-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #129597 üzenetére
tök jó, hogy téged nem zavar, hogy pl a város szélén kell majd bérelned egy garázst, de mennyivel fogja megdobni egy ilyen mondjuk a napi ingázási időt? otthon a belvárosi garázsodból kitolod a villanyos kávé darálót, elcsoszogsz vele a város szélére, ott csere valami másra, amit mondjuk nem kell a munkahelyeden/ügyfélnél töltőre dugni (bocsánat, megharcolni a többiekkel a véges számú töltő aljzatért), ha pl nem az agglomerációban laksz, hanem 50-60km-ről jársz be.
a másik szivatás része: világjárás közben autóval sokszor el sem szoktam gondolkodni, hogy XY városba benézzek-e túristáskodni a dugó miatt (parkolás nem gond, rengeteg helyen van elég mélygarázs kifizethető áron, csak az idő, amit az araszolás elvisz az eléggé zavaró). ha motorral vagyok, akkor gondolkodás nélkül be szoktam menni pl a történelmi belvárosokig, aztán végig bóklászni a helyeket. ha kitiltják, akkor azért eléggé zavarni fog. sőt! kihagyom. tudom, hogy eléggé kis szegmense vagyok a túristáknak (a motoros mini szegmensen belül meg főleg), de így tényleg hazavágják a motoros túrázásokat. hacsak tényleg a tiltásokig nem árasztja el a piacot minden gyártó kellően erős (utassal és pl csomagokkal ne kelljen már vért izzadni egy 5%-os emelkedőn + ne essen le a hatótáv a negyedére), kellően gyorsan "tankolható" (max 10p alatt tök üresről maxra feltölthető, mert nem mindenki azzal tölti a túrákat, hogy 1-1 tankolásnál 2 cigi + kávé + szendvics, hanem a tankolás az tankolás, aztán megy tovább), terhelve is minimum 250-300 km hatótávú motorokkal. keleti blokkos zsebbel is megfizethető áron szóval tök jó meg minden, de épp az itt fórumozók lába közül rúgják ki az ilyen nyugati túrákat, mint értelmes nyaralás opció.
#metszéspontok
-
Burt1793
veterán
válasz Tamás9x #129600 üzenetére
Persze, de ha nem kapod meg a belvárosban, amit szeretnél, akkor megy a sírás. Vigyék serpák? 😃
Nincs az a villanyautó, ami zöldebb lenne egy max 2,5 litert fogyasztó új 125ösnél. Önsúlya 140kg, karbantartásigénye minimális, mindenhol elfér, nem kell neki akkora parkoló... -
Tamás9x
őstag
Burt1793: Teljesen igaz de... senki sem olvasta végig a cikket?
Somatom: Luxus kategóriák gondolom simán megépik azt a szintet."A buszokra és a teherfuvarozásban használt járművekre nézve még később várható a szigor, sőt egyes kategóriákat továbbra is Euro-normákhoz kötnek, és nem kukáznak ki kapásból."
Sötét Szabolcsban GLS MPL már elektromossal jár.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Somatom
veterán
-
Xero
nagyúr
válasz Tamás9x #129606 üzenetére
Budapesten a soforok 90%-a normalis es elozekeny. Siman haladok mindenhol a CB-vel. Oke neha kicsit pofatlannak kell lenni vagy rugalmasan ertelmezni a kanyarodo savot es/vagy a piros elott sav szelen a zarovonalat. Ettol fuggetlenul egy kis testu 125-250-es a kiraly a varosban valoban.
Agglomeracioba mi mindenkeppen szeretnenk majd valami levedlett elektromosat. A tetot ki akarom tapetazni majd napelemmel, igy relativ racionalis dontesnek tartom ha van egy 150-200km hatotavu valami. Minden masra jo a dizel es/vagy phev. -
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #129606 üzenetére
Akkor problémás ez a bujkálás téma és nem hagynak helyet téma mikor az ember vagy túra bálnával és 2 oldaldobozzal szeretné ezt tenni vagy egyáltalán nem érzi a motor szélességét.
Jut minden napra veszélyes/paraszt autós? Jut, ettől még motorral teljesen jól járható általában a város. Reggelente a szentendrein gyakrabban tart fel motoros aki nem érzi a gépet és nem mer előre menni a sorok közt mint autós. Ilyenkor lehet szépen szenvedni mögötte ahogy kukacozik előre gyakran 2 lábbal a földön sétálva...
Szóval ez azért erős ferdítés volt.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
FeniX-
aktív tag
Sajnos, legnagyobb valószínűséggel, aki pl. agglomerációban lakik ott nem nagyon tudják vonzóvá tenni a tömegközlekedést. (éjszaka hazajönni, min. 2, de inkább 3x átszállás a munkahelyig)
...akkor inkább marad a költözés extrém esetben (na már nem beljebb: el onnan a fenébe).
(bár én szintén kis szegmens vagyok: Bp-iként egyre kevésbé szeretem a fővárost) -
Tamás9x
őstag
válasz Micsurin #129609 üzenetére
Semmi ferdítés nincs benne,mindenki a saját lakóhelye szerinti forgalom szerint tud vélekedni. Szabolcsban mint az ökörhugyozás, nincs szélre húzás, hogy a sor között simán előre lehessen gurulni, nem fejődött még addig a közlekedési morál. A mentőt sem engedik el... igazi suttyók.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #129605 üzenetére
az iránnyal egyet értek belvárosiként, nekem addigra lesz is valami, ami megfelel majd az XY szabályoknak, de azért gyanítom, hogy az új motorok árai miatt megcsappan majd a túrázó társaim száma szóval nem magam miatt zavar ez a dolog, ahogy nyugaton szépen "kiszorítják" a kevésbé tehetőseket, aztán majd átveszik itt keleten is ugyanezt a rendszert és mindenki szépen visszaül az euro6d csodájába ücsörögni a dugóban, mert a nyamvadt euro4/euro5 motorján kapásból megbírságolnák. (és most képezlj ide egy mindmeghalunk letargiát najó nem, de tényleg ez is egy szimpla kiszorítósdni, mivel a motorosok/robogósok annyira kevesen vannak, hogy úgysem fognak elég sokan panaszkodni ahhoz, hogy picit a logikát is segítségül kelljen hívni a látszólag random intézkedések helyett )
#metszéspontok
-
etnies
senior tag
válasz duni84 #129601 üzenetére
A kitiltást jobb helyeken úgy oldják meg, mint Londonban: extra díjjal.
Euro 3-al fizetsz, Euro 4--el meg nem. Így aki csak időnként néz be a belvárosba, nem fog autót cserélni, hanem kifizeti azt a néhányszor 12 Fontot egy évben.Az elektromos járművek hatalmas fejlődés előtt állnak, mire ez eljut Magyarországra, már régen minden le lesz zongorázva, ki lesz találva, stb.
A belső égésű motor halott. Európában biztosan.
Ha figyelitek a híreket láthatjátok, hogy sorra állítják le a fejlesztéseiket a nagy gyártók. Ami még van, azt kifuttatják a hátralevő 10 évben és annyi.
Már kezdik megvalósítani azt az ötletet, ami nekem már az első Tesla megjelenésénél felmerült:
szabványosított aksik, benzinkutakon lehetne cserélgetni őket, hatótáv 3-600 km/darab. Így megoldódna a töltés ideje, nem kellenének superchager-ek, stb.Ha figyelitek a híreket, már több motorgyártó közös, egy mozdulattal cserélhető aksit tervez.
Motorok is hamarosan sorra kerülnek, szépen elkezdik majd őket elektromosítani. Igazából egy nagyon izgalmas korban élünk, próbáljátok meg pozitívan szemlélni a dolgokat és nyitottnak maradni.
Pont ezen gondolkoztam, nem vagyok öreg szerintem, idén kezdem a B-oldalt. Gyerekkoromhoz képest minden megváltozott. Én még láttam szalagos magnót, volt fekete-fehér tévém, ami két perc alatt melegedett be. Tudom, hogyan kell bakelit lemezjátszón tűt cserélni.
Ehhez képest tegnap frissítettem szoftvert a nagyszoba izzójában. A porszívót felraktam a töltőre, videotelefonáltam egy emberrel, aki 1750 km-ra volt tőlem és bevásároltam holnapra egy tableten a nagyszobában ülve. És még sorolhatnám.
Ezekhez az eszközökhöz képest a motorom egy kőbalta. Tegyétek félre az ellenszenveteket, mert amikor megcsinálják majd, akkor jó lesz. Jó lesz a termék, mert el akarják majd adni és higgyetek el, sokan lesznek, akik idegenkednek az új technológiától.
Hány ilyet éltetek már át?Minek a HD tévé? Minek az mp3, mikor ott a remek hi-fi minőségű CD, stb.
Ez is egy ilyen dolog. Próbáljátok előítéletek nélkül tekinteni a jövőre."önmagam hite vagyok magamban"
-
Somatom
veterán
válasz etnies #129613 üzenetére
Sztem sántítanak a példáid. Azokat az újdonságokat nem kellett tilalomfákkal ráerőszakolni az emberekre. Látták, hogy az az új jobb, átálltak, a régi technológiák meg maguktól kikoptak. A villanyjárműveknél nem ezt látom. Talán csak a bringák, rollerek terjednek maguktól. A többit rákényszerítik az emberekre.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz etnies #129613 üzenetére
Azert a megfelelo feladathoz a megfelelo szerszam is dukal. Valoban fejlodnek az elektromos autok, sot meg az uzemanyagcellasak is, viszont meg mindig nem tart ott a technologia, hogy kivaltsa azokat. Eleg megnezni a lovaskocsi vs automobil korszakot.
Ha eljutunk oda, hogy 1-2 perc a toltes (nem, szerintem az aksi cserebere nem megoldas es plusz biztonsagi nehezsegeket tesz a rendszerbe) es 500km hatotavot kapunk erte minimum, akkor mar lesz mirol beszelgetni. Ez ugye a szilardtest aksik eljovetelevel kovetkehetne be, de evek ota csak a duma megy.
Ha megnezel egy barmilyen aviation megoldast ott sincsen ordoglakat, csak megprobaljak a leghatekonyabb dolgokat alkalmazni. A SpaceX sem elektromos cuccokkal akar embereket pakolni az urbe, mert egyszeruen nem tartunk ott.
Szerintem az auto ipar mar kezd ott tartani, viszont meg mindig nagyon sok a kompromisszum es a nyersanyagforras (litium) kinyerese irtozatosan gaz, ahogy sok esetben az elektromos aram eloallitasa is. Nyilvan ez olyan mint a szemettelep. Sok embert nem izgatja, ha nem az o utcajaban van, de attol fuggetlenul globalisan meg mindig ugyan olyan fos.
En teljesen kiallok az elektromos kozlekedes mellett, sot ahogy fentebb irtam is celom annak alkalmazasa, ha kepes leszek onerobol zolden toltogetni, de addig nem. -
Polemius
aktív tag
Nekem sehogy nem jön ki a matek.
Ahogy itt fentebb említettétek, kellene max 5-10 perc alatt feltölthető, 3-400 km hatótávú autó, de ahogy látom, a következő jópár éven belül nem lesz ilyen, pláne megfizethető áron.
Ha egy milliós+ városban pár év alatt lecserélődik a teljes autóállomány, akkor hogyan fogják ellátni árammal?
Az addigi 5-6 perces tankolás helyett 30-60 perc az 5-10x annyi töltőhelyet igényel, ha a rövidebb hatótávval nem számolunk. Ha számolunk, akkor az még 2-3x annyit jelent. Szóval minden benzinkútra kellene jusson 10-30 elektromos állomás (több töltőfejjel).
Az ezeket kiszolgáló elektromos infrastruktúráról nem is beszélve. -
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #129613 üzenetére
A problema itt nem a fejlodes, hanem a nem fejlodes.
En teljesen nyitott vagyok az uj technologiakra, amellett hogy szeretem a beloegesu motorokat.
A baj itt az, hogy amit eroltetnek, az rosszabb, mint a jelenlegi technologia. Ezert nem terjed. Ezert kell eroltetni.
Ha jobb lenne, egyben olcsobb is, semmi szukseg nem lenne arra, hogy barmit tiltsanak, mindenki a jobbat hasznalna automatikusan.
Mindenkepp izgalmas korban elunk, de nem a fejlodes miatt, hanem amiatt hogy hogyan talaljuk ki, hogy megis mi lesz a mukodokepes jovo. hogy a te motorod valoban kobalta-e egy elketromos motorhoz kepest, co2 kibocsajtasban peldaul, azt sajnos egyaltalan nem lehet magabiztosan kijeleneteni. A legyartastol a hasznalatig sokmindent figyelembe kellene venni, ez mar meghaladja az atlag jarokelo erdeklodesi koret, tehat a politikusok is leszarjak ezt a reszt.Europaban be lesz szantva, ez igy van, de ezzel nem igazan latszik, mire lesz lecserelve, es az, kornyezetbaratabb technologia lesz-e, mert ez attol fugg milyen messze mesz, mennyi akkut cipelst, az honnan van banyaszva, es az honnan van toltve. Ugyanis van olyan elethelyzet amikor a dizel meg migdig meguti az elektromost. Csak a lokalis karosanyag kibocsajtas tunik el, ami termeszetesen jo.
De ezek a technologiak azert nem fejlodtek ki eddig parhuzamosan a belsoegesu motorokkal, mert dragabb technologiak, amit nem kepesek nagy mennyisegben megfizetni az emberek, es raadaskent nem feltetlenul kornyezetbaratabbak, vagy nem annyival, amennyivel tobbe kerulnek.
Peldaul a tesla eladja a co2 kvotait a fiatnak, es csak igy tudott nyereseges lenni, azt is nem igazan reg.
Egyebkent lofaszt a seggebe az osszes becsontosodott vw vezetoknek, vagy barmelyik autogyarto mammutvallalat vezetoinek, akiknek a politikai csatarozasai sokkal fontosabbak az invencional, szo se rola, de amit a tesla csinal, az sem nevezheto mukodokepesnek.
Raadaskent ha te, mint egyszeru ember kepben szeretnel lenni, hogy akkor most megis mi a jo technologia, egyszeruen nem lehet talalni objektiv forrast, vagy nagyon sokaig kell keresni azt, hogy jelenleg hogy allunk. Szoval a jovo egyaltalan nincs kitalalva. Es ez inkabb felelmetes, mint izgalmas.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Madwe
nagyúr
válasz Topiccsendőr #129620 üzenetére
Azért az a legtöbb élethelyzetben megállja a helyét, hogy tisztább az elektromos gyártástól nyugdíjazásig. Az meg hogy jelenleg drágább az természetes, hiszen kisebb a piac, új technológiával…
csak egy példa: a barna cukor előállítása egyszerübb, ehhez extra lépések s erőforrrások kellenek hogy fehér cukrot csinálj belőle. A fehér cukor mégis nagyságrendekkel olcsóbb mint a barna, mert a gyártás volumene ezt teszi lehetővé, azt meg a piac diktálja. Cserébe még egészségtelenebb is… ezt csak azért mondom, mert ez egy tök jó példa arra hogy a piac hogy tudja a volument s az árakat befolyásolni -
Topiccsendőr
addikt
válasz FeniX- #129618 üzenetére
Tulzottan leegszerusited, es nem jo iranyban. Semmi koze a marketingesnek ehhez. A donteshozoknak pengeelen kell tancolniuk. Rengeteg esettanulmany van elottok, jobban latjak a szamokat, mint mi valaha fogjuk, de a nepszerusegukert is kell tenni valamit, igy lesz egy nagy maszatolas belole. Ha ebben az esetben - ertsd az elkovetkezendo evtizedekben normalisan tudjunk elni a foldon- teljes mertekben az esszeruseg alapjan hoznanak donteseket, azt a te gyomrod soha nem venne be, es levaltanad egy szelsosegesebb, de szebb dolgokat mondo donteshozora, mert azzal jobban tudsz azonusulni. Mivel kisebb valtozassal, ezaltal kisebb kenyelmetlenseggel jarna.
ha ennyire egyszeruen akarunk fogalmazni, akkor az emberek erdektelensege 50% ban jarul ehhez hozza, a maradek pedig a donteshozoke.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Madwe #129621 üzenetére
Nah jah. Plusz az elektromost minden téren lehet még fejleszteni, az már csak tisztább lesz a növekvő hatékonysággal, potenciális új akkutechnológiával, megújuló energia eltárolásával, stb.. a belsőégésűn meg ültek bő 100 évet és kb. eddig jutott, nem valószínű a nagy áttörés.
-
lumpy92
aktív tag
válasz Topiccsendőr #129620 üzenetére
+1
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Madwe #129621 üzenetére
A tisztabb megallja a helyet, lokalisan.
De az aram eloallitasa, a litium banyaszata, stb ezaltal a co2 mar egyaltalan nem egyertelmu. Ezert nem tudjak merre menjenek a hidrogen fele, vagy a szintetikus uzemanyag fele, vagy az aram fele.
Ugy tudom, autoknal kb 150-200e km utan jon ki jobbnak az elektromos. Ezutan milyen allapotban van az akku? Ha cseres, es erre eleg nagy az esely, akkkr megint ujra lehet szamolni.
A mentsuk meg a foldet felkialtassal a co2 kvotak eladasaval egy masik autogyarnak, tulajdonkepp meg ugyanott vagyunk, ahol vagyunk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pakfong
tag
válasz Topiccsendőr #129625 üzenetére
Ez a cikk speciel más eredményre jutott. Én is úgy voltam vele, hogy bőven 100ezer km után van a fordulópont. A VW 120e km-el számolt, egy független szakember meg 25e km-el. Őszintén szólva én már nem tudom kinek lehet hinni.
De szerintem is ilyen "tuszkoljuk le az emberek torkán" ez az egész elektromos járműipar. Az elmúlt tizen-, most már majdnem 20 évben lapátolták a pénzt a fejlesztésbe meg a gyártásba, most már úgy-ahogy vannak használható elektromos autók, és akik eddig befektettek, azok most várják vissza a pénzt az eladásokból. Bármi áron. Leegyszerűsítve ennyi a történet, és le van sz@rva, hogy jó-e a technológia vagy sem.
És néhány éve a motorokkal is elkezdték ugyanezt.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #129620 üzenetére
Én technológiailag tartom kőbaltának a belső égésű motort. A CO2 részéről igazából fogalmunk sincs, mindig mondanak valamit valakik, az ilyen megmondások mögött mindig érdekek húzódnak meg, ezért ebbe nem is szólnék bele. Mindenesetre a cél az lenne, hogy ne a városban lélegezzük be a szmogot, erre pedig jók a villamos járművek.
Villamos, troli, metró, hév, elektromos bicikli és roller, elektromos robogó, autók.Sok embert már maga a tény kiakaszt, hogy elektromos lesz a hajtás, pedig ha kicsit hátra lépünk és kizoomolunk a szituációból, akkor láthatjuk, hogy igazából teljesen lényegtelen.
Ma már képesek vagyunk arra, hogy szoftverrel imitáljuk a belső égésű motorok karakterisztikáját (nyomatékgörbét pl), tudnak rá váltót is szerelni, hangot is elő lehet állítani (ahogy egyes autókban meg is teszik már ma is). A nagyon ínyenceknek biztos lesz ülésbe épített rezgés generátor is.
Szoftverből lehet majd állítani, hogy hétfőn V2, kedden sor4, szerdán V4-et szeretnék hajtani.
A helyzet ahhoz hasonlít, amikor bejöttek az alkoholmentes sörök, jöttek a macsók és mindenki lebuziztak, akik itták, de sok emberrel csináltam már vaktesztet, ízre nem tudják megmondani melyik-melyik.
Ugyanez várható a motorokkal is. Megy majd a kutyázás egy ideig, aztán mindenki megszokja.Én nem hiszek sem a száraz akuban, sem a különböző gázhajtásokban, szerintem a cserélhető akkumulátor lesz a jövő.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pakfong #129626 üzenetére
Erdekes cikk, csak megint kivancsi lennek par dologra. A vw a regi, eletszerutlen nedc ciklussal szamol mindket jarmunel, tehat az elektromosnal is. Akkor az objektiv szakerto milyen ciklussal szamol a vw eseteben, es az elektromos eseten? Vagy azt a szabvanyt honnan veszi? Es az a masik szabvany megdobja az elektromos auto fogyasztasat is, es az akku elhasznalodasat is, mert nem nedc.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#31733248
törölt tag
Jelenleg a "zöldáram" piacképességét köztudottan az unió befolyásolja részint szubvenciókkal, részint a fosszilis kibocsátás szankcionálásával. Nagyon durva dilemmák vannak rendszerszinten, rengeteg hülyeséggel. A németek például okosan bezárták az atomerőműveiket, azóta részint lengyel és ukrán szénnel, részint a francia atomerőművekből származó árammal látják el a gazdaságukat.
A napenergia pedig sokszor sajnos pont nem akkor áll rendelkezésre, amikor nagyon kéne. A magyar rendszerterhelési csúcs idején 7000+ MW volt a fogyasztás, a közel 700 MW beépített naperőművi teljesítmény ehhez mindössze 11 MW-tal járult hozzá. Szóval a sokszorosan elátkozott fosszilis és atomenergia úgy kell, mint a falat kenyér.
-
-
#56573440
törölt tag
válasz etnies #129628 üzenetére
Cserélhető aksihoz ipari szabvány kéne... Amit közösen kéne megalkosson és használjon az a gárda, akik egy nyomorult duda /index csoportot képtelenek eldönteni hogy melyik hol legyen... Sanszos... Egységes usb csatit se tudnak feltenni, és ezek kéne a ktmtől a HD-n át a kínai cuccokig egységes, szabványos, kompatibilis aksit gyártsanak és használjanak...
Az elképzelés nyilván jó, de az ilyen szintű globális összefogás max ha kényszerítik a gyárat nagyon durván, de valszeg inkább akkor sem...
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #129619 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
FeniX-
aktív tag
válasz Topiccsendőr #129622 üzenetére
Persze, sajnos hajlamos vagyok én is kissé negatívan látni az átlagember szemszögéből ezt az egészet, amiben élünk. (úgy en bloc)
De igazad van! -
zgospel
őstag
válasz etnies #129633 üzenetére
[link] Battery as a Service a lényeg, csak nem jutott eszembe. Ez egy elég erős válasz néhány felhasználói problémára szerintem. De úgy nehéz ezeket sikerre vinni, hogy a VWhez hasonló vén faszok diktálnak.
Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját. Pár éve már mind energiaipari vállalatként hivatkoznak magukra, ami tágabb fogalom, és szebben cseng, mint az olaj. A MOL 2030ra teljesen átalakul, és már vegyipari vállalatként akar szerepelni a közbeszédben, az olaj része jóval kisebb lesz a portfolióban, és ez csak egy példa.
Szóval jönnek ezek a dolgok, csak időre van szükség.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
martonx
veterán
Én lennék a legboldogabb, ha a belsőégésű motor már halott lenne. DE sajnos az elektromos motor (pontosabban az akkumulátortechnológiák) nagyon nincsenek ott, hogy ez igaz legyen, annak ellenére, hogy vagy 10 éve a csapból is az folyik, hogy de most már aztán tényleg itt az új hipertuti új akkumulátor technológia, már csak 1-2 év az áttörésig. Olyan ez, mint a linux éve...
Ezért is jönnek a hülye 10 évre kitolt szabályok, mert mindenki érzi, hogy valamit csinálni kellene, csak éppen a belsőégésű motorokat leváltani hivatott elektromos meghajtás nagyon nincs ott, hogy leváltsa. Kutatás függő, hogy ki mit mond, olyan, hogy független szakértő szerintem nem létezik. De józan paraszti ésszel is belátható, hogy jelen elektromos járművek ökológiai lábnyoma még csak nem is (vagy csak leheletnyivel) kisebb a belsőégésűekénél.
Én személy szerint kétkerék rajongó vagyok, munkába is biciklivel járok, a motor nekem csak szórakozás. Szóval szerintem a megoldás nem az elektromos motor, hanem a visszalépés az emberi erőre, és a bicikli / roller (na nem az elektromos roller). Ezzel párhuzamosan még több távmunka lehetőség, jobb, olcsóbb elektromos tömegközlekedés. És voilá, máris töredéke a CO2 kibocsátás a balfasz korlátozások nélkül is.@etnies az meg, hogy az EU szerint mi a követendő, és mi nem, az szerencsére nagyon nem mérvadó, különben kis túlzással már kihalt volna az egész EU a sok puhapöcs vezetője miatt. De ebbe ne itt menjünk bele, ez nem az a topik.
Én kérek elnézést!
-
Xero
nagyúr
BMW R18-at lefolytani A2-re? Nooormalis?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #129625 üzenetére
Huhh srácok, sok kommenttel le vagyok maradva, és még pár napig ez így is lesz, de ezen megakadt a szemem. Ezek a dolgok, amiket írtál, már régesrég megdőltek. Számtalan cikk, videó, stb. szól erről, hogy mást ne mondjak, nézz meg pár HAndrás vagy Magyarósi Csaba videót, akik (előbbi sokszor, utóbbi ritkán, de) bőven foglalkoztak egész mély alapossággal a dologgal.
Persze mindenki úgyis azt fogja elhinni, ami a saját véleményét támasztja alá...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Mentolka
senior tag
Én még azt is hallottam, hogy a kizöldüléshez hiányzik a jelenleg sztár akku tech (LiPo?) előállítás, illetve - életciklusa végén - az újrahasznosítás/feldolgozás minél alacsonyabb környezetterhelésének elérése.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Rendszerszintű elképzelések szerint éppen az elektromos járművek segítenének kiegyenlíteni a napi fogyasztást, feltéve, hogy nagyon elterjednek. Ehhez értelemszerűen a meglévő villamos elosztóhálózatot is fejleszteni kell és velük még mindig nincs megoldva a csúcsidőszaki probléma...
Amit persu írt (nem igazan latszik, mire lesz lecserelve) már nem kérdés: az egyéni megoldás az elektromos jármű lesz. A rendszerszintű problémák megoldása (pl. a fosszilis energiatermelés megszüntetése) még sajnos várat magára.
Az építőiparban is nagy volt a zúgolódás az új szabványok miatt, de sokkal zökkenőmentesebb at átmenet, mint ahogyan sokan jósolták. Ma már nincs ház megújuló nélkül.
"Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját."
Ez egy nagyon okos észrevétel ebben a vitában. Látják ők is merre megyünk, mind a gazdasági források, mind a lobbierő rendelkezésükre áll ahhoz, hogy az átalakuló piacot is dominálják.
[ Szerkesztve ]
-
-
Pocee
senior tag
válasz Madwe #129645 üzenetére
Az a baj hogy az emberek (szerintem) több mint 60%-a annyit lát az elektromos dologból,hogy nem füstöl...ezért zöld,egy autó élettartamára még nem tudunk vizsgálni.
Én nagyon szkeptikus vagyok minden téren,és számomra még nem bizonyított akkorát ez a technológia,hogy elismerjem, szépen fejlődnek ez tény,de szerintem messze még a nagy áttörés.Nem is nagyon ásom/ástam bele magam.Állítólag és azt hiszem ebben a topicban is elhangzott régebben,hogy az elektromos hálózatok és a zöld erőművek el sem bírnák látni a töltési kapacitást,csak csúnyán füstölő erőművek segítségével, további zavaró tényezők,hogy mintha lett volna olyan,hogy régebben a nagy promo idején,ingyen parkolással kecsegtettek,amit mintha eltöröltek volna,de ennek utána kell néznem,a töltési költséget meg nem emelték,hanem egyszerűen megduplázták...és ennek nem tudjuk még hol a vége...
A másik szálka a szememben,hogy most mindenki ezzel a technológiával akarja a világot "megmenteni",de nézzünk meg egy indiát,vagy lehet nem is kell addig elmenni,napi szinten történnek ökológiai katasztrófák, máshol ezerhektár számra tüntetnek el őserdőket,hogy legyen felület.de ezek olyan szintű problémák amire semmi ráhatsunk nincs,csak nézünk hülyén a fejünkből és reménykedünk,hogy hátha nem lesz baj...
Szmog,tényleg nagy probléma,de rengeteg más probléma is van még.cigizünk,iszunk,kábszizunk,gyógyszereket szedünk,szarul táplálkozunk, szóval nem csak ez miatt halhatunk ki,viszont mostanában,azt látom,hogy ettől fél az emberiség legjobban.szerk: reggelente kávézok egy emberrel,ő megteheti,hogy beleült teslaba és egyéb elektromos autóba is,azt mondta,nagyon szépek a katalógus adatok,amíg kiscipővel jár az ember,amint elkezdte hajtani,a hatótáv nagyon beesett és a töltési költség kicsit túlment a benzinesen,nem számottevően,de túlment.nem ültem mellette,nem voltam ott a töltésnél,de egy faluban lakunk és elég normális és számolós pali ahhoz,hogy elhigyjem.
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
bacus
őstag
Engem nem érdekel(ne), hogy mégis mitől megy az autóm vagy a motorom, de... rettenetesen rossz látni, ahogy drasztikusan csökken a megtehető távolság. Én tologattam eleget 18-20 évesen a dacia-mat, hol azért mert rossz volt, hol azért mert kifogyott a benzin, ezért most ha 100 km alá csökken a megtehető távolság, már megyek és tele töltöm. A bérelt MOL -os autókba beleülve már ugrik is a gyomrom görcsbe, hogy még 38 km. (pedig csak 6-t akarok menni..), aztán az első lámpánál már csak 22km, mire oda érek 18km. Mindezt 6 km alatt.
Ezt nem fogom tudni megszokni!Ugyanakkor azt is el kell mondani, hogy elektromos autót sokkal természetesebb vezetni mint bármilyen benzines v. dieselt. Legalábbis nekem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Yoshida
aktív tag
Persu, Teslát szerintem rosszul látod, azért merem ezt mondani, mert tavaly fektettem bele, és éjjel nappal ezzel foglalkoztam. Szerintem Musk egy zseni, felmegy a részvény, kibocsájtanak 4 milliárd dolcsi értékben, és meg se rezdült, nosza pár hónap múlva újra. Szerintem egy másik autógyártónak sincs akkora gyára, amit ők most építenek, Giga Shanghai egy része kész, ott már évi 200.000 model 3, model y készül, de lesz akku gyártó is. Épül Giga Berlin, Giga Texas, Bővítik a Nevadait is.
Ott az új 4680-as cella is.
A számokat úgy hozzák ki, hogy épp plusszos legyen. Ha nem lett volna co2 kvóta, akkor max egyik gyár fele olyan gyorsan épülne, és épp nyereséges lett volna megint. Amit csak lehet visszaforgat.
(Lesz-e önvezetés, vagy sem, jó kérdés, de azért a béta elég durva mit tud: [link] )Persze vannak hülyeségei, az a boring company-s alagút amit kitalált autóknak, azon metrókocsival tízszer annyi embert lehetne eljuttatni, mint autóval pl...
Crypto-t se tudom minek kavarta bele.Többieknek:
Szinte az összes olyan tanulmány, pláne ha német csúsztat az akkukkal kapcsolatban is...
Egyrészt 160.000km-t szoktak élettartamnak megadni, ami vicc pl. onnan nézve, hogy tavaly adtak el egy 2017-es taxi ionic-ot, amiben 280e km volt, úgy vette meg egy magán ember, a villanyautósok meg egy 60ezer km-t futottal vetették össze, és a 280 ezres tudja még a gyári hatótávot (persze ez amiatt van, mert van puffer az akkuban, a tényelges 100% helyett 80-90%-ot szoktak megadni mint elérhető 100%) de a lényeg hogy még mindig 80-90% fölött van 280e km után.
Ezen kívül 5 év alatt ha jól rémlik feleződött az akkuk co2 lábnyoma, (visszautalok a 4680-as cellára Tesláéknál, ott még jobb lesz)
Millió mérföld élettartamú akkukról beszél Musk jelenleg.
Szerintem a villanyautósok kellőképp ellenőrzött (és linkelt!) forrásból dolgoznak, érdemes olvasni őket (tele további linkekkel) :
harmad annyit szennyeznek a villanyautók
bírja-e a hálózat a rengeteg villanyautót
már megint borzalmasan szennyeznek a villanyautók
a klímáktól vagy a villanyautóktól fog a hálózat összeomlaniPár érdekesség az elmúlt 3 évből mióta követem az elektromos autós pionírokat:
Nézzétek ezt úgy mint az early adopterek. Abban a korszakban vagyunk. Még drágább (bár TAO kedvezménnyel tavalyig, állami támogatás nélkül is megérte cégeknek, pláne ha pesten is kell néha parkolni), én örülök, hogy itthon is van már 5-10 ezer ember aki vett full elektromost, gyűlik a tapasztalat, és minden model egyre jobb lesz.
Tesla Björn youtuber az európai long range model3-al (ok 20 milla jelenleg itthon) 2 éve 24 óra alatt -hétvégén- német autópályán 2700km-t ment váltott vezetéssel. (ok egy kört mentek vagy 20 szor, és mindig ugyanahhoz az Ionity töltőhöz álltak, de a technológia készen van.)2016-os Totalcar tesztet, amikor egy akkori Soul kis akkus villanyautóval mentek egy kört az országban 4-5 nap alatt, azt most kényelmesen megtették 2 nap alatt 1600km asszem:
mennyit fejlődött az elektromobilitás 5 év alattAkit érdekel az elektronika része, érdemes Varsányi Pétert követni face-en, ő invertereket javít, áramköröket fejt vissza, eléggé képben van (és ő emiatt nagy Tesla fan, mert látja mit építenek)
Ha valaki még eljutott idáig:
EU átlag ingázó valami 40km-t tesz meg egy nap. Ezt egy városban, aggloban 15kWh/100km-t fogyasztó autó, de inkább 100km-t veszek, szóval 15kWh-t kell visszatölteni az akkuba. Egy normális 2.5-ös vezetékes 220-as csatlakozóból 10A-re korlátozva (nem fog szétégni soha) 7 óra alatt (este amikor malmoznak az erőművek) vissza is tölti. Aki sűrűn megy messzire, annak érdemes lehet egy nagyobb akkus autó, 55kWh-tól felfelé már országjárásra is alkalmas (sajna ezek még 15 misik, illetve ha van állami támogatás, akkor másfél lejön belőle, ha győzöd kivárni)
Ha tudsz otthon 38ft/kWh áron tölteni akkor kb 2literes benzinfogyasztásnak felel meg az elektromos autó fogyasztása. Napelemmel még jobban megtérül.Még egy érdekes dolog, 2017-es adatokból számoltam 1-2 éve vissza, a magyar családi házak fűtési energia felhasználásának van egy átlaga. Itthoni háztartások fele családi ház, de ha társasház, ikerház is benne van akkor 2/3. (ezeknél az otthoni töltés is könnyebben megoldható mint egy lakótelepen) Szóval ha az átlagos házat leszigeteled (falak, födém, esetleg ablakok, de azt a végére kell hagyni) normálisan, hogy megfeleljen a 2018-as értékeknek kb., akkor a megtakarított energiából egy elektromos autó elmegy 70-90ezer km-t / év!
Értsd úgy, hogy ha villamos árammal fűtötted volna a régi házat, majd a leszigetelt újat is, akkor a maradék áramból ennyit elmenne egy villanyautó.Azt szerencsére mások is írták, hogy a helyi szennyezés rohadt fontos, k. sok asztmás, légúti betegség csökkenne a padlóla le, ha nem lenne a város telepöfögve (igen, télen a fűtés még nagyobb gond). Mióta Bicskén lakunk, ha bemegyek Pestre, érzem a bűzt (nyáron is!), főleg a Bartók Béla környékén járok, néha körutak. Előtte 30 évig Pesten élve fel se tűnt...
És ez a szennyezés nincs is megfizetve a közlekedők által, csak sajnos 100 év alatt ezt megszoktuk. Meg persze 1960-ban 30.000 autó volt Magyarországon, most meg 3 milla felett...én kérek elnézést, de úgy éreztem fél információkból alkottok véleményt.
Hogy on is legyen, én ingázásra használnék elektromos motort, bár én képes vagyok néha bebringázni 38-km-t a munkahelyre...
Élvezeti motorozásra viszont el nem tudom képzelni hogy többet tudjon adni az elektromos mint a mostaniak...
-
Pocee
senior tag
válasz bacus #129647 üzenetére
A konklúzió miatt elmesélem a történetem:
Nyomogattam a hasam és egy pontban fájt ahogy nyomtam.gyors megijedtem,elmentem a belgyógyászomhoz,hogy doki gond van,meg kell vizsgálnia mert rosszat sejtek.átnézett ultrahanggal,csóválta a fejét,hogy márpedig itt minden rendben,de mondom:"doktor úr,ha itt nyomom fáj"
Erre a doki:"hát ne nyomja"
Azóta nem nyomom és nem fáj...
Te se nyomd annyiraMr.Brightside
-
Yoshida
aktív tag
válasz Pocee #129646 üzenetére
Ha úton vagy, drágább a töltés igen, mivel cégek nem 38Ft/kWh áron kapják a töltést, meg kell venniük a gyorstöltőt 5-15 milláért, távolról appból látni kell az elérhetőségét, 7/24 üfsz-t kell biztosítani. De aki sokat van úton, az kapásból nagy akkusat vegyen, azzal meg 350-450km megtehető egy nap alatt, hazaérve meg újra lehet tölteni. Desztinációs töltőkön meg fél óra alatt 100km bele tud csorogni, ha ügyet intéz pl. Ezért kell jó töltő infrasktruktúra.
De egy Tesla, vagy az E-tron, nagy akkus id3, új ionic5 pikk pakk beletölt 100-200km hatótávot, amíg pisilsz, vagy megiszol egy kávét.
Szóval szerintem nagyon kevés ember van, akinek ez nem elég, hogy a reggeli 500km hatótáv (pályán legyen 300km) után ne tudjon várni még fél órát hogy újra 80%-on legyen. Lassan már körbeutazta az országot ekkora km-el.Viszont te minden nap úton vagy, és sose tudsz otthon tölteni? Nyilván eddig az vett, aki tud otthon tölteni, de nekik az össz. km-ből a 80-95% otthoni töltés ami olcsó. Az autópályák mentén is drágák a kutak, ha utazol meg kell fizetni az árát a töltőnek, ez van.
Nekem két gondom van ami miatt nincs még elektormos, de igazából egy gond a kettő:
egyik hogy a kis akkussal pl. egy 28kWh-s ionic-al télen, pláne ha esik a hó/eső, akkor eléggé le tud esni a hatótáv.
A másik az áruk, de ebből következne az első is, ha jobb áron lenne nagyobb akkus, akkor no para.
Ki kell várni, aztán lesz olcsóbb, nagyobb hatótávú. Közben a belsőégésűek meg drágulnak... Pl. írták múltkor, hogy a Golf 1.5tsi (vagy 1.4? franc tudja) dsg-s, alapára valami 9 misi, állami támogatással egy id3 meg 8.5. (persze a kis akkus, ami szerintem eléggé korlátozottan használható)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest