-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
-
vihartigris
őstag
válasz Alvin_ti4200 #29040 üzenetére
Amennyiben szereted az ultra széles látószöget, akkor ott van még a Sona 12-24 f 4 is, [12-24 szűrőzés]
bármi reciproka a semmi
-
Szlopa
tag
Sziasztok!
Van egy Sony A6000 fényképezőm, és egy Samyang 12F2 objektívem. Szerintem az objektív nem annyira éles, mint kellene lennie, főleg ha végtelenbe (több kilóméterre) próbálok fókuszálni. Néha úgy tűnik, mintha hamarabb akadna meg a fókuszgyűrű, minthogy elérném a végtelent. Ma felmentem a Hármashatárhegyre, hogy lőjjek teszt képet, mivel ott lehet jó távolra fókuszálni. Próbáltam a városra fókuszálni, de bekapcsolt focus peaking-gel sem vagyok elégedett az eredménnyel.
Ami viszont sokkal jobban aggaszt most már, hogy azt vettem észre, hogy a kép jobb oldala a Duna vonalában teljesen életlen. Az egyik kép teljesen nyitva készült F2-n, a második F8-on. A gép állványon volt, igaz nagy volt a szél, de F2-n 1/2000s záridővel nem kellene bemozdulnia semminek. Nektek mi a véleményetek?
https://drive.google.com/open?id=1e4roihm0D9Q5p-eTNKtPATp7JDtQJbls
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz Szlopa #29053 üzenetére
Nekem Fujira volt ez a Samu, és az is ilyen volt. Elküldtek vele a búsba a forgalmazónál (de már nem volt garis), mivel ez nem asztró obi, így nem kell minden körülmények között saroktól sarokig élesnek lennie. Van olyanuk is, de az nem ennyibe kerül. No komment.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
Akit érint.... Tamron 17-28mm F2.8 firmware update 2.0-ra. Fontos update, mert javít egy komoly autófókusz problémát. Nekem ez sokszor előjött és elég idegesítő volt. Gyakorlatilag totál nem volt AF néha.
"2. AF doesn’t work properly after the camera recovers from the sleep mode or power off."[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Megjött a Sigma 30mm f1.4, gondoltam, megosztom veletek, mire jutottam.
Összességében véve kb az a benyomásom, amit a neten máshol is olvasni lehet.Összelőttem a Sony 35mm f1.8-al, akit esetleg érdekel, a RAW file-ok ebben a Google drive mappában találhatóak. A fókusz az alsó fehér rózsára ment.
Tapasztalataim: Több ilyen összelövést is csináltam - nem mindenhol jön ki ennyire a Sigma előnye élesség szempontjából, de egyértelműen a Sigma élesebb, a fenti virágcsokros teszben eléggé kijön a difi.
Az én összehasonlításom alapján nagyobb a difi élességben, mint másoknál - nem tudom, hogy ez amiatt van, hogy az én Sigmám élesebb, mint másoké, vagy pedig a Sony-m gyengébb.
Azt gyanítom, az utóbbi lehet inkább, mivel a Sigma ugyan elég éles, de annyira nem vágott hanyatt, mint az 56mm f1.4, az egészen más világ, azt csak akkor kell rekeszelni, ha túl sok a fény .
Az én Sony 35-ömmel viszont kicsit mindig elégedetlen voltam, nem sokkal jobb a képminőség, mint az ezüst aknavető 18-200 esetében. Szóval a képeket ennek fényében érdemes nézegetni, illetve nem biztos, hogy egy másik Sony 35 is ennyivel marad el a Sigmától.Az ekv. 45mm látószög nekem kicsit jobban fekszik, mint az ekv. 52,5mm, így kicsivel talán rugalmasabb beltérben használni.
Cserébe a Sony-ban van stabi (ez nekem A6500-al most már nem releváns annyira, de akinek nincs IBIS, pl a6400, annak fontos lehet).
Illetve egy picivel jobban harap, hamarabb talál az AF a Sony esetében.
A 3 Sigma közül a másik kettő (16mm, , illetve főleg az 56mm) közel natív AF, ez a 30-as attól elmarad, de még bőven elfogadható.Nálam a Sigma marad, a Sony megy. Pláne úgy, hogy a Sigmát 5 év garival vettem, a Sony-t meg használtan, és már nincs rá gari.
Remélem érdekesnek találtátok, illetve hasznos annak, aki esetleg a két obi között gondolkodik.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Taci
addikt
Szia!
Azt lehet tudni (mármint elárulod, kérlek, hogy), hol és mennyiért vetted, és hogy az az 5 év garancia "gyárilag" került-e mellé, vagy a bolt adta, esetleg külön vásároltad?
Más:
A Sony 18-135-nek milyen alternatívái vannak abban az árkategóriában körülbelül, ami esetleg jobban megérné? Bármilyen gyártótól. Igazából "mindenes" objektívnek.
A 18-105-öt néztem, szintén Sony, attól nekem jobb végeredményűnek tűnik a 18-135 (mínusz persze a konstans f/4, de mivel nem tervezem videózni, így ez nem releváns számomra).
Azért kérdezem, mert most már nemsokára meg tudom venni az a6400-at, mellé az 56mm Sigma f/1.4 a kiszemelt (illetve az 30mm-es is érdekel majd), de tudom, hogy egy zoom objektív is jó lenne. A 18-135 megfelelne, viszont első körben csak a vázat veszem, így ha már külön kell megvennem a zoom objektívot, érdekelne, van-e jobb alternatívája.Köszi.
-
robi1979
aktív tag
válasz Ed Parker #29066 üzenetére
Ide raktam föl még 2db képet, hátha ebből jobban látszik. Ezek állványról, F9-el készültek, ha jól emlékszem MF-al. A kép közepe élesnek tűnik, de a széleken homályosnak, életlennek tűnik f8-on. Lehet csak azért, mert 200%-on nézem 31,5"-on. Szerintetek egy 10-18 Sony jobb, élesebb nagylátóban mint a Tokina 11-16 2.8? Canonon nagyon dícsérik. A linkelt állványos tesztre sajnos most nincs időm. A fotókon nem mókoltam, szerkesztettem, max a chromatikus aberrációt szedtem le.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz robi1979 #29069 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy az angol nem megy vagy a magyar.
Ahhoz hogy egy decenterességet meg lehessen állapítani nem elég egy fotó, kettő különböző sem.
Csináld meg a 4 fotót a leírás szerint lehetőleg egy hosszabb egyenes tárggyal, kémény, oszlop, antenna stb, és akkor látszani fog. -
TBMC
addikt
sziasztok!
A7iii - létezik olyan beállítás, hogy a rec.media sortolva legyen , és slot 1 re menjen a videó, slot2re pedig a jpeg+raw?
(mert a slot1 UHSII, a slot 2 pedig csak UHSI)markbellus.hu
-
kovsol
titán
Létezik.
Én úgy lövök, hogy RAW slot1. Jpeg+videó slot2
Ha olyan dolgot videózom ami fontos, akkor be szoktam kapcsolni, hogy tükrözve vegye.Miért is lenne az jó, hogy a 100Mbit/s azaz 12,5MB/s -es videóra pazarlod a gyorsabb slotot? Mikor a fotó buffer kiürítés gyorsítása szerintem fontosabb, mert amíg ír a kártyára több funkció is letiltódik, pl videó módra se tudsz váltani addig.
BTW a lassabb sloton is 75MB/s írás körül tud az A7III.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
TBMC
addikt
válasz kovsol #29072 üzenetére
és azt hogyan tudom beállítani? hol találom?
- mert csak azon opcióba futok, hogy slot1 jpg+raw, slot2 videóazért szeretném a slot1en a videót, slot2n pedig a jpg+rawt, mert a slot2ben csak egy uhs1 - A1 (64gb 100Mbps) kártyám van , míg a slot1ben egy uhsII U3(128gb 250Mbps) (és ez kell a 4knak, illetve a 1080p100nak).
[ Szerkesztve ]
markbellus.hu
-
oneal1
senior tag
sziasztok!
attól kérdezek aki regisztrált már korábban sony pénz visszatérítésre igényt.
Mennyi idő a regisztálás után amig visszajön a mail az ügyintézés számával stb?
Köszönöm!
-
TBMC
addikt
válasz kovsol #29074 üzenetére
Próbáltam így, viszont ha a prior. rec. media slot 2, valamiért ezt az üzit dobja..
megy, record is, de folyton beodbálja az üzit..a kis ikon videózásnál slot1et jelez, fotónál slot2-t. de még is hisztizik:
"Cannot record in this setting. Either swith to a UHS-I U3/UHS-II U3 cmpatible memory carod or change the record setting. Slot2 "
markbellus.hu
-
TBMC
addikt
válasz kovsol #29077 üzenetére
igen, tudom, de amennyiben a prior rec media slot 1, úgy nem hisztizik.
valamiért a slot2 kártyával van problémája ilyen esetben, vagy nem tudom hova tenni a dolgot..slot1ben ha mindent oda rögzítek és ott a Lexar kártya akkor sincs baja, viszont ha a sandisk van ott, akkor szintén hiszti (hisz az csak egy U1 kártya) és ez esetben nem is rögzít.
a slot1ben lévő kari: Lexar Professional UHS-II U3 CLASS 10 250MB/S
a slot2ben lévő kari: Sandisk Ultra UHS-I U1 CLASS 0 100MB/Smarkbellus.hu
-
kovsol
titán
Sikerült találjak egy sony u1 -es kártyát itthon, és nekem is feldobja ezt.
A megoldás rá, hogy az Auto Switch Media legyen off. Így ha megtelik a kártya nem fog automatikásan írni a másikra ami ugye elvileg nem támogatott sebességű.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok
Adott egy FE28mm objektív és azt vettem észre hogy fókuszálás közben "kerreg".
Kb 7.1től szűkebb rekeszen már nem hallani, de ettől nyitottabb rekeszen lehet hallani.
Ez mitől lehet? Eddig mondhatni nem produkálta ezt. -
kovsol
titán
válasz zümzümm #29081 üzenetére
Most akkor f2 és f7.1 között ad hangot, vagy f8 tól fölfelé?
Ha pl AF-S ben fotózol akkor ki be nyitogatja a rekeszt fókuszáláskor ami hangot ad szűk rekesznél, mert pl f8 ról kinyitja f2 -re, ami teljesen normális viselkedés, mert több fénnyel könnyebben talál fókuszt.
Ha a Live View Display alatt effect OFF van akkor AF-C-ben is mozgatja a rekeszt ami szintén ad hangot.
Ez főleg akkor jön elő ha kevés a fény, mert fókuszáláshoz fény is kell, és ha kevés a fény küzd az objektív is.May the Force be with you!
-
őstag
Sziasztok!
Héten tervezek venni egy Sigma 16mm f1.4 DC DN objektívet az A6000 mellé. Elsősorban mindenesnek szánnám a 18-105 f4 mellé, nyaralások, kirándulások mellé.
Tudom van két hátrány, nehéz és nincsen OIS. De egyik sem zavar igazán, videózásra nem használnám (arra ott a 18105 ha nagyon kell), továbbá később is lehet venni IBIS-es vázat ha esetleg kéne
Előnye viszont annál több van ahogy nézem a teszteket. Brutális élesség, éjszakai is jól muzsikál..
Mit gondoltok? Jó ötlet megvenni?
-
Neck
veterán
Nekem 16, 30 és 56 van, mind a hármat használom. Az elsőt inkább beltéren, illetve tájkép / városra. A második az általános látószög, a harmadikkal meg portrézni jó.
@Koxkids: Azért a 45mm ekv vs 75mm ekv nincs közel egymáshoz, az egyik a "normál" látószög többé-kevésbé, a másik már inkább portré gyutáv.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Simulacrum
senior tag
Sokat gondolkoztam, hogy melyiket vegyem, aztán jött a Sony visszatérítés akció és a 35mm-es mellett döntöttem, de én se vagyok megelégedve vele igazán. Amit nem írtál előnynek az pl. a mérete és súlya, abban jobb, mint a Sigma, cserében a bokeh gömbök zöldes körvonalai nagyon zavarnak. Az élességével nincs bajom, mert azon utómunkával könnyen javíthatok. Valószínűleg marad, de azért a Sigma 56-ost szívesebben használom.
@robi1979
Tesztelés -
őstag
Igen igen, most néztem a KIT obival a 16, és a 30mm-t, hogy mit is jelent a valóságban a különbség. Hát valóban lehet a 30mm jobb lenne - már ha csak az egyiket veszem meg.. 16mm elég széles.. a sok teszt alapján viszont nagyon szép a képe. Ajj, nem egyszerű ez.
Alszok rá még.. -
robi1979
aktív tag
válasz koxkids #29090 üzenetére
Nekem van Sigma 30 és 56 1.4-ből. Meg mellette Tamron 28-75 (FF) egyenlőre Sony a6300-al használom. A 30-as AF-je szerintem sokkal lassabb mint az említett obiké. Mintha azt venném észre hogy a Tamron sok esetben van olyan éles APSC-n mint az említett Sigmák. (portré). Arra számíts hogy a 30-as az nyitott rekeszen napfényben szeret CA-zni.
Neck! Ha jól tudom te annó 2db 16-os 1.4-est rendeltél. Mi volt a baj velük? User error vagy hibás darabot fogtál ki?
Én most azon agyalok hogy a 30-ast cserélem E mountos Sigma 35 ART-ra ha maradok Sonyn. Alá pedig egy Tamron 17-35 2.8-4 (MC-11). Szerintetek ez mennyire használható APSC-n is?
[ Szerkesztve ]
-
oneal1
senior tag
válasz vihartigris #29091 üzenetére
na épp ez az, hogy ilyen email nem jött, csak a termék regisztrációról.
Úgyfélszolgálat adta meg pénzvisszatérés igényléséről az azonosítókat ma miután felhívtam őket.
-
robi1979
aktív tag
"Miért nem valami Sigma art akkor már? 17-70" - mert Sigma ART-ból nincs 17-70, az a Contemporary, az meg már van.
16-55 2.8 meg APSC obi (méregdrágán) aminek az árából meg kijön egy A7RII.
A7RII-n meg az általam említett és Kovsol által használt Tamron obit meg már tesztelték, egész jó eredménnyel AF, képminőség tekintetében. Gondolom a6300-on sem lehet sokkal xarabb az AF.
"Az élességet azonos rekeszen nèzed ugye?" - persze. De ami a leggázabb a Sigma 30-nál hogy beállító fény mellett bárhol rekeszeled, az esetek 50%-ban huntol. Stúdiólámpa mellett hogy a lámpa villanási erejét csökkentsem, kénytelen vagyok ND szűrőt használni ha tágabb rekesszel fotózok. ND szűrővel meg szinte használhatatlan bent a 30 1.4. A Tamronnal ilyen gondom nincs. Az már nyitva is éles. Az 56 1.4 meg szűk bentre. A Sigma 30 1.4 rohangálós, általános fixnek jó kintre, bent, stúdió körülmények között viszont szinte használhatatlan. És nem f8-as rekeszről beszéltem meg AF-C-ről mert az meg a Sonytól gáz hogy AF-C-ben beállító fény mellett nem tud nyitott rekesszel fókuszálni szűkebb rekesz esetén. Na ezért gondoltam a Tamron 17-35-re, vagy a 35 ART-ra, úgyis FF a cél ha már van Tamron 28-75 2.8-am. A Tamron 17-28 meg dupla annyi.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #29099 üzenetére
Teljesen jogos felvetés. Ha még belefér akkor szerintem a következő fél évben várható mindenképp új Canon/Nikon/Sony gép, vagy bejelentés. Más nem arra jó lehet, hogy ilyenkor ki lehet fogni használtan is jó árú gépeket, vagy többször akciózzák a régi modelleket.
Pletyka oldalon feltűntek infók Tamron f2.0 fix sorról. [link]
Ezek után azért kicsit furcsállom, hogy kijöttek három f2.8 obival is.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen