- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Amazon Prime Video
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Korabban irtam, h leegett egy monster egy litium akku miatt. Most sikerult ranezni. A toltofesz 17.7V alapjaraton.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #145751 üzenetére
Azt hittem, lítium akkuhoz van spec töltőelektronika akár az akkuba integrálva, akár külön kütyüként közvetlenül az akkura kötve.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #145752 üzenetére
Van az akkuban. Korabban beszeltuk.
De ezt nem birta.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #145753 üzenetére
Akkor egyszerűen ne vegye fel a feszültséget és dobja ki a műszerfalra a töltéshiba piktogrammot!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #145754 üzenetére
20 éves motor. Ilyet nem fog csinalni.
Illetve hogy oldanad meg azt, hogy ne vegye fel az akku a feszt?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #145755 üzenetére
Azt kb sehogy. Ezek a régi szabályzók ezek szerint túlfesz ellen nincsenek védve.
Lehet egy stabilizáló külön beszerelése megoldaná, vagy egy mai fesszab, ami tudja kezelni a Litiumos akksit is.
A soltvartos tudja elméletileg.
De én akkor sem bízok ezekben az akksikban. Túl soknak találom a hiba százalékot.
Inkább fossa ki a savat, és vérezzen el, mint égjen az egész. -
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #145755 üzenetére
A töltésvezérlővel, ami a cellák felé küldi a delejt. Ha túl sok az input, akkor egyszerűen megszakítja az áramkört mondjuk 15V-nál.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #145758 üzenetére
Nem tudom hogyan lehetne egyszeruen megszakitani az aramkort, nem ertem hogyan lehetne ezt csinalni, ezert kerdeztem. Illetve most is van vmilyen elektronika a litium akkukban
a klasszikus ertelemben megszakitani nem szabad, mert az olyan, mintha kivenned menet kozben az akkut ami nagyon sok motorban kinyirja a vezerlot.Regen es most is a motorok 99% a shunt szabalyzasu.
Ez azt jelenti, hogy a fesszab egyeniranyit, es 14.4V felett a generator altal termelt aramot visszakuldi a generatorra, ami miatt esni fog a feszultseg a rendszerben. (Nem a fesszab alakitja hove - legalabbis nagyon kis reszet a tobbi fogyasztoval egyutt- hanem maga a generator tekercs) tulkepp a tekercs impedanciaja a fesszabalyzas resze.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rottenbull
senior tag
válasz Topiccsendőr #145759 üzenetére
Nincs ezekben veletlenul egyeniranyito feszszabalyzo? Szerintem ennek lenne a dolga, hogy kordaban tartsa a maximumot ugy 12-14V korul.
-
bacus
őstag
válasz rottenbull #145760 üzenetére
Már hogyne lenne, méghozzá 3 fázisú. De ha tönkre megy, akkor az tönkre van menve .
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rottenbull #145760 üzenetére
A hszben irtam, amire most valaszoltal:
a fesszab egyeniranyit, es 14.4V felett a generator altal termelt aramot visszakuldi a generatorra
(Ami hulyen van megfogalmazva, mert minden aram atmegy a generatoron mindig, mivel az hajtja az elektronokat. Inkabb az lenne a helyesebb megfogalmazas, hogy rovidrezarja)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
veterán
Gondoltam csinalok egy havas kepet, de hamar rajottem, hogy az alig par vizelvezeto csikos gumival sokra nem jutok, ugyhogy csak tologattam a hoban, aztan vissza a parkoloba. Azert jo moka volt, egy rendor is megallt, hogy segitsen-e
Leheto, hogy turazosabb gumit kap majd cserenel a joszag.
Everybody lies.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Pttypang #145765 üzenetére
Ilyenkor a legbiztonságosabb szórakozás ha kint offroad motorkerékpárral szeled a határt.
Mellesleg megtanít kezelni a motort mindenféle csúszós körülmények között.
Úgy hogy közben nem kell félned a forgalomtól.
Mi minden évszakban járunk, megvan a szépsége az ilyen időnek is és az előnyödre fordíthatod a kint tapasztaltakat.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
bacus
őstag
válasz Pttypang #145765 üzenetére
Ha ennyire, akkor ne motorozz esőben. Az eső eleredése után egy két perc után, addig amíg nem hömpölyög az úton a víz, addig pont ugyan olyan menni esőben, mint nem esőben, legalábbis normál utcai tempó mellett. Még kopott gumival sem fogsz csúszkálni, illetve ami csúszik, az eső nélkül is csúszik.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
-
bacus
őstag
válasz fattyu #145770 üzenetére
Kis túlzás van benne, de én mentem, megyek még 5 fokban is, esőben is, még soha nem csúsztam meg annyira, hogy az esés gondolata is felmerült volna. Megcsúszott kicsit azonnal betapadt. Persze nem ugyan úgy megyek latyakban, esőben, mint 25 fokos aszfalton.
A csökkentett sebesség fontos, de hogy a sima esőtől rettegni kell, azért az sokkal nagyobb túlzás.Mondjuk a motor sem mindegy, virgonc elindulás egy modern motoron bekapcsolt elektronikákkal sztem nem okozhat gondot.
A villamossínt kerülöm én is, nekem az apró kavics az, amitől kiráz a hideg, de ehhez nem kell eső.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz fattyu #145772 üzenetére
Te advanced rider vagy, Pttypang meg ha jól emlékszem vmi új 4-500 ccm-el megy.
Nem volt még szerencsém a zrx1200-hoz, de kell annak egyáltalán eső, hogy elpörögjön a kerék egy vidámabb gyorsításnál? (naná, hogy kell, mert egyébként emeli az elejét. )
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
rottenbull
senior tag
En estem is, nem is egyszer. Meg dobtam is a vasat, fogom is meg az tuti. Kell ra bukocso meg ezek a vedo gombak es ennyi. Nem kell felni az esestol. A nem merem donteni sokkal veszelyesebb szitu mint a bmeg tuldontottem.
Legalabb is en igy latom. Hozza kell szokni, hogy a motorral lehet esni es meg kell tanulni eldobni a gepet, ha baj van, meg felallitani ujra. -
Gaboman
nagyúr
válasz Pttypang #145767 üzenetére
A terepbiciklizést és a terepmotorozást ne hasonlítsd egymáshoz, más bolygó, sőt más univerzum a kettő.
Én is terep bicikliztem, de ott nincsenek olyan kerékkipörgések, nincsenek olyan erőhatások amit egy motor generál, amit kontrolálnod kell hogy el ne ess vele.
Sokkal nehezebb egy motort megtanulni kezelni, uralni.
Az átlagos autók a legtöbb embernél A-ból B-be való eljutáshoz kell, nem élvezeti faktor, persze vannak kivételek.
A motorozás élményt ad, adrenalint, függőséget okoz.
Motorozni azért mész mert élvezni akarod minden pillanatát.
Nálam ez úgy működik, amikor megbeszélünk egy túrát, előtte este már alig alszom annyira várom.
Azon pattog az agyam de jó lesz már húzni neki, azokon a fantasztikus terepeken menni, élvezni az adrenalint, felmászni valahová, felfedezni új tájakat.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
veterán
válasz bacus #145773 üzenetére
2001-es 600-as hornettel megyek, nincs rajta egyik se.
#145775 Gaboman
Nekem főleg túrázás jellegű a terepbiciklizés, 23 ezer km jó része a bükkben pörgött le. A lefelé szakaszok nekem jobban bejönnek a biciklivel, sokkal több kontrollt ad a kevesebb suly miatt. Probaltam a safety-nél a terep treninget, jo buli volt, de nekem nem vonzo, hogy csak meghuzom a gazkart es megy, tul nagy a tehetetlensege.
Esni barmikor szivesebben esek a montival, az biztosEverybody lies.
-
bacus
őstag
Lehetne úgy csatolni ennyi képet, hogy csak egy google fotók linket raksz be? Azt vagy megnézzük vagy nem, de ezt így mindenképp át kell görgetni.
KösziKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
Lehetne csak olyan hozzászólásokat posztolni, ami engem érdekel, hogy a többit ne kelljen átpörgetnem?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
válasz macilaci78 #145779 üzenetére
Nem megoldható, a sex itt offtopik
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz vihartigris #145781 üzenetére
1-2 képnél igen, de amikor van benne tájkép, adótorony, lepukkant épület belső, stb, akkor már csak egy lépés, hogy a nagymama szülinapi partija is ide kerüljön, mert oda is motorral ment... (és ez a 3. eset pár napon belül. Sztem ez sok érdektelen kép.)
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Fáraó
őstag
Cím alapján azt hittem jobban szétszedik ezt a QJ 650-t, de csak levették a tankot és egy-két műanyagot alóla, valamint kiszedték a hátsó kereket...
VIGYORRRGAZMUS.....
-
macilaci78
nagyúr
válasz Fáraó #145783 üzenetére
Én is megnéztem, a videó alapján szimpatikus.
Van már tapasztalat a gyártóval? Van olyan szerelő, akinek van típusismerete?bacus: ismerjük egymást?
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
válasz macilaci78 #145784 üzenetére
Max közös ismerősünk van, pl Danika Mori
A Mamis srácokat ismerem, beszéltem velük a videó elkészülte után, gyakorlatilag kipróbálni nem igen tudták (azért volt aki ment vele), de a szétszedés után (kamerán kívül) is csak jókat mondtak róla. Gyakorlatilag pont a v-strommal kapcsolatosan került szóba, hogy már árban SEM tud versenyezni a Suzuki, nagyon fel kell kössék a gatyót, mert ez ami a polcon van abból csináljunk motort, meg új év új színek, ez nem megy tovább.
Kiváncsi leszek a gyakorlatias tapasztalatra, mert a tanárok egy része nem csak versenyszerelő (is volt), de versenyez is. Remélem majd vmelyik Mami kupa előtt rendesen megkergetik és akkor lesz egy kis tartós teszt is.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
xmad
őstag
használtok maszkot a sisak alatt? illetve ajánlott nem ajánlott? azért kérdezem, mert elvégre azt könnyebb mosni mint a sisak belsejét kiszedn, kimosni, vissza rakni
-
Biqci
aktív tag
Én használok. Igazából azért kezdtem hordani, mert a sisak bélése vagy kitágult, vagy fogytam, esetleg mindkettő, de már nem volt olyan fix. D3 mostmár annyira megszerettem, hogy télen-nyáron hordom. Nyáron mindegy, mert a sisakban úgyis meleg van, de télen viszont lehúzom a nyakamra a végét és az is melegít, nem csak a kendő
Szóval részemről ajánlott..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
macilaci78
nagyúr
válasz Biqci #145787 üzenetére
Nyakra nekem a csősál nagyon bevált. Van vékonyabb, vastagabb. Fent a sisak gallérja alatt hagyom, elöl az államra húzom fel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
laccczka
tag
Mostanában párásodott a plexim(pinlockkal).
Mivel a régi plexi már karcos volt ezért új plexi + pinlock lett véve.Az első használatkor már párásodott.
Viszont amit észrevettem, hogy a pinlock párásodott az arcomhoz közeli oldalával.Az időjárás száraz, 7 fok volt.
A sisak Givi 50.6.
Túraenduro motoron.Mit tehetek a probléma ellen?
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Gaboman
nagyúr
Én is használok, egyik igen a moshatóság, egyszerűbb mint a sisaknak, melegen is tart hideg időben, főleg a nyaki résznél veszem hasznát.A másik ami nagyon fontos nálam a bogarak ellen van, én cross sisakban vezetek, és nagyon sok helyen megyünk ahol méhek is vannak.Jó védelmet nyújt az ellen nehogy lenyeld, vagy megcsípje az arcomat ha berepül.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
veterán
Futott plexire varunk mindannyian, a pinlock nekem ugyanugy parasodik esoben, amikor a legnagyobb szukseg lenne ra pont, este, ha mar 1-2 oraja megyek az esoben...
Everybody lies.
-
xmad
őstag
köszi. mindegy milyen? vagy van kimondott ajánlott?
[link] ezt néztem
-
Steven
addikt
válasz Pttypang #145794 üzenetére
Nem is tudtam , hogy létezik ilyen ,vicces az ára és ahogy látom a honlapukon a kapható a bukómra potom 70 ezer ft ért
(Shoei)
Kár ,hogy ilyen brutál nagy az akku ... mondjuk nem mintha meg akarnám venni ennyiért.Egyébként meg ja enyém is párosodik sajnos ,ha olyan az idő pinlock ie vagy oda. Főleg .ha maszkkal használom mert akkor aztán semmi légmozgás belül.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Mentolka
senior tag
válasz Pttypang #145794 üzenetére
Nem rossz, csak picit drága (mondjuk akku nélkül már emészthető; Shoei sisakhoz 26eHUF).
Van [aliexpress] verzió is, csak annak meg nem olyan kifinomult a madzag elvezetése. -
bacus
őstag
válasz Pttypang #145794 üzenetére
Hmm, ez jónak ígérkezik, de ...
egyrészt kamerázom, másrészt csináltam pár éve egy a bukósisak hátuljára rakott programozható led csíkot, ami irány jelzett, fék, sőt helyzet jelzett is, vezeték nélküli vezérléssel, de mind a kamera, mind ez a ledsor egy power bankról kapta a tápot, akárcsak a fűtött plexi.
Annyira utáltam, hogy azóta a mostani sisakomon (2 éves) nem is tettem ezt át, illetve a kamerát is cseréltem, aminél az akkuk tovább is bírják, illetve ugye tölthető a dji akku a saját töltő boxában. Itt ennél a plexinél is ezt érzem problémának, mert ugye nem kell mindig fűteni, ergo az akku majd csak esőben kerül elő, addig csak baj van a csatlakozóval, illetve esőben kell dugdosni, megkeresni, melyik zsebedbe tudod betenni, ahol szintén vízmentesség kell legyen.
Nekem schubert c3 van, ott van egy olyan lehetőség, hogy a plexi lecsukásakor még mindig marad egy hajszálnyi rés (azt utána még külön be kell zárni ha vki azt igényli), ahol szellőzik annyira a sisak, hogy nem párásodik. Nem vagyok szemüveges, mert ott lehet ez kevés.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
válasz bacus #145799 üzenetére
A schubert sr2 parasodik erosen, meg szemuveges is vagyok. A resnyire nyitva hagyas nem segit rajta sajnos.
Ha nem kell mindig futeni es a motor rendszerere kotom kapcsolhatoan, akkor maris kozelebb vagyok egy elheto, fixen mukodo rendszerhez.
Egy magsafe szeru magneses, de fizikai terhelesre oldo csatlakozas a motor iranyaba megoldana sok problemat.Everybody lies.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Jövedelem
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- nVidia tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest