-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132797 üzenetére
A magasabb oktánszámú benzin az alacsonyabbhoz igazított kompresszió mellett elvben valamivel lassabb terjeszkedést produkál -- de az etanol előtti időkben versenyzők legalábbis ezt magyarázták.
Azt viszont nem hinném, hogy ezt utcai körülmények között megérezzük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz dellfanboy #132799 üzenetére
Liqui Moly-ból nem ismerek, és most nem is találok etanolsemlegesítőt. (És amúgy is hülye neve van... )
A Motorex 500 liter benzinre elegendő 250 ml-es kiszerelésű flakonját 2500 Ft-ért vettem.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz MaCS_70 #132802 üzenetére
A terjeszkedes gyorsasaga legfokepp a gazcserenel fellepo orvenylesek befolyasoljak, nem konstans ertek.
legjobban a 2T nel jon ki, hogy magasabb fordulatnal gyorsabb az eges, annyira, hogy a gyujtast is vissza kell venni, de nehany versenymotornal utogyujtast allitanak be hogy tul tudjon forogni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132804 üzenetére
Annak azért az elégetett tüzelőanyag kémiai tulajdonságaitól is jelentősen függenie kell. De nem értek ehhez. Aki ezt nekem magyarázta, viszont értett, bár ő is csak elméleti érdekességként, nem pedig a gyakorlat számára hasznos tényezőként mondta el.
Az Általad említett gázcseretényezők pedig tényleg baromi érdekes téma. Amikor jó régen erről olvastam cikkeket, még nagyon ott tartottunk, hogy ezek csak tapasztalati úton kiokoskodható tényezők, de a számítástechnika fejlődésével majd egyre pontosabban modellezhetőek is lesznek a folyamatok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz MaCS_70 #132806 üzenetére
Mint irtam elobb, jelentosen a keverek orvenylese befolyasolja a terjeszkedes sebesseget, nincs egy, bizonyos fix sebesseggel terjedo langfront.
Modellezni tudtommal nem igazan lehet. Vagyis lehet, csak annyi tenyezot nem lehet semmibe bevinni, amivel pontos lenne.
Csak empirikus uton tesztelni-valtoztatni-tesztelni.Szerintem is nagyon erdekes tema, a legerdekesebb szamomra az, amikor izotoppal is megjeloltek benzint, hogy lassak, mik tortennek a 2T gazcserefolyamatoknal. Ebbol derult ki, hogy van olyan benzinmolekula, amit ugyan besziv a motor, de csak az 5. forgattyustengely fordulatnal fog elegni.
Ezt csak empirikus uton lehet felfedezni, semmi nem fogja kiszamolni, valoszinusitem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132807 üzenetére
Persze, nyilván függ az kémiai folyamatoktól és az áramlástani feltételektől is.
Számomra az volt ebben a nem túl régi, de a felgyorsult technikai fejlődés mellett már ősinek számító anyagban az érdekes, hogy az olvasása után tulajdonképpen a szemem láttára valósultak meg a benne megjósolt fejlesztések.
Nyilván nem tartunk még a közelében sem annak, hogy részecskeszinten tudjunk modellezni, de pl. a közvetlen benzinbefecskendezés vagy a hibrid üzemű motorok megalkotása lehetetlen lett volna nem sokkal korábban még elképzelhetetlenül komplex számítógépes modellezés nélkül. A modellezés és a kísérletezés pedig kölcsönösen függnek egymástól.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132807 üzenetére
Lehet, hogy lehetne?
Csak kerdes megeri e beleolni az energiat, a modell szamitasokba.Lehet a szigorodo EU normaknak koszonhetoen jobban megeri egy pont utan szoftveres szimulacios modellel dolgozni?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #132809 üzenetére
Ebbe a reszebe nem latok bele. Az alapjan amit olvastam, nem a szamitasba kell energiat olni, hanem abba, hogy egyaltalan megirj valamit, ami annyi valtozoval bir, amire szukseged van ahhoz, hogy ne hulladek adat jojjon ki a vegen.
Szerintem csupan szimulacioval dolgozni nem lehet, es nincs koze az eu normakhoz. Az eu norma az egy eloiras, hogy milyen emisszioja legyen a motorodnak. Nem tudsz lemodellezni egy mikrohullamu gyujtast, proba nelkul, tehat anelkul, hogy ne epotsd meg. Ha nem teszteled le, amit szamoltal, az nagyon amator lenne. A fejlesztes meneteben benne kell legyen a teszteles, mivel a valosagot nem tudod kiszamolni, es sok dolgot a mai napig nem tudnak, hogy mitol van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz MaCS_70 #132808 üzenetére
Mint mondtam, en a modellezesrol tul sokat nem tudok ebben az iparagban, de kozvetlenbefecs mar ~ 60 eve van, a hibridsegben akkora nagy tudomany nincs, amit modellezni kellene, hogy fel lehessen talalni. De lehet valami felett elsiklottam?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132811 üzenetére
Ténylegesen használható közvetlen befecskendezéses benzinmotort a viszonylag közeli múltban, az ezredforduló táján sikerült sorozatban gyártani és forgalomba hozni, bár ez első kísérlet éppen most 70 éves. Csakhogy akkor megelőzte a korát, és ötven év kellett ahhoz, hogy egyebek mellett nagyon durva számítási teljesítmény felhasználásával hatékony befecskendező rendszert és égésteret tudjanak tervezni és gyártani.
A hibrid üzemű motorban pedig akkora nagy tudomány van, hogy a Daimler-Benznek tudtommal a DiesOttóval bele is tört a bicskája, és egyedül a Mazdának van ilyen működő motorja SkyActive-X néven.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dellfanboy
őstag
válasz MaCS_70 #132803 üzenetére
most en evvel mit csinaljak, hogy te 2500-ert vettel valamit? ennyire nagy a gazdagsag, hogy 4000-t mar nem tudsz erte adni vagy mi?foleg ha 500l benzinre eleg.
van neki, megnyugtatlak, csak jobban kell keresni.
jo hir, hogy vasarlas elott te csak olyan termeket vasarolsz aminek nincs hulye neve csak akkor nem tudom hogy kerult a flottabs a gelande strasse, mert az olyan cuki neveladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Mentolka
senior tag
Itt pesten szép idő van. Mentek motorozni, vagy már punnyadtok a fotelben?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz MaCS_70 #132812 üzenetére
Tenylegesen hasznalhato kozvetlenbefecs benzinmotoroknal mar a 2. Vilaghaboruban voltak repulogepmotorokban. 300 SL ben szeriaban 54 ben volt mar, tehat sorozatban gyartani es forgalomba hozni sikerult jo reg ota.
Hogy a szigorodo eu normaknak ezek nem felelnek meg, az biztos, de ezek tenylegesen hasznalhato dolgok voltak.Jahogy a hibridet te a nem a hibridekre erted, vagyis a diesottora :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
palfitom
félisten
válasz Mentolka #132814 üzenetére
Én voltam, most értem haza. Bélés volt a bőrkabátban, az alatt csak 1 aláöltöző, és kicsit még melegem is volt. Szép az idő, tényleg!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Tamás9x
őstag
Garmin- on kívül mivel érdems még útvonalat tervezni offline módban?
Google maps oké, tudnom kellene lementeni fájlba a trip-et, és akár útközben frissíteni friss pontokkal, egyik telefonról másikra, vagy gps-re... lehetőleg Ázsia-Afrikahttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
norbert1998
veterán
Egy jó Tuareg 😎
Nekem nagyon tetszik. Talán még jobban is, mint a T700. A következő biztos e kettő gép közül lesz. Vagy a 800 Transalp? Ki tudja, mit hoz a jövő. -
Geresics
addikt
Persu!
Van valami tipped, hogy honnan tudnék valós infókat leszedni a KTM 690 Enduro különböző évjáratairól?
Addig jutottam, hogy a múlkor általam is linkelt oldalról kinéztem pár dolgot, de gyanús, hogy sokszor nem követték le a változást, csak simán becopyzták az előzőt mindig. Összevetettem a Louis adatbázisával is (arra a tulajok is küldhetnek módosításokat), és egy-két dolgot már át is írtam.De ezekből még nem igazán lettem okosabb, nem tudom, hogy mikor milyen ABS került bele, vagy épp mikor hogy változott a műszerfal - mert az is jelentősen változott. A környezetvédelmi oszályról is csak az elsőről, és az utolsóról találtam infót, arról pedig már nem is álmodok, hogy a gyári fényezéseket is le tudjam követni...
Próbáltam rákeresni HAHU-n, de nincs kínálat, így onnan nincs infó. Képesmotoron csak Duke-ok vannak. Mobeile.de-n fogok még körülnézni, de első nekifutásra ott sem tudja mindenki, hogy milyen motorja van, sokan rossz évjáratot, teljesítményt adnak meg...
TotalBike és Onroad sem hozott le érdemi cikket erről a szériáról, a többit még nem néztem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #132823 üzenetére
Azt a dekadens nyugati oldalt ajanlom, aminek a multkor nem hittel, a motorradonline-t. Ott eleg pontos adatok vannak. Magyar oldalakat -mint mindig - felejtsd el. Hirdetooldalakat ugyancsak felejtsd el. Vannak nemet rajongooldalak egy-egy tipusra, ilyenkor az ember, aki a veboldalt osszehozza, minden anyagot, de tenyleg mindent ossze szokott gyujteni, a szinkodoktol kezdve, mennyit adtak el belole milyen evben bezarolag. Rakeresnek valami ilyen oldalra is. Nekem ezek eddig mindig segitettek.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
válasz dellfanboy #132813 üzenetére
Nem igazán értem, hogy mi a problémád.
Gondoltam, hasznos információ, hogy mennyibe került a mennyi benzinre elegendő etanolsemlegesítő -- ami történetesen Motorex. Mi ezzel a gond?
Erre most nagy hirtelen ezt a legolcsóbb beszerzési forrást találtam (szépen felment az ára... ) , és a nevében és a leírásában is explicite tartalmazza az ajánlást etanolt nem toleráló üzemanyagrendszerekhez. És ugye 500 liter benzin a kapacitása...Ha van Liqui Moly-ból is, az örvendetes. De ha már így kioktattál erről, miért nem osztod meg a részleteit? Én ezt találtam, de ennek sem a kereskedelmi leírásában, sem pedig az adatlapján nem látom, hogy konkrétan etanolsemlegesítő funkciója is lenne -- de persze klassz, ha van neki. Ez amúgy 50 liter benzinhez elegendő.
Amúgy nyilván semmi bajom sem a Liqui Moly termékeivel, sem a nevével. Nem véletlenül használtam szmájlit -- amint Te is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Tamás9x
őstag
Mi a jelenleg legnagyobb 5 pines/vezetékes teljes szinuszu feszültségszabályzó a piacon ?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #132828 üzenetére
Fázisonként nem csak 1 tirisztor, vagy fet van benne, hanem 2.
A tekercs 1 pontja sem lesz a vázon.
A bementet lehet akár 4 vezetékes is, nem tudom van-e olyan amibe a csillagpont is belemegy.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #132830 üzenetére
Egyenirányitós feszültségszabályzó kellene. Nem csak tirisztoros vagy fetes feszültségkorlátoró.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132831 üzenetére
Tehat a teljes szinuszu= egyeniranyitott?
Nem pontosan tudom, mit ertesz piac alatt.
Van gyari es utangyartott. A gyari sokszor gyenge pontja a motornak, ilyenkor all ra valamilyen utangyarto borsos arert pl mosfet szabalyzora, ami elviekben nem melegszik annyira, de a tekercs sem birja annyira a strapat.Gyari sosem mosfet-es, utangyartott bizonyos konkret motortipusoknal mosfet-es. Motoroknal a gyari mindig tirisztoros es egyeniranyitott.
Csunderlik Csaba vagyis Prop tech csinalt Magyarorszagon fesszabokat, ahol ez gyenge pont volt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
Sziluett alapjan megijedtem, hogy elektromos, de megis azt mondjak high revving engine. Meglatjuk. Azert tartok tole, hogy elektromos lesz... Meg par evig el neo retrozom, de utana lehet beleferne, valami izmos kis bika Hornet reinkarnacio.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
"high-revving engine character"
Hháááát, ha tovább olvasod a mondatot, ebből az is kisülhet, hogy csak a motor jellege olyan, mintha pörgős lenne.
Én sem tudok róla semmit, de ha mégis villanyos lesz, akkor gonoszkodva azt mondanám, hogy kiirtják az elektromosból a 0-ról tol mint állat érzést, és csak felül, ami egy villanymotornál 3000, ott fog történni valami[ Szerkesztve ]
-
Methionyl
senior tag
MOTORREVÜ facebook oldalán lévő videón, ahogy élőbe is bemutatják, látszik, hogy egy blokk van benne, dugattyúkkal
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #132840 üzenetére
Függőleges boxer:)
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132839 üzenetére
Attól mert Fet-es még nem biztos hogy, jó is.
Nem árt tudni mekkora áramot enged vissza tekercsre. Hiába lesz hosszabb élettartamú a fesszabályzó, ha tekercsek köszönnek le hamarabb.
Jobban fog fájni egy tekercs csere, mint 3 fesszab csere.
Nem árt tisztában lenni azzal mit bír el a tekercs. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #132842 üzenetére
A motorok fesszabalyzoja nagyreszt shunt. Ahol epp nem gerjeszteses, de az ritka.
Nem vagyok penge elektromossagbol, de tudtommal annyi aramot enged vissza a tekercsre, amennyi ahhoz kell, hogy a feszultseg leessen a megfelelo mertekben, a tekercsen meg elfutod a felesleget. Tehat a rendszer mindig koppon van, ezt igy nem lehet nezni, hogy mennyi aramot ereszt at.
A tekercs hogy mit bir, pedig fugg a hasznalt fogyasztok szamatol, es hogy hutve van-e, meg ott lenne az onszabalyzasa az impedenciaval.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #132840 üzenetére
Nagy a zavar Tamás9x-nél, nem hiszem, hogy tudja, hogy működik a 3 fázisú egyenirányító, de látott már (vagy hallott) egy fázisúról, ezért aztán össze mossa szerintem. (egy utas és két utas egyen irányító modelljét próbálja alkalmazni a 3 fázisúra.) Ezt tetézi, hogy ez nem csak egyenirányító hanem fesz. szabályzó is.., van benne fázisonként egy vezérelhető elem.
Egyébként is az alul vezérelt felül szelepelt a legjobb, változó szelepvezérléssel, mint az köztudott Safranek
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132843 üzenetére
Ez a rész kiesett az idők folyamán.
Egy tekercselős szakival beszélgettem egy tekercselés alkalmával.
Ő azt mondta, hogy nem mindegy, mennyi jön vissza a tekercsre.
Egy gyengébb szabályzó több áramot enged vissza. A minőségibb termék kevesebbet.
Azok képesek elviselni a nagyobb terhelést maga a szabályzó hővé alakítja.
Gondolom itt nem mindegy, hogy milyen félvezetőkkel van szerelve.
Mondjuk a képletet befolyásolja a hűtő közeg állapota.
Ezalatt az olajra gondolok. Nem mindegy van e elég olaj, vagy a kora, állapota.
Gondolom az idő múlásával a hőközvetítő tulajdonsága romlik. A lerakódások tovább rontják ezeket.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest