- Synology NAS
- Windows 11
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Linux - haladóknak
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Azért ez a pályázás egy fura dolog, pláne ilyen kis pályákon, mint Kakucs, meg Kecskemét. Mi amikor készültünk a versenyre, és Kecskeméten a tuningmentes 2T 50-es robogóval gyakoroltunk, akkor egy csókán kívül, aki lapon fordult az R1-el, azon kívül mindenkit megelőztünk. Egy SM DR-Z srác pl. úgy megsértődött, mikor Gábor megelőzte egy robogóval, hogy kiállt, letámasztotta a motort, és a nap hátralevő részében már vissza sem ment a pályára!
Mondjuk a "mezőny" nem bolt erős, az SV-s srác egyetlen célja is annyi volt, hogy a lábtartó minnél többször leérjen! Persuval úgy röhigcséltünk, mint két tinilány a sulidiszkó előtt enyhén bebaszcsizva!Mindez nem azért van, mert mi ennyire királyak vagyunk (de!), hanem mert egy ilyen kis pályán egyszerűen a legtöbben (beleértve engem is) nem tudják a nagy és nehéz gép erejét kihasználni! Szerintem. De majd a nálam okosabbak úgyis megmondják, mert én csak párszor jártam pályán, és akkor is mindig én voltam a leglassabb
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #121451 üzenetére
"mi ennyire királyak vagyunk (de!)"
Szerintem nagyképűség nélkül leírhatod hogy király vagy, mert kanyarban kiszakadó első teleszkóppal nem elesni és még kijönni a boxig az azért elég király dolog.Az alacsony tömeg és a virsli gumik nagyon sokat segítenek az ilyen szűk pályákon. Kakucson a tizenpáréves gyerekek az 50-125ös motorjaikkal úgy verdesik fel mindenkinek a kúpokat a kanyarokban, hogy nem igaz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
JoinR
senior tag
Én is gondolkozom ilyen jellegű pályamotorozáson, és bár nem pont supermoto, ezekre a pályákra szerintem a 390 Duke jó opció. 1.4-ért el lehet hozni, ennél olcsóbban nem kapni min. 40 lóerőt és vállalható futóművet. Még egy kicsit rákölt az ember (pl. rövidebb áttétel), és kész...DRZ SM-ek 1.2 körül vannak 15 évesen, hát nem tudom
És ha ez lenne belőle, alkatrésznek jó lesz egy új mellé, mert még az is kijön egy 3 millás célszerszám árából[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz JoinR #121453 üzenetére
Ha ez egyiket megborítod az félmilla. Ha a másikat megborítod 20-30k a bontott idom, rosszabb esetben még 4 ezer a javító spray.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
JoinR
senior tag
válasz Micsurin #121454 üzenetére
Ez túlzás, nyilván új motorhoz minden drágább, de egy sima csúszás azért nem fél milla, ha van rajta bukócső, bukógomba, stb. Ha bukfenc van, az más kérdés, de az már egy DRZ-nél sem pár tízes.
Viszont a Dukeban van csúszókuplung, kanyarABS, TC, az az elején garantáltan megment 1-2 eséstől. -
Geresics
addikt
válasz zgospel #121452 üzenetére
"kanyarban kiszakadó első teleszkóppal nem elesni és még kijönni a boxig"
Régen voltam utoljára fizikaórán!(#121453) JoinR
Újra és újra meglep, hogy a KTM a Duke-okat milyen jó áron adja. Pályázásra tök jó, lehet én is azt választanám, viszont a szervizelése nem olyan egyszerű, mint egy DRZ-nek, ezt meg kell hagyni. Hosszú távon mindenképp a DR-Z az olcsóbb, még akkor is, ha 2x annyit kell majd hozzányúlni, hiszen a pályahasználat azért nem olyan, mint amikor elmegyek egyet túrázni a Glocknerre...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz JoinR #121455 üzenetére
De, a DRZ-n pár tizes mert bármikor pótlod a kapcsolókat bontottan mivel full analóg az egész és rávágsz egy 10 ezres TRW cső(még mindig ABE lapos) kormányt és mész vígan.
Ha a Dukeot megforgatod és sérül a műszeregység és a kezelőszervek és az idomok akkor bizony benne leszel abban a félmillában. És a 390-et nem fogod betolni bárhova szervizre míg a DRZ GS500 szintű népmotor és a legtöbb műhely ha nem is ismeri nem fog félni hozzányúlni.
Soha nem fogsz egy új szalonmotort olyan bátran dobálni mint egy használt könnyen újraéleszthető dögöt. Ha meg igen akkor a kolléga nem kérdezett volna mert telibe nem érdekelné az anyagi vonzata.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
JoinR
senior tag
válasz Micsurin #121457 üzenetére
Embere válogatja, én bátrabban motoroznék egy újjal, mert bíznék benne, nem azon járna eszem, hogy mikor pukkan el a 20 éves fékcső, mennyit kell majd fizetnem a pályán szétlocsolt olajért, vagy hogy a motor több vizet iszik 2 kör alatt, mint én utána
Igazából nem tudjuk mennyi pénze van, attól még kérdezhet (meg is kapta a 3-3.5 millás motor javaslatokat). Jelenleg én is "régebbi" szarral pályázom (igaz gokart, nem motor), mert hogy az olcsóbb, de egy szívás az egész...kis menés, sok szerelés, elfogyó bizalom meg gyomorgörcs (pl. elfolyt az első fékkör, nem volt akkora zakó, de azért kellemetlen volt). Ha most vennék, újszerűt vennék és csak élvezném, a szívást meg meghagynám másnak.
Ezek drága hobbik és szerintem vagy rendesen érdemes csinálni, vagy sehogy. Persze attól még lehet patika DRZ-vel pályázni, és olcsóbb is lesz, de ha több pénze van, miért ne ülne jobbra. Én erre mutattam alternatívát az 1 millás DRZ meg a 3+millás FS450 között. -
Pocee
senior tag
szerintem pályázni olyan motort kell venni amit nem sajnálsz odaverni és legyen olcsó az alkatrész, mert szerelni így is úgy is kell, elkerülhetetlen, és igen kicsit en is ebben a cipőben vagyok mert már most látom hogy a motor állapota visszatartó erő lesz a saját határaim kitolásában és ez krossz, ez hamarabb csúszik esik szarul mint egy leragasztott utcai, csak az egyik oldali hűtő 100k amit nem nehéz összeroppantani egy eséssel. ugyanakkor egy üzemórással gyakorolgatni motorozni tanulni megint nem a legpénztárcabarátabb dolog, az arra van hogy felkészülés után azzal nyerd meg a versenyt,persze nem tudom az fs450 mennyire nem üzemórás.
azzal sem vagyok tisztában a kerdezőnek mi a másik mopedje? de ha utcai és tényleg tanulás a cél akkor miért supermotoval tanulni? (elnézést nem keresem vissza a másik motort csak hangosan gondolkozok) egy supermotoval keresztbe csúszva mennek be a kanyarba amit utcaival csak kB a GPben látni. nyilván ha valaki edzeni akar akkor nincs ezzel semmi probléma csak szerintem teljesen más a két motorozási forma,de távol álljon tőlem hogy elvegyem bárki álmát,az enyémet sem engedtem elvenniMr.Brightside
-
Micsurin
nagyúr
válasz Horvi #121460 üzenetére
Jól gondolod, eddig a 125 2T rendszám és okmányok nélkül is akárhányszor feljött még ott is azzal kezdte Persu akkor kezdjek egy széthúzással másképp sok értelme nem lenne egy RS-nek pl.
Pedig haveri körben lenne egy szakadt Mito Evo2 80-90-ért... még mindig csábító ennyiért leütni és összetenni és kibelezni a feleslegtől...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
yodamastah
őstag
válasz JoinR #121458 üzenetére
Pályamotorozás olyan hobbi ahol része a mókának az hogy szerelsz. Ha tökhülye vagy hozzá akkor szép lassan bele kell tanulni legalább az alap dolgokba. Lehetne az hogy fizetsz valakinek sokat, de nem nagyon van ráérő ember aki szerelget neked egyik napról a másikra.
Szóval a pályamotor megfelelő felkészítése az mindenkinek a saját feladata Bizony van hogy pályára menetel előtt 2-3 óra szerelés van.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #121455 üzenetére
bennem felmerul a kerdes, hogy 40 loerohoz hova kell csuszokuplung, tc.
Olyan szinten sakalnak kell legyel lapon, hogy az kelljen kakucson, es az sem hinnem hogy megmentene olyantol, hogy elkezdi tolni az elejet, vagy a hatulja ne tudna kimenni tc vel, foleg ha valami mas gumit raksz ra.
Az uj motoroknal tc-vel pedig nem fogod otthon a lanckereket sem cserelni, ujra kell tanitani hozza a kerekatmerot. (Direkt a ktm-nel nem tudom, hogy igy van-e)De meg akarnek-e tanulni palyazni kanyar abs-el, meg tc vel?
200 loero felett elengedhetetlen a tc, de az kitori a nyakad, de 40 loeronel?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Horvi #121460 üzenetére
Hát, te jól gondolod, de sokan annyira fillérbaszó módon akarják ezt a hobbit űzni, hogy a kelleténél gyakrabban fogynak el fékügyileg. Kakucson ritkább, mert ott a tempó sem akkora és féktávok sem nagyon vannak.
Hungaroringen egyszer voltam eddig nyíltnapon, 2 motor sem tudott befordulni a célegyenes végén fékprobléma miatt.
Vagy amikor Euroringen a Ducati 1190 úgy füstöl, mint a Simson 1:30-as keverékkel...Szóval amikor nem adja ki az otthon szerelés, akkor csak reménykedni tudok, hogy nem alólam ütik ki a motort, nem előttem olajozzák össze a pályát, stb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #121463 üzenetére
Nem kell, de ott van, ha mégis. Ráadásul kikapcsolható, akinek ez a perverziója. Viszont ha van egy esős pályanap, akkor biztos nem fogja bánni, hogy van benne.
Én egyszer véletlen lapon leváltottam 1-esbe Kakucson, ha nincs csúszókuplung, valszeg bukó, úgyhogy nekem már megérte (persze gyökér vagyok, de nem tudjuk, hogy a kérdező Rossi szinten van-e, úgyhogy ártani biztos nem fog). Az ABS akármikor jól jöhet, nem 1 videót találni, amikor valaki megijed, hogy előtte elesnek, satuzik és csúszik ő is.
Ki mennyi elektronikával akar pályázni/tanulni? Amennyivel akar. Pl. én se pályáznék soha még félautomatával se, ma viszont már alig találsz manuális sportautót. Vagy gokartnál a többség röpsúlyossal megy, én meg maradok a 6-os váltónál. -
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #121466 üzenetére
Az a koncepció, hogy valaki kisebb pályákon akar menni, nem tudjuk milyen tudással és mennyiből. Kapott javaslatot DRZ-től az FC450-ig, ami között sokmilliós a különbség. A 2 között árban megemlítettem a 390 Duke-ot, mint lehetőség, mivel az áráért egész sokat kapni. Az elektronikát ha meg akarja, kikapcsolja, bár ha szerinted úgyse védi meg, akkor még a kikapcsolásával is kár fáradni
Sokan nem értik, hogy miért megy valaki FWD autóval pályázni, pedig ha megnézel a Hring nyílt napot, abból van több...az emberek nem egyformák, el kell tudni fogadni.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #121467 üzenetére
Nem, nem erre gondoltam, semmi koze, hogy a gokartodban milyen a valto, vagy hogy milyen hajtasu autoval mennek a hungaroringen.
Palyazni akarsz, tanulni, feszegetni a hatarokat, masodik motort erre. Viszonylag dragan jutsz hozza, hogy kaphass melle olyan felszereltseget, ami epp arra van kifejlesztve, hogy ne erd el a hatarait a guminak, a feknek, illetve mas setupban nagyon kerdeses, hogy ezek a rendszerek hogyan mukodnek. Es emelle az volt a megjegyzes, hogy ha valamit csinalsz, azt csinald jol.
Palyazasnal eses lesz. Ezek a koltsegek elenyeszoek ahhoz kepest, amibe az egesz uzemeltetes es minden mas kerul. Ez a tanulasi folyamat. Ha azt nem akarja valaki, es csak forgalom elol elzart teruleten motorozni, egy masik motorral, ami megint penzbe kerul, es ugyanazt csinalja vele, mint azzal, ami helyett vette, ennek nincs ertelme.
Hivjuk akkor ezt palyazasnak, es bittyesszuk oda, hogy nem mindenki egyforma :Daz ervrendszer volt nagyon eroltetett, hogy megijedsz palyan, huzol egy satut, a regi motorokkal csak a problema van.
A duke-al semmi bajom, tulajdonkepp barmit lehet palyara hasznalni, aminek ket kereke van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #121468 üzenetére
Szerintem kicsit elbeszéltünk egymás mellett, de kíváncsi vagyok, hogy akkor ki mit ajánl még (190-es magassághoz), mert én is hasonló célra keresek motort kb. 2 millióig - tegyük fel, hogy van pénzem javítani, szóval nekem az nem érv, hogy legyen régi lerúgott motor, mert olcsó hozzá az idom (viszont az újabb motorokon lesz ilyen-olyan elektronika, ezzel együtt tudok élni - főleg, ha kikapcsolható).
-
Predator2
addikt
Helló
Ice fluo fantázia névvel ellátott motorom van, fényvisszaverő felnicsíkot szeretnék hozzá vásárolni. Szerintetek melyik szín állna neki a legjobban? Melyikkel vennétek?
Illetve, Motul termékeket (lánckenő spray) tapasztalatotok szerint, hol lehetséges a legjobb áron beszerezni?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
jacis
nagyúr
Srácok az miért van, hogy a quadlock oldalán a motoros szett összerakásakor nem ajánlja fel a qi töltős verziót csak az usb-s kivitelt?
Van most egy rázkódásvédelmes cucc ami új de a qi töltő meg eltűnt.iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #121469 üzenetére
Az latod lehet :D
190 es magassaghoz en nem ajanlanam a 390 est, sztm nagyon ossze kell hajtogatni a labaidat, az kb 170 es magassaghoz tokeletes. persze mindennel egyutt lehet elni, de a kiskobos motorok ilyen magassaghoz kicsik lesznek, a regi kiskobos sportok meginkabb.
A regi nem egyelo a lerugottal, csak kivulrol. Palyara nagyon jo muszaki allapotban kell lennie, max kivulrol tunhet lerugottnak. Ez nagyon fontos.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Zin
senior tag
3-4-5-6 kuplung nélküli váltásrol felfele mi a véleményetek?600 CBR...
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
vlevi
nagyúr
Igazából a gyorsváltó is ezt csinálja.
Annyi a feladat, hogy a váltás idejére tehermentesítsd a váltót, lényegében a gyorsváltók is ezt csinálják, versenysportban már évtizedek óta, az utóbbi pár évben pedig a civil életben is.
A gyorsváltóval ellentétben neked egy kicsit el kell venned a gázt, ezzel tehermentesíted az erőátvitelt, akkor szinte 0 erőkifejtéssel bekattan a következő fokozatba a váltó.
[link]
Ezzel természetesen a kuplungot kíméled egy kicsit. Másod szerint viszont a váltót terheled ezzel egy kicsit jobban, mert a kiemelőre akkor is jut valami erő, amíg nem tehermentesült teljesen az erőátviteli rendszer.
Az, hogy hol az igazság, azt nem tudom.
Én is szoktam néha kuplung nélkül váltani, és szerintem nekem a felfelé váltás így simábban megy, mint némelyik gyorsváltó. Persze a gyorsváltó lényege, hogy nem veszed el a gázt, ezért ott rögtön visszajön az erő, ezért tűnhet darabosabbnak.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #121477 üzenetére
akkor nincs mese, kell egy jó krossz motor, mint pl. egy KTM SX-F, meg jó gumi rá, és had szóljon a móka!
Az EXC-ket én nem tartom jó megoldásnak, mert az enduro, és sokkal puhább a futóműve - mondom ezt úgy, hogy mindkettőből csak egy-egy példányhoz volt szerencsém, szóval a nálamnál okosabbak majd jól kijavítanak legfeljebb!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #121480 üzenetére
Mert azt gondolod, h a cross futóműt nem kell átlőni supermotohoz? Ugyan.
Tök mind1, h enduro vagy cross. Áthangolják úgyis."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #121482 üzenetére
Igen, ebben tökre igazatok van! Látszik milyen mélységekig foglalkoztatott eddig engem a pályázás témakör!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Biqci
aktív tag
Én csak 1-be kapcsoláskor használok kuplungot, onnantól felfelé nem. Kíméled a kuplungot, de nem szabad ész nélkül csinálni, meg kell érezni azt a pillanatot, amikor a gázelvétel után tehermentes lesz a hajtás. Erőltetni nem szabad. Viszont nekem az a tapasztalatom, hogy magasabb fordulaton sokkal könnyebb így váltani. Nekem Bandit van, sor4, 5000 fölött mint a vaj, de 4000 alatt nehezebb. Nem'tom más motorkonstrukciónál másabb-e...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Micsurin
nagyúr
Gearingcommander mennyire kalkulál pontosan?
Agyalok egy egy foggal kisebb elsőn (tudom inkább hátul +2-4 mert az kevésbé drasztikus de félek ott meg nem érném el amit akarok) és gearingcommander szerint elég sokat nyernék a nyomatékos tartományban és nem igazán vesztene a végéből (így a kényelmes utazóból sem) mivel hátul eltérő (3,7% az eltérés +ba) a gumiméret is ugye a gyáritól.
Mennyire lehet rá hagyatkozni? Van valami ökölszabály általában milyen aránnyal lehet saccolni elől -/+ 1 fog esetén?
Tök feleslegesen tornázza fel magát GPS szerint 180-184-ig ha sose használom ott, alatta viszont lehetne disznóbb.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Biqci
aktív tag
-
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #121490 üzenetére
A gyorsváltótól?
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
válasz csongi #121493 üzenetére
Erre vonatkozóan van valami teszt vagy bármi?
Azért kérdezem mert én nagyon gyorsan megszoktam a gyorsváltót és érzésre nem terheli meg a váltót, de lehet tévedek és inkább érdemes hanyagolni csak jó lenne látni hogy tényleg mi az igazság.iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
csongi
veterán
válasz jacis #121494 üzenetére
Gondolom azoknal a rendszereknel ahol ez gyarilag be van tervezve, olyan anyagokkkal es illesztesekkel terveznek, hogy birja ezt a hasznalatot. Illetve az a terheletlen ido, amig a valtas alacsony alkatresz tereheles mellett megteheto igen keves.
Egy utolagosan be fabrikalt gyorsvalto, vagy a kuplung nelkuli valatasok az illeszteseket elobb utobb megnovelik, forgacsolodas bekerul az olajba, ami nem eppen a legjobb. Es a fokozatok kikopnak.
Sosem lesz minden valtas preciz egyforma, mindig lesz keses vagy sietes a terheletlen allapothoz kepest. Erzetre flottul megy, de az erzet messze van a fizikalis valosagtol.
Szerintem. -
Vityaa
tag
válasz jacis #121494 üzenetére
Nem rég vettem új motort ami alapból gyorsváltós. Mivel korábban nekem sem volt ilyen motorom, ezért megkérdeztem a szervizt hogy pl vissza kell e engedni a gázt váltáskor. Azt mondták, hogy mivel a gyorsváltó megszakítja a gyújtást, így nem kell. De hosszú távon, jobb ha kuplunggal váltok, mert nyírhatja a fogaskerekeket, stb. Ettől függetlenül ritkán használom én is, és akkor is csak 4-5-6 fokozatban. A visszaváltást még nem is próbáltam.
-
Biqci
aktív tag
válasz Topiccsendőr #121490 üzenetére
Nos, lehet, de eddig nem találtam rajta egy morzsát sem. Ha találtam volna, aggódnék. Így nem. És ezután is fogok kuplung nélkül váltani
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Asztrofotózás
- Fotók, videók mobillal
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Horgász topik
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Synology NAS
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen