-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
Annak vajon mi értelme, hogy a lidlis bringa állvány egyik csavarja 5-ös imbusz, de a vele szemben lévő 3/16-os? Az 5-ös nem megy bele, a 4-es pörög, a 3/16-os meg passzol
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Én ma mentem majdnem 90 km-t 1000 m szinttel. Nagyon fájt. Egy idős kollégának megígértem, hogy még idén felviszem a hegyre. Én ugye nem edzettem 4 hónapja, amióta eltörtem a kezem, ő meg végigtekerte a nyarat. 10 percet várt rám a hegytetőn. Szóltam neki előre, hogy ő lesz gyorsabb, mint én, és nem akarom visszafogni, menjen csak, de azt hitte, hogy túlzok. Volt az a pont, amikor le kellett szállnom, mert nem tudtam, mikor adja fel a lábam, és lesz-e időm kicsatolni, vagy csak eldőlök, mint egy zsák. Szóval van mit visszahozni (*). Úgyis kezdődik a görgős szezon.
(*) 40 perc a rekordom a hegyre fel (12 km, 650 m szint). Ma kereken 1:00:00 kellett hozzá.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz parkr #203905 üzenetére
Dehogyis, csak nekem az van, és azon látszik, hogy el van dolgozva, ránézésre karbon is lehetne egy két része, nem látszik a varratból semmi.
#203902 modflow: Hacsak nem alakítod át tubelessre, vagy most is az, akkor kell, de a mostani jó lesz bele, ha van benne.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #203890 üzenetére
Nejem első FSA csapágyának és enyém korábbi Cube-on ugyanannak a márkának is műanyag központosító szorító kúpos gyűrűje volt (a mostani nem FSA, majd télen az éves szerviznél kiderül ennek milyen van) ami szerintem nem feltétlenül baj, hisz az csak központosan tartja és megfogja a villanyakat addig amíg rászorítod a kormányszárat.
MPowerPH...az,hogy ilyen rövid idő alatt teljesen elmegy a fogáspont szerintem nem jó jel.
XZoli...ahhoz képest, hogy toltad elég dacos fejed van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #203910 üzenetére
Hianyzott belole olaj. Eddig ndm volt baja, kifolyni sem folyt ki belole. Most jo lett, holnap megrangatom, szerintem okes lesz.
Don't Tread On Me
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203910 üzenetére
A Tange Seiki a gyártója a headsetnek. Ők fém gyűrűvel adják. A műanyag szár miatt lenne? Nem gondolom. Alul a csapágy, ami acél, közvetlenül a műanyag villanyakra fekszik fel. Ezt a lazán illesztett kúpos megoldást sem értem. Sőt dupla kúp a műanyag gyűrű miatt. Van ennek valami magyarázata?
Van itt egy gépész aki tudja a választ és el is mondja? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #203912 üzenetére
Nem hiszem, hogy a karbon szár miatt lenne, bár ki tudja. Tény, hogy nejemé, meg enyém is sima alu villanyak volt, övé karbon villában, enyém fém telóban...itt vannak sorban, még koszosan... balról a 3.a kúpos gyűrű.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
Az mitől lehet, hogy ha kicsit erősebben odalépek, akkor a középcsapágy felől ilyen kattanó hang jön. Szimulálni is könnyen tudom, elég csak behúzni a féket álló helyben, és lenyomni a pedált. Zsírzás baja lehet? Igazából már elég régóta csinálja, de a hang az idő múlásával erősebb lett.
Ebben az alkatrészhiányos helyzetben eszembe is jutott, hogy be kellene szerezni egy tartalék középcsapágyat, csak nem tudom pontosan milyen.
Erről a bicikliről van szó: XC500
Azt tudom hogy az alábbi kulcsszavak játszanak: Sram, Dub, Pressfit 92 és elvileg Boostos.
Ez kellene nekem 92mm-es méretben?
Vagy felesleges ezt most beszereznem, körülbelül mennyi km-t lehet beletenni egy középcsapágyba? 10 ezer km? -
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #203907 üzenetére
2hét múlva lesz egy 140km/1400m-es köröm. Idén a futás miatt fele távot és negyed rész szintet tekertem a tavalyinak....bár ezt gyorsan. A túra tervezett átlagtempója 20-22kmh lesz...ha bírom is a távot/szintet erővel akkor a seggem adja fel szerintem a 8órás igénybevételt
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #203914 üzenetére
Ezért jobb a menetes középcsapágy, nálam és haveroknál is ilyenkor általában a csapágy menet és a váz közé por kerül és az kattog. Ki szoktuk csavarni, megtörölgetni, zsírt rá és visszarakjuk. Pressfittel ez nem megy ilyen egyszerűen sajnos. Ami még hasonló hangokat szokott kiadni, az a pedál, annak általában elég, ha alaposan lemosod.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #203916 üzenetére
Köszi, szerintem is egy elbaszott dolog ez a pressfit.
Az viszont biztos, hogy nem pedál, mert ha kézzel csak a hajtókart nyomom le erősebben akkor is van kattanó hang.Más:
Idén már 3000km felett járok és ennek 80%-a terepen, most tervezem, hogy venni kellene egy outit is 200-300 között. RC500-ra gondoltam első körben, bár lehet a nagytesó jobban megérné.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz xy.zsolt #203915 üzenetére
Nekem sikerült letekerni 135 km-t hétvégén (Zalakaros hosszú táv), 25 lett az átlag. Az erőm is elfogyott, a seggem is fájt, így is majdnem utolsó lettem, de beértem és nagyon élveztem a menetet. A 20-22 átlag biztos könnyen menni fog, főleg neked, tudjuk, látjuk mire vagy képes :)
-
senior tag
válasz zsocy #203918 üzenetére
Gratula!
Mi is lenyomtuk a középtávot, 25,9 -s átlaggal, jól éreztük magunkat az első bicó versenyünkön.... megúsztuk egy láncleeséssel az Asszonynál az egészet, de jó pár embert láttam gumit cserélni az út szélén...Volt Börzöncén szurkolás, mennyire volt durva a két nagy emelkedő?
Sajna nem nyertünk semmit a tombolán...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #203914 üzenetére
Nem biztos középcsapágy az, vedd le a láncot (könnyű átbuktatni az első tányéron kifele, majd kiakasztani a hajtókarból) és forgasd meg terhelés, lánc nélkül nézd meg érzel-e valami rágást, akadozást stb. Ha ezt lánccal terheled akkor a terhelés átmegy hátra a sorra, kerékre, agyra, szabadonfutóra, így sok minden kattanhat.
#203915xy.zsolt...naa, ne szerénykedj, aztán majd jössz valami harmincas átlaggal nekünk!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz RexpecT #203917 üzenetére
+1 ötlet: lánctányér rögzítő csavarokat is nézd át, az is kattoghat és sokan elfeledkeznek róluk.
Más: Mi tegnap a Fertő tó osztrák oldalán csináltunk egy kis karikát kirándulósan, kevésbé sportos ismerősökkel - rengeteg tök jó minőségű és kiépjtett bringaút van ott is, szóval visszamegyünk még nagyobb (teljes) körre is szerintem. A lassú tempó meg kimondottan jót tett a fájós térdemnek.
Ez utóbbit végre sikerült izolálni, a bal combhajlító (hamstring) alsó tapadása fáj (+ nagyobb terhelés után be is dagad), szóval csinálom napi szinten nyújtásokat, meg tervben van egy bikefit is - csak itt elég drága, normális helyen 200-250EUR. Azért örülök hogy izom, és nem ízületi eredetű...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
válasz zsocy #203918 üzenetére
Az a gond a lassú tempóval, hogy a biciklin az eltöltött idő, sokkal kegyetlenebb, mint a tempó. Amikor edzésben voltam, simán mentem 30 körüli átlagokat 100 km-en, de ha az asszonnyal mentünk kirándulni, akkor a 4-5 óra közötti 80-100 km-től sokkal jobban kikészültem. Egyszerűen nem tudsz saját tempót menni, folyamatos koncentráció, lassítás, gyorsítás, állandóan meg kell állni, akkor elmerevedsz, kiesel a ritmusból… Borzasztó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rétisün
veterán
valaki találkozott már ilyennel:
"A küldemény nem kézbesíthető (megőrzésre továbbítva)"
nyílván a tetves magyar posta.....miután múlt szerda óta ültek a csomagon a balatonszentgyörgyi logisztikai központban (logisztika, na haggyá má') ma ez fogadott a csomagkövetésnél
ehhez képest az UPS múlt hétfői feladásal szerdán(!) ideért a másik csomaggal.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sebgutkopf
őstag
Váltás témában szerintetek hol lehet a bibi?
A jelenség az, hogy van egyetlen egy fokozatom, amit az egyik irányból nehezebben vesz a rendszer. Az összes többi fokozatot villám gyorsan váltja a bringa bármilyen irányból. Egyedül az alulról 3. legkisebb fogra a 2-ról felfelé lustán, vagy nem nagyon akarja feltenni. A 4-ről a 3-ra simán ejti. Amikor a 2-ról nem, vagy nehezen akarja rakni a 3-ra, ha még rányomok a 4-ik pozira, akkor értelem szerűen már oda megy és a váltókar állásának megfelelő fogaskerékre teszi.
Ebből én arra gondolok, hogy a váltókanál pozija és a húzásnak rendben kéne lennie. Ma még megnézem a felső váltó görgő távolságát a fogsortól nem mászott-e el.Ötlet? Esetleg az a fogaskereket elkoptathattam jobban mint a többit (tény lehet azt használom a legtöbbet)?
-
-=RelakS=-
veterán
Megjött a bike-discount-tól az új Squirt.
A tartály kupakjának a vége letörve (csőrös kupak, a csőr most külön van a kupaktól)
Még jó, hogy a tartály is meg a kupak is le van külön zárva egy lappal, így nem folyt szét az egész a dobozbanItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
szrobert
tag
Sziasztok!
Equator carbon kerekekről tudtok valamit?
Nagyon jó áron vannak!Köszi!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #203922 üzenetére
Igaz ez is, tényleg fárasztó hosszút menni miközben folyton máshoz kell igazodni, de az is igaz, hogy én lassan csak Zasszonyos tekeréseknél vagyok képes nyugodtan, magamra és a kerékpárra figyelve tekerni. Olyankor veszem észre a bringán is a kisebb zajokat, zörejeket, hibákat (ha vannak), és tudok figyelni másra is mint időmre és a tempóra.
rétisün...mit vásárolsz (már megint )?
sebgutkopf...2 dologra tudok gondolni, egyik a "klasszikus" váltófül görbülés/csavarodás, melyet a láncvonalba hátulról belekukkantva hamar kizárhatsz. A másik amit te is mondasz, az a kerék számottevően kopottabb a többinél. Nálam is van egy sebesség (pontosan még nem figyeltem meg melyik, de valahol a közepétől picit fentebb) ahol a már egy láncot elnyújtott sor egyik kereke előtt (4500+km) az új lánc tizedmásodperccel többet "időzik" (bár az időzés kissé túlzó, de mégis érezhető/hallható) mielőtt még felmenne rá. Mivel mindenhol máshol gyorsan műxik, és hátulról belenézve is tökéletesnek látom a váltó pozícióját, nem marad más mint a lánckerék eltérő, erőteljesebb kopottságát okolni ezért. Észreveszem, nem mondom, hogy teljesen közömbös nekem, hisz elméxem hogyan ment új sor, új lánccal, de megkockáztatom, hogy sokan észre sem vennék, tehát a használat minőségét aligha befolyásolja számottevően...legalábbis 1előre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz szrobert #203926 üzenetére
Én nem ismerem, de első és második ránézésre is felmatricázott kínai kerekekről van szó, amiben az eladónak nulla hozzáadott értéke van. A Powerway agyak finoman szólva sem a kategória csúcsai, de működnek. Szerintem rendelj direkt kínából, ugyanazt kapod meg sokkal olcsóbban.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #203920 üzenetére
Hasaggymeg & Alg:
Köszi a válaszokat, nemrég cseréltem láncot, akkor megnéztem a középcsapágyat is lánc nélkül, és szépen járt.
Vennem kell egy nagyobb nyomatékkulcsot majd, vagy vihetem a szerelőhöz. -
Nandivagyok
aktív tag
Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban defekt után gumi ajánlás témában, de kezdő vagyok és nem lettem okosabb sajnos.
Hátsó durrdefektet kaptam aszfalton, kuka lett a külső és belső. Ha a trekking bicómmal időnként útba ejtek nem túl vészes földutakat is, van valami basic, bejáratott ajánlásotok pl defekttűrő külsőre? Előre is köszi! -
szrobert
tag
válasz balintbaba #203928 üzenetére
Állítólag a cseheknél készül, japán carbon szövetből...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #203929 üzenetére
Ott azért nincs akkora jelentősége a nyomaték kulcsnak, ahol 30+Nm-re kell húzni ott egy szabvány méretű imbusszal nem is nagyon fogod tudni túlhúzni. Ötös, vagy kisebb lehet a csavarok feje, csak húzz rájuk picit...már ha tudsz, mert ha nem akkor az biztos nem recseg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Nandivagyok #203930 üzenetére
schwalbe marathon gt 365 [link]
hogy milyen átmérőjűt érdemes, az több változós (pl. mekkora fér el, hány kiló vagy, nagyobb átmérő kényelmesebb lehet alacsonyabb nyomáson, de nehezebb) -
Llew
senior tag
válasz Ringman #203870 üzenetére
Sziasztok!
Egy ki segítséget kérnék. Egy ismerős keres a fiának bringát és mondván én bringázok biztos tudok segíteni. Az én bringázom (= közlekedem, illetve néha tekerek kicsit) erős túlzás, így inkább hozzátok fordulnék.
Tutit nyilván nem lehet látatlanban mondani, de használtan kb. mi az az árszint ahol már értelmes bringát lehet venni egy gyereknek. 26"-os kerékkel és 17-18" vázmérettel keresnek.
Erről a kettőről pl. mi a vélemény:
https://www.jofogas.hu/budapest/Kellys_alpina_eco_m20_Uj_allapotu_26_os_Alu_mtb__121292120.htmhttps://www.jofogas.hu/zala/KTM_Chicago_MTB_Kerekpar_szep_allapotban_elado___121856226.htm
Személyes megtekintés nélküli vásárlásról én lebeszélném őket mindenképpen, de egy 70-80 ezres bringa miatt nem nagyon érdemes átutazni sem az országot, lyukra futásnál meg főleg kidobott pénz lenne.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
balintbaba
tag
válasz szrobert #203931 üzenetére
Jaja, gondolom, hogy a cseheknél gyártanak úgy olcsó és jó karbon kerekeket, hogy már minden nagy márka kiszervezte a gyártást keletre. Én még ezt sem tudom elképzelni, hogy itt, Európában fűzzék őket. Amúgy biztos, hogy jók a kerékszettjeik, csak átbaszás picit, amit csinálnak.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz vhunor #203936 üzenetére
Mekkorát ugrottál? Bikeparkos repülés volt, vagy bunny hop, vagy hogyan történt, ha szabad kérdezni? Alu vagy karbon hajtókar? Azért elég horror, remélem sosem járok így, mondjuk nem igazán szoktam 20cm-nél magasabbat ugrani.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz balintbaba #203935 üzenetére
európában nincs karbon felni gyártás
ezek maximum csehországban kerülnek fűzésre, és taiwani / kínai gyárukból jön ide a felni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz vallas #203919 üzenetére
Gratula nektek is!
Én sem nyertem, de így is jól szórakoztam.
Volt szurkolás Börzöncén is és Gelsén is, sőt még Valter Ati is személyesen szurkolt mindenkinek a hosszútávon. Ő vezette fel a lassú rajtot, aztán kiállt oldalra és mindenkit végig bíztatott miközben hazament :)
A két emelkedő pedig brutális, Gelse rövidebb, de olyan meredek hogy azt éreztem hanyattesek végig. Aztán az előttem menő megállt, és már nem is tudtam elindulni, tolnom kellett a felétől. Börzöncén nagy szurkolás volt, nem voltak már szomjasak a fiúk, de jó hangulat volt. Amikor felértem a tetején a frissítőben kérdezték mit kérek, mondtam hogy oxigént, röhögtek, de nem én voltam aznap az első :)
Egyszóval nagyon jó volt, de nekem nagyon kemény is, örültem hogy beértem, és nem én lettem az utolsó. Jövőre újratervezés![ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz balintbaba #203935 üzenetére
Taiwan...
Illetve csak annyit írnak hogy "done in our factory", ami bizonyára a Gigantex gyárát jelenti valahol Kínában, és nem egy csehországi üzemet. Sőt, csak a prepregre írják hogy saját gyárban készül, a layering (ami majdnemhogy fontosabb mint a prepreg) meg valószínű ki van szervezve...Cseles marketing szófordulat, egy cseh cég+"saját gyár" azt hinné az ember hogy az is cseh, pedig nem... amúgy a legutóbbi pénzügyi jelentés szerint a cseh irodában kettő darab ember dolgozik és nem volt 400k dollár árbevételük... (~naponta egy kerékszett)
Az ár tényleg rendben van, de hasonló pénzért akkor már inkább pl. egy Farsports Kaze...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #203932 üzenetére
Ebben mondjuk van igazság, már csak egy olyan imbusz kellene, aminek elég nagy az erőkarja. 54Nm van ráírva, az már elég combos gondolom
A lánctányér csavarjaihoz meg van kisebb nyomatékmérőm[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Amúgy ha a topicot érdekli csinálhatunk saját "bringások ide" márkájú kerékszetteket is. Ráírunk valamilyen alibabás eladóra, Kínában rávasalják a márkanevet. Ha megvan a termék már csak egy Shopify-os oldal kell, fizetünk pár magyar szabadidős lapnak, hogy teszteljék le (bikemag, mozgásvilág stb.) és mehet is a biznisz. Nagyjából ez a modell a fent említett kerékszetteknél is.
-
Alg
veterán
válasz balintbaba #203946 üzenetére
Nem teljesen, mert az Equinox valójában a Gigantex saját gyártású kerekeit árulja mint európai központ. Szóval azért egy szinttel talán jobb mint a "noname kínait felmatricázok" megoldás (Hunt )
Itt van még sok info róluk ha valakit érdekel.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen