzásítva, az utóbbi erősen átdolgozva és zanzásítva belekerül a fent említett Molnibalage-könyvbe. A Blackbird cikk két éve lett elkezdve, egy Index cikkre "válaszul", de aztán jó ideje parlagon hever, szóval az lehet sose fog abban a formában kikerülni, ahogy szerettem volna. A hadihajó légvédelem terén megint bajos a tényező, mert eredetileg is kísérletnek szántam, hogy egyáltalán érdekel-e bárkit a Logouton a téma.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesporigo
aktív tag
Hey.
Remekül hangzik mindegyik, kíváncsian várom őket.
Látom, van pár korábbi írásod, ami kimaradt nekem, szóval addig azokat átolvasgatom. Nem mondom, hogy mindegyik könnyű olvasmány, viszont nagyon érdekes, még úgy is, ha néha szünetet tartok vagy kitérőt teszek, hogy egy általad futólag említett dolognak utánanézzek.
Sikerült megoldanom azt is, hogy RSS-en értesítést kapjak, ha új cikk kerül fel, így tuti nem maradok le semmiről.
Sok sikert és kitartást az írásokhoz, vagyunk jópáran, akik nagyon hálásak vagyunk ezekért! -
Fryskitt
addikt
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
Fryskitt
addikt
Végigolvastam mindkettőt. És sajnos az jön le, ahogy az Egyesült Államok elveszíti meghatározó szerepét vagyis inkább ahogy a Római Birodalmat legyőzték a barbárok és ezer év sötétséget hoztak a földre a középkor képében. Semmirekellő és suttyó országok (az oroszok és sajnos mi is - akik semmit sem költenek tudományra és kutatásra) széttrollkodják azt a keveset, ami még megmaradt abból, amitől ez a faj nagy lett....
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
nagyúr
Elveszteni azért nem fogja, mert továbbra is az Egyesült Államok költi a legtöbbet az űrkutatásra és az űriparra.
Paradox módon ebbe most durván kezd beleszállni a civil tőke (Blue Origin / Jeff Bezos űrcége), szóval még akár úgy is lehet belőle valami, hogy a kormányrúdnál sík hülyék ülnek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fryskitt
addikt
Nem csak az űrprogramra gondolok, hanem hogy olyan hülyék lettek, hogy az oroszok így tudnak velük szórakozni és hogy egy olyan bazári majomból elnök lehet, mint ez a DT. Nagy csalódás ez nekem... Elon Musk viszont lehet, hogy egymagában megmenti őket, valóban. Addig viszont nem lesz rend, amíg nem lesz újra egy Reagan kaliberű elnökük.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mobil flották
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Opel topik
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- GARDENA 330 kézi fűnyíró eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! Acer Aspire A515-55G - i5-1035G1 I 8GB I 512GB SSD I MX350 I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3568 - i3-6GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs