Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz Szepy2884 #3291 üzenetére
épészkaron van két féléves asszem kötelező CAD technológiák, ott CATIa ProE, UG közül egyet tanulhatsz, van külön valami CATIA tárgy, közlekkaron Ideas, CATIA, egy tárgyon belül Solid Edge-t oktatnak, meg valami végeselemet, valami gépészkari Abacus vagy milyen FEA is van,építészek archicadeznek, és közlekenrégebben volt a lusas-londoni egyetem FEA-je, sok elmélettel, ill van Ansys is. Én ezekről tudok ,de még mind bolognai előtt volt.
tudás összeszedése: nekem az első munkám hozta meg a CATIA felületmodellezési tudásom 95%-át, a maradék ötöt pedig a cég felkészítése előtte. Egyéb tudásomat meg az érdeklődésem, és hogy tíz évet töltök a BME-n egy diplomáért. Jó, utóbbi három éss fél évben már jelentősen dolgoztam is mellette.
Parson: a problémám nem az alapokkal van. hanem azzal, hogy pl nem tudsz effektíve plusz infót normálisan bevenni, csak a 270kredit átlépésével. Hallgattam képlékebnységtant, elektromos autók tárgyat a villanykarról, mert a közleken nem beszélnek róluk, stb.hegesztést gépészektől, kompozitok mechanikáját ugyanott, stb. Csupa olyat, amit nagyon szívesen beépítettem volna a normál képzésembe, ha a kötelezően választható tárgyaknál nem lett volna pl három tárgy és ugyanennyi, amit választani kell. Vagyis gyakorlatilag a teljes képzés alatt max 20 kredit volt szabadon választott, ami kevesebb, mint 10%-a a tanulmányoknak.Ez nem hihető mennyiség, hogy csak ennyi kell legyen. Olyat nem akartam soha befogdtatni, hogy nemeuklideszi geometriát hallgattam az ELTE-n, BME-s órám helyett.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
Első lépésként pucold ki a modellből a fölös elemeket, másodsorban hozz létre az assemblyből egyetlen partot, így ugyan elveszted az összes kapcsolódást, módosítási lehetőséget, de lényegesen kisebb file-od lesz, harmadrészt ami megmarad elem azt mind rendezd egyetlen bodyba, s végül ott a scale parancs, amivel átméretezheted. mivel a játékautó valószínűleg alap funkciókat kell tudjon azért ajánlom ezt a megoldást, így kimarad egy csomó fölös elem, a modelled kellően kicsi lesz a felületi bonyolultsága ellenére is.
-
#06658560
törölt tag
válasz Atlantis #3589 üzenetére
Azér szerintem ez alkatrészfüggő is. Nekem húsz körüli alkatrészszámmal remekül futott az assembly CATIA alatt, de amikor bettettem a következőt, akkor behalt: hajlított lemezt imitáló perforált elemek, sok, kiosztott furattal. Ott nagyon szakadozott a mozgatás, forgatás, minden.
-
#06658560
törölt tag
válasz Imics13 #3673 üzenetére
Hát, nem tudom, én régebben találkoztam még WF előtti proE-vel, ProE-vel, IDEAS-sal, CATIA-val, meg SE-vel. Ebből az SE-t gyűlöltem, annyira baorm program volt,a ProE-k logikája nekem nagyon nem jött be, maradt a CATIA, meg az IDEAS, mondjuk én IDEAS-szal kezdtem, s az nagyon logikus volt nekem. Az én gondolkodásmódomhoz közel állt, majd a CATIA-t sikerült megszoknom gyorsan, s hozzáidomulni, azóta meg kb. úgy gondolkodom.
Atlantis: valahonnan tudsz esetleg "árlistákat" ilyen progikhoz? Otthoni felhazsnálásra kéne, nem munkának.Nem mondod, hogy ribbon lesz a ProE-ben? Akkor azt sem fogok tanulni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Az IDEAS nagyon okos, sokmindent tud, könnyen beállítható, csak kikopott. Ill egyesült az NX-szel, vagy mi. Én kedveltem a sketcherét, a modellszerkezetét, a partok kezelését, A draft gyors feltételét, már a kihúzásban, menetes elemek könnyű létrehozását. persze spacemouse nélkül meghülyülök tőle, a navigációja az F1-F3 gombokkkal idegörlő számomra.
GML: írni rá egy makrót? Ha többet elindítasz egyszerre, az nem lassítja le, hogy kitöltse az éjszakát?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Atlantis #3688 üzenetére
Hát, a kezelőfelületet tekintve egyre inkább félek, az átlagfelhasználóknak való eyecandyvel agyonpakolt, használhatatlan vacak lesz.
feri100:azért a CAD rendszerek nélküli világ bizonyos területeken a vért vizelés nevesített esete, pl függvénnyel definiálható görbék, felületek esetében, Bezier görbék, hermit ívek és társaik használatánál, pl.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Lackó86 #3693 üzenetére
Neten CATIA-hoz vannak ilyenek, mindkét területre, catia.lap.hu-ról lehet indulni, továbbá google sokat segít benne.
feri100: köszönöm ajánlatod, kihagyom. autóiparban dolgozom, még ha nem is a nagy gyáraknál, de azokhoz közeli helyeken. S tudom mit mennyi ideig használnak, s közben mennyit fejlesztenek. Utóbbi a fontos, nem a motorkód... Egyébként vannak ingyenes 2D rajzolók is, most nézegettem a nwten, így ha kell, lehet ilyet választani, akár AutoCAd helyett is, s ha nem kell több, akkor megoldva. Ellenben, ha már a megrendelő előírja, avagy a beszállító nem tud mit kezdeni a te fileoddal, akkor probléma van. Ezek a CAD rendszereknél már elég jól megoldottak, legalábbis amiket ismerek.
Parcon:fröccsöntésre CATIA is jó lehet, bár a megfelelő szerszámtervező modulját még nem néztem.
Agent T: az átláthatóság egy krédés, sokaknak nem tetszik, nem áll kézre, gondolkodásra a ProE, pl. nekem sem ment amikor kísérleteztem vele. De nem ez az indok ellene, hanem a túl sok, ha nem választják valahol. Szerszámtervezésnél is kérdés, milyen szerszámot tervezel? Esztergakést, lapkát? Azokhoz valóban nem kell túl bonyolult formákkal szöszölni, de egy többrészes, schiebereket tartalmazó fröccsszerszámnál már nagyon megéri, ha másért nem, a szerszámrészek útjainak megfigyeléséhez, egyszerű megállapításához. Több részes szerszámból kijövő, ferde fogazású fogaskeréknél már nagyon nem mindegy, avagy egy szerszámban több fröccsöntéssel készülő terméknél.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A ProE nagyon jó kis progi, bár nem mindenki gondolkodásához passzol, persze előélet kérdése ez is. A piacveztőségével kapcsolatosan fotnos az is, mik a céljaid, merre mennél tovább. Mert pl. járműiparban a CATIA abszolút első helyen van, műanyag alkatrészeket is rengeteget fejlesztenek benne. S pl az Audi szerzámtervezésre használja.
#3721 aimettirlz: hát, amikor megismertem a SE-t, vagy öt éve, akkor szidtam mint a bokrot, annyira buta program volt a sketcher része. A többivel sem voltam kibékülve könnyű használhatóság és logikusság szempontjából.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz masta_dry #3728 üzenetére
Azért nem csak felületmodellezés: M Gmbh-nál dolgozik egy ismerősöm, szelepvezérlést fejlesztett pár éve, akkor CATIA-zott erősen. Johnson Controls- ülések, panelek, műszerfal, stb. CATIA-ban fejleszti az üléseit. Valeo ezerrel CATIA, kapcsolók, szenzorok, miegymás. Ford, régebben IDEAS, most CATIA majd mindenre, amennyire tudom. Audi szerszámtervezésre CATIA. Draexelmaier CAITA-ban fejleszt. EDAG erősen katiázik-mint bedolgozó, arra van leginkább igény. Tudtommal a Getrag is egyre jobban a CATIA-ra áll át az IDEASról. Tény, a CATIA felületmodellezésben legerősebb, de nagyon jó azáltalános gépészeti modulja is. Lemezalkatrészekre is nagy király az azt a modult haszálók körében, de épületgépészetben is megállja a helyét, vezetékezések tervezése során, öntvénytervezésre is kiválóan használható, az ergonomia modulját s abból a bábut, annak felületeit pedig a járműiparon belül mindenhova cibálják.
#3736 -Maci-: Gép2. Egyértelműen. A monitor felbontása már használható munkateret eredményez,a vga a pro drivereivel meg duplán jó lesz cad alá.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A CATIA-t nem felületmodellezésre fejlesztették ki, hanem gépészeti felhasználásra, kifejezetten repülőgép tervezésére. S ezért a célért lett felületmodellezésben olyan erős.
A fejlődés során ahogy elkezdett szinte iparági szabvány lenni pár teürleten úgy idomultak funkciói is az újabb igényekhez, ennek köszönhető a rendkívül összetett, alapos felületmodellezési része, rengeteg modullal a mostani verziókban.Szerszámtervezésnél a CATIA erőssége-amennyire tudom, mivel még nem használtam, nem szerszámtervező lévén- a szerszámtervező és a molding modul. Fröccsöntő szerszámot nagoyn hatékonyan lehet vele tervezni, a schieberek, ülékek mozgásának megtervezésével.
A SW az SE alapokon nyugszik? Én valahonnan őgy tudom, hogy az CATIA kötődésű, EDS fejlesztésű program.
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz Amateur87 #3760 üzenetére
Pl sketch pozicionálása- amennyire tudom eltérő. Aztán a sketchen belüli viselkedés, miből tudsz testet létrehozni, miből nem, hogy kell a sketchet felépíteni. CATIA enged olyat, hogy egy sketch több eleméből legyen valami, akár egy lépésben is megcvsinálja, de egy sketch több elemét is fel tudod használni egy-egy testelemhez, de nem kell az egészet. Amennyire tudom ProE ebben érzékenyebb. És pár haosnló apróság akad benne még. A modell felépítése is eltérő, ha már tapasztalt vagy. Catiaban pl. célszerű kwrülni a nagyon sok elemű kiosztásokat, inkább sketchen belül alkosson az ember ilyenekt, úgy kevésbé lassul be tőle.
-
#06658560
törölt tag
válasz Amateur87 #3760 üzenetére
Pl sketch pozicionálása- amennyire tudom eltérő. Aztán a sketchen belüli viselkedés, miből tudsz testet létrehozni, miből nem, hogy kell a sketchet felépíteni. CATIA enged olyat, hogy egy sketch több eleméből legyen valami, akár egy lépésben is megcvsinálja, de egy sketch több elemét is fel tudod használni egy-egy testelemhez, de nem kell az egészet. Amennyire tudom ProE ebben érzékenyebb. És pár haosnló apróság akad benne még. A modell felépítése is eltérő, ha már tapasztalt vagy. Catiaban pl. célszerű kwrülni a nagyon sok elemű kiosztásokat, inkább sketchen belül alkosson az ember ilyenekt, úgy kevésbé lassul be tőle.
-
#06658560
törölt tag
A 2D-s kényszerek a modellfában? biztos. Az viszont tény, hogy következetlen benne, s néha rosszul kezeli. A rajzi szabványok követésével is kissé hadilábon áll.A milliónyi különbség meg valószínű tényleg annyi. Nekem a sketchek poziciopnálása rémesebbnek tűnt ProE-ben, mint a positioned sketch Catiaban. Apropó- mennyire kezeli jól a ProE az assemblyből fejlesztünk partot kérdéskört?
Amateur87: magyar anyagok, EDAG-nak van egy kétkötetes könyvecskéje, A gépszerkezettani intézetnél a BME-n megéri körbenézni, illetve a következő linkek megéri körbenézni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Atlantis #3775 üzenetére
Arra gondoltam, amikor az összeállításból, ottani peremfeltételekből fejlesztjük az alkatrészt, s az assemblyben a helyzetek változásával módosul is a rendszer. CATIA eléggé butuska ezen a téren, legalábbis amennyire próbáltam így modellezni- de munka során eddig még szinte tiltották a használatát.
-
#06658560
törölt tag
Macerás megoldás, és nem tudom a paraméterketet, változókat mennyire szerti az SE, de a itt megkapod a megoldást, bár kicsit még dolgozni kell vele egy teljes fogaskerékhez Igaz ez CATIA, de az elv ugyanaz. A pontossága kérdéses, mindenféle apró, mikronos módosítások felvételére nem biztos, hogy alkalmas.
-
#06658560
törölt tag
válasz masta_dry #3795 üzenetére
CATIA-ról tudok nyilatkozni. Általában két-három revízió lemaradással követik a terméket, mert addiga érik be rendesen, stabilan működővé. Amikor tavasszal véget ért pályafutásom egy német cégnél, akkor ők még csak részlegesen tették fel a V5R19-et. Addig R17, R16 futott, zömében R16 fejlesztéssel, csak a Toyota projectek miatt, plusz egyes dolgok még V4-ben mentek.
-
#06658560
törölt tag
AMikor managereknek csinálod a dolgot, s nem a tényleges fizikájára kíváncsiak, csak képtelenek elképzelni, hogy mégis mi történik ott, akkor nekik nem a valóságot kell megmutatni, csak annyit, amennyire kíváncsiak. Plusz általában ezt a cisnáld meg öt perc alatt munkarend alapján kérik. S a managerek hozzáértését mennyire nem szabad felbecsülni: hosszú idő alatt kifinomodott egy belső használatú excel file a csapaton belül, ami gyakorlatilag egy csukló körül forgó rendszert vizsgált, kizárólag nyomatékegyensúlyra, egyelten terheléssel, ami vagy tömegerő, vagy terhelő nyomaték, vagy valami definiált irányú erő volt. Persze a rendszernek volt saját tömege is, de még mindig rém egyszerű volt. Voltak bizonyos paraméterek, amik esetleg felcserélődtek, ha valamelyik részen, terhelésváltás történt, a tömegerőnél figyelni kellett, hogy ránehezedik, így bizonyos pozíciókban nem hat. Na, ez teljesen lenyűgözte a managerek hadát, pedig nagy tudás nem volt benne, inkább csak sok munkaóra, mire a különböző helyzeteket lekezeltem, s a hibákat kiszűrtem belőle. És még ezt sem lehetett csak nagyon tömören elmondani nekik, mert annyira sötétek voltak hozzá. pedig a szerkezettel foglalkoztak álló nap, hosszú időn keresztül.
-
#06658560
törölt tag
válasz Atlantis #3822 üzenetére
nem tudom, nekem az elegáns a precíz. Mondjuk imádok felületekkel szöszölni, meg mindenféle Hermite ívekkel bajlódni. s inkább rászánok a saját időmből, de az olyan legyen. ellenben ha csak demónak kell, akkor biza első körben leszarom milyen lesz, másodikban, majd utána, ha nekem fontos az adott funkciója, akkor megcsinálom jól, helyesen, szépen.
-
#06658560
törölt tag
Valaki járatos elektrotechnikában? Konkrétan villanymotorok vezérlése témakörben kellene valami segítség. DC motor, soros gerjesztéssel.
-
#06658560
törölt tag
Valakinek van valami ötlete, hogy lehet egy fogprofilt kiosztani ellipszis mentén? A kellemetlen benne, hogy 202 fogat kéne létrehoznom, ezért valami gyors megoldás kéne.
-
#06658560
törölt tag
Agent T: ja, ilyesmi fog kelleni. CATIA nem akarja.
parson: ja, ezt tudom csak csinálni, mást nem. Csak 200 elemnél marha macerás ennyit végigjátszani. Bár nem fog kelleni az érintő görbe, a másikkal fogom csak átforgatni. S sajna egyenként fog menni a komplett profilmozgatás, mert a kiosztásban kátya rém butus, ha eltérő irányokat kell összehozni.
-
#06658560
törölt tag
válasz Lackó86 #3888 üzenetére
Próbálkozz az ALT+f vagy Alt+s, de talán ALT+t kombókkal menüsávot varázsolni! Ha megvan, akkor a Tool-szopsöns kombóban keresgélj valamit. Ha nem, akkor uninstall. végső esetben legális verzió esetén supportot basztatni, vagy reinstall.
Látom vannak újabb szintjeid: próbát a licensingre.
Amúgy kezdek sírni a kinézettől, ez annyira kezd a V6 rettenet felé mozdulni...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs