- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozásról_szubjektíven
- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opera böngésző
- DIGI kábel TV
- Microsoft Excel topic
- Starlink
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sonny C.
tag
Szia!
Az ST6-nak már online súgója van, neked kell beállítani, itt a leírás hozzá, remélem, hogy az Imi nem bánja, ha linkelem a blogját. Itt egy kép a súgóról, ha itt a Solid Edge súgóra klikkelsz elindul az Internet Explorer és csatlakozik a Siemens oldalához.
[ Szerkesztve ]
-
3DFan
aktív tag
válasz Sonny C. #8651 üzenetére
Nincs netem, ezért a hagyományos súgót szeretném használni, ezt állítottam be a beállításoknál, de mégsem indul el. Probáltam megnyitni a gépen .chm súgófájlokat, de az sem sikerült. XP alatt ezeket simán megnyitottam, de most Win7 alatt nem megy. Lehet, hogy emiatt nem tudja SE sem megnyitni. Kell ehhez külön programot telepíteni?
-
Parson
addikt
válasz #46372352 #8655 üzenetére
Ilyetén módon már nehezebb a szitu, ha egyáltalán lehetséges. Mivel a modell template, nem olyan mint a drw template, amit szimplán ki lehet cserélni, mint egy fóliát. A modell template-ben lévő feature-ök és beállitások szülői lesznek a modellezési folyamatnak, ezért nem hiszem hogy lenne rá opció a sima cserére, max manuális újrabeállitgatásokra vagy újramodellezésre.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Kicsipampam
tag
válasz #46372352 #8658 üzenetére
Nem túl elegáns megoldás, de működik: nyiss egy új alkatrészt a megfelelő template-el, majd insert-part. Ekkor meg fogja kérdezni, ha eltérő a méretezés mértékegysége, hogy akarod-e, átkonvertálni, vagy maradjon a régi. Egyebet nem találtam, lehet nem is lehet lecserélni a template-t (talán).
-
xxxx.x
tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.
Próbálok rajzolni egy billenő konténert, de elakadtam. A konténer egy íven gördül (R520mm). A túlgördülés ellen egy 20mm-es csap biztositja. A probléma, hogy nem tudom meghatározni a csap megvezetéséhez szükséges horony geometriájá, s pontos helyét.Inventort használok
[ Szerkesztve ]
-
Kicsipampam
tag
Alapállapotban csinálj egy vázlatot a konténeredről és a csapjáról. Egy másik vázlatba dobd ezt be és forgasd el a forgópont körül a konténer határhelyzetéig, és itt már látni is fogod a csapod helyzetét, ha jól értettem a problémádat. Tulajdonképpen vázlattal szimulálod a konténer billenését.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
xxxx.x
tag
-
#06658560
törölt tag
Kéne valami a beépítési környezetből is, hogy meg lehessen mondani.
DE: fogod a csapot, a konténert, s a konténert elmozgatod adott új pozícióba, ahol egy szkeccsbe felveszed a csap helyét. tovább mozgatod, majd az előző szkeccsbe megint felveszed a csap helyét. Végigmész a pályán és voilà, megvan a vezérgörbe. -
xxxx.x
tag
válasz #06658560 #8667 üzenetére
Este kiprobálom.(most mennem kell dolgozni)
Valami ilyesmit szeretnék:
(nem kereskedelmi céllal szeretném legyártani, hanem a napi életem megkönnyitése érdekében. A főnököm hajlik rá, hogy valami hasonlót legyártsunk, de a megvételéről hallani sem akar. A mérnökök pedig nem kívánnak foglalkozni a témával már kb. 1 éve - nagyon leköti őket a semmittevés)
-
Parson
addikt
Ez egy érdekes feladatnak tűnhet, holott full egyszerű az egész - a legfontosabb csak, hogy a mozgás pályáját kell tudni fejben / papiron / sketchben / stb lezongorázni és utána annak megfelelően biztositani a furat / horony - csap kapcsolatot. Tudom, hogy ezzel csak a nagy általánosságot irtam le, de ennyi infó alapján én sem látom potnosan a kivánandó mozgásformát. Remélem, azért segit vmit - Kopi31415 láthatóan jobban ráfeküdt a témára.
(#8669) dantre -> Lehet, mégsem teljesen zárt?
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Kicsipampam
tag
-
alien36
csendes tag
Sziasztok
ProE WF3-ban be lehet valahogy hívni a tűrésezett méreteket a tűréstáblázatba?
Köszi
-
Zhewarr
csendes tag
-
jg3D
csendes tag
Sziasztok,
Valaki tudna nekem segiteni, SW-ben hogy tudnek 2D-ben abrazolni egy fogaskereket szabvanyszeruen?
koszonom -
Parson
addikt
válasz #06658560 #8684 üzenetére
Ez is valóban megoldás, de engem vmiért mindig zavartak az ilyen 'találomra választok egy picike számot és azzal operálok' megoldások - pont a pontatlanságuk miatt is - még ha elenéyszőek is. Persze ezzel nem kötelező egyetérteni. Én mindig a kerekszámú, vagy épp a minimális plusz méretek ( vagy épp fölösleges kihagyásával) szeretek dolgozni és javaslom is ezt a felfogást, igaz, ennek minél nagyobb és több mérettel rendelkező modellnél van nagyobb előnye - igaz, kicsinél sem jön rosszul. Tehát én amondó vagyok, hogy 3 családtagot érdemes késziteni (valós, oldalsó nézet/metszet és elülső/hátulsó nézet/metszet megjelenitéséhez):
1. valós geometriájú modell - a valós megjelenitésekhez
2. oldalnézethez (és metszetéhez) készült rajzi szabványnak megfelelő képet adó modell
3. elöl- és hátulnézethez készült rajzi szabványnak megfelelő képet adó modell2. esethez nyugodtan lehet használni olyan megoldást, amiben a 'hengert' a megfelelő alakkal vágod el a metszősikban és akkor utólagos metszésnél a fog valós méretekkel látszódik, a lábkör alatti rész pedig metszve van.
3. eset a 2.hoz hasonló, csak épp homlokprofilra merőleges irányból.
Tudom, ez elsőre ugyanannak a megoldásnak tűnik, számomra mégis szebb és pontosabb eredményt ad, ha szemmel nem is látható a végeredményekben a különbség.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz #06658560 #8686 üzenetére
Én ezekbe a problémákba nem futottam bele, adatbázis nélkül is lehet stabilan modellezni - és valósághűen / szabványos rajzi megjelenitéssel.
Remélem jól értelmeztem a mondandód, bár picit tagoltabban lehet könnyebb lett volna...[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
#06658560
törölt tag
Nekem már volt jó néhány gondom adatbázis nélküli rendszereknél a módosítások követésével, még automatizmusok esetén is.
A valósághűség mindig követelmény, a fogaskerék egyszerűsített megjelenítési módja ellenben nem. Tehát vagy valósághűen, vagy egyszerűsített szabványos módon modellezünk.
-
Parson
addikt
válasz #06658560 #8688 üzenetére
'A valósághűség mindig követelmény, a fogaskerék egyszerűsített megjelenítési módja ellenben nem.'
Alapvetően én is csak az egyik utat szoktam választani, de a fenti példa is mutatja, hogy néha bizony van igény az ilyen - több családtagos - esetekre (különben nem használtam volna én se), valszeg tanárnak házi feladat miatt vagy egyéb célokra kell... ahol pont hogy követelmény az egyszerűsitett megjelenités.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz #06658560 #8690 üzenetére
Sehol nem irtam, hogy 2. és 3. pontban készült modelleknél szerkesztve lett volna bármilyen evolvens. (Az csak és kizárólag a valósághű megjelenitésnél jött számitásba.)
(#8692) Kopi31415 -> valóban csak esszenciális különbség van, mégis szebb és pontosabb eredményt ad - igaz, szemmel már nem észrevehető különbséggel - ezt is leirtam fentebb.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
pancsikazun
csendes tag
Udv mindenkinek, most vettem egy (nalam) uj asztalit quadro 2000-es vgaval. Nem volt meg tervezoi kartyam es hiaba keresem nem talalom hol tudnam atvaltani a programot vga-s renderelesre. Folyamatosan csak a proci 8 magja dolgozik, pedig elvileg kartya gyorsabb lenne. Valaszt elore is koszonom!
-
#06658560
törölt tag
válasz pancsikazun #8695 üzenetére
Segítségképp elárulod milyen programot használsz?
-
pancsikazun
csendes tag
válasz #06658560 #8696 üzenetére
Ja, hogy azt sem ártana tudni? :/ Solidworks 2012, inventor 2013. Viszont ahogy így nézegettem nvidia control paneljét, lehet félreértettem a dolgot. Most jól értem, hogy renderelésnél amikor a kis magkockák dolgozzák fel a kéget ott mindig a proci magszáma lesz meg és videokártya csak besegít? Nvidiánál találtam ilyen sémákat erre a két programra, ha csak azokat beállítom anyitól már a kártya fogja végezni a renderelést?
-
kpityu2
őstag
válasz pancsikazun #8697 üzenetére
Ha jól tudom a quadro kártyák előnye a gyors megjelenítés és transzformáció nagy poligonszám esetén, nem pedig a valósághű renderelés sebessége.
De találtam ezt a cikket:
[ Szerkesztve ]
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
pancsikazun
csendes tag
válasz kpityu2 #8698 üzenetére
köszi, "PhotoView 360 is 100% CPU-based rendering and doesn’t task the GPU" szóval innen fúj a szél. Na nem baj szerencsére a proci is elég jó a szerkezetbe és egyébként se a renderelés miatt kellett új gép, csak hab lett volna a tortán
Inventorról valaki tud valamit, hogy annál is hasonló a helyzet, vagy ott van már valami beálltási lehetőség? Esetleg solid edge? -
kpityu2
őstag
válasz pancsikazun #8699 üzenetére
Nem akarok tudálékoskodni, lehet hogy hülyeséget írok, de nekem úgy rémlik, hogy a GPU-k előnye a fixpontos mátrixszámításoknál jön elő, időkritikus megjelenítésnél. A valósághű renderelés pedig lebegőpontos számításokat igényel, ezért ott a CPU jobb teljesítményt nyújt, ráadásul nincs is az a követelmény, hogy egy adott fps-t kell hozni.
Ez megfigyelhető a videó kódolásnál is: a CUDA kódolás gyorsabb, de rosszabb eredményt ad mint a CPU-s kódolás. Vagyis ha sebesség kell akkor GPU, ha minőség akkor a CPU a jobb választás. A fotorealisztikus renderelés pedig a minőségről szól.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- BestBuy ruhás topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Az AI felé fordul az IKEA is
- További aktív témák...
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Adobe Creative Cloud - 2024. 04. 05 - 2025. 04. 05-ig
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs