-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
válasz almos94 #130148 üzenetére
Reméljük nagy a garázs. Egy motorral némi kompromisszum mellett le lehet tudni a várost meg a túrát, de hogy még terepre is menjél, az már a lehetetlen kategória. Bármilyen rendszámos motor egy EXC-hez képest nevetséges lesz terepen.
Amúgy nagyjából én is ilyen ambíciókkal vettem a 390 Adventuret, de belül tudom, hogy a Ténéré 700 lenne a megoldás...viszont olyan sokat nem motorozok, hogy annyit költsek rá.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #130143 üzenetére
Persunak egy faéket sem adnék, mert még elrontaná nekem! Amennyit mi csak itt a fórumon vitáztunk dolgokról meggyőződésem, hogy a TB24 tréningen is miatta estem el! Ez volt a bosszúja!
Amúgy igen, a szerelő kérdés nagyon jó, de az a baj, hogy ahány helyen voltam, azt láttam, hogy nincs igazán szakértelem, csak rutinból dolgozás. Ez alól csak márkaszervizekben láttam kivételt, ahol a dolgozókat küldik a (kötelező?) képzésekre, így ha nem teljesen tróger a melós legalább ragad rá valami, ha pedig még szereti is csinálni, akkor még meg is tanulja!
Ha lenne egy 20+ éves Suzukim, akkor tök mindegy kihez vinném, mindenki rutinból mindent is meg tudna csinálni. Ez a motor azért picit más kategória már...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
almos94
aktív tag
válasz JoinR #130151 üzenetére
A garázs jó nagy, a pénztárcámnak viszont már vannak korlátai
Igazából a végső cél egy olyan motor lenne amivel el tudok mászkálni Szegeden meg a környékén, emellett pedig ha hazamegyek a szüleimhez faluba, akkor ott ki tudjak menni a rétbe, a Tisza melletti erdőbe is vele. A túrázás nálam csak sokadik szempont lenne és könnyen el is tudom engedni.
Egyébként vannak papiros, rendszámos EXC-k is. Kezdésnek nem merném bevállalni, de 1-2 év múlva szívesen kipróbálnám.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
Geresics
addikt
válasz almos94 #130154 üzenetére
az EXC-k szinte verhetetlenek a maguk nemében. Viszont ha szűkös a pénztárca, akkor szerintem érdemes jó messziről elkerülni az üzemórás motorokat, legyen az 2T vagy 4T!
Javasolnám a KTM 390 Adventure-t, a Honda CB500X szériát, vagy hasonlókat, de ezek jelentősen túlmutatnak a jelenlegi megjelölt kereten.Ehejett azt mondom, hogy tök jól álltál a dologhoz! A 390 Duke egy piszok jó motor, én azzal kezdenék, és 1-2 év használat alatt majd kialakul, hogy megtartós lesz-e, vagy cseréled egy terepképesebb motorra!
Az is fontos, hogy találj valakit, akivel együtt jó motorozni, mert az nélkül sokunknak egyszerűen idővel elmegy a kedve, viszont vele meg lehet menni bármikor! Terepen pedig fokozottan igaz, hogy amennyire lehet minimalizálni kell az egyszemélyes motorozást!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
almos94
aktív tag
válasz Geresics #130155 üzenetére
Köszi!
Szerintem is kezdésnek jó lesz a Duke és 1-2 év használat után majd kitalálom, kialakul, hogy mit is szeretnék. Jó lenne a Duke mellé majd mondjuk akár egy 125 vagy 250-es EXC később
Csak érted imádtam 17-18 évesen lemenni az akkori kis 65-ös endurómmal a rétbe és kihúzni amit csak visz, ez nagyon hiányzik.
Szerencsére több barátom is szeret motorozni, úgyhogy úgy gondolom evvel nem lesz probléma.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
Geresics
addikt
válasz almos94 #130156 üzenetére
ohh, nekem is sok barátom szeret motorozni, mégis egy van csak, akivel ugyan azt szeretjük, ugyan úgy megyünk, ugyan azok érdekelnek (pl. túra során pont 0 templom, stb.), sőt, mióta az első tréningre el tudtam nagy nehezen rángatni, azóta már ő is tudja, hogy ez jó, és majdnem mindig oda is jön velem!
A többiek pedig... egy-egy délutáni gurulás tök jó velük, de egyszer voltam +2 motorossal Montenegroban, 2x majdnem összetörtek. Köszönöm, legközelebb már inkább nem!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
almos94
aktív tag
válasz Geresics #130157 üzenetére
Nyilván ez majd kialakul, hogy kivel lesz meg az összhang motorozás terén is.
Én szerettem régen motorozni és most is nagyon vonz. Pár évig biztos érdekes lesz még egymagam is. De ha mondjuk lesz csajom, akkor már kettesben is el tudunk utazni erre-arra.
Na de úgy érzem most, hogy pár év múlva beruházok egy endúróra is (csak még nem tudom, hogy miből)Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #130112 üzenetére
Alapvetoen a hazai szerelo-video felhozatal az a prop-tech es muszerben kimerul. Csak erre van muszer, viszonylag kis befektetesbol, ezert mindenki ezt mutatja meg, es eltulozzak ezzel a szinkron jelentoseget. Taschner pedig messze van a profi muhelytol, nagyon szakszerutlenul szerel, megis szaladnak azok a motorok. Ebbol kovetkeztetest levonni nem lehet. Akarcsak torokorszag. Attol, hogy valami megy, nem jelenti azt, hogy jo.
Meg tobbszor emlitettem, hogy egyenfuggo az is, kinek mi a jo. Ha arra kell vmi, hogy guruljon, megalljon, kis penzbol, akkor nagyon nem egy szinten van azzal a jo-val, amit en annak ertekelek.
Aztan itt vannak azok a dolgok, amik mindig megjelennek az ilyen videonal, hogy jaj, zorog a kuplung, jaj kattog valami. Ezekkel van foglalkozva a normalis szervizeles helyett. Mintha eletukben nem lattak volna meg belsoegesu motort, es osszefossak magukat, hogy hangos. Ezt latod, ezt tanulja meg mindenki a youtube-rol, hogy ha kattog valami, az a szelephezag peldaul.
Egyaltalan nem egyszeru menedzselni egy vallalkozast, ezt nem is tudja a 90%-a a szervizeknek, ezert kuldenek el a pcsaba, meg hivjak ugy az ugyfelet, hogy "a madár".
Meg ezert nincs kesz soha semmi, ezert nincs raktaron semmi, ezert hianyzik mindig 10 csavar a visszaadott motorbol. Ezert nincs biztositas a motorokra, es ha elveri a jeg, vagy ellopnak valamit az ejszaka a sufni mellol, esetleg probauton fikalas van, akkor meg kapsz egy kezszettarast.
Nem. A vallalkozas nem ilyen. Ha ilyen, akkor koszi, de abbol en nem kerek. Sem ugyfelkent, sem pedig vallalkozokent. Ha feheren nem tudod kitermelni ezeket, akkor valamivel baj van. De ebbe nem megyunk bele.Es honnan szerzed meg a tudast?
Olyan tudast, amit csak szakszervizben evek szopasa alatt tudsz osszehozni, a gyari oktatasokkal egyben? Hogy epp a service manualban rosszul irtak le, mit hogyan kell csinalni, te meg azt kapod a netrol meg.
Ezt hogy hozod ossze youtube-rol? Hogyan ellenorzod le?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #130133 üzenetére
A szelephezag allitasnak nem alltal neki, mert 150 loeros a motor? Mi koze van ehhez a 150 loeronek? Nem egy vilagvege tortenet? Kiszereled a veztengelyeket ha korongot cserelsz? Ez fika?
Mindegyik motoron hideg allapotban kell hezagot merni, ez a te pegasodnal sincs maskepp, megcsinaltad volna, de ezzel valahogy nekem ugy jon le, hogy nem voltal tisztaban? Ebben semmi specialis dolog nincs, az osszes motoron igy kell.
A feket nem kell feltetlen vakuumos geppel csinalni, ennek ellenere nem hiszem hogy szakszeruen meg tudod csinalni, mert nem tudod mi mitol van. Tenyleg, egy egyszeru fekfolyadek cserenel itt tartunk.Ennek ellenere az ember vesz egy ilyen motort, es nem szamol a koltsegeivel?
Nem kotekedesbol, de bocs. Ugy tunik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #130160 üzenetére
az ember vesz egy ilyen motort, es nem szamol a koltsegeivel?
Rengetegen vannak ezzel így Haver is ott áll az R1-el amit tavaly vett, aztán amikor kéne rá 2 féktárcsa darabonként 70-90e Ft-ért akkor megy a pillázás.
De van egy másik barátom, aki 5 éve vett egy 4-es Golfot hitelre a Skoda Felicia helyett és azóta nem cserélt még benne motorolajat, mert arra sincs pénze
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Megjöttek a Hazai panamerica tesztek.
Tényleg ebbe az irányba kell menni?
Ezek és a társaik, egy service hálózatos világba életképes aszfalt motorok. A terepes fotókhoz vajon mennyi ideig keresték a helyszíneket?
Egy földutas motorozás is terep motorozásnak számít?
Vagy akik ezzel terepeznek azoknak kell elhinni, hogy az endurózásnak számít?
Vagy én vagyok maradi? -
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #130160 üzenetére
"Ennek ellenere az ember vesz egy ilyen motort, es nem szamol a koltsegeivel?
Nem kotekedesbol, de bocs. Ugy tunik."Na akkor aljunk meg egy szóra...
Az, hogy megveszek egy drágább motort nem jelenti azt, hogy kőgazdag vagyok. De ha kiderül, hogy az is vagyok, még nem jelenti azt, hogy madár is. K*rvára nem mindegy, hogy egy adott munkára kifizetek 180eFt-ot, vagy 360eFt-ot!Amúgy pedig az értő olvasással azt hittem eddig, hogy nincs gondod. Ugyanis nem az volt a problémám, hogy ki kell fizetnem ezt a 180eFt-ot a Full Gas-nak, hanem az, hogy nem tudtunk olyan időpontot találni, ami nekik is, és nekem is jó. Lehet te folyton ráérsz (nem hiszem), de én nem. Amikor meg használni akarom a motort, akkor használni akarom, és ezért ha nekem kell lecserélnem az olajat, akkor lecserélem. Meg a szűrőket. Meg a gyertyákat. Mert ezek olyan dolgok, amiket bárki meg tud csinálni. Ezért nem fogom lemondani a motoros programjaim, mert pont akkor ér rá a szerviz...
Hogy ezek után nem szeretném kifizetni a teljes 30ekm-es szerviz díját azt meg nem hinném, hogy probléma kellene legyen. Bár lehet erre is azt mondani, hogy ha futja majomra, akkor fussa banánra is. Nem vagyok sóher, de nem úgy jött össze a motorra a pénz, hogy százezresével locsoltam szét a fizetésem feleslegesen... De ez meg már megint mások pénztárcájában turkálás, szóval ebbe igazán ne menjünk bele...150LE vs. 48LE szelephézag ellenőrzés:
Lehet, hogy Neked, mint szakembernek nincs különbség (ami nyilván kamu, mert már csak az sem ugyanakkora munka, hogy hozzáférj), de azért a 1190 blokkja egy jóval kifinomultabb, kifeszítettebb technológia az én szemszögemből. Ez már nem egy szögegyszerű blokk, amit Afrikában is megtud javítani bárki. A KLX-eken simán megoldottunk Gáborral ketten a vezérlés-átállítást is, nem csak az ellenőrzést...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LógaGéza
addikt
válasz almos94 #130146 üzenetére
Én 178 vagyok, kényelmesen el tudok helyezkedni rajta. Volt egy teszter Youtubeon, ő tán 195 volt, ő már panaszkodott azért.
Ha csak párszor viszed, akkor nem lesz para, ilyen több napos túrára nem indulnék el két személlyel vele.
Én nagyon szeretem, és mint látható nagyon is örülök, hogy ezt választottam :)Kecskeméten van KTM bolt (ott vettem az enyémet), viszont ott már az újabbat fogod csak találni, méretben nem nagyon van különbség, csak formában, meg tán az újabban reszeltek kicsit a motoron (régebbieknél volt túlmelegedés probléma, ha folyamatosan nyelezve volt), meg ugye EURO normák. Ha van esetleg kérdésed, kérdezz nyugodtan, válaszolok szívesen
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Következő dilemmával állok szemben: több éve külföldiában élek és tavaly hirtelen a semmiből teljesen leigázott a vágy, hogy én akkor most motorozni akarok. Igen ám, de a magas órabérek miatt horribilis összegbe kerül a motorjogsi megcsinálása (~2800-4000€). Köztes megoldásként vettem magamnak egy 50-es kis zümmögőt, ami közlekedőedénynek meg gyakorlásnak tök jó, de hát ugye a guminő is csak távolról félhomályban hasonlít egy nőre...
Utánajártam a lehetőségeimnek és azt találtam, hogy itt is létezik egy B125-nek megfeleltethető alkategória. Azaz cirka 250 ezer forintnak megfelelő valutáért ráülhetek akár 15 lóerős gépekre is. (B196 a neve és kizárólag Németország határain belül érvényes.) Nem kellett sokat böngésznem, hogy megtudjam, őshazámban ennyi pénzből kacsalábon forgó A-jogsit szereznék és még maradna két gombóc fagyira való. Viszont motoros oktatást az ember nem tud egy hét alatt elvégezni, ezért borzalmas hercehurcával néznék szembe, ha a pénztárcámra hallgatnék.
Konkrét kérdésem az volna, hogy saját és környezetetekben lévők tapasztalatai alapján kb. 30 éves fejjel megéri-e fellépni 125ccm-re? Csak hobbi szinten mászkálnék a környéken, semmi nagy túra nincs tervben. Viszont ha nagyon megtetszik a dolog és függő leszek, akkor "kidobtam" ezt az összeget, meg a 125-ös motor árát az ablakon és kiadhatok még egyszer vagy tízszer ennyit a nagymotors vizsgára + motorra.
Szerintetek:
A) "francér' kellett idejönnöm, akkor fizessem már a rendes árat"
B) "még ha saját bankom lenne se adnék ki ennyit jogsiért, utazgassak haza és legyen magyar papírom"
C) "a 125ccm mindenre elég hosszú ideig, aztán majd pár év múlva elválik"Köszi a válaszokat!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
fattyu
veterán
válasz Johnny_vT #130167 üzenetére
részemről nem mindegy 2800 vagy 4000
2800 ért ha szopást hozzáveszed meg az utazásra elkurevált időt.
és ne hidd hogy BÁRMI előre eltervezett ütemterv tartva lesz ergó jön bele még random faktor.
a 4000 az meleg.
Aztán egy másik szempontból ha onnan nézed hogy magyar fizetéshez képest hol van a 250, meg a némethez képest hol van a 4000 euró. érted, ha arányban van akkor nyel és ja vohlja meg. a német jogosítvány és oktatás egy picit többet ér szerintem mint a magyar. Lásd kivisznek autobahnozni nem csak a dugóban tötymörögsz hogy menjen az idő és pótórázhassanak.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bajnokpityu
félisten
válasz Geresics #130165 üzenetére
miért hinné el neked a szerviz, h tényleg lecserélted az olajat. ellenben gondolom elvárod, hogy bepecsételjék.
tök evindens, hogy ha nem ismer 10éve, és nem vagy jó barátjuk, akkor bizony le fogja újra cerélni az olajat.
és értem én a 1190, amid van a világ legkifinomultabb blokkja. van egy gyártói utasitás, ami meg pont a legkifinomultabb blokkok esetén a leginkább ajánlott, hogy betartsák.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #130165 üzenetére
Sima fekfolyadekot akarod otthon csinalni, ugy, hogy lovesed sincs. Ezen sporolsz, ezt nem ertettem. Illetve mindegy hany loeros, ha ugysem tudod hogyan kell csinalni? :D csak az tunt fel, hogy azt irod, nem egy nagy tortenet.
"De most ott tartok, hogy egy szelephézag állításra, fékolajcserére nem biztos, hogy szeretném kifizetni a teljes 30ekm-es díjat"
Hat en ebbol ezt szurtem le bocs, de latom beserultel, kisse valoban kritikus vagyok.
Mar 4000 el tulfutottad igy is a 30ezrest. Nem lesz semmi baja semminek, ha otthon szakszerutlenul csinalod a feket meg, de nalam ez az a kategoria, hogy nem viszed el szervizre rendesen, de ez az en velemenyem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
almos94
aktív tag
válasz LógaGéza #130166 üzenetére
Köszi!
Lehet a jövőben írok majd privátot, ha lesz valami kérdésem. Sajnos a környezetemben nincs senkinek ilyen motorja (de a napokban láttam Szegeden több 125-ös és 200-as Duke-ot is).
Újra sajnos nincs lóvém, használtak között nézelődöm. Most van neten egy nagyon jó állapotban lévő, 27ezer km-s 1,2 milláért.
Láttam én is a kecskeméti KTM szervizet, valószínűleg oda fogom vinni szervizbe, mert Szegedhez ott találtam legközelebb hivatalos KTM szervizt.
Várom már a napot, hogy legyen egy saját Duke-om!Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
#56573440
törölt tag
válasz fattyu #130170 üzenetére
"ja meg. a német jogosítvány és oktatás egy picit többet ér szerintem mint a magyar."
Igazabol 99%-ban igaz. De azért vannak itthon is - 1 legalábbis tuti - akik utóképzést csinálnak főleg és jogsit IS- akik visznek autópályára, oktatnak, személyre szabottan, szakszerűen, nem csak minimum belépős donorokat engednek ki. Kint sem hiszem hogy 200+-as csapatás a képzés része
-
Johnny_vT
senior tag
válasz fattyu #130170 üzenetére
2800 körül van a minimum óraszámmal, vizsgákkal, papírozással, stb számolva az olcsó helyeken. De több felől hallom, hogy a valóságban bizony rá kell számolni még 500-1000 eurót (55-65€/45 perces órabér).
Ez a díjazás még pótórák nélkül is a német fizetéshez képest is meredek, de mindenképp meredekebb mint a magyar ár a magyarhoz képest. Azt meg hogy errefelé nincsenek kóklerek nem venném biztosra, hiszen az mindenhol akad. Csak itt esetleg udvarias és mosolyog közben
A motorkategóriákról van véleményed?
#130168 FeniX-
Köszi a választ.
Btw, tavaly január 1-től van B196, azóta (+korona) valamilyen rejtélyes okból kilőttek a 125-ös motorok használt árai- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Methionyl
senior tag
válasz fattyu #130170 üzenetére
Nem ismerem a német jogsis oktatást, de 250k-ért rendes training oktató tanított, ki vitt nem 1x autopályára, illetve elmentünk túrázni is. De igen, van olyan is amit írtál
[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
LógaGéza
addikt
válasz almos94 #130173 üzenetére
Csak nyugodtan.
Ha véletlenül járok Szeged fele (keresztapám szegedi, meg a SZINre is el kéne jutni idén), akkor dobok én is egy privátot, de nem ígérem, hogy idén lesz belőle bármi
Amúgy ha érdekel, van két Duke-os FB csoport, ott is utánnakérdezhetsz, hogy nincsennek-e szegediek egy üléspróbára. Ha nem találod, eldobom a linkjeiket PÜben.[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
fattyu
veterán
válasz Johnny_vT #130175 üzenetére
nem tudok okosat mondani. 600 gsxr volt az első saját motorom. er5ön tanultam. ilyen pici dolgon sose ültem. Nekem 100 ló alatt csak a supermoto értelmezhető. de az is 600+ cm és 60+ ló.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
A Zéé
addikt
válasz almos94 #130146 üzenetére
Én 186 vagyok, első generációs 125-ös Duke van, én olyan 3-4 órát tudok elücsörögni rajta. Utána a térdem kezd fájni. A seggem egész jól hozzáedződött már.
Dobozolni cink sztem, vagyis inkább kicsikét lehet csak rárakni. Összefoglalóban ha megnézed a képemet, ott egy 7 literes táska van az utasülésen, az kb pont akkora, mint az ülés. A gyári tartókonzol is az utasülés felett van, szóval vagy doboz, vagy utas Az ilyen 20-30 literes dobozok, meg kilógó konzolok meg szerintem böszmén néznek ki rajta.Just a simple Lineman...
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #130172 üzenetére
Fékolajat autóimban, és a többi motorban is Gáborral közösen cseréltem eddig. Voltál Te is nála. Szerinted meg tudjuk oldani ha akarjuk?
De nem akarjuk. Neki aztán még kevesebb ideje van, mint nekem. Én kifizetem, nem erről van szó. Arról van szó, hogy egy 60eFt-os történetre nem akarok 180eFt-ot kifizetni, pláne nem 360eFt-ot. Én értem, hogy a gyertyák ebből 36eFt-ot képviselnek, de tavaly lettek kicserélve. Ne cserélje ki. És nem, nem érdekel a pecsét a szervizfüzetben (#130171 bajnokpityu). Az érdekel, hogy az időszakos szerviz el legyen végezve. Gyertyacsere előírás volt, hát ki lett cserélve. Olajcsere előírás, hát meg lett csinálva...
Már csak a fékolaj nem lett megcsinálva, és a szelephézag ellenőrzés, de nem szeretnék várni velük újabb fél évet, mire le lesz cserélve az olaj.
Erre mondtam, hogy fékolajat lecserélni sem komoly művelet, bárki meg tudja csinálni (értsd helyesen: nem kell hozzá szakszervíz). De szelephézaggal sem feltétlenül akarok menni a Full Gas-hoz 180eFt-ért a szűrtlevegőjű műhelybe, ha azt egy valódi(!) szakember megcsinálhatja egy normális műhelyben, és nem kell attól félnem... Én nem fogok nekiállni a szelephézagnak, az fix. Sem otthon, sem Gábornál.
Remélem így már a "mibe kössek bele" részen kívül a lényeg is átment.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #130159 üzenetére
Alapvetoen a hazai szerelo-video felhozatal az a prop-tech es muszerben kimerul.
Akkor ezt nem csak én látom így!
Akarcsak torokorszag. Attol, hogy valami megy, nem jelenti azt, hogy jo.
Ez így van! Csupán azért írtam, mert más körülmények között is van műszaki élet.
Persze annak is megvan a szintje. Ott elég alacsony.
ezert kuldenek el a pcsaba, meg hivjak ugy az ugyfelet, hogy "a madár".
Ne is mond, mikor ezt hallom és az ideológia agymenéseket, máris agyfaszt kapok.
Ha feheren nem tudod kitermelni ezeket, akkor valamivel baj van. De ebbe nem megyunk bele.
Igen, ez egy nehéz téma, és sok szemszögből meg lehet közelíteni. Minden esetre a lakhely és életkörülmények sokban befolyásolják a helyhez igazodó gondolkozás.Es honnan szerzed meg a tudast?
Olyan tudast, amit csak szakszervizben evek szopasa alatt tudsz osszehozni, a gyari oktatasokkal egyben?
Ezeket a szintű tudásokat már az online térből nem lehet összeszedni. Ebben a szakmában és másban sem.
Ezt hogy hozod ossze youtube-rol? Hogyan ellenorzod le?
Én a magam részéről a döntést úgy hozom meg, hogy ha elbaszom ,akkor tudom e finanszírozni az elbaszásom a saját motoromon
A szervizelést meg nem csinálom másnak. Csak a saját szórakozásom és szerelési vágyamat élem ki. Ebbe kivételt jelent 2 ember öreg vasa, amit közös beleegyezés alapján időként megjavítok. Igen ennek a minősége is kérdőjeles. Ha a hazai kis szervizek szintjét nézzük, akkor szerintem, azon a jön megy megáll szinten azért szokott sikerülni.
Ezt hogy hozod ossze youtube-rol? Hogyan ellenorzod le?
Nehéz összehozni. És rohadt sok idő, még az egyszerű javítási művelet is. A jól van az úgy szinten nem sok idő lenne. De ha törekedik az ember a minőségre, bizony sokat kell beszélgetni, és időt ölni bele.
Persze van az a szint ami felett már ez elvérzik. Nem is lehet hozzá jutni ahhoz a szintű tudáshoz információhoz, és magas a kockázat.
Én az igazolás elvét követem. állítás és annak megerősítése. Ha logikai buktatót látok benne, akkor tovább informálódok. Talán előnyt jelent, az autószerelés az iskola és az utána eltöltött jármű szervizes évek. Ez csak egy gyenge alap. Minden mást hozzá kell még fejleszteni.
Ez a másik ok, ami miatt nem homadeztem. Nem szeretnék baromságokat feltenni
Abból, úgy gondolom így is van bőven. -
csongi
veterán
válasz Geresics #130183 üzenetére
Értelek.
Sanktpölten KTM service. 1000Euro a 30ezres szerviz.
Semmilyen befolyásoló vagy célozgató szándékom nincs a fenti infóval.
Egyszerűen egy ár, amit megkérdeztem a jelen esetünkbe.
Nálam kezd körvonalazódni miért mondják, hogy olcsó üzemeltetésű egy 500-as sor2-es japán -
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #130183 üzenetére
Egyébként nem értelek mit rugózol ezen. Főleg azt nem, h miért kizárólag KTM szervizekben gondolkodsz, úgy h már rég nem garis géped? Egy jó nevű "márkafüggetlen" motorszerelőnek elmondod h mikre adjon ajánlatot (nyilván azon kívüli szervizre amiket már megcsináltál), és gyanítom kapsz egy még kedvezőbb díjat, valamint nyilván nulla az esélye annak, h a komplett 30.000-es szervizt fizettetné ki veled.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #130188 üzenetére
Pont innen indultunk, hogy mennyire kérdéses a pormentes környezet, mert mivel (majdnem) minden mást megcsináltam, nem ragaszkodnék a Full Gas-hoz. Ebből eszkalálódott az, hogy én spur vagyok, aki vett egy majmot, de sajnálja banánra...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
pakfong
tag
válasz Johnny_vT #130175 üzenetére
Annak egyébként utána jártál, hogy a németeknél érvényes lesz-e a Magyarországon megszerzett jogsid? A jogosítványturizmust nem díjazza a német, csak gyakran szemet hunynak felette igazoltatásnál.
És ha már számolgatsz, azt végiggondoltad, hogy a kb 1000 euros magyar jogsi miatt hányszor kell hazautazni aztán vissza?
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #130183 üzenetére
Figyelj, en mar ezeknel az osszegeknel elvesztettem a fonalat, ki mit mondott, mikor er ra, melyik akar lerantani. annyit veszek le abbol, amit olvasok, hogy nem azzal van baj, hogy nem akarsz fizetni, hanem azzal, hogy nem annyit, es/vagy nem akkor. :D
Tehat nalad igazabol minden klappol.Megertem ezeket is, amiket leirtal, miert nincs elvegezve a 30 ezres szerviz. :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #130188 üzenetére
Ez a nodern motoroknal mar nem igy mukodik.
Ktm es szoftverednek kell lennie, online kapcsolattal, es online szervizkonyvvel, hogy lasd, milyen visszahivasok lettek elvegezve, vagy mik nem.
Milyen hibakodok vannak. Termeszetesen lehet vinni ktm en kivul is valahova, mechanikusan meg fogjak csinalni, de ezek mar nem olyan motorok, hogy csak ezekkel kelljen foglalkozni.
Persze lehet ezt enelkul is. Csak elnezest ha azt mondom, hogy az nem idealis.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #130195 üzenetére
Igazad van, ezt nem mondtam: a legdrissebb szoftver van rajta, és az összes visszahívási dolog ki lett javítva még az előző tulajnál!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #130189 üzenetére
Ez a porszűrős story túl van tolva, pont múlt héten egy KFX700-at kaptam szét szelepcsere miatt. Szelepfedél le, láncfeszítők ki, vezérműtengely ki, hengerfej le és mindezt kétszer, mert V2-es. A garázsban csináltam, műgyanta, festett falak, álmenyó. Az egész blokk kb 7-8 órát volt "nyitva". Utána olajat cseréltem és kész. Mennyi por mehetett bele egy viszonylag steril, burkolt, nyílás-zárókkal rendelkező garázsban? Semennyi..
Nyilvánvalóan nem egy Taschner féle, porló aljzattal rendelkező sufniműhelyre gondoltam mint alternatíva, ahol ráadásul 99%-ban nyitott kapunál mókol..
Azért találni bőven a kettő között is alternatívákat. Nem márkaszervizt, de tisztességesen burkolt aljzattal, normális nyílás-zárókkal rendelkező műhelyt.
persuOk, az én 5 éves VFR-em még nem ilyen.
Nem tudom, h az a KTM olyan-e már, de ha igen, akkor pedig specikus KTM szerelőt kell keresni. Ugyanúgy, mint ahogy a VFR-nél is a Kozma Tomi, biztosan van KTM vonalon is, aki szoftverekkel is bír, de nem márkaszerviz.
Azért jól néznénk ki, ha mostantól minden új motort majd 5-6 + évesen is márkaszervizbe kellene hordani emiatt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen